کرمان رصد

آخرين مطالب

همیشه پای یک «کرمانی» در میان است مقالات

  بزرگنمايي:

کرمان رصد- قطعا به جرات می‌توان گفت تعیین تکلیف برای خراسان رضوی همواره از انتخاب‌های سخت دولت بوده است، چراکه علاوه بر موقعیت استراتژیک خراسان رضوی در کشور، وجود کانون‌های مختلف قدرت در آن، حضور تندروترین مخالفان دولت در مشهد و در کنار همه اینها انتظارات اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در این استان و تاکید آنان بر این نکته که در شرایط سختی در خراسان رضوی در کنار روحانی ایستادند و از او و دولتش دفاع کردند همواره بر چالش‌های دولت برای تصمیم‌گیری در این استان می‌افزاید.

از سال 92 تاکنون که دولت برای خراسان رضوی دست به انتخاب شده، این انتخاب همواره در ظاهر دارای دو ویژگی بارز بوده است، اول اینکه این استان همواره در انتهای لیست تصمیم‌گیری بوده و دیگر اینکه در تصمیم‌گیری‌های دولت یازدهم و دوازدهم برای این استان همیشه «با قوت»پای یک کرمانی در میان بوده است.

زمانی که در سال 92  گزینه‌های استانداری خراسان رضوی یکی پس از دیگری می‌آمدند و می‌رفتند ناگهان در بین تمام این رفت و آمدها نام "اسماعیل نجار" استاندار کرمان در دولت احمدی‌نژاد به صورت خیلی جدی قوت گرفت، اما برخی حواشی و سیل انتقاداتی که از سوی حامیان دولت و اصلاح‌طلبان خراسان رضوی به راه افتاد نام "نجار" را تا مدت زمانی با قوت جزو گزینه‌ها نگه داشت اما سرانجام او را از گردونه خارج کرد.

اما نجار همان زمان در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چقدر داستان آن دیوار خانه روستایی و عکس آقای احمدی‌نژاد بر روی آن در منتفی شدن نام شما در میان گزینه‌های استانداری نقش داشته، ضمن ارایه مدارکی به خبرگزاری ایسنا گفت: بعید می‌دانم این موضوع نقشی در انتصاب و یا عدم انتصاب من در استانداری خراسان رضوی  داشته باشد، اما امیدوارم خداوند پاسخ بداخلاقی‌های برخی را بدهد.

وی افزود: من همان سال از مسئول هفته‌نامه‌ای که این شیطنت خبری را کرده بود شکایت کردم و مدیر مسئول آن هفته‌نامه کیفرخواست شد حکم صادر شد اما بعد از آن من اعلام رضایت کردم، شخصی شیطنت کرده و حرف مرا تحریف کرده است، من هم همان سال از وی شکایت کرده‌ام.

سرانجام پس از آن که بعد از 6 ماه علیرضا رشیدیان به عنوان استاندار خراسان رضوی معرفی شد، عبدالرضا رحمانی‌فضلی که برای مراسم معارفه استاندار به مشهد آمده بود، گویا همچنان از اتفاقاتی که برای اسماعیل نجار پیش آمد ناخرسند بود و در سخنانی در همان مراسم اظهار کرد: به هر ترتیب گزینه‌های مختلفی برای استانداری استان خراسان رضوی مطرح شد که آخرین آنها آقای اسماعیل نجار بود، به نظر من ایشان گزینه بسیار مناسب، مؤمن و انقلابی برای استان خراسان رضوی بودند ضمن اینکه ایشان در مسیر سیاست‌های آقای دکتر روحانی نیز گام برمی‌دارند اما در این راستا به آقای نجار کم‌لطفی شد و حتی می‌توانم بگویم این کم‌لطفی تا مرز ظلم به ایشان هم پیش رفت. برخی گفتند که آقای نجار از نظر سیاسی و اجرایی مشکل دارد، حتی برخی موضوعاتی را که پیش از این رسانه‌ها در کرمان مطرح کرده بودند و با شکایت ایشان حکم قضایی علیه آن رسانه مطرح شده بود به جریان انداختند.

اما حالا پس از گذشت پنج سال و نیم قانون منع به کارگیری بازنشستگان بار دیگر دولت را برای خراسان رضوی  و 13 استان دیگر وادار به انتخاب مجدد کرد که ویژگی‌های این انتخاب دست کم برای خراسان رضوی نشان دهنده همان استراتژی پیشین وزرات کشور برای این استان بود و اینگونه به نظر می‌رسد که دولت در این راستا خیلی توجهی به حامیانش و گزینه‌های پیشنهادی آنان نداشت و بار دیگر دست بر روی مدیری از دیار کرمان گذاشت که او هم با وجود اینکه با "حواشی" خیلی غریبه نیست، توانست بر همه حرف و حدیث‌ها فائق بیاید و استاندار خراسان رضوی شود.

«علیرضا رزم‌حسینی»؛ حدود 5 سال سکان مدیریت کرمان را در حالی در دست گرفت که بنا بر اظهار نظر کارشناسان، اساتید دانشگاه و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی رضایت چشمگیری از عملکردش در این استان وجود داشت، او چهارم مهرماه 96 به عنوان استاندار نمونه در صنعت گردشگری معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت، همچنین در ششمین همایش ملی پدافند غیر عامل در مرکز همایش های صدا و سیمای تهران، به عنوان استاندار برتر در حوزه پدافند غیرعامل نیز معرفی شد.

او را که خیلی‌ها پدر توسعه کرمان لقب داده‌ بودند، بر خلاف تصورات در 5 خردادماه سال 96 اولین نامه استعفایش را به وزیر کشور نوشت که البته با مخالفت رحمانی‌فضلی روبه‌رو شد، در همین رابطه محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت «به نظر می‌رسد دلیل استعفای رزم‌حسینی استاندار کرمان فشارهای سیاسی از جانب اصلاح‌طلبان تندرو در کرمان است».

ولی درست یک سال بعد گویا کاسه صبر رزم‌حسینی بار دیگر لبریز می‌شود و در 8 خرداد ماه 97 وزیر کشور با استعفایش موافقت و او برای همیشه از کرمان خداحافظی می‌کند، رزم‌حسینی در تاریخ 12 خرداد ماه سال جاری در آخرین حضورش در جلسه شورای اداری استان کرمان گفت: هیچ تصمیمی برای کناره گیری از این سمت نداشتم و تغییراتی که در روزهای اخیر انجام داده بودم نیز در راستای قدم برداشتن جدید در راه توسعه استان بود که به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانستم این راه را ادامه دهم.

رزم‌حسینی در جلسه تودیع‌اش که دو ماه قبل در کرمان برگزار شد در حالی که به نظر می‌رسید هنوز هم به شدت از برخی حواشی که پیرامون او ایجاد شده رنجیده خاطر است، اظهار کرد: خیلی از افراد از بنده خواستند که برای کرمان و کرمانی‌ها بمانم. حال سوالم از عده‌ای این است که چه گناهی برای کرمانی‌ها کردم و جای چه کسی را گرفته بودم و تنگ کرده بودم که این همه شایعه و حرف و حدیث را برای من درآوردید؟

او  همچنین در این مراسم با تشریح راهبردهای امنیتی، اجتماعی و اقتصادی‌اش در استانداری کرمان گفت: در اسفندماه سال 94، شاهد برگزاری همزمان سه مراسم چهارشنبه سوری، عزاداری در منزل سردار سلیمانی و بحث کنسرت علیرضا قربانی در شهر کرمان بودیم. شورای تامین استان کرمان در این زمینه تشکیل شد که عده ای خواستار تعطیلی این کنسرت بودند اما بنده در جلسه خواستار برگزاری هر سه مراسم با مسئولیت خودم شدم و افتخار می کنم که هیچ مراسم فرهنگی و کنسرتی در استان کرمان را تعطیل و لغو نکردم.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه درایت، تدبیر و قاطعیت راهبرد امنیتی شورای تامین استان کرمان در این مدت بوده است، به خاطره دیگری از جلسات شورای تامین این استان اشاره کرد و گفت: شورای اصلاح طلبان و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان استان از دکتر مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی برای حضور در استان کرمان دعوت کردند، مدتی پیش از این در شهرهای شیراز و مشهد شاهد اتفاقات ناخوشایندی برای ایشان بودیم که سبب شده بود حساسیت نسبت به این موضوع افزایش پیدا کند و شبکه های بیگانه نیز بر روی این موضوع تمرکز کرده بودند، شورای تامین برای سفر ایشان به کرمان تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه اول تصویب کردیم ایشان به کرمان سفر کنند. اما روز بعد عده ای از اعضا خواستار برگزاری جلسه فوق العاده و مخالف حضور ایشان در کرمان شدند، در جلسه فوق العاده که بیش از سه ساعت نیز بطول کشید مسئولیت برگزاری این جلسه را پذیرفتم و خوشبختانه این مراسم در دانشگاه شهید باهنر کرمان بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شد، به طوری که اقای مطهری در برگشت خود به ما گفت که شما از چه دار و دسته ای هستید که هیچگونه مشکلی پیش نیامد و به ایشان اعلام کردیم که هیچ دارو دسته و گروهی نداریم، ما بچه های جبهه و جنگ هستیم و ایشان نیز در برگشت خود در توییتی از شورای تامین استان و دادستانی کرمان تشکر کردند. 

استاندار محبوب کرمانی‌ها حالا می‌خواهد پا در استانی بگذارد که نسبت به همه خاطرات شیرینی که در روز تودیع‌اش به آن اشاره کرد تلخ‌کام است، از برگزاری کنسرت در مشهد و شنیده شدن صداهای مختلف در این رابطه تا انجام برخی اقدامات مثل برگزاری تجمعات بدون مجوز غالبا با محوریت مخالفت با سیاست‌های دولت، حمله به کنسول‌گری عربستان، لغو سخنرانی علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و ردپای مشهد درخصوص سیل پیامک‌های انتقادی و بعضا تهدیدآمیز به نمایندگان در موضوع FATF و ...همه و همه موضوعاتی است که استاندار جدید خراسان رضوی باید در کنار مشکلاتی همچون موسسات مالی و اعتباری، معضل حاشیه‌نشینی در مشهد و از همه مهمتر چالش آب در خراسان رضوی به آنها توجه کند، چراکه کار سیاسی سخت است اما این سختی برای مدیر ارشد استان خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها دو چندان می‌شود.

علیرضا رشیدیان، استاندار سابق خراسان رضوی نیز در آخرین گفت‌وگویش با خبرنگاران در پاسخ به ایسنا نیز بر این نکته صحه گذاشت، او در پاسخ به این سوال ایسنا که در زمان مدیریت شما فعالیت گروه‌های خودسر و تندرو، مشکلات موسسات مالی و اعتباری و موضوع کنسرت در سه حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نام مشهد را در میان کشور بد جلوه داد، مدیریت کدام یک از این مسائل برای شما سخت‌تر بود، گفت: از آن سه شاید گروه‌های خودسر و تندرو از همه سخت‌تر بود، زیرا متاسفانه برخی از این گروه‌ها هنوز در فرهنگ تعاملی دوران دولت قبل هستند، یعنی نگاهشان به سلیقه مقابل یک سلیقه مخالف یا متفاوت با نظر خودشان نیست بلکه سلیقه طرف مقابل را در حد دشمن می‌بینند که این بد است. این امر اجازه تعامل و تحمل را نمی‌دهد.

وی افزود: ما در کنار امامی زندگی می‌کنیم که نه تنها با فرقه‌های مختلف اسلامی و غیراسلامی، حتی با افراد بی‌دین، صحبت و تعامل می‌کردند، حجت می‌آوردند و از سلاح تکفیر و عناد استفاده نمی‌کردند، این گروه‌های تندرو باید مقداری ظرفیت تحمل خود را برای شنیدن و تعامل افزایش دهند، به نظر من اگر این گروه‌های تندرو به جای اینکه با رگ گردن و پشت سرشان با هم حرف بزنند، ظرفیت سعه‌صدر خود را نسبت به هم بالا ببرند، حرف‌های یکدیگر را بشنوند و سلیقه دیگران برایشان محترم باشد، دنیا دنیای بهتری خواهد شد.

حالا گوی و میدان از روز چهارشنبه در اختیار علیرضا رزم‌حسینی قرار می‌گیرد و باید دید آیا او می‌تواند با تاکید بر مشی اعتدالی و بدون وابستگی‎های جناحی، بر حواشی موجود غلبه کند و مدیریتی یکپارچه و قاطع از خود در خراسان رضوی به جای بگذارد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/73060/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند