کرمان رصد

آخرين مطالب

450 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در کرمان پرداخت شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رئیس صندوق کارآفرینی امید استان کرمان از پرداخت 450 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 545 طرح اشتغال روستایی طی سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح برای 938 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است.
فرهاد حکیمی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به روستاها در حوزه اقتصاد مقاومتی بصورت جدی توجه کرده است افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از پایایه های اصلی اقتصاد مقاومتی را مردم می دانند و متقعدند آحاد و اقشار مختلف باید در اقتصاد کشور نقش داشته باشند.
وی با بیان اینکه روستاها نقش اساسی در تولید داخلی کشور را بر عهده دارند افزود: روستاها به دلیل عوامل مختلف از جمله هزینه های پایین تولید، مکان و نیروی انسانی نقش موثری در تولید دارند.
رئیس صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به اینکه طرح اشتغال پایدار روستایی توسط دولت تدبیر و امید در سال جاری آغاز و اجرایی شد گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی از موسسات عامل در این طرح به وظیفه خود عمل می کند.
حکیمی نیا از تخصیص 400 میلیارد ریال اعتبار استان کرمان در این طرح خبر داد و تصریح کرد: صندوق کارآفرینی استان کرمان به دلیل حمایت و همکاری های استاندار توانسته زودتر از سایر استان ها این اعتبار را جذب و پرداخت کند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی استان کرمان افزود: 450 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 545 طرح اشتغال روستایی پرداخت شده و سایر پرونده ها در حال تکمیل و ضمانت ها هستند.
وی افزود: طی 10 ماهه سال جاری در این طرح برای 938 نفر اشتغالزایی مستقیم شده و بدین معنی است که سرانه هر اشتغال تقریباً 47 میلیون تومان است.
حکیمی نیا با بیان اینکه با کسب و کارهای خرد و کوچک یکی از ظرفیت های است که می توان به آن تکیه کرد بیان داشت: این کسب و کارها نیز در زمینه مبارزه با بیکاری نقش بسزایی دارد.
رئیس صندوق کارآفرینی امید کرمان با بیان اینکه محور کسب و کارهای روستایی خرد و کوچک هستند تصریح کرد: صنایع کوچک انعطاف پذیر هستند و به راحتی با بازار منطبق می شوند و هزینه های تولید آن ها نسب به صنایع بزرگ پایین است و افراد زیادی را درگیر می کنند.
**تخصیص 700 میلیارد ریال دیگر به طرح های اشتغال پایدار استان کرمان
حکیمی نیا تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و تحرکی که در راستای طرح های اشتغال پایدار روستایی شکل گرفته؛ قرار است در فاز بعدی این طرح 700 میلیارد ریال به این استان تخصیص داده شود.
وی با اشاره به اینکه در این شرایط اقتصادی برنامه ها و حمایت های خوبی از سوی دولت به کارآفرینان در قالب تسهیلات 6 درصد انجام می شود یادآورشد: این مهم فرصت ارزشمندی برای کارآفرینان است که از این برنامه های دولت استفاده کنند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی استان کرمان با بیان اینکه یکی از اضلاع اصلی این طرح بانک ها و موسسات عامل و ضلع دیگر آن دستگاه های اجرایی که شناسایی را انجام می دهند و در رأس همه نماینده عالی دولت در استان هستند بیان داشت: بخش اعظم جذب اعتبارات در طرح های توسعه ای به دلیل حمایت نماینده عالی دولت است.
**توجه به بوم گردی و گردشگری در طرح اشتغال پایدار روستایی
حکیمی نیا با اشاره به نقش صندوق کارآفرینی امید در تنش های کم آبی استان کرمان گفت: در حوزه شرق و جنوب استان کرمان تکیه بر روی گلخانه های هیدروپونیک است که این امر سهم بسزایی در بهره وری آب دارد.
وی با اشاره به اینکه در این طرح مطالعات گسترده ای انجام شده است بیان داشت: محدویت های و بحران های آبی مد نظر قرار گرفته است.
رئیس صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به اینکه در کمیته اعتباری صنایع تبدیلی و کشاورزی مد نظر قرار گرفته است تصریح کرد: بوم گردی و گردشکری یکی از ظرفیت های عمده و اساسی استان کرمان است و سهم قابل توجهی در توسعه استان دارد.
حکیمی نیا با اشاره به اینکه بوم گری و گردشگری استان یکی از صنابع بزرگ جهانی محسوب می شود افزود: در این حوزه نیز روستائیان از این تسهیلات بهره مند شدند.
وی با بیان اینکه گردشکردی معدنی نیز یکی از مباحث جدید گردشگری است گفت: در این حوزه شهرستان کوهبنان را حمایت کرده ایم تا از ظرفیت های این منطقه نیز در راستای توسعه گردشگری معدنی استفاده شود.
**مصرف کنندگان از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند
رئیس صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با تاکید بر حمایت از تولید داخلی تصریح کرد: مصرف کنندگان باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند تا این واحدهای تولیدی به بلوغ برسند و با بازارهای جهانی رقابت کنند.
حکیمی نیا با بیان اینکه خرید ما از یک کالای ایرانی به مثابه انتخابات می ماند که به آن رأی می دهیم تصریح کرد: مهم ترین بازار و بزرگترین بازار را در داخل کشور داریم و اگر این بازار ساماندهی و حمایت شود نیاز به بازارهای خارجی نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه طرح اشتغال پایدار روستایی در زمینه نشاط امید به جامعه حائز اهمیت است گفت: آینده استان کرمان بسیار روشن است زیرا مدیریت استان با نگاه علمی به موضوعات اداره می شود و توسعه استان چارچوب علمی به خود گرفته است.
3029/9895

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/73566/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

احداث 2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر

قتل پدر در پی درگیری لفظی خواهر و برادر

معاملات صنایع کرمان در سامانه ستاد

کارخانه احیاء استیل فولاد بافت شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

تاج: لیگ ایران پیر است و باید جوانگرایی شود

صنایع، معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند

برداشت گل محمدی در راور

کارخانه احیای استیل فولاد بافت، شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

عاملان نزاع ودرگیری مسلحانه در شهر بم دستگیرشدند

مهار آتش‌سوزی در جایگاه سوخت خیابان شاه‌نعمت‌الله ولی

صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/ لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک

بی ثباتی مدیریت در مجموعه شرکت مس به توسعه ضربه می‌زند/ لزوم سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای

برگزاری جشن رهسپاری فرزندان بهزیستی کرمان

درگیری خواهر و برادر سیرجانی قتل پدر را رقم زد

هشدار سیل در کرمان

هشدار وقوع سیل دراستان کرمان

بهزیستی هیچگاه حمایت خود را از فرزندانش قطع نخواهد کرد

تخریب بافت‌ها و بنا‌های تاریخی غزه

آتش گرفتن خودروی قاچاقچی سوخت در پمپ بنزین کرمان

اهدای خون در 7 پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود

هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته

8 مصدوم در برخورد سواری با بنز در کرمان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود

گلزار شهدا

ناپایداری‌های جوی در کرمان

اختتامیه جشنواره ملی فیلم شهرنما رفسنجان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است

رشد 36 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان

(ویدیو) وقوع آتش سوزی در پمپ بنزین کرمان

هشدار سطح زرد هواشناسی کرمان

جلوگیری از فعالیت ٥ معدن شن و ماسه در زرند به علت رعایت نکردن استاندار‌های قانونی

وقوع دومین آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت شهر کرمان طی ده روز اخیر

اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی در کرمان عقب‌ماندگی دارد

بهترین پاسور لیگ برتر تا هفته 24

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

سوخت قاچاق جایگاه سوخت کرمان را به اتش کشید.