کرمان رصد

آخرين مطالب

رئیس سازمان صمت استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا خبر داد:‌

انتقال 3 هزار میلیارد تومان از منابع مالی صنایع مس به استان کرمان اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت انتقال حسابهای شرکتهای بزرگ صنعتی به استان، گفت: تا الان مجموعه صنایع مس بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان از منابع خود را در سال جاری به استان کرمان منتقل کرده است.
"مهدی حسینی نژاد" در گفت‌وگو با ایسنا منطقه کویر با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مباحثی که در حال انجام است تا از ظرفیتهای خود استان استفاده کنیم آوردن گردش مالی واحدهای معدنی و صنایع معدنی به استان می باشد.
وی افزود: در آخرین جلسه شورای معادن استان در هفته گذشته که این رصد انجام شد تا الان مجموعه صنایع مس بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان از منابع خود را در سال جاری به استان منتقل کرده که امتیاز خوبی برای تعامل با سیستم بانکی بوده است و تفاهم نامه هایی را برای کمک به واحدهای کوچک و متوسط که به شکل عملیاتی در حال انجام است.
وی بیان کرد: قرار است در جلسه آینده شورای معادن استان این تفاهمنامه ها و الگوهایی که با همکاری مجموعه صنایع مس و گل گهر انجام دادیم بررسی کنیم تا نتایج عملیاتی آن نیز را مشاهده کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تأکید کرد: ما باید از همه زوایا به موضوع انتقال حسابها بنگریم تا به نحوی صنایع بزرگ ما دچار چالش نشوند و باید مدیریت شود تا بر اساس زیرساختهای استان این امر اتفاق بیفتد که از طریق شورای معادن این قضیه را پیگیری می کنیم تا هم گردش حسابها را در استان داشته باشیم و هم از گردش حسابها برای واحدهای کوچک و متوسط بازار ایجاد کرده یا تسهیلات سرمایه در گردش یا ثابت را داشته باشیم.
مس سرچشمه در مباحث استخراجی خود جلوتر از برنامه پیش بینی شده است
حسینی نژاد در ادامه با اشاره به رصد شاخصهای کلان استان، خاطرنشان کرد: طبیعتاً واحدهایی که تاثیرگذاری بیشتری را دارند و شاخص هایی که می تواند در تحقق رشد در استان اتفاق بیفتد دنبال می کنیم که یکی از آنها مجتمع مس سرچشمه می باشد که مباحث مربوط به استخراج معدن، فرآوری، محیط زیست و ایمنی آن برای استان و برنامه هایی برای رشد و توسعه استان دنبال می شود.
وی تصریح کرد: از مهمترین برنامه هایی که برای رسیدن به این رشد و توسعه دنبال می کنیم این است که تلاش می شود که این رشد پایدار باشد و همراه با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و افزایش بهره وری باشد که این را در قالب ایجاد زیرساختهایی که در قانون برنامه ششم برای آن پیش بینی کردیم از جمله ماده 43 قانون برنامه ششم که اختیار شورای عالی معادن را به شورای معادن استان واگذار کرده است دنبال می کنیم.
رئیس سازمان صمت استان کرمان خاطرنشان کرد: از این ظرفیت استفاده می کنیم تا از محل درآمدهای خود استان برای استان تصمیم بگیریم که یکی از آنها افزایش بهره وری با کمک دانشگاهها و حفظ محیط زیست با کمک دانشگاهها و دستگاههای دولتی است.
حسینی نژاد ابراز کرد: مجتمع مس سرچشمه در مباحث استخراجی خود جلوتر از برنامه پیش بینی شده است همچنین در بحث فرآوری همین شکل است و امیدواریم در زمینه تولید کاتد نیز تا پایان سال از برنامه پیش بینی شده جلوتر برویم و برای نخستین بار رکورد تولید کاتد را در این مجتمع داشته باشیم و همچنین بحث احداث کارخانه اسید مس سرچشمه نیز به صورت جدی دنیال می شود تا پایان سال بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم.
وی گفت: با توجه به برنامه ششم توسعه که رشد در حوزه صنعت و معدن بالاتر از رشد استان است برنامه هایی که در حوزه ها دنبال می کنیم جلوتر از مواردی است که برای آنها پیش بینی شده و در حوزه مس نیز این اتفاق افتاده است.
تسهیلات ثابت یا سرمایه در گردش مشکل 63 درصد واحدهای تولیدی استان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه به سیاست های حمایتی دولت از واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: قطعاً این سیاستها به صورت ویژه دنبال می شود و در برنامه بودجه سال 98 در سطح کلان دیده شده که تبصره 18 پرداخت تسهیلات را از طریق وزارت صنعت داشته باشیم و صندوق توسعه ملی نیز منابعی را در اختیار بانکهای عامل قرار دهد تا بتوانیم تسهیلات سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت حتی یارانه ای به واحدها را پرداخت کنیم.
حسینی نژاد با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز تأثیر زیادی بر واحدهای تولیدی گذاشت، اظهار کرد: باید تلاش مضاعف تری را در این شرایط خاص برای واحدهای تولیدی به عنوان سربازان جبهه اقتصاد دارند باید داشته باشیم.
وی ادامه داد: در سطح استانی نیز استفاده بهینه تر از ظرفیتهای استانی را دنبال می کنیم که وقتی عارضه یابی انجام دادیم مشخص شد 43 درصد از واحدهای استان مشکل بازار را دارند و 63 درصد واحدها مشکل تسهیلات ثابت یا سرمایه در گردش را دارند.
رئیس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به اینکه بازارهای داخل استان، خارج از استان و خارج از کشور را دنبال کردیم، افزود: در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی را در داخل استان داریم که ظرفیت خوبی برای ایجاد بازار برای واحدهای کوچکتر می باشند که آن را آغاز کرده ایم.
وی افزود: به صورت خاص 100 واحد را به صورت پایلوت با مجتمع مس سرچشمه تفاهمنامه امضا کردیم تا واحدهایی که تولیدات آنها به لحاظ کمیّت و کیفیت توان لازم را دارد مجموعه مس از آنها خرید کند و گل گهر نیز به همین شکل دنبال می کنیم.
حسینی نژاد ابراز کرد: با کمک واحدهای بزرگتر زیرساخت های واحدهای کوچکتر را یاری می دهیم، تجهیزات آنها را بروز کنیم و بهره وری را افزایش دهیم که اینها مسائلی است که در الگوی استانی جلو می بریم.
وی بیان کرد: دو بانک عامل اعلام آمادگی کرده اند که بتوانیم تسهیلات یارانه ای را پرداخت کنیم که امیدوارم تفاهمنامه آن تا پایان هفته نهایی شود که اعلام خواهیم کرد.
انجام 290 ثبت سفارش در داخل استان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: امسال توانستیم اسناد خزانه را با کمک صندوق کشاورزی جذب کنیم که بتوانیم یارانه تسهیلات را به واحدها که تسهیلات رونق تولید گرفته اند پرداخت کنیم که این کار نیز با استفاده از ظرفیت خود استان اتفاق افتاده است.
حسینی نژاد از استانی شدن ثبت سفارشها خبر داد و گفت: بیش از 290 ثبت سفارش را داخل استان انجام دادیم که همین تعداد اگر می خواست در قالب ملی انجام شود شاید نزدیک به شش ماه زمان از واحدها می گرفت.
وی همچنین گفت: در حال دنبال کردن این موضوع هستیم که ارز حاصل از صادرات استان را برای تأمین مواد اولیه و قطعات استان بگیریم که اگر در استان کرمان به صورت پایلوت اجرا شود بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولیدی از طریق ظرفیتهای خود استان حل خواهد شد.
انجام 95 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان
رئیس سازمان صمت استان کرمان در خصوص بازار اظهار کرد: در 10 ماهه امسال نزدیک به 75 درصد نسبت به سال گذشته افزایش بازرسی از واحدهای صنفی را داشته ایم و بیش از 95 هزار بازرسی انجام شده است که 8 هزار پرونده جرائم به تعیزرات حکومتی برای صدور رای ارسال شده است.
حسینی نژاد تصریح کرد: طبق قانون مبلغ جریمه عدم درج اتیکت و عدم ارائه فاکتور مبلغ 96 هزار تومان دیده شده که بسیار بسیار ناچیز است و یکی از چالشهایی است که باید به صورت زیرساختی رفع شود تا بتواند تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: اگر عرضه را بتوانیم زیادتر کنیم در کنترل و کاهش قیمتها تاثیرگذار می باشد و استفاده از ارز استان برای تأمین مواد و کالاهای اساسی استان را در دستور کار قرار داده ایم.
وی همچنین گفت: در شهرستان رفسنجان اینکه سیستم تعزیرات آن دچار چالش باشد را از طریق مدیرکل تعزیرات پیگیری می کنم.
گفت‌وگو از «حسین میرزااسدی» – خبرنگار ایسنا منطقه کویر
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/74781/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان

بازگشایی راه‌های اصلی جنوب سیستان و بلوچستان تا دو روز آینده

پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان

هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان

بارش تگرگ در کرمان

رفع تصرف 10 هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج دستگیر شدند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود

تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان

سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان

کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد

فروش اقساطی جک J4 کرمان موتور در سال 1403 + شرایط و جزئیات دقیق

عملیات وعده صادق نمونه بی‌نظیری از اقتدار ایران را به نمایش گذاشت

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

ساعت پخش زنده بازی گل‌گهر سیرجان و استقلال خوزستان از تلویزیون + پخش آنلاین

4000 همت برای تحقق نرخ رشد 8 درصدی در اقتصاد کشور نیاز است

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور

شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است

امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش 1500 نفر در جریان سیل اخیر

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

هلال احمر به 1500 نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد