کرمان رصد

آخرين مطالب

سیرجان پس از پیروزی انقلاب اسلامی مرزهای آبادانی را در نوردید اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - شهرستان سیرجان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از امکانات کمی برخوردار بود، اما در طول 40 سال گذشته با همت مسئولان و توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی این شهرستان به مرز پیشرفت و آبادانی رسیده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سیرجان با موقعیت جغرافیایی ممتاز و ظرفیت های معدنی یکی از مناطق مستعد استان کرمان بشمار می رود که قبل از سال 57 توجه چندانی به آن نشده بود.
با وقوع پیروزی انقلاب و حاکمیت جمهوری اسلامی همراه با سایر نقاط کشور توجه ویژه ای به آبادانی و رفاه این منطقه مهم شد و هم اکنون از شرایط زیرساختی مناسبی در حوزه شهری و روستایی برخوردار شده است.
برغم همه مشکلات در طول 40 سال گذشته دولت سعی کرده با استفاده از پتانسیل موجود در منطقه و با کمک بخش خصوصی تحولات بزرگی در سیرجان رقم بزند.
*سیرجان پس از پیروزی انقلاب از شهرهای در حال توسعه کشور است
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و بواسطه، حضور همیشگی مردم در صحنه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و پیگیری های مسئولان شهرستان سیرجان یکی از شهرهای در حال توسعه کشور محسوب می شود.
شهباز حسن پور افزود: توسعه و پیشرفت هایی که به ویژه در دهه اخیر در این شهرستان صورت پذیرفته است نه تنها در استان کرمان بی نظیر است بلکه در کشور از سیرجان به عنوان یکی از شهرهای در حال توسعه به نیکی یاد می شود.
وی تصریح کرد: وجود فرودگاه، خط ریل راه آهن سراسری، محورهای مواصلاتی مهم کشور، منطقه ویژه اقتصادی، وجود معادن عظیم سنگ آهن، شهرک های صنعتی، محصولات استراتژیک کشاورزی موقعیت ویژه ای را به این شهرستان بخشیده است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی خوشبختانه با پیگیری های مستمری که صورت پذیرفت تمام محورهای مواصلاتی به شهرستان سیرجان به ویژه جاده ترانزیتی بندر عباس، سیرجان، تهران و محور کرمان به سیرجان و سیرجان به استان فارس دارای مسیر اتوبان هستند.
وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان علاوه بر افتتاح بیمارستان 216 تختخوابی امام رضا (ع) اخذ مجوز دانشکده پزشکی سیرجان، احداث ایجاد پایگاه های اورژانس و تجهیز آن، مراکز بهداشت شهری ، خانه هایی بهداشت روستایی ، پایگاه های درمانی و احداث بیمارستان تخصصی گل گهر در منطقه ویژه اقتصادی، جایگاه سیرجان را در حوزه بهداشت ودرمان ارتقا بخشیده است.
حسن پور اظهار داشت: امروز در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و به همت خیرین عزیز شهرستان سیرجان به لحاظ سرانه آموزشی در کشور مقام دوم را دارد و کسب رتبه های برتر در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز علمی نوید بخش آینده ای درخشان برای این شهرستان است.
وی ادامه داد: شهرستان سیرجان در حوزه صنعت و معدن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب سیرجان با احداث کارخانه های عظیم فولاد و گندله سازی به عنوان قطب تولید فولاد کشور شناخته می شود و این در حالی است که در دهه گذشته بخش زیادی از سنگ آهن خام فروشی می شد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه انرژی احداث و بهره برداری از نیروگاه 500 مگاواتی سیرجان و احداث فاز اول نیروگاه گهر انرژی مجتمع تراز برق شهرستان را مثبت کرده است.
وی با اشاره به تحولات پس از انقلاب آموزش عالی در شهرستان سیرجان افزود: وجود دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، صنعتی، علمی کاربردی،کوثر و دانشکده علوم پزشکی با پذیرش 16 هزار دانشجو در بیش از 200 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد، سیرجان را به عنوان یکی از قطب های دانشگاهی استان تبدیل کرده است.
*وضعیت سیرجان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست
فرماندار سیرجان با اشاره به اقدامات انجام شده در این شهرستان در 40 سال گذشته گفت: وضعیت شهرستان سیرجان قابل مقایسه با سال 57 یا پیش انقلاب نیست و تحولات زیادی در امور مختلف در آن انجام شده است.
منصور مکی آبادی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ واحد آموزش عالی در این شهرستان وجود نداشت اما هم اکنون هشت واحد آموزش عالی اعم از دانشکده و دانشگاه ، با 16 هزار نفر دانشجو فعالیت دارند .
وی با اشاره به گسترش فعالیت آموزش و پرورش در سیرجان پس از انقلاب اسلامی بیان کرد: در سال 57 فقط 150 واحد آموزشی آن هم بیشتر در سطح شهر و دهستان های بزرگ با 15 هزار دانش آموز فعالیت داشتند که در حال حاضر 400 واحد آموزشی با 63 هزار دانش آموز در شهرستان وجود دارد که 80 درصد این واحدها مقاوم سازی شده اند.
فرماندار سیرجان اظهار داشت: در سال 57 فقط سه معدن در سطح شهرستان آن هم در منطقه گل گهر فعالیت کمی داشتند که امروز 20 معدن فعال در سطح شهرستان وجود دارد و در این بخش نزدیک به هشت هزار نفر مشغول بکار هستند.
وی با بیان اینکه قبل از سال 57 هیچ کارخانه صنعتی در سیرجان فعال نبود افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تاسیس و احداث منطقه ویژه اقتصادی، 2 شهرک صنعتی نیز فعالیت دارند که در این بخش هم قریب به 150 واحد بزرگ و کوچک صنعتی و کارخانه با بیش از چهار هزار نفراشتغال زایی مشغول به فعالیت هستند.
مکی آبادی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان سیرجان سطح زیرکشت محصولات باغی 24 هزار و 500 هکتار بود اما در حال حاضر به 52 هزار هکتار افزایش داشته و در تولیدات باغی نیز سالانه از 11 هزار تن به 63 هزار تن افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به خدمات رفاه روستایی پس از انقلاب افزود: در بخش برق روستایی 95 درصد روستاهای دارای سکنه از نعمت برق بهره مند شده اند و تمامی روستاهای بالای 50 خانوار نیز از نعمت گاز برخوردار شدند و وجود بیش از30 هزار مشترک آب در روستاها از برکات دیگر انقلاب اسلامی در این شهرستان است.
فرماندار سیرجان اظهار داشت: در بخش محورهای مواصلاتی شهری و روستایی در سال 57 هیچ را روستایی آسفالت وجود نداشت و در حال حاضر بیش از 70 درصد راههای روستایی آسفالت شده است.
وی گفت: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی 80 طرح و پروژه با اعتبار سه هزار و 975 میلیارد تومان در بخش های معدنی و صنعتی و همچنین طرحهای مختلف فرهنگی و آموزشی، برق، آب، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، منابع طبیعی افتتاح می شود.
*انقلاب موجب پیشرفت شهرستان سیرجان شده است
امام جمعه سیرجان نیز با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نداشتن وابستگی، استقلال و خودکفایی که تحقق شعار انقلاب بود و در همه ایران اسلامی موجب پیشرفت شد و هر کس قدردان انقلاب نباشد ناسپاسی می کند.
حجت الاسلام سید محمود حسینی افزود: شهرستان سیرجان در بخش های مختلف از جمله دانشگاه و علم و آموزش ، ارتباطات وامکانات رفاهی، توسعه شهری و صنایع و معادن، برق، گاز و آبرسانی ، محورهای مواصلاتی شهری و روستایی پیشرفت های خوب و گسترده ای پس از انقلاب داشته است.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و مذهبی و دینی هم نسبت به سال 57 جایگاه ویژه ای را کسب کرده ایم تصریح کرد: ساخت 255 مسجد، 270 باب حسینیه، 20 خانه عالم، پنج باب مهدیه و زینبیه، هشت واحد دانشگاهی امکانات و مواردی است که طی 40 سال گذشته در این شهرستان ایجاد شد.
وی افزود : تشکیل 250 هیات مذهبی فعال این شهرستان و فعالیت و ساخت 2 مدرسه علمیه با بیش از 500 طلبه، اقامه نماز جمعه در چهار شهر و بخش این شهرستان، وجود 30 موسسه و مرکز قرآنی فعال از مواردی است که پس از انقلاب اسلامی در سیرجان رقم خورده است.
امام جمعه سیرجان گفت: البته همه فراز و نشیب ها برای مردم طی 40 سال گذشته موجب رشد و تعالی مردم شد و این مردم هم به رهبری و هم به انقلاب وفادار هستند و وجود 600 شهید در این شهرستان صلابت و پایمردی مردم این شهرستان را می رساند که هیچگاه از مواضع انقلابی خود عقب نمانده و نخواهند ماند.
وی تاکید کرد: در کنار همه مشکلات که از ناحیه دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برای ملت ما ایجاد می شد اما پیشرفت ها و طی مسیر موفقیت را چشمگیر و روز افزون بود و این راه همچنان ادامه دارد و می دانیم استکبار را شکست داده و خواهیم داد.
شهرستان سیرجان در فاصله 185 کیلومتری غرب کرمان و در مسیر ترانزیتی استان های فارس و هرمزگان قرار دارد.
7437/7435/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/76420/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

آلومینیوم در اندیشه تکرار برد مقابل پرسپولیس

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد

غافلگیری حاملان 435 کیلو موادمخدر در ریگان

کشف 31 هزار و 920 نخ سیگار قاچاق در کرمان

نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند

دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند

بیش از 95 درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد

برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر

7 دلیل که باید انار بخورید

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران

تغییر باورهای 30 سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است

باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

سیلاب، راه 10 روستای بم را مسدود کرد

پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان

تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

10 راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل

استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

راه 15 روستا در بم بازگشایی شد

رقابت بیش از 45 هزار داوطلب کرمانی در کنکور

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان 10 برابر بیشتر از کشاورزی است

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد