کرمان رصد

آخرين مطالب

هفت اختراع در دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان ثبت شد علمي

هفت اختراع در دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان ثبت شد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه گفت: هفت اختراع و تولید و 53 نمونه محصول در سایه فعالیت های پژوهشی استادان این دانشگاه در هشت سال گذشته به دست آمده است.
محمدجواد آروین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت های دانش بنیان استان کرمان نیز تاکنون موفق به ثبت 39 اختراع شده و 47 محصول از سوی این واحدها تجاری سازی شده و به تولید انبوه رسیده است.
وی تصریح کرد: انعقاد 43 تفاهم نامه با مراکز صنعتی استان، ایجاد کلینیک صنعت و معدن در محل سازمان صنعت و معدن و برگزاری کارگاه های مورد نیاز واحدهای صنعتی با حضور استادان دانشگاه از مهم ترین اقدامات دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان بشمار می رود.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان اظهار داشت: ایجاد مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) استان در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، از فعالیت های دیگری است که انجام شده است.
وی با اشاره به استقرار مرکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای (آپا) استان در دانشگاه تحصیلات تکمیلی افزود: این مرکز به ارائه خدمات به دستگاه های دولتی و غیردولتی می پردازد و مدیریت یکپارچه و ایجاد هماهنگی در واکنش به تهدیدات امنیتی در فضای سایبری و مدیریت زمان و منابع در مقابله موثر با تهدیدات امنیتی در حوزه سرویس ها و شبکه ها، از اهداف اصلی راه اندازی این مرکز است.
آروین گفت: همچنین در حال حاضر با اخذ دفتر منطقه ای مالکیت فکری، صدور مجوز اختراع در استان های جنوب شرق کشور، توسط پارک علم و فناوری استان کرمان، انجام می شود و با تاسیس مرکز مبادلات بین المللی فناوری و تجاری، سه جشنواره تجاری سازی در شهرهای کرمان، دبی و کیش برگزار شده است.
وی با اشاره به سرمایه انسانی دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفت کرمان تصریح کرد: دارا بودن 44 رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، پنج دانشکده، پنج پژوهشکده و فعالیت 34 آزمایشگاه، 34 شرکت دانش بنیان، 43 شرکت در مرحله پارک، 80 شرکت در مرحله پیش رشد، 59 شرکت در مرحله رشد، 8 مرکز رشد وابسته به پارک و 12 شرکت در مرحله توسعه فناوری مستقر در پارک علم و فناوری استان کرمان، توان ذاتی این مجموعه را نمایان می کند.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان گفت: کتابخانه دانشگاه با بیش از 17 هزار جلد کتاب لاتین جدید، منبع مهمی برای پژوهشگران است و مرکز همایش های دانشگاه نیز با داشتن سال های 800 و 300 نفره و با امکانات متنوع و سالن های جانبی به عنوان قطب برگزاری کنفرانس های ملی و بین المللی در استان عمل می کند.
وی تاکید کرد: طی هشت سال گذشته، در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به ازای هر عضو هیات علمی 8.2 دهم مقاله تولید شده که در این زمینه از برنامه ششم توسعه جلوتر هستیم.
آروین ادامه داد: مجموعه این اقدامات منجر به کسب رتبه نهم در بین دانشگاه های صنعتی کشور توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و با در نظر گرفتن شاخص ها و معیارهای رتبه بندی در قالب پنج معیار پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، امکانات و فعالیت های اجتماعی و اقتصادی شده است.
وی بیان کرد: همچنین بر مبنای گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، به عنوان بهره ور ترین دانشگاه صنعتی کشور معرفی شد.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان تاکید کرد: توانمندسازی فنی فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری با همکاری صنایع استان و ایجاد ظرفیت استفاده از فرصت های مطالعاتی صنعتی کوتاه مدت و بلندمدت برای اعضای هیات علمی در صنایع کشور به منظور آشنایی با مشکلات صنایع و فرایندهای صنعتی از برنامه های پیش روی دانشگاه بشمار می رود.
وی بیان کرد: اختصاص اعتبارات پژوهشی از محل بودجه های مصوب سالانه توسط دولت و از محل 2درصد تولید ناخالص ملی و همچنین الزام صنایع در جهت وارد نمودن دانش فنی به همراه تکنولوژی مورد نیاز از انتظارات این دانشگاه است.
آروین تصریح کرد: حمایت های مالیاتی و ارائه تسهیلات بانکی از محصولات شرکت های دانش بنیان، نظارت جدی بر واردات کالاهایی که توان تولید آنها را شرکت های دانش بنیان دارند و ایجاد تسهیلات صادراتی برای محصولات شرکت ها باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به پیشرفت های علمی استان کرمان در 40 سال گذشته تصریح کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی استان ها و شهرهای بزرگ کشور دانشگاههای جدیدی تاسیس شد که در مجموع تعداد دانشگاه های دولتی بیش از 120 دانشگاه است که به این آمار باید دانشگاه های غیر دولتی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را نیز بیافزایم.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در کیلومتر 28 بزرگراه هفت باغ علوی و در جوار شهر ماهان قرار دارد و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجوی روزانه و شبانه می پذیرد.
3029/7437

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/76768/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد

زمین‌های قولنامه‌ای نخرید

آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا