کرمان رصد

آخرين مطالب

**مسئول مرکز اندیشه بسیج مستضعفین:

نیازمند نوسازی انقلابی هستیم سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز بعد از 40 سال حرکت پر افتخار و با فراز و نشیب های مختلف، نیازمند نوسازی انقلابی و تسریع در ساختن دولت و جامعه اسلامی هستیم.
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز پنجشنبه در اجلاسیه مجمع بسیج استان کرمان با بیان اینکه در بین برخی از مسئولان و خواص ما بی موالاتی و عدم مسئولیت پذیری و مفسده های اقتصادی شکل می گیرد افزود: بدترین نوع فساد پیوست قدرت و ثروت است.
وی اظهار داشت: چهل سالگی نظام‌ اسلامی را جشن گرفتیم و نسبت به راه طی شده افتخار می کنیم اما نسبت به کمی و کاستی ها نقد می کنیم که مایه بیداری ما برای حرکت در دهه پنجم شود.
وی گفت: پیام سراسر امیدواری و مسئولیت زایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر کردند یک سرفصل جدیدی است که باید ایران اسلامی را بر تارک جهان بنشانیم و یک کشور الگو و نمونه تشکیل دهیم.
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه به تعبیر رهبری معظم، انقلاب اسلامی پنج مرحله داشت که مرحله اول و دوم آن محقق شد اما مراحل بعدی آن در انتظار تحقق است، تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی شکل گرفت اما دولت، جامعه و تمدن اسلامی در مسیر تحقق قرار دارند.
زاکانی با اشاره به اینکه در سال 57 استبدادزدایی کردیم و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید یادآورشد: هفت آرمان مهم استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت معنوی و مادی، ظلم ستیزی در سراسر جهان و مظلوم نمایی در اقصی نقاط کره خاکی فرا روی ما قرار گرفت.
وی ادامه داد: پرونده استبداد بسته شد اما در سال 58 انقلاب یک بُعد جهانی بر پیام مکتب امام راحل را آغاز کرد که انقلاب دوم مانع از انحراف اولیه انقلاب شد و همچنین ابعاد جهانی و جدیدی را به انقلاب اسلامی داد.
**نیازمند یک نوسازی انقلابی هستیم
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ظرفیت های بی نظیری در اختیار ما قرار دارد و اگر این حرکت جدی را در دستور کار قرار دهیم؛ گام بلندی را در تحقق و اهداف انقلاب اسلامی برداشته ایم.
زاکانی افزود: با این حرکت الگوی اداره کلان کشور اصلاح و سبب تسریع در رسیدن به اهداف و سیرتکاملی انقلاب، حاکمیت و مردم سالاری دینی می شود.
وی با بیان اینکه یکی از وجوه تقابلی ما این است که در سطح مکتب؛ اسلام ناب با لیبرال سرمایه گذاری ، انقلاب اسلامی با نظام سلطه و ایران با آمریکا رقابت می کند گفت: اما یکی از خلاهای موجود کشور این است که دایره مدار حرکت کشور امروز بیش از سی سال است که بر مدار توسعه غربی است.
** الگوی اقتصاد آزاد در کشور ما راهگشا نیست
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه الگوی اقتصاد آزاد در کشور ما راهگشا نیست تصریح کرد: الگوی اقتباس یافته در حوزه فرهنگ و سیاست برای ما نمی تواند معجزه کند بلکه روز به روز وضع ما را خراب تر خواهد کرد.
زاکانی با اشاره به اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی گوهر دین، قیمت مردم و ارزش رهبری مشخص شده است گفت: اگر در تحقق دولت اسلامی ارزش رهبری باید به حاکمیت نظام امت و امامت تبدیل می شد.
وی افزود: اگر پیام گوهر دین منجر به توسعه شبه اجتماعی و نظریه پردازی بنیادین و کاربردی، نظام سازی نوین، تنظیم قوانین برخاسته از مکتب امام و برنامه ها با اجرای درست نیروی انسانی طراز انقلاب اسلامی شد؛ می توانیم بگویم مرحله سوم تحقق دولت اسلامی را پشت سر گذاشته ایم.
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: در مرحله بعد اگر قیمت مردم در انقلاب اسلامی منجر به حاکمیت مردم سالاری دینی و رسیدن به اهداف عالی انقلاب و تجلی آن در سبک زندگی می شد؛ جامعه اسلامی نیز شکل می گرفت.
**6کلید حل مشکلات کشور
زاکانی با بیان اینکه با تکثیر جامعه اسلامی تحقق تمدن اسلامی و مقدمه سازی ظهور شکل می گیرد که گام نهایی این انقلاب است تصریح کرد: در هر کجا که بزرگی و عزت ایران اسلامی را طلب کردیم و به فرمایشات مقام معظم رهبری متعهد شدیم و به مردم خدمت کردیم و بر مدار علم و دانش و عقلانیت حرکت خودمان را دنبال کردیم و در نهایت اخلاص و فداکاری گام برداشتیم، موفق شدیم.
**سه ضلع مافیای پنهان دشمنان داخلی
وی با اشاره به اینکه دشمن خارجی ما مشخص است گفت: یک بخش از دشمنان داخلی به تنبلی و سستی خودمان برمی گردد و بخش دیگر آن به مافیای پنهان قدرت پرستی، ثروت نامشروع و بیگانه پرستی برمی گردد که کشور را بیچاره کرده است.
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه این سه ضلعی ترمز اصلی کشور قرار گرفته است ادامه داد: در دهه پنجاه نیازمند یک تحول بزرگ هستیم که بتوانیم در این مسیر تغییرات و تسریع در رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی را به نحو احسن داشته باشیم.
** حقوق مردم در مردم سالاری دینی
زاکانی با تاکید براینکه در مردم سالاری دینی مردم هشت حق واضح دارند که این حقوق برگرفته از اسلام ناب و مکتب امام است تصریح کرد: در این مقوله مردم حق رشد و تعالی، زندگی عزت مندانه، امنیت، دانستن همه امور، اختیار و اراده را دارند.
وی با اشاره به اینکه رأی و نظر مردم در مردم سالاری دینی از اهمیت ویژه ای برخودار است به طوری که امام راحل فرمودند" میزان رأی مردم است"، گفت: مالکیت بر دارایی های مشروع و حریم خصوصی افراد محفوظ است و کسانی که دم از حقوق شهروندی می زنند اگر پیام امام راحل در آذر 61 را مطالعه کنند عرق شرم بر پیشانی آن ها می نشیند.
** فرسنگ ها فاصله با اقتصاد مقاومتی
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در مردم سالاری دینی، مردم حق مشارکت دارند و تمام امور باید به دست مردم باشد به جز حوزه امنیت که به نفع مردم است بیان داشت: در جایی که مردم توانمندی ندارند دولت و مسئولان مکلفند که مردم را توانمند و کار را به مردم بسپارند.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی اینکه چرا ما امروز استقلال اقتصادی و فرهنگی نداریم در حالی که امروز مستقل ترین کشور در حوزه سیاسی هستیم گفت: زیرا اقتصاد ما مردمی نیست که همان اقتصاد مقاومتی است و باید کار به مردم محول شود در حالی که امروز فرسنگ ها با این موضوع فاصله داریم.
** کشور باید به سمت شیشه ای شدن پیش برود
زاکانی با اشاره به اینکه مردم باید در اجرای امور نظارت داشته باشند و کشور باید به سمت شیشه ای شدن پیش برود تصریح کرد: مردم باید ببیند و بتوانند نظارت و بازخواست کنند و غیر از مقام معظم رهبری که ساعت ها می نشیندند و به انتقادات گوش می دهند و پاسخگویی می کنند؛ مسئول دیگری را سراغ دارید که به این شکل وقت بگذارد؟
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه حاکمیت و مردم نسبت به یکدیگر وظیفه دارند و بالعکس گفت: در حکومت رهبری خود لازم است اما کافی نیست.
وی با اشاره اینکه باید مسئولیت های خود را بشناسیم و عمل کنیم افزود: مقدمه شناخت این مسئولیت ها لازمه این است که نگاه درستی به جریانات و یک دسته بندی منطقی داشته باشیم و مکتب امام را هدف خود قرار دهیم.
** پول و امکانات کشور کمتر به دست پیروان مکتب امام بوده است
زاکانی با اشاره به اینکه مکتب امام یک سری دشمنان، مخالفین، رقبا و پیروانی دارد تصریح کرد: دشمن مکتب امام کسی است که می خواهد سر به تن اسلام نباشد، مخالف مکتب امام دین را از سیاست جدا می کند و رقیب مکتب امام را قبول دارد اما لوازم آن را قبول ندارد .
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین پایندی به سنت های الهی، قبول داشتن جامعیت های دین در زندگی فردی و اجتماعی، پذیرش رهبری ولایت مطلقه فقیه و الزامات آن، باورداشتن به مردم سالاری دینی و باورمندی برای مقدمه ساز بودن انقلاب برای ظهور را از ویژگی های پیرو مکتب امام عنوان کرد.
وی تصریح کرد: ممکن است کسی با صدای بلند امام را یاد کند اما به لوازم امام التزام نداشته باشد و در جامعه ما پول و امکانات کشور در این چند سال عمدتاً دست رقبای مکتب امام بودند.
زاکانی تاکید کرد: باید به اصل مکتب امام برگردیم تا بتوانیم اندیشه و جوهره این مکتب را استخراج کنیم و به گفتمان مسلط برنامه های تحولی تبدیل کنیم و اجرای صحیح آن را با انسان طراز انقلاب اسلامی دنبال کنیم تا کشور جهش پیدا کند و اگر ما این حرکت را آغاز نکنیم یک گرفتاری مضاعف پیدا می کنیم و دستاوردهای این انقلاب را هم از دست می دهیم.
**مسئولان باید از مولفه قدرت و ظرفیت ولایت فقیه پیروی کنند
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای مزیت های انحصاری، نسبی و ویژه است گفت: طی این 40 سال به مزیت انحصاری کمتر توجه شده و تنها در سطح رهبری به آن توجه شده است.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس به مزیت انحصاری توجه شده است تصریح کرد: مسئولان باید از مولفه قدرت و ظرفیت ولایت فقیه پیروی کنند و در اجرای امور مردم را مشارکت دهند.
زاکانی با بیان اینکه مسئولان ما باید به ظرفیت های اسلام ناب تکیه کنند بیان داشت: مسئولان باید به دنبال توسعه عمق استراتژیک و نفوذ انقلاب اسلامی باشند.
**‌دشمن به دنبال انقراض انقلاب اسلامی و تجزیه ایران است
زاکانی یادآورشد: دشمنان در تلاشند که خدمات واقعی را به نادرستی تفسیر کنند و به ضد ارزش بودن آن در نگاه خود و مردم دامن بزنند و نیازهای واقعی را در جامعه تشدید کنند تا بگوید نظام ناکارآمد است.
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین گفت: نیازهای حقیقی بستر رشد و تعالی را فراهم می‌کند ؛دشمن در این زمینه جامعه را دچار غفلت می‌کند در واقع فرد حاضر است برای نیاز حقیقی جان بدهد اما وقتی دقت نداشته باشد در نیازهای واقعی و مادی گرفتار می ‌شود.
وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال پمپاژ نیازهای کاذب در جامعه هستند گفت: ‌دشمن به دنبال انقراض انقلاب اسلامی و تجزیه ایران است و بر روی این مهم سرمایه گذاری کرده است.
زاکانی با بیان اینکه پیرو مکتب امام وظیفه دارد که خدمات ملموس این انقلاب را به مردم یادآوری و امیدبخشی را به جامعه تزریق کند بیان داشت: پرچم تغییر و مطالبه گری باید به دست پیروان مکتب امام باشد و پیروان مکتب امام باید دم از آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت مادی بزنند.
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در کشور تفکر و نظام های ناکارآمد غربی حاکم است بیان داشت: خواب آلودگی و جو زدگی و سطحی زدگی انقلابیون نکته دیگری در این میان است که باید بپذیریم به خوبی تلاش نمی کنیم.
وی با بیان اینکه در جامعه ما معرفت و بصیریت به اندازه کافی وجود ندارد تصریح کرد: این موضوع نسبت به اول انقلاب بیشتر شده اما نسبت به نیاز جامعه عقب هستیم که محصول آن دنیا زدگی عمومی و قدرت پرستی خواص می شود.
**هیچ مفسده اقتصادی نیست الا اینکه پشت آن قدرتی باشد
زاکانی با بیان اینکه در بین برخی از مسئولان و خواص ما بی موالاتی و عدم مسئولیت پذیری و مفسده های اقتصادی شکل می گیرد افزود: هیچ مفسده اقتصادی نیست الا اینکه پشت آن قدرتی باشد و بارها رهبر معظم انقلاب بر قیام علیه فساد در کشور تاکید کردند اما اتفاقی نیفتاد.
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بدترین نوع فساد پیوست قدرت و ثروت است تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند" مردم اگر دست از مکتب امام بردارید علاوه بر اینکه خودتان سیلی می خورید؛ اسلام هم سیلی می خورد".
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم جامعه را رشد دهیم و مردم باید به میدان بیایند گفت: تازمانی که مردم به میدان نیایند کار مشکل است و حل نمی شود.
زاکانی بیان کرد: نیروهای انقلابی باید اقضائات کشور را بدانند، ذهن مرد را شبهه ‌زدایی کنند، سناریوهای دشمن را فهم کنند و توانمندی ‌ها و دستاوردها و مخاطرات فراروی آن را تببین کنند.
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه فتنه آینده پیچیده است و باید پیشگیری شود و مردم به صحنه بیایند گفت: همه باید هم ‌داستان شویم و یک جبهه شکل بگیرد و عناصر انقلابی در متن جامعه بیایند و مردم را آگاه کنند.
وی با تاکید براینکه باید سقف مطالبات مردم انقلابی باشد و بر مبنای اعتقاد در مسیر قرار بگیریم و وحدت داشته باشیم افزود: نیروهای انقلابی باید محل امید و تکیه‌گاه مردم باشند تا دیگران مطالبه کاذب درست نکنند و شاهد تحقق جهش ‌وار اهداف انقلاب باشیم.
زاکانی یادآورشد: فتنه آینده بر پایه ایجاد فشار اقتصادی برای مردم، تحریم و مفسدین داخلی است.
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین یادآورشد: پیام مقام معظم رهبری کاملاً واضح و شفاف بود هم در بخش پر لیوان نکات مهمی داشتند و هم توجه دادند چه مسئولیت ‌هایی برای بخش نیمه خالی لیوان داریم که باید به صحنه بیاییم و میدان ‌داری کنیم، باید نگاهمان را عوض کنیم.
3029/9895

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/77265/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان

بازگشایی راه‌های اصلی جنوب سیستان و بلوچستان تا دو روز آینده

پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان

هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان

بارش تگرگ در کرمان