کرمان رصد

آخرين مطالب

رئیس کل دادگستری کرمان خبر داد:

کرمان پایلوت طرح آموزش تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی در سطح کشور شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رئیس کل دادگستری استان کرمان از انتخاب کرمان به عنوان پایلوت طرح آموزش تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی در سطح کشور خبر داد و گفت: این طرح یکی از برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در سطح ملی است که در حال حاضر در حال اجراست .
به گزارش ایسنا منطقه کویر، یدالله موحد در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی استان کرمان که به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در شهر ماهان برگزار شد گفت: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت های مردمی و معتمدین جامعه به منظور ایجاد صلح و سازش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور و استان کرمان در حال اجراست .
وی به نحوه برگزاری این طرح و انتخاب افراد اشاره کرد و افزود: ابتدا 100 نفر بر حسب نیاز توسط مسئولان قضایی انتخاب و با شرکت در یک دوره و کارگاه آموزشی مطالب لازم را درباره مهارت‌های صلح و سازش فرا می‌گیرند.
موحد بیان کرد: این افراد پس از پایان دوره در شهرستان خود 50 نفر را انتخاب می‌کنند و به افراد آموزش می‌دهند و به این ترتیب فرهنگ صلح و سازش ترویج پیدا می‌کند و هم افرادی با مهارت‌های لازم در سطح جامعه حضور دارند و در هر جایی دعوایی ایجاد شد این افراد به منتظور حل و فصل شدن اختتلاف مداخله می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: اجرای این طرح در اختلافت خانوادگی در بین زن و شوهرها بسیار با اهمیت است چرا که بنا به تاکید قران کریم هرگاه بین زن و شوهری اختلافی ایجاد شد افراد مورد اعتماد در بین بستگان مداخله کنند و با خیراندیشی و صلح اندیشی اختلاف را حل کنند .
وی اظهارکرد: بخش زیادی از مصلحینی که در این کارگاه آموزشی شرکت کردند هم در حل و فصل اختلافات و هم در انتقال آموزش‌های لازم در جامعه برای مهارت حل و فصل اختلافات مؤثر خواهند بود.
موحد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تفاوت انسان با سایر مخلوقات در عقل، قدرت تدبر، تفکر، برنامه‌ریزی است و بقیه موجودات از این استعداد خدادای و توانایی محروم هستند.
وی افزود: علاوه بر این مزیت انسان، طبع انسان اجتماعی است و سرشت انسان جامعه‌گرا است، انسان علاقمند به زندگی جمعی است و سعادت و رستگاری خود را در یک زندگی جمعی و اجتماعی جست‌وجو می‌کند، به عبارت دیگر یکی از ارکان مهم زندگی بشر به حیات انسان اجتماعی است و اجتماع است که بستری فراهم می‌کند تا انسان در آن رشد و تعالی کند وبه کمال مورد نظر خود دست یابد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: انسان در جامعه‌ای می‌تواند رشد کند که آن جامعه اعضای سالمی داشته باشد و رابطه متقابلی بین جامعه و انسان سالم وجود دارد، نقطه مقابل آن جامعه فاسد است که نمی‌تواند شرایط را برای رشد وتعالی افراد فراهم کند، هرکسی برای اصلاح جامعه قدم برمی‌دارد مصلح و هرکس که قدمی برای برهم زدن تعادل اجتماع نیز بردارد مفسد نامیده می‌شود و مفسد نقطه مخالف مصلح است.
موحد گفت: ارزش زمین به داشته‌ها ومخلوقات آن است و چنانچه داشته‌های خود را از دست بدهد فاقد ارزش خواهد شد، در این میان آنچه که موجب فساد فی‌الارض می‌شود باید شناخته و در راستای اصلاح آن گام برداشته شود و زمین هم زمانی ارزش خواهد داشت که انسان در امنیت و آرامش به کار و زندگی پرداخته و جهت تعالی جامعه خود تلاش می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه باید مراقب بود تا جامعه فاسد نشود، افزود: یکی از عوامل اصلی فساد در جامعه اختلاف و دعوا است و مانند ویروسی که به بدن انسان رخنه می‌کند، منازعه و اختلاف نیز جامعه را برهم خواهد ریخت، در این شرایط باید ابتدا تلاش کرد به ویروس مبتلا نشد و در وهله بعدی برای سالم‌سازی جامعه و زدودن آن از ویروس تلاش شود.
موحد با اشاره به اینکه مصلحین راستین پیامبران الهی هستند، بیان کرد: پیامبران برای اصلاح دنیا و آخرت مردم مبعوث شده‌اند، هدف از بعثت نیز اصلاح دنیا و آخرت است و در همه شئونات، حیات طیبه‌ای که از آن نام برده می‌شود همان زندگی عاری از مفسده می‌باشد.
وی سپس با بیان اینکه اولین سازشگر خداوند متعال است، اظهارکرد: در آیه شریفه 103 سوره بقره خداوند همه مؤمنان را الفت قلوب و یکپارچگی و وحدت دعوت می‌کنند و بزرگ‌ترین نعمت الفت بین قلوب است .
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سران طوایف و روحانیون در جهت صلح وسازش و حل وفصل اختلافات و دعاوی تلاش می کنند، تصریح کرد: از این رو حل اختلافات بین قبایل و طوایف از بزرگ‌ترین گام‌ها در راستای ایجاد صلح و سازش در اجتماع محسوب می‌شود و خداوند مصلحین را دوست دارد.
موحد تأکید کرد: راه و روش شیطان کینه و عداوت ایجاد کردن است اما نباید فراموش کرد که وعده خداوند به مصلحین نیز این است که وقتی صلح ایجاد کنند مورد رحمت و عنایت خداوند واقع خواهند شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/78627/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

سیلاب، راه 10 روستای بم را مسدود کرد

پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان

تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

10 راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل

استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

راه 15 روستا در بم بازگشایی شد

رقابت بیش از 45 هزار داوطلب کرمانی در کنکور

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان 10 برابر بیشتر از کشاورزی است

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهای فافق

5 صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد

5 صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد

5 صفحه مجازی هنجارشکن در زرند مسدود شد

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم