معاون مرکز ملی فضای مجازی:
حضور فعال در فضای مجازی لازمه شکست محاصره تبلیغاتی دشمنان است
سياسي
بزرگنمايي:
کرمان رصد - کرمان - معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه به شکست دشمن در توییتر نزدیک شدهایم، گفت: حضور فعال، با شناخت و با دست پر در فضای مجازی نیاز ما برای شکست محاصره تبلیغاتی است.
به گزارش خبرگزاری مهر ، امیر خوراکیان صبح پنجشنبه در همایش یادواره شهدای رسانه بیان داشت: در طلیعه ادامه نظام اسلامی پس از 40 سال موفقیتهای پی در پی ما موفق شدیم که بیانیه دوم را از رهبر دریافت کنیم . بیانیهای که غبار از تاریخ میزداید و با قلم شیرین تبیین میکند آن چه گذشته است .
معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: این بیانیه یک نقشه راه است و همه باید کمک کنند تا ابعاد این بیانیه باز و مسئولیتها و برنامهها مشخص شوند .
خوراکیان تصریح کرد: برای جوانان که مخاطب اصلی هستند نخستین شکست دشمنان محاصره تبلیغاتی است اما باید بدانیم که گسترهاش کجاست، ابزارها و امکاناتی که در این محاصره هستند چه هستند، سازمان و ساختاری که دشمن برای این محاصره قرار داده چیست و در نهایت اهداف دشمن چیست و ما چه راهکارهایی میتوانیم در جهت فرمان ولی فقیه انجامدهیم .
وی ابراز داشت: میدان این محاصره تبلیغاتی پلت فرمها هستند که سکوی بستر رسانه قرار گرفتهاند این سکوها عرصه جمع کردن همه فعالیتهای نوع بشر هستند که در آن جمع میشود .
خوراکینان یادآور شد: دشمن برای این محاصره تبلیغاتی میدانی باز کرده به وسعت رسانههای مجازی، رسانههای نوین در این رسانهها گسترش یافته تشویق به فعالیت در این رسانهها زیاد است و دسترسی به این رسانهها آسان می باشد همچنین جوامع و انجمنها در این رسانهها شکل میگیرند اطلاعات شخصی افراد در این رسانهها ثبت میشود محتوا در لحظه بارگیری میشود .
معاون مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت: از تحولات دیگر فضای مجازی این است که شاهد رشد چهار برابر جمعیت جهان در استفاده از پیام رسان ها می باشیم و حدود دو هزار و 196 میلیون کاربر دارند .
وی گفت: ابزارهایی در این محاصره تبلیغاتی در این رسانهها وجود دارد از جمله دادههایی برای دستهبندی و شناخت جامعه برای اینکه به جامعه تسلط پیدا کنند و ابزار بعد هوش مصنوعی است و ابزاری کهدر این رسانهها مورد استفاده قرار میگیرند رباتها هستند .
خوراکیان افزود: از رسانههای جمعی، دشمنان ما استفاده میکنند و برنامههای کوچکی تهیه و سپس آن را پخش میکنند .
معاون ملی فضای مجازی یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه چهار موضوع مد نظر دشمن قرار دارد که اول انتشار اخبار دروغ و کذب، دوم وارونه جلوه دادن مسائل، سوم پنهان کردن جلوههای امید بخش و چهارم بزرگ کردن عیوب کوچک و بزرگ هستند .
وی گفت: ایجاد ترس کاذب و دوم مایوس ساختن مردم و مسئولان از اهداف دشمن است لذا در مورد پلت فرمها جوانها و مسئولان باید خیلی هوشیار باشند اگر ما میدان را برای پلت فرمهایی که بستر اصلی رسانههای خارجی هست باز کنیم خواسته و ناخواسته به دشمن کمک کردیم .
خوراکیان بیان داشت: با توجه به این که در مرکز ملی فضای مجازی ستاد رسانه برگزار شده در تلاشیم که هوشیارسازی افراد جامعه مد نظر قرار گیرد.
وی گفت: در توییتر شاهد موفقیت روز به روز جوانان هستیم ما به شکست دشمن در فضای مجازی در توییتر نزدیک شدهایم حضور فعال و با شناخت و با دست پر از فضای مجازی نیاز ما برای شکست محاصره تبلیغاتی است .
-
پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲:۱۲
-
۷۱ بازديد
-
خبرگزاری مهر
-
کرمان رصد
لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/78647/