کرمان رصد

آخرين مطالب

جانشین فرمانده ‌کل سپاه:

ظرفیت‌های خود و دشمن را می شناسیم/ با مقاومت زودتر پیش می‌رویم سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما از 40 سال مقاومت در مقابل دشمنان درس گرفته‌ایم که با مقاومت زودتر و با دستاوردهای بیشتری می‌توان پیش رفت و دشمن را شکست داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار پاسدار حسین سلامی پیش از ظهر شنبه در همایش رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت: خدای متعال را سپاسگذارم که امروز به بنده عنایت کرد تا در جمع رزمندگان و ایثارگرانی باشم که سینه خود را سپر دشمنان قرار دادند و برای حفظ کرامت و ناموس این ملت مردانه دفاع کردند.
وی خطاب به رزمندگان و ایثارگران ادامه داد: شما به تعبیر امام علی (ع) زیور ولایت و دژ مستحکم اسلام هستید و مردان آزمون بزرگ تاریخ، کسانی که تاریخ سرشار از افتخار را برای این مملکت نوشتید. لشکر 41 ثارالله با مردان بزرگش که به هر خطی می‌زدند خط را می‌شکستند و هدفشان به اهتزاز در آوردن درآوردن بیرق اسلام بود .
وی با اشاره به اینکه امروز گرد هم آمده‌ایم تا از حماسه جاودان شهیدان یاد کنیم، افزود: هر ملتی برای یافتن هویت و شخصیت خود نیازمند یک منبع هویت است و ریشه شخصیت و منزلت خود را از منظری دریافت می‌کند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه گفت: دفاع مقدس از مردانی از آن واقعه الهام گرفته بودند و می خواستند عاشورایی باشند .
شهادت فرهنگ پیروزی است
سردار سلامی تصریح کرد: دفاع مقدس مولد و شهدا مظهر قدرت اسلام و ایران بودند و وقتی آن‌ها شهید می‌شدند نه تنها قدرتشان کم نمی‌شد که روح قوی به ایران می دادند شهدا مظهر قدرت هستند و برای همیشه آنها این نقش زیبا را به تصویر می کشند .
وی افزود: لذا فرهنگ شهادت تولید کننده قدرت است زیرا در فضای جنگ چیزی که می‌تواند از قدرت دشمنان بکاهد شهادت است. ملتی که مرگ در راه خدا را آغاز زندگی جاودان می داند از هیچ قدرتی نمی‌هراسد؛ وقتی ملتی از مرگ نترسد هرگز تسلیم هیچ قدرتی نمی شود پس شهادت فرهنگ پیروزی است شهادت نسخه تسلیم ناپذیر است با شهادت هیچ‌ملتی تسلیم نمی شود .
سردار سلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند «شهدا مظهر قدرت ایران هستند» افزود: هر چه ‌ما امروز از استقلال، آزادی، دور بودن از تاثیر بیگانگان، پیشرفت و شکوه در این جامعه می‌بینیم حاصل شهادت شهدای ما و فداکاری و نبرد رزمندگان ماست .
وی افزود: نه تنها این عزیزان نظام را از خطر فروپاشی و سیطره دشمنان نجات دادند بلکه‌ امنیت را برای ما به ارمغان‌ آوردند بعد از دفاع مقدس جنگ هایی پیرامون ما رخ داد اما ایران‌ آباد، آزاد، سربلند و مستقل باقی ماند و همچنان مظهر قدرت است که این درخشش حاصل فداکاری آزادگان، شهدا و ایثارگران است .
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شهادت یه فرهنگ ساخت که جهان آن را به رسمیت شناخت و آن مصمم بودن برای رسیدن به کرامت، شرافت و مذهب است این ها عناصری هستند که ایران به واسطه آن‌ها شناخته شده است .
وی یادآور شد: امروز جمع شدیم تا از مولدهای ایثار و شهادت و آن‌ها که باعت شدند در جنگ پیروز شویم تشکر کنیم. فرماندهان ما شهامت ترسیم نقشه برای دفاع از خاک ایران را داشتند. اگر شما نبودید چه کسی طراحی جنگ‌های بی سابقه را ترسیم می‌کرد؟ بر طبق سخن حضرت علی (ع) «آنان کاسه سرهایشان را به خداوند عاریه داده‌اند» .
خانه دشمنان عنکبوتی و سست است
سردار سلامی گفت: بدون وجود چنین مردان و زنانی که غیرتمندانه فرزندان و همسرانشان را برای جنگ ترغیب می‌کنند ملتی به نام ایران نمی‌توانست در مقابل قدرت‌های جهان بایستد. ما با شهادت زنده‌ایم شهادت رمز بقای ماست؛ شهادت راز شکست‌های پی در پی دشمنان ماست .
وی با اشاره به اینکه شهادت غلبه ما را در هر جنگی ممکن می‌کند، افزود: اگر امروز فرهنگ شهادت بیش از نسل فداکار دوران جنگ در روح جوانان ما جای نگرفته باشد؛ کمتر از آن نیست. این هنرنمایی و شجاعت خصوصیت ملت ایران است و باعث شد که‌ ما بمانیم .
وی ادامه داد: ما تجربه داریم که فقط با مقاومت و ایستادگی می‌توان دشمن را شکست داد پاسخ دشمن را فقط می‌توان در میدان جنگ داد.
سردار سلامی با اشاره به اینکه باید جنگ با دشمن را در میدان خاتمه داد آنگاه به سراغ مذاکره رفت، ابراز داشت: دشمن هر گاه در ما اراده ببیند سست می‌شود خانه دشمنان ما عنکبوتی و سست است و این درس بزرگیست که شهدا به ما دادند ما در سختی‌ها رشد کردیم و می‌دانیم این آسایش‌ها در سختی‌ها نمایان می‌شود.
وی گفت: ما هم ظرفیتـهای خودمان را می‌دانیم و هم دشمن را در جنگ شناختیم برآورد ما از دشمن آگاهانه است .
مذاکره و سازش بازی در میدان دشمن است
جانشین فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی ایران یادآور شد: ملت ایران در اوج اقتدار نسبت به هر زمان دیگری است این‌ها تجربه‌های دوران ما هستند نه آرزوهای ما؛ زیرا ما از این 40 سال مقاومت در مقابل دشمنان درس گرفته‌ایم که با مقاومت زودتر و با دستاوردهای بیشتری می‌توان پیش رفت و دشمن را شکست داد و به پیروزی رسید. اگر می‌خواهید از مکر و حیله دشمن در امان باشید باید در مقابل آن‌ها بایستیم .
وی با اشاره به اینکه مذاکره و سازش و تعامل بازی در میدان دشمن است، افزود: مقاومت وحدت آفرین است مقاومت ما را به نتیجه می‌رساند ما در مقاومت به دشمن امتیاز نمی‌دهیم ‌اما در سازش مجبور به دادن امتیاز هستیم.
سردار سلامی ادامه داد: ما در جنگ مقاومت را آموختیم ما با قلب و ایمانمان می‌جنگیم مذاکره جز تحقیر و کوچک شدن در مقابل دشمن ثمری ندارد چقدر زمان طول می کشد که عربستان که آن را به عنوان گاو شیرده معرفی کردند از اذهان پاک شود .
اگر دشمن به جنگ فکر کند ما سر تا سر تهاجم‌ می شویم
وی افزود: پس همه بدانند بنای شهادت کشته شدن یک طرفه ما نیست و اگر دشمن فکر جنگ و تهاجم کند ما سر تا سر تهاجم‌ می شویم ما با هیچ کشوری سر جنگ نداریم اما جنگ را هم دیدیم؛ شهیدان در تهاجم شهید شدند.
سردار سلامی ادامه داد: پس این را همه بدانند دفاعی بودن ما فقط در سطح عالی جنگ است تیر اول را شلیک نمی‌کنیم اما اگر کسی بخواهد تهاجم کند او را رها نمی‌کنیم؛ گرچه آغاز جنگ با دشمن است اما پایانش با ماست .
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما جنگ اقتصادی را هم با تدابیر و هدایت‌های الهی و رهبری به فضل الهی در میدان اقتصادی و تکیه بر ظرفیت‌های خود پاسخ می‌دهیم.
وی ادامه داد: به دشمن نشان خواهیم داد از هر ناحیه‌ای بیاید او را شکست خواهیم داد؛ عجز و سرگردانی و ابهام در سیاست ناتوانی در عمل را برای دشمنانمان ‌می‌بینیم اگر آنها ناتوان نبودند چرا از ما درخواست داشتند نفوذمان را در منطقه کاهش دهیم .
سردار سلامی بیان داشت: در هر میدانی باید پاسخ دشمن را در همان‌ میدان داد وقتی ما را تحریم اقتصادی می‌کنند ما در میدان پاسخ آن را می‌دهیم زیرا ما در جنگ هم هرگز روی یک خاکریز نایستادیم امروز هم وقتی از دفاع صحبت می‌کنیم بدان معناست که ما آغاز کننده جنگ نیستیم .
به زودی از دشمنان عبور می کنیم
وی افزود: امروز جهاد در همه سرزمین‌های الهی گسترش یافته است جهان اسلام به زودی رژیم صهیونیستی را محبوس و سرانجام از جغرافیای سیاسی محو می‌کنند.
سردار سلامی گفت: ما به زودی از دشمنانمان عبور می‌کنیم زیرا سلاح‌ها دیگر کارگر نیستند؛ ایرانی سرشار از قدرت است ما فقط برای شکست نخوردن قدرت انبار نکردیم؛ بلکه برای پیروز شدن قدرت ذخیره کردیم این را هم می‌دانیم مادامی که ملت ایران در پرتو راهنمایی‌های ولایت است پیروز است.
سردار سلامی تصریح کرد: مقاومت ما در عرصه اقتصادی به مفهوم سکون دشمن نیست بلکه برای پیشرفت قدرت و ثروت است همه‌بدانند مقاومت ما ایستادن در سکون نیست لذا در اقتصاد مقاومتی رهبر منشور سعادت ملت را ترسیم کرد .
وی با اشاره به اینکه 40 سال اول با همه سختی‌ها و تحریم‌ها خاتمه یافت ما در آغاز گام‌ دوم انقلابیم و دشمن را بهتر می شناسیم، بیان کرد: با اعتماد به‌نفس و توکل بیشتر با مردمی آگاهتر و شکیباتر و رهبری دانا شجاع مدیر و مدبر همچنین داشتن علم و دانش و مکتبی حیات بخش پیش می رویم و چه چیزی این ملت برای اول شدن در عالم کم دارد اول بودن شایسته ملت ایران است .

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/78762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار سیل در کرمان

هشدار وقوع سیل دراستان کرمان

بهزیستی هیچگاه حمایت خود را از فرزندانش قطع نخواهد کرد

تخریب بافت‌ها و بنا‌های تاریخی غزه

آتش گرفتن خودروی قاچاقچی سوخت در پمپ بنزین کرمان

اهدای خون در 7 پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود

هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته

8 مصدوم در برخورد سواری با بنز در کرمان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود

گلزار شهدا

ناپایداری‌های جوی در کرمان

اختتامیه جشنواره ملی فیلم شهرنما رفسنجان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است

رشد 36 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان

(ویدیو) وقوع آتش سوزی در پمپ بنزین کرمان

هشدار سطح زرد هواشناسی کرمان

جلوگیری از فعالیت ٥ معدن شن و ماسه در زرند به علت رعایت نکردن استاندار‌های قانونی

وقوع دومین آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت شهر کرمان طی ده روز اخیر

اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی در کرمان عقب‌ماندگی دارد

بهترین پاسور لیگ برتر تا هفته 24

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

سوخت قاچاق جایگاه سوخت کرمان را به اتش کشید.

فیلم| آتش سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی یک پمپ بنزین در کرمان (فیلم)

طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد

اولین تصاویر از محل وقوع آتش سوزی در یک پمپ بنزین | قاچاق سوخت حادثه آفرید | ببینید

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در کرمان، هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

قاچاق سوخت باز در یک پمپ‌بنزین کرمان حادثه آفرید

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

قاچاق سوخت یک جایگاه سوخت دیگر کرمان را به آتش کشید

قهرمانان مسابقات جام برترین‌های دارت کشور مشخص شدند