کرمان رصد

آخرين مطالب

در همایش حافظان انفال جنوب کرمان چه گذشت؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - همایش حافظان انفال جنوب استان کرمان با حضور خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، "محمد حسن کردستانی"مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این مراسم به ذکر بیاناتی از مقام معظم رهبری در تاکید برجلوگیری از زمین‌خواری پرداخت و از برخورد مقتدرانه این نهاد در جنوب کرمان در این خصوص اشاره و افزود: در راستای تحقق اهداف کارگروه تثبیت مالکیت دولت با رعایت حقوق مردم به عنوان مستثنیات جنوب کرمان را پایلوت تثبیت مالکیت دولت با رویکرد کاداستر معرفی کردیم.
کردستانی تصریح کرد: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب‌کرمان از لحاظ سطح اراضی‌ملی تحت مدیریت خود رتبه یازدهم در بین 33 اداره کل منابع طبیعی سراسر کشور را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های اصل 44 و 50 قانون اساسی، بیانات مقام معظم رهبری و تحقق سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها کار گروه‌های متعددی تشکیل شد که در این خصوص از همه مهمتر کارگروه تثبیت دولت با رویکرد کاداستر است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بر عملی کردن شعار منابع‌طبیعی با مردم برای مردم تاکید و اظهارکرد: در راستای تحقق اهداف کارگروه تثبیت مالکیت دولت با رعایت حقوق مردم به عنوان مستثنیات با تعاملی سازنده با دستگاه‌های اجرایی، قضایی با محوریت شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان موفق به معرفی جنوب کرمان به عنوان پایلوت در تثبیت مالکیت اراضی دولت با رویکرد کاداستر شدیم.
زمین‌خواری در جنوب مصداق ندارد
به گزارش ایسنا، "احمد حمزه" نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در این همایش نیز اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان را فعال ذکر و از این منطقه به عنوان یکی از اولین مناطقی در کشور که قانون حدنگار را اجرایی کرده نام برد و افزود: مفهوم زمین‌خواری در جنوب کرمان مصداق ندارد.
نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که در بطن اسم کلمه مفهوم منفی وجود دارد به این معنا که زمین باارزشی را فردی تصرف کند و به صورت قطعه قطعه بفروش برساند در حالی‌که این مفهوم در حداقل پنج شهر جنوبی این معنا را ندارد و این ناشی از قیمت پایین زمین در این مناطق است.
وی تاکید کرد: در حق مردم جنوب کرمان در گذشته اجحاف شده و از 47 هزار هکتار اراضی قلعه‌گنج نیمی از آن به نام دولت است که باید اثبات شود و همین‌طور در شهر منوجان باوجود قلعه تاریخی که گواه بر قدمت آن است با 1400 هکتار حدود هفت هکتار آن مستثنیات هست و مابقی آن ثبت منابع طبیعی و راه و شهرسازی است.
زمین خواری را کتمان نکنید؛ وجود دارد
به گزارش ایسنا، "خلیل آقایی" معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور نیز در همایش حافظان انفال جنوب کرمان گفت: حال منابع‌طبیعی خوب نیست منابع‌طبیعی ما بیمار است و باید حالش خوب شود.
معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: صندوق ذخیره ارزی که بخشی از درآمد نفت برای روزهای سختی در آن قرار می‌گیرد و برداشت از صندوق توسعه ملی با اجازه مقام معظم رهبری است در سال جاری و بودجه 98 از این توفیق برخوردار شدیم.
وی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای حفظ منابع‌طبیعی اجازه مصرف می‌دهد نشان از مطلع بودن رهبری از خوب نبودن حال منابع‌طبیعی دارد زیرا منافع هزینه در این بخش به همه می رسد و تکلیف‌مان مشخص است باید به صورت ویژه از انفال و منابع طبیعی حفاظت کنیم و در جهت خوب شدن حال منابع طبیعی قدم برداریم.
آقایی اضافه کرد: در بشاگرد محروم‌ترین نقطه کشور خیرین 11 میلیارد تومان خرج کردند و ما کمترین هزینه‌ را پرداختیم اما مردم همت کردند و طرح‌های حفاظت از منابع‌طبیعی اجرایی و عملی شد.
وی با اشاره به اینکه در جنوب کرمان با وسعت سه میلیون و 850 هزار هکتار طرح کاداستر به طور کامل اجرا و کل اراضی جنوب کرمان سند تک برگ گرفته افزود: باید این عرصه را با تعامل مردم و روستاییان همچنین ایجاد تشکل‌هایی در این راستا حفظ کنیم؛ باید مد نظر داشت که یگان حفاظت اراضی ملی خود مردم هستند.
رییس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور در بحث زمین خواری گفت: زمین‌خواری واقعا وجود دارد و این را کتمان نکنیم، بعضی از زمین خواری‌ها دولتی هستند و با استفاده از موقعیت شغلی صورت می‌گیرند و فساد زمین ‌به فساد اداری،سیستماتیک و حقوقی تبدیل شده است.
رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: باید اراضی منابع ملی را طبق نقشه تحویل مردم دهیم و در خصوص چگونگی حفاظت از منابع طبیعی با وجود پوشش گیاهی آموزش ببینند.
وی افزود: کارهای عملیاتی آبخیزداری و آبخوانداری در منابع طبیعی در زمان ترسالی و خشکسالی موثرند و شادمانی روستاییان از اثر بخشی پروژه‌ها نتیجه این طرح‌هاست.
معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به جنوب کرمان به عنوان اولین منطقه در اتمام طرح کاداستر بیان کرد: سعی داریم در سال 98 طرح کاداستر را تمام می‌کنیم.
آقایی در رابطه با درخواست نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شعبه قضایی در اختیار قوه قضاییه است و پیگیری‌های لازم در این خصوص در حال انجام است که این اتفاق حق و نیاز منطقه است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/79244/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

سوخت قاچاق جایگاه سوخت کرمان را به اتش کشید.

فیلم| آتش سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی یک پمپ بنزین در کرمان (فیلم)

طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد

اولین تصاویر از محل وقوع آتش سوزی در یک پمپ بنزین | قاچاق سوخت حادثه آفرید | ببینید

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در کرمان، هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

قاچاق سوخت باز در یک پمپ‌بنزین کرمان حادثه آفرید

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

قاچاق سوخت یک جایگاه سوخت دیگر کرمان را به آتش کشید

قهرمانان مسابقات جام برترین‌های دارت کشور مشخص شدند

ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی گسترده در پمپ بنزین کرمان + جزئیات

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

گاز رسانی در استان روی ریل پیشرفت

سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

امدادرسانی به بیش از 25000 نفر در سیل 9 استان

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استان

حمله «گروه تخریب» به آثار تاریخی ایران

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در زرند

آغاز به کار مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

آغاز فعالیت مرکز بزرگ تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دامداران و عشایر گنبکی، مراقبت‌های لازم پس از سیل را مد نظر داشته باشید

شمیم عطر گل محمدی از گلستانهای راور

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

راهپیمایی مردم کرمان ،زنجان و بندرعباس درحمایت از عملیات وعده صادق

نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان اجرایی می‌شود

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

رگبار پراکنده باران در برخی از مناطق کرمان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ شنبه 1 اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تجلیل معلولان از شهرداری کرمان برای مناسب‌سازی معابر