کرمان رصد

آخرين مطالب

رییس مرکز امور وکلای قوه قضاییه استان کرمان:

ادعای مستقل نبودن وکلای این مرکز بی بنیان و نادرست است گفتگو

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رییس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه استان کرمان از اظهار نظرهای غیرمرتبط و غیرواقعی تعدادی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان ابراز تاسف کرد.
فرزاد حیدری با اشاره به هجمه های صورت گرفته توسط این افراد نسبت به ماهیت مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه از آنها خواست به جای پرداختن به چنین مسائلی تلاش خود را معطوف حل مشکلات و چالش های به وجود آمده برای نهاد وکالت بنمایند.
وی تصریح کرد: اینکه در بدو تشکیل هیات مدیره جدید از طریق رسانه ها اقدامات و تاثیرات مثبت مرکز امور وکلای قوه قضاییه و وکلای پرتلاش آن زیر سوال برود بیشتر جنبه تبلیغاتی و گریز از پاسخگویی به مسائلی دارد که با کم کاری ها، نهاد وکالت را متاثر از خود کرده است. او خطاب به هیات مدیره کانون وکلای استان کرمان تاکید کرد: اگر نمی توانید در فضای موجود رقابت کنید اقدامات تخریبی هم انجام ندهید و به ذکر مسائلی نپردازید که تکرار مکررات است و به نتیجه ای هم برای شما نمی رسد.
حیدری در ادامه گفت: رویکرد مثبت و قابل توجه شهروندان به وکلای مرکز امور وکلا و مشاوران قوه قضاییه و حضور موثر انها در پرونده های قضایی بهترین پاسخ به این هجمه ها است و از هیات مدیره کانون وکلا درخواست داریم چشم خود را به روی حقیقت نبندند.
رییس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه استان کرمان در ادامه گفت: اینکه آزمون ورودی کانون های وکلا هر سال با اعتراض شرکت کنندگان مواجه می شود و موسسات آموزشی از چالش ورودی کانون های وکلا بیشترین منفعت مالی را می برند موضوع مهمی است که مدیران کانون می توانند به عنوان نمونه به آن بپردازند و پاسخگوی چنین مسائل مهمی باشند که از گذشته تاکنون وجود داشته و فکری برای آن نشده است. شاید همین مشکلات بی پایان در آزمون های ورودی باعث شده است که اقبال عمومی به تشکیل و ادامه فعالیت های مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه وجود داشته باشد.
حیدری یادآور شد: اگر یادتان باشد در بدو تاسیس دانشگاه آزاد هم عده ای به تاسیس این دانشگاه و کارایی آن ایراد و چنین چالش هایی را وارد می کردند و خواستار تعطیلی آن بودند اما امروز می بینیم که بسیاری از وکلای کانون وکلای دادگستری از همین دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و ثمرات این دانشگاه بر کسی پوشیده نیست.
وی صحبت های رییس هیات مدیره کانون وکلای استان کرمان مبنی بر اینکه "دادرسی عادلانه یعنی در یک رسیدگی هر دو طرف از یک قدرت دفاعی برخوردار باشند و تحقق ین امر امکان پذیر نیست مگر اینکه به همان نحو که دادستان در یک طرف قضیه مجهز به علم حقوق است طرف زیان دیده و یا متهم نیز مسلح به اسلحه حقوقی باشد و لازمه این کار، وکیل مدافعی است که وابسته به قوه قضائیه نباشد" را تخریب غیرمنصفانه وکلای مرکز امور وکلای قوه قضاییه دانست که بدون بنیان و بر اساس یک نظر شخصی بیان شده است و در این مورد گفت: دقیقا ایشان بیان کنند که در کدام پرونده و کدام یک از دعاوی این وابستگی رامشاهده کرده اند که از طریق رسانه های جمعی به اظهار نظر اینچنینی پرداخته اند!
این وکیل دادگستری در ادامه گفت: وکلای مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه طبق ضوابط قانونی و طی آزمون های استاندارد و همچنین گزینش هایی به مراتب سخت گیرانه تر از وکلای کانون به شغل وکالت وارد می شوند و در توان علمی، رفتار طبق شئون پذیرفته شده این شغل، استقلال عمل و پاکدستی آنها خللی وارد نیست و با نظارت هایی باز هم به مراتب دقیق تر از نظارت های کانون وکلا به فعالیت های خود مشغول هستند. حیدری در ادامه گفت: همانطور که آقای مومنی، رییس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه نیز بر ان تصریح نموده است، ادعاها مبنی بر مستقل نبودن وکلای این مرکز حرفی عوامانه است و هیچ کدام از وکلای این مرکز چنین موضوعی را قبول ندارند که در کار انها دخالت می شود بنابراین بیان چنین موضوعی از سوی رییس هیات مدیره کانون وکلای استان کرمان آن هم بدون بیان دلیل و مدرک در شان ایشان نیست.
حیدری در ادامه به صحبت های نایب رییس هیات مدیره کانون وکلای استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: بیان حرف آن هم از جانب مردم و اینکه "آیا وکیلی که توسط قوه قضائیه مورد تأئید قرار گرفته می‌تواند به درستی از او دفاع کند؟" اظهار کرد: چگونه از جانب شهروندان سخن می گویید در حالیکه اگر مردم چنین نظری داشتند به وکلای این مرکز مراجعه نمی کردند و نتیجه گیری از مراجعه به وکلای مرکز و برخورد مناسب و سطح علمی این وکلا باعث شده است که سال ها فعالیت آنها ادامه داشته باشد و روز به روز توجه عمومی نیز بیشتر باشد بنابر این هیچوقت نیازی نبوده است از طریق رسانه ها آدرس اشتباه به شهروندان منتقل نماییم. ضمن اینکه این صحبت مصداق نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است و قابلیت پیگیری دارد.
او در ادامه گفت: تعداد زیادی از اساتید دانشگاه و قضات بازنشسته دادگستری و افراد دارای تحصیلات تخصصی، عضو نهاد وکالتی مرکز امور وکلای قوه قضاییه هستند و این حرف های بی پایه توهین به مجموعه وکلای این مرکز تلقی می شود. وی با بیان اینکه سال هاست همکاری و مودت قابل توجهی میان وکلای مرکز و کانون وکلا وجود دارد، گفت: تهییج احساسات وکلای کانون به وسیله این حرف ها را موجب خدشه به این همکاری و وحدت است و تنها برای کسانی که در راه خدشه به جایگاه نهادهای وکالتی تلاش می کنند خوراک مناسبی است و انتظار می رود در بیان اظهارات دقت و تدبیر مناسب صورت گیرد تا از ایجاد موج های کاذب جلوگیری شود.
حیدری گفت: وکلای مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه طبق آمارهای موجود بر اساس وجدان انسانی و آموزه های دینی خود نهایت تلاش خود را برای حمایت از افراد نیازمند به مشاوره های حقوقی که از طریق بهزیستی و یا کمیته امداد معرفی می شوند به کار گرفته اند و از افتخارات مرکز نیز همین موضوع می باشد.
وی در پایان گفت: طبق آیین نامه اجرایی مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه مجوز برگزاری آزمون ورودی وکالت به صورت سالیانه صادر شده است و قاعدتا در این زمینه اقدام خلاف قانونی صورت نگرفته و نمی گیرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/79270/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد

زمین‌های قولنامه‌ای نخرید

آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان