کرمان رصد

آخرين مطالب

هیچ فیلم و عکسی از کرمان در دسترس ژاپنی‌ها نیست فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - سایت محلی فردای کرمان روز سه شنبه با انتشار گزارشی با عنوان 'حسرت برگزاری تورهای کرمان را داریم / هیچ فیلم و عکسی از کرمان در دسترس ژاپنی‌ها نیست' گردشگری کرمان از نگاه توراپراتورهای ژاپنی را مورد بررسی قرار داده است.
در گزارش این سایت آمده است، تعدادی از توراپراتورهای ژاپنی دیروز عصر نزد استاندار کرمان آمدند تا از او بخواهند که برای خروج کرمان از فهرست زرد وزارت خارجه ژاپن کاری بکند.
آن‌ها می‌گویند که اشتیاق و علاقه‌شان برای سفر به کرمان فراوان است ولی وزارت خارجه آن‌ها، این سفر را به شهروندان ژاپنی توصیه نمی‌کند.
از سال 2007 که کرمان در فهرست سیاه این کشور قرار گرفته، اگرچه اکنون شرایط بهتر شده ولی همچنان امنیت کرمان نزد وزارت خارجه ژاپن آن‌قدر نیست که اجازه دهد آن‌ها به‌راحتی به اینجا بیایند.
در همین حال، از اول این هفته، کمیسیون گردشگری اتاق کرمان میزبان این 9 نفر شد تا از کرمان دیدن کنند و اگر این سفر برایشان لذت‌بخش بود، تورهای خود را به کرمان بفرستند.
در حال حاضر، ژاپنی‌ها سفرهای هشت روزه به تهران، اصفهان، شیراز و یزد دارند، این تور، سه روز میهمان کرمان بودند و از شهداد، ماهان، بم، جیرفت و شهر کرمان دیدن کردند و سپس، به دیدار استاندار کرمان آمدند.
در این جلسه، یکی از این میهمانان ژاپنی خطاب به استاندار گفت: «دیدن ستاره‌ها در شب شهداد خیلی برایم جذاب بود ولی اگر کسی باشد داستان‌های قدیمی از ستاره‌ها برایمان بگوید و به ما آن را معرفی کند خیلی بهتر می‌شد. الان علاقه‌مندی زیادی در ژاپن به رصد ستارگان به وجود آمده و این علاقه‌مندان را می‌توانیم به ایران منتقل کنیم و اگر در کرمان، بر این مسئله بیش‌تر دقت وسرمایه‌گذاری شود بهتر است».
خانم دیگری از میهمانان ژاپنی که از یکی از بزرگترین شرکت‌های توریستی ژاپن به کرمان آمده بود، گفت: «از دیدن نقاط با قوت بالای توریستی کرمان بسیار لذت بردم. از طبیعت شهداد و مکان‌های تاریخی کرمان لذت بردیم ولی متاسفانه ما نمی‌توانیم مسافر بیاوریم. چون امنیت کرمان در لیست وزارت خارجه ژاپن، در سطح دوم است. ما اما می‌توانیم به وزارت خارجه فشار بیاوریم تا کرمان را از این سطح خارج کند ولی با سه روز ماندن نمی‌توانیم این تضمین قطعی را بدهیم اما اگر وزارت خارجه ایران فشار بیاورد ما هم می‌توانیم کمک کنیم».
وی افزود: «برای کرمان تبلیغات تلویزیونی و … انجام دهید. کرمان جاذبه‌‌های زیادی دارد».
خانم دیگری از این میهمانان که برای اولین بار به کرمان آمده، گفت: «جیرفت و بم و شهداد و ماهان را دیدیم و بسیار بسیار دیدنی بودند؛ علاوه بر این، افراد محلی خیلی خوش برخورد و خوشرو بودند. دانش‌آموزان مدرسه‌ای را به ارگ بم آورده بودند. من می‌دیدم که چشمان‌شان همه برق می‌زد و فکر می‌کنم همه‌ی مردم ایران همین‌قدر خوشرو و مهربان هستند و امیدوارم مردم کشورم بتوانند به ایران بیایند».
خانم دیگری از این میهمانان نیز گفت: «نظر من هم مثل دیگر همراهانم است اما شرکت ما برای تبلیغات به عکس‌های مختلف نیاز دارد تا آنلاین هر منطقه را به مشتریان معرفی کند ولی کمبود عکس‌های مربوط به منطقه‌ی کرمان نمی‌گذارد این کار را انجام دهیم. این عکس‌ها را مجانی هم نمی‌خواهیم و می‌توانیم آن را خریداری کنیم تا به مشتری ارایه کنیم و بتوانیم باعث جذب مشتری شویم».
خانم دیگری از اعضای این تور گفت: «قبل از این‌که بیایم، با استرس وارد ایران شدم ولی وقتی آمدم و این امنیت را احساس کردم خیالم راحت شد. آژانس ما، تورهایی برای ماه عسل و سفرهای دوستانه و انفرادی برگزار می‌کند. من اینجا احساس آرامش کردم و برای این‌که این احساس آرامش را به مشتریانم منتقل کنم نیاز به فیلم‌هایی از کرمان دارم؛ چه طبیعت و چه نقاط فرهنگی و تاریخی کرمان».
خانم دیگری از این گروه میهمانان ژاپنی نیز اظهار اظهار داشت: «آژانس ما از 20 سال پیش تورهای ایران را برگزار می‌کند و در سال‌های اخیر ما می‌بینیم که کشورهای اسلامی دچار مشکلات امنیتی و سیاسی هستند ولی تنها کشوری که خود را از این مسائل کنار کشیده ایران است و برای ما افتحار است تورهای ایران برگزار کنیم. شرکت ما در ایران برنامه‌های مسافرتی زیادی دارد خود من علاقه به همه‌ی نقاط ایران دارم ولی حسرت دارم که چرا تورهای کرمان نمی‌توانم داشته باشم و شخصا هم از سفیر ژاپن خواستم که چرا سطح امنیتی کرمان را بالا نمی‌برید؟ ولی او به من گفت که این منطقه ناآرام است و شب در جاده تاریک است و امنیت خاصی نمی‌توانیم برایتان تامین کنیم».
وی خطاب به استاندار گفت: «کمک کنید سطح امنیتی کرمان در وزارت خارجه ژاپن بالا برود. اگر این‌طور شود تورهای زیادی برگزار می‌کنیم».
خانم دیگری از اعضای این تور نیز گفت: «ما 20 ساعت در پرواژ بودیم و هشت هزار کیلومتر آمدیم تا کرمان را ببینیم چون هیچ اطلاعاتی از فیلم و عکس در اختیار نداریم. اعضای این تور همیشه دنبال مطالعه بودند تا اطلاعاتی درباره‌ی ایران و کرمان پیدا کنند و این‌که داریم اصرار می‌کنیم سطح امنیت بالا برود برای این است که دوست داریم کرمان در برنامه‌ی تورهای ما باشد. اصرار ما برای این است که علاقه داریم تورها به کرمان بیایند».
یکی دیگر از اعضای این تور خطاب به مسئولان استان کرمان گفت: «فقط یک نامه کوچک به سفارت ژاپن در ایران بنویسید که کرمان امن است برای ما کافی است. ما خودمان براساس این نامه‌ی شما، از وزارت‌خانه پیگیری انجام می‌دهیم».
آقای تاناکا که از قدیمی‌های صنعت توریسم ژاپن است و پس از زلزله، مدرسه‌ای کنار ارگ بم با کمک گردشگران ژاپنی احداث کرده نیز در این تور حضور داشت و تصریح کرد: «وزارت خارجه ژاپن این سطح‌بندی را برای کرمان انجام داده و ما باید فشار بیاوریم تا آن را تغییر دهد. شما به‌طور رسمی امنیت کرمان برای سفر ژاپنی را تایید کنید ما هم در کشورمان این موضوع را پیگیری می‌کنیم».
7420/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/79346/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور