کرمان رصد

آخرين مطالب

دادستان کل کشور:

دستگاه قضائی به دنبال بستن فضای مجازی و مطبوعات نیست سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - دادستان کل کشور با اشاره به لزوم مدیریت فضای مجازی گفت: در دستگاه قضائی به هیچ وجه اعتقاد نداریم که مطبوعات و فضای مجازی باید بسته شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری عصر امروز پنجشنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: خبرنگاران باید به رسالت خطیر عرصه خبرنگاری و دادن اطلاعات صحیح و درست به افکار عمومی توجه کنند و در این برهه حساس وظایف خود را به درستی ایفا کنند.
وی افزود: در حقیقت فرهنگ هر جامعه‌ای ساخته و پرداخته عناصری از قبیل والدین، محیط تحصیل، محیط کار همچنین رسانه‌ها است که در این راستا رسانه‌ها نقش مهم و بی بدیلی دارند لذا امروز رسانه‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانند مسیر کشور را از خطی به خط دیگر انتقال دهند.
دادستان کل کشور گفت: متأسفانه امروز در سطح جهان فضای مجازی در اختیار کسانی است که با اتاق‌های فکر و اندیشه‌ای که دارند جهان را به سمت و سوی اهداف خود سوق می‌دهند.
منتظری به جاری شدن فضای مجازی در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: کشور ما هم از این فضاها نمی‌تواند خود را جدا کند کشور ما با داشتن مردمی بصیر و آگاه این فضا را در اختیار دارد.
وی یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی بر خلاف برخی از نظام‌هایی که اساساً اخلاق در آن نقشی ندارند تابع اخلاق است؛ لذا شاهدیم بزرگان این کشورها دروغ گفتن و توسل به تقلب و انواع نیرنگ‌ها را در فضای مجازی برای رسیدن به اهداف خود مدنظر دارند آن‌ها معتقدند هدف وسیله را توجیه می‌کند و ما نمونه‌های بسیاری در سطح دنیا داریم.
منتظری ادامه داد: این کشورها در نیل به خواسته‌های خود از هیچ نیرنگی فرو گذار نمی‌کنند و این مساله از دروغ‌هایی که می‌گویند، نقض عهدهایی که می‌کنند و سرمایه گذاری‌های کلانی که انجام می‌دهند مشخص است.
دادستان کل کشور ابراز داشت: در نظام جمهوری اسلامی خداوند اجازه نمی‌دهد که انسان به هر نیرنگی برای رسیدن به اهداف خود متوسل شود؛ لذا در این نظام بر طبق بیانات امام راحل (ره) که به ما یاد دادند ما باید به تکلیفمان عمل کنیم زیرا رسیدن به هدف یک مسیر است و چگونگی رسیدن به هدف طریقی دیگر است که باید در نظر داشته باشیم.
وی خطاب به اصحاب رسانه تصریح کرد: اگر خروجی کار شما در جهت ارتقا جامعه و انتقال اخبار صحیح به جامعه باشد بدانید که کار خود را به نحو احسن انجام داده‌اید اما اگر بخواهید از این راه جدا شوید بیراهه رفته‌اید.
اعتقاد به بسته شدن فضای مجازی و مطبوعات نداریم
منتظری گفت: ما در فضای مجازی امروز گرفتار توطئه‌هایی هستیم از جمله اخبار دروغ و اخباری که جامعه را دچار التهاب می‌کند لذا ما در فضای مجازی این موارد را بسیار می‌بینیم و بر عکس اخلاق و ارزش‌ها در این فضا لگدمال شده است.
وی تصریح کرد: دنیای غرب در حال حاضر دچار این معضل است و کشورهای دیگر را هم دخیل در این بحران کرده‌اند که باید هوشیار باشیم لذا ما در دستگاه قضائی به هیچ وجه اعتقاد نداریم که مطبوعات و فضای مجازی باید بسته شود و آنچه که منطقی است این است که فضای مجازی باید با حفظ اختلاف نظرها مدیریت شود.
دادستان کل کشور گفت: هیچگاه ما نمی‌توانیم مردم جامعه را به یک سمت و سو ببریم آنچه که ما آن را به نفع مردم نمی‌دانیم عدم مدیریت این فضا است و آسیب‌هایی که به خانواده‌ها وارد کرده است. همچنین به اخلاق مردم ضربه وارد کرده و گرفتاری‌هایی که برای مردم و به ویژه نسل جوان ایجاد کرده در برخی مواقع قابل جبران نیست.
وی افزود: ما در دادگاه پرونده‌های زیادی داریم که منشأ بسیاری از آنها فضای مجازی است به همین دلیل همه ما باید تلاش کنیم فضای مجازی را مدیریت کنیم.
دادستان کل کشور خبرنگاران را مورد خطاب قرار داد و بیان داشت: خبرنگاران باید آنچه را که بر اساس دلایل و معیارها و منطق به نفع جامعه و مردم است در فضای مجازی منتشر کنند و مطالبی که باعث فروپاشی خانواده‌ها می‌شود را در این فضا نگذاریم.
افزایش 300 درصدی کلاهبرداری در فضای مجازی
منتظری به کلاهبرداری‌های اینترنتی اشاره و تصریح کرد: امسال کلاهبرداری در فضاهای مجازی 300 درصد نسبت به سال گذشته در کشور افزایش داشته که این آمار در استان کرمان نسبت به سال گذشته 85 درصد رشد داشته است. لذا فضای مجازی باید مدیریت شود و بر طبق بیانات مقام معظم رهبری که معتقدند فضای مجازی دارای دو فرصت و یک تهدید است آیا ما فرصت‌ها را به نفع تهدید از دست می‌دهیم؟
وی ابراز داشت: امروزه جامعه ما دچار جنگ اقتصادی است و خبرنگاران نقش مهمی در آرامش دادن به جامعه دارند.
منتظری گفت: 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد؛ در دوران جنگ تحمیلی که همه جهان برای از بین بردن نظام جمهوری با هم متحد شده بودند و هشت سال برای از بین بردن نظام جمهوری تلاش کردند اما ملت در برابر آنها ایستادگی کردند و یک ذره از کشور را به دشمن ندادند به خاطر اینکه جامعه شرایط را درک کرده بودند و مسئولان وارد عمل شده بودند برای همین در جنگ پیروز شدیم.
مطبوعات آرامش به جامعه تزریق کنند
وی افزود: در فضای مطبوعات گاهی تیترهایی می‌بینیم که به نفع جامعه نیست ما وظیفه داریم جامعه را امیدوار و شرایط جنگی را برای مردم تبیین کنیم و به جای اینکه برخی مطبوعات بخواهند فضا را ملتهب کنند به مردم آرامش دهند.
منتظری گفت: در جنگ اقتصادی هم ما وظیفه داریم این گونه به مردم القا کنیم که اگر تلخی برخی موارد را می‌چشند به زودی شیرینی پیروزی را هم احساس می‌کنند لذا معتقدم همانگونه که مطبوعات باید آرامش را به جامعه القا کنند باید باب انتقاد را هم باز نگهدارند اما انتقاد جدای از تخریب است.
دادستان کل کشور در ادامه این جلسه در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم رسیدگی به شکایات مردم در ارتباط با گرانی‌های اخیر بیان داشت: برخورد با برخی از مسائل از جمله گرانی‌ها بر عهده دستگاه قضا نیست و دستگاه تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی دارد اما این مساله دو مدیریتی؛ در این زمان به کشور آسیب وارد می‌کند.
وی افزود: حدود دو ماه قبل دستگاه قضا به کمک دولت و تعزیرات حکومتی آمد به همه دادستان‌های کل کشور ابلاغ داد که در هر شهرستانی کارگروه تشکیل دهند؛ لذا در جایی که نیاز به حضور دادستان باشد می‌تواند از قدرت خود استفاده کند و به دولت و تعزیرات حکومتی یاری برساند.
منتظری در ارتباط با این پرسش که چرا هیچکس در برابر ضرر مالی و جانی که خودروسازان به مردم وارد می‌کنند پاسخگو نیست؟ گفت: هر اقدامی که در خصوص حل مشکلات مردم انجام می‌گیرد را رسانه‌ای نمی‌کنیم؛ لذا همه کارها در دست ما نیست و اگر این شرکت‌ها تعطیل شوند کارگران زیادی بیکار خواهند شد.
وی ادامه داد: مشکلات ارزی، نبود مدیریت جهادی و ساختار شرکت‌های خودروسازی از مهمترین مشکلات این کارخانه‌ها است اما وزیر صمت قول داده ظرف دو سال این مشکلات را حل و فصل کند.
وی در پاسخ به پرونده محیط زیست افزود: در مقام دادستانی با توجه به دلایل و شواهد جاسوسی آن‌ها قطعی است و منتظر بررسی‌های دادگاه و رأی آنان هستیم.
دادستان کل کشور گفت: پرونده آقای جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور در مرحله رفتن به دادسرا است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/79421/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان