کرمان رصد

آخرين مطالب

دادستان کل کشور:

اخلاق در فضای مجازی لگدمال شده است اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - دادستان کل کشور گفت: اخلاق در فضای مجازی لگدمال شده است و روابط و اصالت خانوادگی در شبکه های اجتماعی بدون مدیریت رو به نابودی است .
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری عصر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان کرمان افزود: دنیای غرب که خود گرفتار پیامدهای بد فضای مجازی شده است تمام توان خود را به کار گرفته تا دیگر کشورها از جمله نظام جمهوری اسلامی ایران را نیز درگیر این موضوع کند.
حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه منشاء اکثر پرونده های جرایمی که داریم ریشه در فضای مجازی دارد تاکید کرد : آنچه باعث کاهش این جرایم خواهد شد مدیریت صحیح در این فضا است که قطعا به نفع جامعه و جوانان است و ولنگاری و رها بودن فضای مجازی آسیب های جدی را به جامعه وارد می سازد.
وی در ادامه آمار کلاهبرداری های که از طریق اینترنت انجام شده است را نسبت به سال گذشته 300 برابر افزایش اعلام کرد و گفت: آمار جرایم رایانه ای استان کرمان نیز نسبت به سال گذشته 85 درصد افزایش یافته که آمار فوق نشان از درست مدیریت نشدن این فضا است که امیدواریم تلنگر و هشداری باشد برای درست مدیریت کردن این فضا.
حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: خبرنگاران رسالت و وظیفه سنگین و خطیری را به عهده دارند که با دادن اطلاعات صحیح و درست به افکار عمومی به خصوص در این برهه حساس می توانند در فرهنگ سازی بسیار موثر باشند.
دادستان کل کشور در ادامه گفت: فرهنگ هر جامعه ای ساخته و پرداخته عناصری چون پدر، مادر و محیط خانواده، تحصیل و کار است و رسانه ها نیز در این میان نقش بسیار مهم و بی بدیلی را دارند و می توانند از طریق استفاده از فن آوری روز " فضای مجازی و شبکه های اجتماعی" مسیر یک کشور را حتی تغییر دهند.
وی همچنین با اشاره به اینکه کشورهای بیگانه برای رسیدن به هدف به هر وسیله ای متوسل می شوند افزود: کشور ما دارای فرهنگ غنی، اصیل و مردمی اندیشمند و ملتی با بصیرت است و نظام آن برخاسته از اراده مردم است و در آن اخلاق نقش مهمی دارد .
حجت الاسلام منتظری افزود : امروز هر فردی در هر جایگاهی از مقامات و مسئولان اجرایی و قضایی و نیروهای مسلح گرفته تا خبرنگاران وظایف و رسالتی را به عهده دارند و باید به درستی و هوشیارانه به آن ها عمل کنند.
وی افزود: اگر خروجی رسالت و وظیفه مان در راستای ارتقای فرهنگ ، آرامش بخشیدن به جامعه و انتقال اخبار صحیح به جامعه باشد کار ما ارزشمند است و اگر تنها برای بازارگرمی و مراجعه بیشتر است یعنی توسل به روش ها و الگوهای غربی کرده ایم و باید تجدید نظر کنیم.
به گفته دادستان کل کشور امروز در فضای مجازی گرفتار دروغ ، تهمت و بیان مطالبی هستیم که موجب مشوش شدن اذهان عمومی شده و در جامعه التهاب ایجاد می کند و مردم را به سمت و سوی روش های ناپسندی که در غرب متداول است هدایت می کند .
وی با بیان اینکه هیچگاه نمی توانیم مردم و جامعه را به یک سمت و سو از لحاظ بینش و نگرش سیاسی هدایت کنیم افزود: اختلاف نظر در مسائل اجتماعی و سیاسی در جامعه طبیعی است و می تواند منشاء رشد و ارتقا افراد شود.
حجت الاسلام منتظری افزود: دستگاه قضایی به هیچ وجه اعتقادش بر بسته شدن مطبوعات، رسانه ها و فضای مجازی نیست و اعتقاد آن تنها بر مدیریت درست فضای مجازی است تا هر تفکر و منشی باعث منحرف شدن جامعه از مسیر الهی نگردد.
وی همچنین گفت: مقام معظم رهبری حکیمانه فرمودند فضای مجازی برای ما دو فرصت است و یک تهدید و هیچگاه مخاطب دو فرصت را برای یک تهدید از دست نمی دهد و تنها باید تهدیدها را با برنامه ریزی صحیح از بین برده یا به حداقل برسانیم.
دادستان کل کشور گفت :با توجه به اینکه در این روزها در شرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم خبرنگاران در این شرایط حساس می توانند نقش موثری را در آرام کردن و امیدوار کردن جامعه م مردم ایفا کنند.
وی افزود: مردم ما باید مثل دوران جنگ مقاوم باشند ، جنگی که همه جهان برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران به میدان آمده بود و 8 سال تلاش کردند اما با ایستادگی مردم ملت پیروزمندانه از جنگ بیرون آمدند و دستاوردهای ارزنده ای را برای کشور و نسل آینده داشتند.
حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: امروز بخش عمده ای از پیشرفت های علمی و پیشرفت هایی که در ساخت موشک و سایر داریم آثار همان 8 سال جنگی است که بر ما تحمیل شده بود و در این فضای جنگ اقتصادی نیز همه مسئولیم که به میدان آمده و پیروزمندانه عمل کنیم.
وی همچنین در خطاب به خبرنگاران گفت: گاهی یک تیتر و مقاله و مطلب کار می شود که به نفع کشور و جنگی که دشمن آغاز کرده است نیست و وظیفه ماست اگر کمبودهایی هم هست این کمبودها را برای مردم توجیه و شرایط جنگی را در بین مردم تبیین کنیم و به جای اینکه بعضی مطبوعات بر آتش این جنگ اقتصادی بیافروزند باید سعی در آرام کردن و امیدوار کردن مردم جامعه داشته باشند.
دادستان کل کشور با اشاره به اینکه انتقاد با تخریب تفاوت دارد ، گفت: رسانه ها و مطبوعات باید برای آرامش در جامعه تلاش کنند اما همچنان باب انتقاد را باز نگه دارند و با انتقاد های سازنده خود ضعف های مدیریتی را به نقطه قوت تبدیل کنند.
وی با بیان این مطلب که قوه قضائیه در برخورد با مساله گرانی کوتاهی نکرده و حتی فراتر از وظیفه به میدان آمده است گفت: قوه قضاییه با اینکه در برخورد با مساله گرانی تنها 20 درصد حق دخالت دارد اما به دلیل کمبود نیرو و عدم حضور در همه شهرستان ها و نداشتن امکانات لازم ، تعزیرات حکومتی وارد عمل شده است.
حجت الاسلامنتظری افزود: به همه دادستان ها در سراسر کشور طی بخشنامه ای ابلاغ کرده ایم که در هر شهرستنان یک کارگروه برای کمک به دستگاه های مربوطه در رفع مسائل اقتصادی تشکیل شود.
9889/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/79426/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان