کرمان رصد

آخرين مطالب

نماینده مجلس :

نظام انتخاباتی کشور حزبی شود سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حزبی شدن نظام انتخاباتی کشور گفت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی راه را برای اصلاح نظام انتخابات و اجرایی کشور هموار می کند.
به گزارش ایرنا، محمد مهدی زاهدی روز شنبه در نشست خبری در محل هتل آسمان کرمان افزود: ما یکی از ناکارآمدترین نظام های انتخاباتی دنیا را داریم و احزاب در فرآیند انتخابات کنار گذاشته شده اند و بسیاری از فسادها هم به دلیل بها ندادن به احزاب است.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در راس امور است تصریح کرد: مجلس ریل گذاری قطار اجرایی کشور را بعهده دارد و اگر این ریل گذاری دقیق و با برنامه ریزی نباشد نمی تواند کشور را نجات دهد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بسیاری از کشورها سیستم انتخابات بر اساس حضور احزاب و تناسبی است و هر جریان و گروه به تناسب آرا در دولت نماینده دارد.
وی ادامه داد: باید افراد قوی با پشتوانه حزبی، شجاع، کارآزموده و مدیر انتخاب شوند و استانی شدن انتخابات به شرط رعایت تناسب می تواند مقدمه خوبی برای تحزب در کشور باشد.
زاهدی تصریح کرد: در راستای توسعه استان کرمان همه گروه ها و جناح ها باید فارغ از بحث های سیاسی عمل کنند و برای پیشرفت و آبادانی دست در دست یکدیگر متحد شوند.
*اروپا برای گره گشایی مبادلات بانکی تضمین لازم را بدهد
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در رابطه با بحث پیوستن ایران به گروه اقدام ویژه مالی (FATF) مزایا و برقراری ارتباط بانک های دنیا با بانک های کشور از رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه سوال کردیم که وزیر خارجه گفتند تضمینی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه اروپایی ها بعد از 9 ماه ما را فریب دادند تاکید کرد: اروپا در اینستکس می گوید دلار به ما بدهید ما غذا و دارو به شما بدهیم و این در حالی است که اغلب این اقلام در داخل کشور تولید می شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در شرایط فعلی و جنگ اقتصادی (FATF)را امضا کنیم با دست خودمان طناب دار را به گردن خودمان می اندازیم.
وی اظهار داشت: باید در شرایط فعلی آرایش اقتصادی، مالی و بانکی خاصی را اجرا کنیم و اروپایی ها باید تضمین بدهند تبادلات مالی را برای تعاملات اقتصادی گره گشایی کنند.
زاهدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: این بیانیه در کارگروهی توسط مدیران اجرایی فعلی و سابق بررسی می شود تا راهکارهای اجرایی آن به دولت ابلاغ شود و یا در صورت غیر نیاز بودن، همان بیانیه به دولت کامل برای اجرا ارجاع شود.
*از فاضلاب کرمان برای طرح های صنعتی استفاده می شود
وی اظهار داشت: پروژه فاضلاب شهر کرمان در طول 18 سال گذشته تنها 27 درصد پیشرفت داشته که اغلب آن در دولت های قبلی انجام شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود:برنامه ریزی شده تا از آب های سطحی و فاضلاب کرمان برای پروژه های پتروشیمی و فولاد استفاده شود و تفاهمنامه ای در این رابطه با هلدینگ میدکو منعقد شده است تا ظرف چهار سال طرح جمع آوری پساب و فاضلاب را اجرا کنند.
*فساد را در هر سطحی دنبال می کنیم
وی تاکید کرد: با خودم تعهد کردم که هر جا فسادی دیدم یدون نگاه وابستگی و جناحی آن را پیگیری کنم و چند کار مهم در سطح ملی انجام شد.
زاهدی با اشاره به تخلفات گسترده در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گفت: از 13 هزار و 500 میلیارد تومان وام اخذ شده در این بانک، بیش از 9 هزار میلیارد تومان وام مشکوک الوصول وجود دارد که پرونده آن در دادگاه در حال رسیدگی است.
* مدارس دولتی باید تقویت شود
وی با بیان اینکه مخالف تاسیس مدارس غیر دولتی نیستیم تصریح کرد: از آموزش رایگان تا مرحله متوسطه همیشه دفاع کردیم و دولت باید به بحث نظارت و کیفی سازی مدارس دولتی وارد شود تا این مدارس تضعیف نشوند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث مهاجرت و حضور اتباع افغان در کرمان افزود: بحث مهاجرت اتباع افغانی بحث پیچیده ای است و قانونی اخیرا پیشنهاد شده که اگر تصویب شود تصمیمات خوبی در بخش قاچاق انسان گرفته خواهد شد.
*یک میلیارد و 100 میلیون دلار برای اجرای پتروشیمی کرمان اختصاص یافت
وی با اشاره به اجرای طرح بزرگ پتروشیمی کرمان اظهار داشت: هفته قبل مقرر شد از صندوق توسعه ملی مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون دلار برای این پروژه پتروشیمی کرمان اختصاص پیدا کند و بانک پاسارگارد به عنوان سرمایه گذار طرح این مهم را انجام می دهد.
زاهدی گفت: توسعه ظرفیت لاستیک بارز کرمان به میزان 50 هزار تن، اختصاص 750 میلیارد یورو به فولاد بوتیا و مردمت مسیر ریلی کرمان به بافق از جمله کارهایی است که پیگیری های آن انجام شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح های انتقال آب به استان کرمان افزود: کار لوله گذاری انتقال آب خلیج فارس به کرمان در دست انجام است که برای اتمام طرح سندیکای سرمایه گذاری تشکیل می شود و همچنین مطالعات انتقال آب از دریای عمان تمام شده و پیمانکار باید مشخص شود.
وی با اشاره به مشکلات و نابسامانی های موجود در بازار تاکید کرد: دولت باید بر بازار کنترل و نظارت لازم را داشته باشد و قوه قضاییه در ماه های اخیر اقدامات خوبی را برای مقابله با سوء استفاده کنندگان شروع کرده است.
زاهدی با اشاره به بحث مافیای خودرو و کنترل نشدن بازار خودرو تصریح کرد: در روند پیش فروش و تحویل خودرو باید خودرو سازان پاسخگو باشند و از مطالبات ما در زمان رای به وزیر صنعت، معدن و تجارت همین توجه به مسائل خودرو و خودرو سازی بود.
7437/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/79464/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی