کرمان رصد

آخرين مطالب

نماینده مردم کرمان و راور:

خودروسازها باید پاسخگوی مردم باشند/ انتقاد از نظام انتخاباتی کشور سياسي

خودروسازها باید پاسخگوی مردم باشند/ انتقاد از نظام انتخاباتی کشور
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان-نمایند مردم کرمان و راور با انتقاد از رفتار ناشایست نمایندگی سایپا در کرمان با یکی از مشتریان گفت:خودروسازها باید پاسخگوی مردم باشند و یکی از مطالبات ما ساماندهی وضعیت خودروسازان است.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: قیمت بعضی کالاها بالا رفته است و دولت نظارت جدی بر بازار ندارد؛ افزایش چند برابری قیمت کالاها مورد قبول نیست.
وی ادامه داد: قیمت بسیاری از محصولات تولید داخل بسیار بالا است، هم بازاری‌ها و هم مردم ناراضی هستند؛ قوه قضائیه حدود شش ماه است که پای کار آمده و امیدوارم دولت و قوه قضائیه نظارت کنند و این روند نظارتی ادامه یابد.
زاهدی در خصوص فعالیت‌های ضعیف بعضی معین‌های اقتصادی چنین اظهار داشت: البته معین‌های اقتصادی حوزه کرمان و راور معین‌های اقتصادی فعال هستند ولی در چترود معین اقتصادی فعال نیست.
وی در ادامه ضمن تشکر از معین‌های اقتصادی، گفت: در راور ستاد اجرایی فرمان امام (ره) معین اقتصادی است و قول دادند که بخشی از مشکلات این شهرستان را برطرف کنند.
افزود: اعتقاد دارم اگر به شهرهای کوچک و اطراف کرمان بیشتر رسیدگی شود می‌توانیم از حاشیه نشینی در اطراف شهر جلوگیری کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره درگیری و برخورد بسیار بد یکی از نمایندگی‌های شرکت سایپا با یکی از مشتریان خانم گفت: خودروسازها باید پاسخگوی مردم باشند و یکی از مطالبات ما در زمان رأی مجلس به وزیر صنعت ساماندهی به وضعیت خودروسازان در کشور بود و مجدانه می‌خواهیم پیگیری شود.
نظام انتخاباتی کشور نیازمند اصلاح است
وی با اشاره به استانی شدن انتخابات گفت: نظام انتخاباتی کشور یکی از ناکارآمدترن نظام‌های انتخاباتی در دنیاست.
زاهدی ادامه داد: در سایر کشورها نگاه حزبی وجود دارد و احزاب به‌صورت قوی وارد انتخابات می‌شوند ولی متأسفانه در کشور به احزاب توجه نشده است و در انتخابات هر کسی که فوق لیسانس دارد می‌تواند ثبت‌نام کند در حالی که فرد هست که یک روز هم سابقه کار نداشته و امروز در مجلس است.
وی با بیان اینکه مجلس در رأس امور قرار دارد و ریل‌گذاری می‌کند و قطار اجرایی کشور بر روی این ریل باید سوار شود، افزود: اگر ریل‌گذاری صحیح انجام نشود نتیجه آن برای کشور خیلی بد است.
نماینده مردم کرمان و راور گفت: امروز می‌بینیم در مجلس سه گروه وجود دارد که هیچکدام اکثریت را در اختیار ندارند و بنابراین نظارت جدی وجود ندارد ولی وقتی احزاب باشند حزب برنده قدرت را در دست می‌گیرد و حزب دیگر مراقب رفتار آن است.
زاهدی با بیان اینکه هیچ رئیس جمهوری در کشور مسئولیت دوره خود را بر عهده نمی‌گیرد و پاسخگو نیست، افزود: اگر انتخابات حزبی باشد آن حزب پاسخگو است. نظام انتخاباتی کشور نیازمند تغییرات و اصلاحاتی است و استانی شدن انتخابات در این راستا یک مقدمه خوبی است که بعداً به سمت حزبی رویم.
وی افزود: برای توسعه استان باید خط و خطوط سیاسی را کنار گذاشت چرا که در توسعه استان تمام گروه‌های سیاسی دخیل هستند.
نبود تضمین برای دچار نشدن FATF به سرنوشت برجام
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بحث آموزش گفت: همیشه از آموزش دولتی دفاع کردیم اما در لایحه دولت در برنامه ششم یک بند ارائه شده که آن هم واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی بوده است و دولت می‌خواهد سالی 10 درصد واگذاری مدارس را به بخش خصوصی واگذار کند که مجلس مصوب نکرد.
وی ادامه داد: دولت در پنج سال گذشته ضربه شدیدی به دانشگاه فرهنگیان زد و هر سال با کم کردن دانشجویان این دانشگاه باعث شد تعداد معلمان ما در آینده کشور کم شود.
زاهدی در خصوص بحث FATF گفت: هیچ تضمینی نمی‌دهیم که بعد از تصویب آن به سرنوشت برجام دچار نشود. در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و باید آرایش خاص جنگی را در این شرایط بگیریم.
نماینده مردم کرمان و راور عنوان کرد: اگر FATF را امضا کنیم و بپذیریم به معنای این است که طناب دار را به دست خودمان به گردن خودمان بیندازیم. اروپایی‌ها ما را 9 ماه فریب دادند بحث SPV را مطرح کردند و بعد چند ماه مسئله دیگری را اعلام می‌کنند که این کار غیر از تحقیر چه چیز دیگری نام دارد که اروپا ما را سر کار بگذارد.
دولت موظف به افزایش 400 هزار تومانی حقوق کارمندان است
زاهدی با بیان اینکه مجلس مصوب کرد که 400 هزار تومان به حقوق تمام کارمندان اضافه شود که منتظر تأیید شورای نگهبان هستیم، ادامه داد: در صورت تأیید در شورای نگهبان دولت موظف به اجرای آن است و به دولت اختیار داده شد که حسب مشاغل مختلف و درآمدهای مختلف بین صفر تا صد درصد حقوق دهد.
وی در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه در کرمان افزود: حدود 300 هزار نفر اتباع افغانی در شهرستان کرمان وجود دارد که تنها هزار نفر مجوز اقامت دارند.
وی درخصوص سایت نمایشگاهی کرمان گفت: بنا به اطلاعات داده شده، 50 درصد سهام آن به صورت غیرقانونی واگذار شده است و در حین ساخت و ساز آن سوءاستفاده‌های مالی شده که با توجه به مستندات ارائه شده خواستیم پیگیری و مورد بررسی قرار گیرد.
زاهدی در خصوص اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: در بحث مبارزه با فساد تمام تلاش خود را می‌کنم و باید مبارزه با فساد را سرلوحه قرار دهیم. افراد زیادی هستند که با نفوذ بودند و به اسم افراد دیگر وام‌های کلان گرفتند.
لزوم برخورد قاطعانه قوه قضائیه با فسادهای اقتصادی
وی در ادامه با اشاره به اینکه قوه قضائیه نسبت به فسادهای اقتصادی در کشور با جدیت برخورد کند، گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم به‌ویژه در مورد نزدیکان مسئولان که باعث بی‌اعتمادی می‌شود زودتر و قاطع‌تر عمل کند که به نفع مردم و کشور است.
وی در خصوص احداث کارخانه پتروشیمی در کرمان گفت: پتروشیمی باید به‌صورت زنجیره‌ای راه‌اندازی شود و راه‌اندازی یک خط از آن اقتصادی نیست.
زاهدی ادامه داد: امروز پتروشیمی کرمان جزو اولویت‌های وزارت نفت قرار گرفته است و حدود 1.1 میلیارد دلار تسهیلات برای احداث پتروشیمی در کرمان توسط صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد. از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و حدود دو میلیارد دلار مجموع سرمایه‌گذاری این پروژه است که حدود چهار سال زمان نیاز دارد.
نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه اندازه کارخانه گلناز گفت: این کارخانه بعد از تعطیلی مجدداً راه اندازی شد و حدود 400 نفر را مشغول به کار کرد که اگر ظرفیت کارخانه بالا رود به عنوان یکی از کارخانه‌های بزرگ منطقه شناخته می‌شود.
وی در خصوص فولاد بوتیا گفت: فولاد بوتیا حدود 750 میلیون یورو پول بود که تا سال آینده قرار است راه اندازی شود و حدود 2 هزار 500 نفر اشتغالزایی خواهد کرد.
زاهدی در خصوص توسعه ریلی و مرمت ریل مسیر بافق به کرمان گفت: بعد از سه سال پیگیری حدوداً از 230 کیلومتر فقط 165 کیلومتر باقیمانده است که امسال برای هر کیلومتر مرمت حدود چهار میلیارد تومان هزینه دارد.
وی در مورد جاده کرمان، راور، دیهوک گفت: امیدواریم تا سال آینده حداقل تا دیگ رستم مسیر دو باند را داشته باشیم و منتظر تزریق اعتبار برای باقیمانده مسیر هستیم که تا الان حدود 200 میلیارد پرداخت شده است.
وی در خصوص انتقال آب از خلیج فارس به کرمان گفت: لوله گذاری ها صورت گرفته و پیشرفت کار فوق العاده خوب است و نیاز به سرمایه گذاری بیشتر دارد که قرار است در فاز آخر لوله گذاری آب به کرمان، زرند، رفسنجان و شهرستان‌های شمالی استان رود.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/79468/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور