کرمان رصد

آخرين مطالب

دادستان عمومی و انقلاب زرند اعلام کرد:

ضعف باورهای دینی علت بروز جرایم در جامعه اجتماعي

ضعف باورهای دینی علت بروز جرایم در جامعه
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند بروز بسیاری از مشکلات و جرایم در سطح جامعه را ناشی از ضعیف شدن باورهای دینی دانست و گفت: بسیاری از باورها و مسایل دینی و فرهنگ‌سازی دینی در سطح جامعه ضعیف شده و باید به این سمت برویم که آن‌ها را تقویت کنیم.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، سیدمهدی قویدل اظهارکرد: یکی از اقدامات دادستانی این است که بیشتر می‌خواهیم به سمت پیشگیری وضعی برویم و به گونه‌ای عمل کنیم که زمینه جرم را برای مجرم دشوار کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌های دادگستری برای ایجاد امنیت در نوروز، افزود: جلسه ویژه‌ای متشکل از نیروی انتظامی، بسیج و دادسرا برای همین موضوع برگزار و تصمیمات خوبی را برای امنیت نوروز خصوصا پیشگیری از سرقت و کاهش سرقت‌ها برنامه‌یزی کرده ایم.
قویدل به برگزاری همایش پیشگیری از وقوع جرم با موضوع پیشگیری از سرقت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، بخشداران، شهرداران و فرماندهان پایگاه‌های بسیج به این همایش دعوت شدند که موضوعاتی در حوزه تخصصی پیشگیری از سرقت مطرح شد و شرح وظایفی را برای دهیاران و شوراهای اسلامی تبیین کردیم.
وی با اشاره به یکی از مصوبات این همایش اظهار کرد: این مصوبه که امیدوارم در یکی دو هفته آینده در کل شهرستان اجرایی شود، برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت محله‌ای برای دهیاران و اعضای شوراها است.
قویدل افزود: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها که در همایش نیز الزام کردیم و جزو مصوبات است، نصب دوربین‌های مداربسته در ورودی روستاها و خیابان‌ها و کوچه‌های اصلی و مکان‌هایی که احتمال سرقت بیشتر وجود دارد، است.
دادستان زرند همچنین با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین بسیج و نیروی انتظامی، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه گشت‌های بسیج با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند تا محلاتی که احتمال سرقت وجود دارد را پوشش بدهند تا بتوانیم امنیت خوبی را برقرار کنیم.
ضعف باورهای دینی علت بروز جرایم
دادستان زرند گفت: تهدید و توهین را نمی‌توان با گشت و یا اقدامات بازدارنده رفع کرد و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
قویدل با بیان این‌که نزاع‌ها و اختلافات را نمی‌توان صددرصد پیشگیری کرد و به صفر رساند، اظهار کرد: علت اصلی نزاع ها و درگیری ها ناشی از پایین بودن سطح تحمل مردم است، متاسفانه سطح تحمل مردم کم شده و این موضوع بیشتر نیازمند فرهنگ‌سازی است.
وی با اشاره به بروزجرایمی مانند تهدید، توهین، افترا و ایراد ضرب و جرح در سطح جامعه، یادآور شد: تهدید و توهین را نمی‌توان با گشت و یا اقدامات بازدارنده رفع کرد و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
این مقام قضائی بروز بسیاری از مشکلات و جرایم در سطح جامعه را ناشی از ضعیف شدن باورهای دینی دانست و گفت: ما دارای تمدن بسیار غنی اسلامی هستیم و در باورهای دینی ما و آیات و روایات، مواردی مانند ارتباطات اجتماعی، حقوق هر یک از افراد و تکلیف افراد نسبت به یکدیگر، تکلیف و حقوق مردم در سطح جامعه و حقوق شهروندی تاکید شده است اما بسیاری از باورها و مسایل دینی و فرهنگ‌سازی دینی در سطح جامعه ضعیف شده و باید به این سمت برویم که آن‌ها را تقویت کنیم.
مسئولین می‌توانند با یک کار جهادی بسیاری از مشکلات را حل کنند
وی در ادامه با اشاره به مواردی مانند احتکار و تهدید امنیت روانی جامعه، اظهار کرد: متاسفانه بحث احتکار و گران‌فروشی یک موضوع فراگیر شده است.
قویدل با بیان این‌که وضعیت اقتصادی کشور مثلثی سه ضلعی است که هر سه بُعد آن باید همزمان با هم پوشش داده شود، افزود: یکی از اضلاع این مثلث مسئولین هستند که باید تلاش کنند و با برنامه‌ریزی و مدیریت، وضعیت را ساماندهی کنند.
وی ادامه داد: من اعتقاد دارم مسئولین اگر بخواهند می‌توانند با یک کار جهادی و انقلابی و با نظارت دقیق وارد بشوند و بسیاری از مشکلات اقتصادی را مدیریت و حل کنند.
دادستان زرند ضلع دوم این مثلث را بازاریان، تجار و اصناف دانست و خاطرنشان کرد: در این آشفته بازاری که بوجود آمده و از آن طرف دشمنان انواع تحریم‌ها را به ما تحمیل کرده‌اند، برخی از اصناف سوءاستفاده‌هایی می‌کنند و می‌خواهند از این وضعیت به نفع خود، فرصت‌طلبی‌ها و یا سودجویی‌هایی داشته باشند.
وی گفت: ضلع سوم این مثلث مردم هستند که خیلی می‌توانند کمک کنند. مردم هم می‌توانند افراد متخلفی که سوءاستفاده می‌کنند را معرفی کنند و هم این‌که برای خرید به بازار هجوم نیاورند زیرا خرید موادی مانند رب گوجه فرنگی که تاریخ مصرف مشخصی دارد، صحیح نیست و فقط باعث آشفتگی بازار می‌شود و سبب می‌شود یک عده فرصت‌طلب که متقلب و شیاد هستند از این وضعیت سوءاستفاده ‌کنند.
قویدل با اشاره به دستورالعمل دادستان کل کشور مبنی بر ورود دادستان‌ها به صورت ویژه برای جلوگیری از احتکار و گران‌فروشی، بیان کرد: در هر شهرستان کمیته‌ای به ریاست دادستان تشکیل شده که دبیر آن اداره تعزیرات حکومتی است و معاون اقتصادی فرمانداری، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، اداره اطلاعات، اداره صنعت و معدن و اداره جهاد کشاورزی در آن عضو هستند.
وی افزود: تاکنون سه جلسه با این کمیته تشکیل و اقدامات خوبی را انجام دادیم.
داستان زرند تصریح کرد: در دستورالعمل دادستان کل کشور به دادستان شهرستان‌ها تکلیف شده که تیم بازرسی را تشکیل بدهند و بر بازار نظارت داشته باشد که ما این کار را انجام دادیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا اظهار کرد: کشف 9 تن مرغ احتکار شده و یا کشف روغن‌ها و کودهای شیمیایی تقلبی و پلمب چند قصابی در زرند با اقدامات این کمیته صورت گرفت.
قویدل با بیان این‌که یکی از همکاران قضایی به عنوان دادیار ویژه این موضوع تعیین شده است، یادآور شد: شهروندان مطمئن باشند امنیت خوبی را در بخش‌های مختلف قضایی، تغذیه، اقتصادی و اجتماعی در سطح جامعه برقرار می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید در زمینه حمل سلاح سرد بیشتر مواظب جوانان و فرزندان خود باشند،عنوان کرد: امیدوارم با نظارت بیشتر خانواده‌ها شاهد وقوع نزاع و قتل و ناامنی نباشیم.
وی نقش مردم را در پیشگیری از جرائم به ویژه سرقت برجسته دانست و افزود: شهروندان با رعایت نکات و موارد ایمنی و حفظ و نگهداری اموال خود می‌توانند از سرقت خودرو و منزل خود پیشگیری کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/79546/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید

اجرای حکم یک روزنامه‌نگار

70 درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان

نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند

هشدار شدید باران در 21 استان

آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر

هشدار باران شدید در 21 استان

نجات جان دو کودک در سیلاب ورودی دادگستری زرند

پیش‌بینی بارندگی شدید در رفسنجان

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

بارش شدید باران در روستاهای انار