کرمان رصد

آخرين مطالب

تکمیل شدن ظرفیت هتل‌های 4 و 5 ستاره کرمان در ایام نوروز/ بلیط ورودی مراکز گردشگری و تاریخی افزایش قیمت نخواهند داشت اجتماعي

تکمیل شدن ظرفیت هتل‌های 4 و 5 ستاره کرمان در ایام نوروز/ بلیط ورودی مراکز گردشگری و تاریخی افزایش قیمت نخواهند داشت
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پاسخ به این سوال که چه میزان از ظرفیت هتل‌ها، خانه‌های بوم‌گردی و ... تا کنون برای ایام نوروز رزرو شده است؟ گفت: تاکنون هتل‌های 4 و 5 ستاره استان و به ویژه شهر کرمان به طور کامل پر و دیگر اماکن اقامتی بالای 60 درصد تکمیل شده‌اند.
" غلامرضا فرخی" از اقدامات این سازمان برای استقبال از میهمانان نوروزی و جذب گردشگر سخن به میان آورد و گفت: ساماندهی فضاهای عمومی ورودی‌های شهرستان‌ها و بافت تاریخی آنها، تجهیز امکانات و خدمات جهت استقبال مسافران نوروزی، آماده سازی بناهای تاریخی، فرهنگی و گردشگری سطح استان و همچنین مراکز اقامتی، رستوران‌های بین راهی و مجتمع‌های تفریحی و گردشگری از جمله این اقدامات است.
وی چاپ بروشور، کتابچه سفر، نقشه شهرستان‌های استان و اقلام تبلیغاتی که جمعا به یک میلیون و 150 هزار نسخه می رسد، را از دیگر اقدامات این سازمان برای استقبال از نوروز و مهمانان نوروزی برشمرد و عنوان کرد: ایجاد استراحتگاه‌های موقت در 30 کیلومتری شهرها با همکاری راهداری، راه اندازی فضاهایی برای اقامه نماز در رستوران‌ها و مراکز بین راهی، حضور راهنمایان گردشگری در محل جاذبه‌های تاریخی و گردشگری جهت راهنمایی هر چه بهتر مسافران از دیگر اقدامات استان برای پذیرایی هرچه بهتر از گردشگران ورودی به استان کرمان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بازدید نظارتی مستمر و ویژه از تاسیسات گردشگری تا پایان تعطیلات نوروزی و اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در اماکن تاریخی و فرهنگی استان با همکاری شهرداری‌ها، استقرار پایگاه‌های و مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری در مبادی ورودی، اجرای تورهای کرمان‌گردی به صورت نیم روز و تمام روز با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی، اجرای برنامه‌های مفرح در مناطق نمونه گردشگری مانند کویر از جمله برنامه‌های ایام نوروز این سازمان ذکر کرد.
قیمت هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، موزه‌ها و ... در ایام نوروز در استان کرمان
وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و بوم گردی‌ها در ایام نوروز تغییری خواهد کرد؟ گفت: طبق نرخ نامه مصوب نباید افزایش قیمت در هتل ها، مسافرخانه ها و حتی ورودی موزه ها را داشته باشیم در غیر این‌صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد، ضمن آنکه در برخی موارد با موافقت مدیران اماکن اقامتی تخفیفاتی برای مسافران در نظر گرفته شده است.
فرخی از قیمت بلیت مراکز دیدنی و گردشگری(موزه‌ها و ...) در این ایام سخن گفت و افزود: طبق بخشنامه ارسالی از سازمان میراث فرهنگی کشور هیچ‌گونه تغییری در نرخ بلیط‌های اماکن تاریخی و گردشگری وجود نخواهد داشت.
وی به وضعیت تورهای گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود، روزانه بالغ بر 750 تا 900 نفر در قالب 50 تور گردشگری وارد استان کرمان و از جاذبه‌های گردشگری دیدن کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پاسخ به این سوال که چه میزان از ظرفیت هتل‌ها، خانه‌های بوم‌گردی و ... تا کنون برای ایام نوروز رزرو شده است؟ به ایسنا گفت: تاکنون هتل‌های 4 و 5 ستاره استان و به ویژه شهر کرمان به طور کامل پر و دیگر اماکن اقامتی بالای 60 درصد تکمیل شده‌اند.
بازارچه‌های نوروزی
وی درباره دیگر اقدامات سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای ایام نوروز اشاره و بیان کرد: بیش از 15 بازارچه صنایع دستی در قالب 300 غرفه در ایام نوروز در سطح استان راه‌اندازی می‌شوند که این بازارچه‌ها در شهرهایی همچون سیرجان، رفسنجان، بم، جیرفت، شهربابک، انار، راین، ماهان و... برپا خواهند شد.
فرخی 28 اسفند سال‌جاری لغایت 11 فروردین‌ماه سال 98 را تاریخ برگزاری بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی اعلام کرد و افزود: برپایی این بازارچه‌ها در آشنایی با فرهنگ مردم، معرفی و عرضه مستقیم صنایع دستی و سوغات به مسافران نوروزی و افزایش ماندگاری آنها در شهر‌های مختلف استان موثر است.
وی از برگزاری برنامه‌های مناسبتی در این ایام در سطح استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز با ولادت باسعادت حضرت علی (ع) و عید مبعث مواجه است بنابراین باید این نشاط معنوی در نوروز نیز تجلی یابد؛ لذا از تاسیسات گردشگری شهر کرمان درخواست شده است که به مناسبت فرا رسیدن ولادت امام(ع) به پذیرایی شربت و شیرینی از مسافران و گردشگران نوروزی بپردازند.
برگزاری نوروزگاه در استان
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری نوروزگاه در برخی از شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز چهار ویژه برنامه نوروزگاه در شهرهای کرمان، زرند، ماهان و راین برگزار می‌شود؛ شایان ذکر است که تاکنون سه دوره ویژه برنامه نوروزگاه در استان کرمان برگزار شده است.
وی در ادامه به اهداف برگزاری این آئین اشاره و تصریح کرد: هدف از برگزاری نوروزگاه‌ها شناساندن و معرفی توانمندی‌ها، آداب و رسوم، موسیقی و غذا‌های محلی هر منطقه از استان است و امسال این ویژه برنامه در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان برگزار می‌شود.
فرخی با بیان اینکه این ویژه برنامه در نوروز 1397 از سوی مسافران و گردشگران نوروزی مورد استقبال قرار گرفت بنابراین برآن شدیم در نوروزسال 1398 نیز این برنامه فرهنگی تاریخی را با کیفیت بالاتری برگزار کنیم اضافه کرد: در نوروزگاه‌ها، برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است که برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های صنایع دستی، پای ثابت نوروزگاه‌ها است.
فرخی خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت این اداره کل با استقرار شیفت مضاعف به صورت 24 ساعته در ایام تعطیلات نوروز در حوزه ماموریت‌های محوله، جوابگوی مسافران نورزی خواهند بود. گفتنی است که در این راستا در سال 97 به صورت مستمر از موزه‌ها، محوطه‌های تاریخی و باستانی در سطح استان بازدیدهای ویژه‌ای صورت گرفت که این برنامه در سال 98 نیز به طور جدی ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: تمامی تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در ایام نوروز آماده‌سازی محلی امن و آرام برای مسافران و گردشگران نوروزی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پایان یادآوری کرد: مراسم پاکسازی پایگاه‌های میراث فرهنگی و جهانی از جمله باغ شاهزاده ماهان و بافت تاریخی شهر کرمان، با مشارکت علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و سمن‌ها برگزار شد و اکنون این پایگاه‌ها به عنوان یکی از مقاصد و جاذبه‌های گردشگری برای بازدید گردشگران آماده هستند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/79797/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

وضعیت آب و هوا امروز 7 اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران