کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی کشور:

امیدارم صبح دولت کرمان بدمد فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی کشور در اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان که در کرمان برگزار شد، گفت: امیدوارم روز به روز فعالیت‌های هنری در این شهر بیشتر شود و صبح دولتش بدمد که البته با برگزاری جشنواره‌های ویژه در این شهر، خواهد دمید.
به گزارش خبرنگار ایسنا، بیست و چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان شامگاه ٢٣ شهریور در باغ فتح آباد کرمان به کار خود پایان داد.
در ابتدای این مراسم که با حضور مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و مدیرکل ارشاد استان کرمان برگزار شد، گزارش کار این جشنواره در قالب ویدیویی برای حاضران پخش شد. سپس رضوان صادق زاده ـ دبیر این جشنواره ـ با بیان آماری از شرکت‌کنندگان این رویداد دل نوشته‌ای را درباره این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوان خواند.
در ادامه با دعوت از محمدرضا علیزاده ـ مدیرکل اداره ارشاد استان کرمان ـ و مجید ملانوروزی ـ مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد ـ به روی سن، نوبت به تجلیل از سه هنرمند پیشکسوت کرمانی رسید. پیش از تجلیل، از هژبر ابراهیمی (مجسمه ساز)، علی خالقی (مجسمه ساز) و ایرج یزدان پناه (نقاش) ویدیوهایی درباره آن ها پخش شد.
در بخش بعدی این مراسم علیزاده اظهار کرد: کرمان دیار هنرمندان، ادبا و شعرای بزرگی است اما در حوزه هنرهای تجسمی جایگاه ویژه‌ای دارد. موزه هنرهای صنعتی کرمان ظرفیت بزرگی در استان است که از نظر گنجینه بعد از تهران دومین گنجینه غنی کشور را دارد.
او درباره ره‌آورد این جشنواره در کرمان گفت: شاید همین که این جشنواره بهانه‌ای شد تا از پیشکسوتان عزیز کرمانی تقدیر کنیم، برای ما بس باشد. از طرفی با حمایت آقای سیاهکارزاده مدیرعامل مرکز موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، کتاب موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان چاپ خواهد شد.
علیزاده بیان کرد: نتیجه این جشنواره تعاملاتی بود که میان هنرمندان کرمانی و کشوری شکل گرفت. آقای ملانوروزی وقت گذاشت و تک تک نگارخانه‌ها را دیدند، درباره آن‌ها مشاوره دادند و حمایت کردند.
او در ادامه گفت: جلسه هیات امنای موزه نیز تشکیل و تصمیمات خوبی برای آن گرفته شد. با هنرمندان مجسمه ساز نیز جلسه ای داشتیم. ان‌شاءلله با همکاری مرکز هنرهای تجسمی کشور کارگاه‌های تخصصی را در طول سال برگزار می‌کنیم. این رویداد قطعا برای استان کرمان باعث خیر و برکت بود.
سپس ملانوروزی در سخنانی گفت: هنرمندان جوانی که از گوشه و کنار این کشور در این جشنواره شرکت کردند، آینده‌سازان توسعه فرهنگ و هنر کشور هستند که با فرهنگ ها و اقلیم های جغرافیایی مختلف، همه برگزیده اند.
او ادامه داد: شاید امشب حق خیلی ها ادا نشود. با توجه به فرهنگ های مختلف، هنر همه آن ها برای ایران نیاز است.
ملانوروزی اظهار کرد: سرمایه فرهنگی هنرمندان جوان، دانشگاه کرمان و موزه هنرهای معاصر صنعتی زیرساخت های این استان هستند که می توان با حمایت از آن ها نقشی را که کرمان باید در فضای هنر معاصر ایفا کند، ایفا کرد.
او همچنین گفت: امیدوارم روز به روز فعالیت های هنری در این شهر بیشتر شود و صبح دولتش بدمد که البته با برگزاری جشنواره هایی ویژه این شهر، خواهد دمید. یکی از زیبایی های ایران بافت فرهنگی گوناگون است و کرمان حتما می تواند جشنواره ای با قومیت های فرهنگی خودش داشته باشد.
در ادامه بیانیه هیات داوران خوانده و برگزیدگان این دوره از جشنواره تقدیر شدند.
به گزارش ایسنا، برگزیده های رشته پوستر این جشنواره زهره سلیمان زاده (استان اصفهان)، علیرضا عزیزی بهروز (استان قم) و زهرا قدیری (استان مرکزی) بودند و در این بخش از مهران پندار (استان هرمزگان) و سرور تنهایی (استان گلستان) تقدیر شد.
مینا مهاجر (استان آذربایجان شرقی)، مرضیه سعید صغیر (استان خراسان رضوی) و سارا نیک فیروز (استان تهران) برگزیده های بخش تصویر سازی و پردیس حافظ اردکانی(استان کرمان)، سید حسام الدین جوادزاده (استان خراسان شمالی) و فاطمه نصر (استان چهارمحال بختیاری) تقدیر شده های این بخش را تشکیل می دادند.
در رشته مجسمه سازی نیز فاطمه اکبری بورانی (استان مازندران)، حسین شیری (استان تهران) و سعید محمودی (استان مرکزی) برگزیده و فروزان حسن زاده افروزی (استان مازندران)، سید محمدرضا موسوی (استان یزد) و سید سعید موسوی رازی (استان تهران) تقدیر شدند.
برگزیده های رشته طراحی محمد رضا جهانشیر (استان آذربایجان شرقی)، نارنین قرنجیک (استان تهران) و امیر مهدی گل محمدی (استان قم) معرفی شدند و در این بخش از کاظم حسین نژاد (استان قم) و لیلا افتخاری (استان آذربایجان شرقی) تقدیر شد.
هادی آقایی (استان البرز)، سید علیرضا مطلبی (استان مازندران) وامیر عباس نصیری (استان تهران) به عنوان برگزیده ها و عارف امرالله زاده (کرمان)، سیاوش شفیعی (اصفهان) و فرنود محمدی (اصفهان) به عنوان تقدیر شده های رشته خوشنویسی اعلام شدند.
در رشته عکاسی نیز علی کربلایی محمد (استان تهران)، فرناز دمنابی (استان تهران) و محمد نظری (استان گیلان) برگزیده و علی اصغر فیض الهی (استان کردستان) و سبحان جامه دار (استان هرمزگان) تقدیر شدند.
برگزیده های رشته کاریکاتور را عارف نیازی (استان کرمانشاه)، محمدرضا زرقان (استان قم) و رضا حمیدی مطلق (استان سمنان) تشکیل می‌دادند. در این رشته از زهرا مقدم کوهی(استان زنجان)، فاطمه جعفری (استان زنجان)و حورا سنچولی (استان خراسان رضوی) تقدیر شد.
فاطمه اسدالله زاده (استان اصفهان)، علی بهرامی (استان تهران) و آیدا روزبیانی (استان البرز) به عنوان برگزیده های رشته نقاشی معرفی شدند و در این زمینه از فاطمه اسماعیلی(استان اصفهان) و سیامک پاینده (استان اردبیل) تقدیر شد.
در بخش نگارگری و تذهیب نیز میلاد بیلکی (استان خوزستان)، محمدرضا پارسا (استان قم) و حمیدرضا سلیمانی (قزوین) برگزیده و محمد بلورچی (استان مرکزی)، فاطمه عرب (استان کرمان) و کوروش محمدی نژاد (استان خراسان رضوی) تقدیر شدند.
به گزارش ایسنا، بیست‌وچهارمین دوره جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان 20 تا ٢٣ شهریور ماه در کرمان برگزار شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/8220/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

سیلاب، راه 10 روستای بم را مسدود کرد

پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان

تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

10 راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل

استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

راه 15 روستا در بم بازگشایی شد

رقابت بیش از 45 هزار داوطلب کرمانی در کنکور

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان 10 برابر بیشتر از کشاورزی است

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهای فافق

5 صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد

5 صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد

5 صفحه مجازی هنجارشکن در زرند مسدود شد

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم