کرمان رصد

آخرين مطالب

در جلسه شورای ورزش دانشگاه شهید باهنر کرمان مطرح شد؛

تجهیز همه دانشگاه‌ها کشور به اتاق تندرستی تا برخی دانشجویان توان فقط خرید یک وعده غذایی دارند ورزشي

تجهیز همه دانشگاه‌ها کشور به اتاق تندرستی تا برخی دانشجویان توان فقط خرید یک وعده غذایی دارند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر که همه دانشگاه‌ها امسال به اتاق تندرستی مجهز می‌شوند و در ادامه به فضاهای خوابگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: دانشجویان به نشاط نیاز دارند لذا ورزش‌های هیجانی می‌تواند گزینه مناسبی برای ایجاد نشاط در بین دانشجویان باشد.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، "محمدحسین علیزاده" عصر امروز 18 اردیبهشت‌ماه در شورای ورزش دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: سیاست بر این است که از ظرفیت‌های سازمان و صندوق استفاده کنیم و به سمت پروژه‌های زودبازده و پروژه‌های عمرانی پیش برویم. قابل ذکر است که اعتبار 6 میلیارد تومان عمرانی بخش ورزش دانشگاه‌ها سال گذشته به‌صورت کامل تخصیص یافت.
وی یکی از مهمترین معیارهای المپیاد ورزشی را افزایش مشارکت‌ها دانست و بر لزوم سوق یافتن به سمت مشارکت‌های ملی در راستای حل مشکلات حوزه تربیت بدنی دانشگاه تاکید کرد و افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان جزی اولین دانشگاه‌های است که وارد المپیاد ورزشی شد، همچنین جزو معدود دانشگاه‌هایی هستید که دببرخانه ورزش‌های همگانی استان کرمان در این دانشگاه است.
علیزاده افزود: پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور تابستان 99 به میزبانی گیلان با 8 هزار نفر برگزار خواهیم کرد و المپیاد بعدی تعداد شرکت کنندگان را به 10 هزار نفر خواهیم رساند.
وی با بیان این مطلب که امسال 50 پروژه در حوزه کف‌پوش زمین‌های ورزشی در فضای باز اجرا خواهیم کرد، عنوان کرد: 27 زمین چمن مصنوعی به صورت مشارکتی در سال جدید اجرا خواهیم کرد که تا کنون حدود 10 میلیارد تومان به این بخش جذب شده است و در حال حاضر10 پروژه آن کلید خورده است.
مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به مسئولین دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: با توجه به اینکه اتاق تندرستی برای دانشجویان خوابگاه ضروری است، در حال حاضر 100 دانشگاه کشور به اتاق تندرستی مجهز هستند، ضمن آنکه مورد توجه دانشجویان است، لذا اتاق تندرستی دانشگاه را جانمایی کنید ما نیز در تجهیز آن کمک خواهیم کرد.
علیزاده با اعلام این خبر که همه دانشگاه‌ها امسال به اتاق تندرستی مجهز می‌شوند و در ادامه به فضاهای خوابگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: دانشجویان به نشاط نیاز دارند لذا ورزش‌های هیجانی می‌تواند گزینه مناسبی برای ایجاد نشاط در بین دانشجویان باشد.
وی ادامه داد: در سال جاری 3 میلیارد تومان بودجه اعتبارات در زمینه تعمیر و تجهیز اتاق های تندرستی خوابگاه‌های دانشجویی، کف‌پوش سالن‌های ورزشی هزینه خواهد شد.
برخی دانشجویان توان خرید فقط یک وعده غذایی دارند
"محمدرضا طاهر" رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این جلسه گفت: 90 درصد بودجه دولتی دانشگاه شهید باهنر در بخش پرداخت حقوق هزینه می‌شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه قدرت خرید دانشجویی کاهش یافته است، بیان کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان به هر پرس غذا 6 هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند و ما روازنه 10 هزار پرس غذا سرو می‌کنیم، لذا هر روز 60 میلیون تومان دانشگاه یارانه غذا می‌دهد. شایان ذکر است که متاسفانه برخی دانشجویان توان تهیه فقط یک وعده غذای دارند.
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان از وجود حدود 5 هزار دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه شهید باهنر کرمان سخن به میان آورد و عنوان کرد: بیشتر دانشجویان غیر بومی این دانشگاه متعلق به جنوب استان هستند.
"علیرضا شکیبایی" نیز در این جلسه بر لزوم تغییر نگرش در حوزه ورزش در سطح دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: به دنبال آن هستیم که حوزه ورزش دانشگاه شهید باهنر با توجه به پتانسیل‌های آن در سطح کشور و جهان بدرخشد.
افتتاح محل جدید مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید باهنر کرمان
"محمدرضا امیر سیف‌الدینی" مدیر امور ورزشی و فوق برنامه دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این جلسه از انتخاب دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: مسابقات ورزش‌های همگانی و دانشگاه‌ها و موسسات آموز عالی استان کرمان با حضور بیش از یک هزار دانشجوی دختر و پسر از 84 مرکز دانشگاهی شامل دانشگاه‌‌های دولتی، فرهنگیان، پیام نور، جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای برگزار شد و 84 مرکز دانشگاهی استان در9 رشته دختر و پسر در این مسابقات شرکت داشتند.
وی با بیان اینکه تمام واحدها برای المپیاد ورزشی 98 دانشجو خواهیم داشت‌، اظهار کرد: دی‌‌ماه سال گذشته اداره کل تربیت بدنی دبیرخانه ورزش های همگانی را به دانشگاه شهید باهنر کرمان داد.
مدیر امور ورزشی و فوق برنامه دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: نوع برگزاری مسابقات منطقه تغییر کرد و باعث شد که دانشگاه‌های کوچک نیز در مسابقات شرکت کنند.
وی از تهیه اکثریت تجهیزات مورد نیاز سالن بدنسازی سراهای دختر و پسر دانشگاه خبر داد و بیان کرد: در حال تغییر کاربری سالن هیات عزاداری به سالن بدنسازی هستیم؛ این سالن سه روز در هفته در اختیار دانشجویان پسر و سه روز مختص خانم‌ها خواهد بود، ضمن آنکه کارکنان نیز از این سالن می‌توانند استفاده کنند. گفتنی است که اعتبار مورد نیاز برای تجهیز کامل این سالن حدود 300 میلیون تومان است.
امیرسیف‌الدینی با بیان این مطلب که مرکز مشاوره ورزشی حدود 6 سال به صورت رسمی در دانشگاه فعال است، ادامه داد: 2 اتاق اتاق تندرستی برای خانم‌ها اختصاص داده‌ایم، ضمن آنکه زمین چمن برای آقایان نیز تجهیز شده است.
وی بر لزوم نوسازی وسایل ورزشی تاکید کرد و افزود: دانشکده تربیت بدنی در سال 91 افتتاح شد اما سه سالن آن کف پوش نشده است که منتظر تخصیص اعتبار برای کفپوش این سه سالن هستیم، شایان ذکر است که حدود 400 میلیون تومان برای این مهم نیاز داریم.
به گزارش ایسنا؛ محل جدید مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم و جمعی از مسئولین دانشگاه شهید باهنر کرمان در دانشکده تربیت بدنی افتتاح شد، همچنین از سالن بدنسازی خوابگاه‌های دخترانه دانشگاه شهید باهنر بازدید به عمل آمد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/83263/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار سیل در کرمان

هشدار وقوع سیل دراستان کرمان

بهزیستی هیچگاه حمایت خود را از فرزندانش قطع نخواهد کرد

تخریب بافت‌ها و بنا‌های تاریخی غزه

آتش گرفتن خودروی قاچاقچی سوخت در پمپ بنزین کرمان

اهدای خون در 7 پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود

هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته

8 مصدوم در برخورد سواری با بنز در کرمان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود

گلزار شهدا

ناپایداری‌های جوی در کرمان

اختتامیه جشنواره ملی فیلم شهرنما رفسنجان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است

رشد 36 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان

(ویدیو) وقوع آتش سوزی در پمپ بنزین کرمان

هشدار سطح زرد هواشناسی کرمان

جلوگیری از فعالیت ٥ معدن شن و ماسه در زرند به علت رعایت نکردن استاندار‌های قانونی

وقوع دومین آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت شهر کرمان طی ده روز اخیر

اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی در کرمان عقب‌ماندگی دارد

بهترین پاسور لیگ برتر تا هفته 24

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

سوخت قاچاق جایگاه سوخت کرمان را به اتش کشید.

فیلم| آتش سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی یک پمپ بنزین در کرمان (فیلم)

طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد

اولین تصاویر از محل وقوع آتش سوزی در یک پمپ بنزین | قاچاق سوخت حادثه آفرید | ببینید

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در کرمان، هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

قاچاق سوخت باز در یک پمپ‌بنزین کرمان حادثه آفرید

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

قاچاق سوخت یک جایگاه سوخت دیگر کرمان را به آتش کشید

قهرمانان مسابقات جام برترین‌های دارت کشور مشخص شدند