کرمان رصد

آخرين مطالب

شهردار کرمان:

هتل بام کرمان در حریم هیچ اثری نیست/ لزوم بازنگری طرح جامع حمل و نقل شهر کرمان اجتماعي

هتل بام کرمان در حریم هیچ اثری نیست/ لزوم بازنگری طرح جامع حمل و نقل شهر کرمان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - شهردار کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اجرای پروژه قطار شهری یا تراموا در کرمان که پیش از این وعده مطالعه آنها داده شده، گفت: انتخاب سیستم حمل و نقل هر شهر باید براساس طرح جامع حمل و نقل صورت بگیرد و طرح جامع حمل و نقل کرمان نیاز به بازنگری دارد.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، "سیدمهران عالم‌زاده" عصر امروز 24 اردیبهشت ماه در نشست خبری درباره وضعیت پرداخت حقوق کارکنان شهرداری کرمان اظهار کرد: پرداخت حقوق نیروهای رسمی و قراردادی شهرداری به روز است و در زمینه نیروهای شرکتی، پرداخت دو ماه حقوق به عهده شرکت هاست و باید حقوق دو ماه را جلوتر از شهرداری پرداخت کنند و با توجه به این مسئله و پرداختی ها، ما یک ماه از شرکت ها جلو هستیم.
وی درباره تقاطع های غیرهمسطح شهر افزود: سه پروژه از تقاطع ها در طرح جامع دیده نشده بود و بعد از تصویب در کمیسیون ماده 5 قرار شد که در طرح تفصیلی لحاظ شود.
عالم زاده درباره مکان جدید شورای شهر کرمان بیان کرد: مشخص کردن مکان شورا به عهده شورا است و آنها باید انتخاب کنند. آنچه که بنده می توانم بگویم این است که میدان شورا در حال طراحی برای تبدیل به پیاده راه است و برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری برای خانه شهر دیده می شود.
شهردار کرمان گفت: خانه هنرمندان به عنوان نخستین جایگاه واجد شرایط واگذاری خانه شهر است و اینکه در آن چه فعالیتی انجام شود باید مشاور نظر بدهد اما بحثی که مطرح است این است که بخش عمده به کافه گالری اختصاص می یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره پروژه هتل بام کرمان تصریح کرد: این پروژه در دوره شورای قبل مصوبه و از میراث فرهنگی مجوز گرفته است و در حریم هیچ اثر ملی نیست.
عالم‌زاده با اشاره به اینکه این پروژه موافقت اصولی هتل را دریافت کرده، افزود: شهرداری مجوز را گرفته و کار دارد انجام می شود. نمی توان سلیقه ای برخورد کرد و اگر هم میراث تخلفی کرده مقصر خودش است.
وی درباره فعالیت های فرهنگی شهرداری کرمان اظهار کرد: برای کار فرهنگی نیاز به ابزاری برای انتقال موارد مورد نظر داریم و به این منظور راه اندازی شوراهای اجتماعی محله را پیگیری می کنیم که می توان از ظرفیت اجتماعی محله برای فرهنگسازی استفاده کرد و ایجاد شبکه شهروندی اقدام دیگر حوزه فرهنگی شهرداری کرمان است.
شهردار کرمان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اجرای پروژه قطار شهری یا تراموا در کرمان که پیش از این وعده مطالعه آنها داده شده، گفت: انتخاب سیستم حمل و نقل هر شهر باید براساس طرح جامع حمل و نقل صورت بگیرد و طرح جامع حمل و نقل کرمان نیاز به بازنگری دارد.
وی افزود: در زمینه اجرای تراموا لازم است از سوی مشاور طرح پیشنهاد داده و در شورای عالی ترافیک کشور تصویب شود و طرح قبلی که سیستم "بی آر تی" را پیشنهاد می دهد، بازنگری شود زیرا بی آر تی آلودگی دارد و با توجه به بافت شهر کرمان سیستم جذابی نیست.
عالم‌زاده اظهار کرد: در صورتی که مشاور به این نتیجه برسد و تراموا را پیشنهاد بدهد؛ طرفیت شرکت های داخلی و خارجی برای انجام کار وجود دارد و در صورتی که به نتیجه برسیم، به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: زیرساخت فیبر نوری در شهر کرمان بسیار ضعیف است و دو مرحله فراخوان برای سرمایه گذاری دادیم که با افزایش نرخ دلار و به هم خوردن معادلات اقتصادی بازار، هزینه چند برابر و موجب به حداقل رسیدن انگیزه سرمایه گذاری شد.
شهردار کرمان اظهار کرد: لازمه رسیدن به یک شهر مجازی ساختار نرم افزاری است که باید ابتدا در شهرداری این اتفاق بیفتد و متاسفانه برای تغییر یک نرم افزار حوزه شهرسازی در شهرداری کرمان هنوز از هفت خان رستم رد نشده ایم.
وی افزود: امیدواریم ممیزی اصناف و املاک شهر کرمان تا پایان سال انجام شود و مردم بتوانند فعالیت های مربوط به این حوزه را از منازلشان دنبال کنند.
عالم‌زاده تصریح کرد: عدالت محوری در چهار منطقه شهرداری در دستور کار است و به عنوان مثال پارک گردشگری که شاید بزرگ ترین پارک انحصاری در ایران باشد، در منطقه چهار شهری کرمان اجرا می شود.
وی در ادامه درباره نارون های بلوار جمهوری کرمان اظهار کرد: هر درختی طول عمری دارد و درختی که پیر بشود، دچار آفت های مختلفی می شود که جلسات متعدد با دکترین های فضای سبز برگزار و به این نتیجه رسیده بودند درختان این خیابان سربرداری و جوان سازی بشود که این کار را دنبال می کنیم.
شهردار کرمان با اشاره به نیاز معابر بسیاری به آسفالت افزود: به دلیل اینکه خرید در این زمینه نقدی و از بورس است و اعتبار ما بیشتر برای پرداخت حقوق می رود، در این حوزه کمبودهایی وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: پارکی در منطقه سه شهر کرمان در حال احداث است که به عنوان پارک خبرنگار نامگذاری خواهد شد و طی دو تا سه ماه آینده افتتاح می شود.
شهردار کرمان درباره وضعیت اتوبوس های حمل و نقل عمومی بیان کرد: 70 اتوبوس متعلق به شهرداری و 80 مربوط به بخش خصوصی است که در سال گذشته 23 دستگاه اورهال شد که 13 دستگاه در سطح شهر فعالیت می کند و به زودی 10 دستگاه با تامین لاستیک به شهر می آید.
وی با اشاره به اینکه ناگزیر شدیم 5 دستگاه اتوبوس دست دوم نیز از مشهد خریداری کنیم، اظهار کرد: حمل و نقل موضوع پایه ای و اساسی است و اگر فکری برای آن نکنیم، فایده ای ندارد و به طور جد دنبال این هستیم در حوزه حمل و نقل ارتقاء داشته باشیم.
عالم‌زاده در پایان بیان کرد: فضای بین شهرداری و شورای شهر کرمان دوستانه است و فضای حاکم بر شورا به خاطر وجود آقای فرشاد است که سعی می شود کار با نظرات کارشناسی پیش برود و فضای همدلی برای شهر کرمان نعمت است و باید این فضا را حفظ کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/83448/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان