کرمان رصد

آخرين مطالب

نسل جوان برای پیاده سازی تفکر جهادی به صحنه بیاید سياسي

نسل جوان برای پیاده سازی تفکر جهادی به صحنه بیاید
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: نسل جوان، بهترین گردانندگان دفاع مقدس و مقاومت در برابر جنگهای اقتصادی و فرهنگی دشمنان هستند لذا گردانهای نسل جوان باید به میدان بیایند تا بتوانند تفکر جهادی را در جامعه پیاده سازی کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آئین این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: افراد با تجربه نیز باید جای خود را به جوانان داده و خودشان در کنار جوانان به آنها تجربه بدهند تا کشور به جایگاه اصلی خود دست یابد.
وی تصریح کرد: دولت نیز باید با برنامه ریزی صحیح و اصلاح ساختارها در حوزه های مختلف بویژه بخش اقتصادی اقدام کند و آرایش مقاومت در برابر جنگ های سخت را به خود بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: هر جا کم کاری و ضعف وجود دارد باید برای شناسایی و رفع آن اقدام کرد تا کم کاریها نیز جبران شود.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بر پرهیز از مذاکره تاکید کرد و ادامه داد: دوران مذاکره تمام شده و اکنون دوران مقاومت و جنگ است.
وی یادآور شد: دشمن در روزهای اخیر زمانی موضع شورای امنیت ملی را دید، پیغام و شماره تلفن های متعدد داده تا دوباره ما را پای میز مذاکره بکشاند و مذاکره همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند، سم است و با این دولت احمقی که در آمریکا سر کار است، سم آن مضاعف است.
خطیب جمعه کرمان گفت: نباید به صداهای فرعی توجه کرد و امروز همه حواس مسئولان باید متوجه سه جنگی که بر ما تحمل شده است، باشد.
وی ادامه داد: زمان مذاکره و نشستن با غربی ها و آمریکا گذشته و غربی ها در همان امتحان های گذشته مردود شده اند و همه آنها به ویژه غربی ها باز هم در معرض امتحان هستند.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بر تقویت اراده ها در جنگ اراده ها تاکید کرد و افزود: بخش قابل توجه تقویت اراده ها به مردم برمی گردد و همان اراده های پولادینی که هشت سال دفاع مقدس را به پیروزی رساند، جنگ های کنونی را نیز به پیروزی خواهد رساند.
وی با تاکید بر اینکه امروز جنگ اراده ها در جریان است و جنگ نظامی نیست، تاکید کرد: دولت مردان در کنار مردم و مردم در کنار دولت مردان باید اراده خود را تقویت کنند و برای تقویت اراده ها، باید مردم را معتقد به این دفاع نگه داریم و در این رابطه وظیفه مسئولان مضاعف است.
امام جمعه کرمان به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسئولان نظام نیز اشاره و بیان کرد: این فرمایشات راه را برای همه ما کاملا روشن کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه سه جنگ تمام عیار علیه جمهوری اسلامی از مدت ها قبل آغاز شده و روز به روز به صورتی گسترده تر، حجیم تر و با همه توان دنبال می شود، گفت: یکی از این جنگ ها، جنگ اقتصادی است و تحریم ها و سخت گرفتن بر ما در حوزه اقتصادی در عرصه بین المللی برای آن است که بتوانند این جنگ را به نتیجه برسانند.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند، آمریکایی ها آنقدر ترسشان شدید است که با ما وارد جنگ نظامی نمی شوند گرچه ما باید همیشه آماده باشیم و آنها که خواسته و ناخواسته می خواهند کشور را متوجه کنند که جنگی در راه است، باید حواسشان جمع باشد.
وی با تاکید بر اینکه جنگ اقتصادی جدی است و تحریم ها برای فلج کردن کشور در عرصه اقتصادی است، عنوان کرد: محور دوم جنگ علیه ما جنگ روانی است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: تئوری جنگ های قرن 21 این است که برنده میدان کسی است که بتواند فکر تسلیم را در اندیشه طرف مقابل بنشاند و هر کس در جنگ روانی توانست جبهه مقابل خود را به تسلیم وادار کند، برنده جنگ است و عربده کشی ها نیز بخشی از جنگ روانی دشمن علیه جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: رئیس جمهوری آمریکا ترسوتر از این حرفاست و فردی است که عربده کشی ها، باج خواهی ها، خروج از تعهدات بین المللی را در کارنامه خود دارد و پول هایی را با باج خواهی از کشورهای کم عقلی مانند عربستان وارد کشورش می کند.
وی ادامه داد: او مرد میدان جنگ نیست و جرات جنگیدن ندارد ولی جنگ روانی را با عربده کشی و متشنج کردن فضا دنبال می کند.
وی جنگ های فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمن همه لشکریان و توان و بخشی از بودجه خود را صرف این جنگ می کند.
امام جمعه کرمان یادآور شد: ایران اسلامی سربلندانه سابقه عبور از جنگ نظامی را دارد و هشت سال با همه دنیا جنگیده و باید دید که در این سه جنگ چه باید کرد؟
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از راه حل های مقابله با جنگ های دشمنان، حاکم کردن فکر جهادی بر کشور و عمل به آن است، گفت: در حوزه اقتصاد به انسان های مجاهد و از خود گذشته مانند هشت سال دفاع مقدس نیاز داریم.
وی گفت: در جنگ های روانی نیز به آدم های جهادی، خوش فهم، تیزهوش و تحلیل گر قوی نیاز داریم همانند آنچه در دفاع مقدس وجود داشته است.
وی تصریح کرد: در جنگ فرهنگی نیز نیاز به چهره های فرهیخته و ارزشمند در عرصه فرهنگی داریم که هم دشمن و همه طرح های آنها را خوب بشناسند.
امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به سال انتخابات اشاره و خطاب به افراد بانفوذ و دارای فعالیت های سیاسی و جناحی افزود: حقیقتا این را با تمام وجود درک کنید که افکار و آرایی که در این دنیا تبلیغ می کنید و کسانی که از آنها حمایت می کنید باید در قیامت با همین افراد محشور شوید.
وی ادامه داد: هر کس نفوذ بیشتری دارد باید مواظبت بیشتری کند و هر کسی در دنیا حرفش بیشتر شنیده می شود در دنیای آخرت مسئولیت بیشتری دارد.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تاکید کرد: 2 سئوال حتما در سرای باقی از ما پرسیده می شود و یک بخش این است که کسی که از او حمایت می کنید در کدام مسیر است، در مسیر تقوا، خدا، حاکمیت دین است؟
وی تصریح کرد: دسته دوم سئوالات نیز این است که در همان مسیر و خطی که انتخاب کرده اید، آدم های اهل را انتخاب کردید؟
خطیب جمعه کرمان بیان کرد: دنیا به سرعت تمام خواهد شد و کسانی که در این دنیا فعالیت های فراوانی در حوزه های مختلف چه در راه حق و چه در راه باطل کرده اند، باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به این مطلب که جامعه ای که در آن خیانت زیاد شود افکار عمومی به شدت ضربه خورده و روابط اجتماعی مخدوش می شود، گفت: سوء استفاده از آزادی در امور سیاسی دیکتاتوری و زورگویی را به دنبال دارد و آنهایی که از آزادی در امور سیاسی سوء استفاده کنند بدانند که این موضوع افزون خواهی و تجاوز به حقوق مردم را به همراه دارد.
وی افزود: سوء استفاده از آزادی ها در حوزه اخلاقی نیز موجب لجام گسیختگی در جامعه خواهد شد و همه کسانی که به این عرصه وارد شدند در قیامت باید پاسخگو باشند زیرا ظلم در این دنیا منشا ظلم دیگر می شود.
وی یادآور شد: همه ما در قیامت 2 پرونده داریم که یکی پرونده شخصی است و از شخص خودمان سئوال می کنند و یک پرونده نیز پرونده شخصیتی ما است و از موضعیت حقوقی مان سئوال می کنند.
امام جمعه کرمان تاکید کرد: ترک حقوق محرومان باعث کینه و عداوت می شود و کینه های متراکم، جامعه را متزلزل می کند و نهضت ها و انقلاب ها و شورش ها را به دنبال دارد و شورش های کمونیسیتی کارگران بخشی از کینه های متراکم گروه کارگر بود که سالها به آنها ظلم می شد.
وی به وضعیت اقتصادی نیز اشاره و بیان کرد: لازم است در این فضا کمک های بیشتری به محرومان انجام شده و ارتباط بیشتری با سازمان های کمک رسان به محرومان داشته باشیم.
3029/7440

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/83559/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان