کرمان رصد

آخرين مطالب

حجت الاسلام پیشگویی:

با تلاشهای استاندار، کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی برتر است/ رزم حسینی با تمام قدرت به کار خود ادامه می دهد سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - حجت الاسلام هاشم پیشگویی از فعالان سیاسی اعتدال گرای استان کرمان در سه دوره انتخاباتی سال 92 و انتخابات مجلس و ریاست جمهوری سال 96 بوده وحضور چشم گیری در رابطه با ستاد جناب دکتر روحانی در استان کرمان داشته اند . این روحانی بزرگوار که در این عرصه از ابتدای انقلاب حضور داشته حالا دیگر موی سپید کرده و دارای تجربه است و دیدگاه روشن و میانه ای نسبت به مسایل سیاسی کشور و همچنین شهر کرمان دارد .
به گزارش ایسنا منطقه کویر، متن کامل مصاحبه نامبرده با نشریه هفتواد به شرح ذیل می باشد:
ابتدا به‌عنوان اولین سئوال عملکرد دکتر روحانی را در دولت یازدهم و خصوصاً در مبحث برجام را چگونه ارزیابی می کنید؟
تحلیل مسائل سیاسی کشور بدون توجه به مسائل بین المللی و برون مرزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خالی از اشتباه نبوده و فاقد جامعیت لازم می باشد. بنابراین برای تحلیل عملکرد ایشان در ابتدا مقدمه ای از موقعیت و حساسیت جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفته می شود .
جمهوری اسلامی ایران بعد از برجام و روی کارآمدن دولت یازدهم یک روند صعودی سیاسی و آبرومندانه ای را در منطقه شروع کرد. دنیا با برجام فهمید که ما اهل جنگ و تندی نیستیم و ملتی متمدن ودارای بینش بسیار خوب سیاسی و منطقه ای هستیم. با شروع مذاکرات بین کشورهای 5+1 و جمهوری اسلامی ایران،ما توانستیم دنیا را متوجه این موضوع کنیم که ما دارای اقتدار هستیم و به هیچ وجه دنبال خوشنودی و رضایت آمریکا و کشورهای مستعمره آن نیستیم.
در زمانی که داعشی ها تصویر خشنی از اسلام و ملت مسلمان ارائه می دادند، بینش و هنر دیپلمات های ما توانست یک چهره منطقی را به جهان ارائه کند. به همین جهت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده ایران در برجام به عنوان سربازان جبهه دیپلماتیک یاد کردند.
اوضاع سیاسی نظامی جمهوری اسلامی ایران به هنگام روی کارآمدن دولت یازدهم به گونه ای بود که آمریکا با هم دستانش، نیروهای داعش را به گونه ای تجهیز کرده بودند که داعش توانسته بود قسمت عمده ای از عراق و سوریه را اشغال کند و منطقه تا حد زیادی دچار اغتشاش و ناامنی شده بود. در این شرایط دولت یازدهم با آرامی، با فعالیت منطقه ای در سه حوزه سیاسی، نظامی و اقتصادی توانست با هم پیمانی روسیه و سایر کشورها نه تنها خطر داعش را از خاورمیانه دور کند، بلکه امروزه شاهد انحلال و فروپاشی این گروه تروریستی هستیم. بنابراین روشن است که که موقعیت سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار ویژه بوده و امروزه کشور ایران به یکی از پایه های معادلات سیاسی در منطقه و دنیا تبدیل شده است.
با توجه به مطالب بالا ارزیابی بنده از اوضاع کنونی کشور این است که ما تنها با وحدت گروه ها و احزاب سیاسی داخل کشور می توانیم دستاوردهای سیاسی دولت یازدهم را در شروع کار دولت دوازدهم حفظ کرده و ادامه دهیم.
 شروع دولت دوازدهم باید با تکیه بر محور اتحاد و یکپارچگی احزاب سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصول گرا باشد.
اگر منطقی فکر کنیم، هیچ گروه و جبهه سیاسی نمی تواند و نباید بر نقاط تفرقه و افتراق نظام تکیه کند. در کرمان نیز بحث اتحاد و یکپارچگی گروه های سیاسی با تدبیری که استاندار محترم استان، جناب مهندس رزم حسینی بر مبنای استفاده از تمام گروه های سیاسی در عرصه کار و فرهنگ استان کرمان اتخاذ نموده اند به درستی دنبال می شود. به همین جهت است که طرح های توسعه ای استان کرمان مانند طرح مثلث توسعه و طرح های اقتصاد مقاومتی در فضایی آرام و بدون تنش سیاسی اجرایی می شود.
از نظر شما برجام چه دستاوردهایی برای کشور داشته است؟ آیا موافق پایبندی به برجام هستید؟
حتی اگر ما به این مسئله که قبل از برجام کشور در آستانه جنگ بوده توجه نکنیم، شرایط اقتصادی ایران به واسطه تحریم ها به گونه ای بود که صادرات بسیاری از محصولات صادراتی مثل پسته و سایر محصولات تولیدی با مشکل مواجه شده بود و امکان صادرات غیر نفتی وجود نداشت و صادرات نفتی نیز با مشکل مواجه بود، به واسطه همین تنگناهای اقتصادی افراد مفسدی مثل بابک زنجانی پا به عرصه اقتصاد گذاشتند.
حجت الاسلام پیشگویی افزود: در رابطه با ورود و خروج ارز و دادوستدهای بین المللی نیز با بسته بودن سوئیفت ها و ال سی ها امک
ان انجام هیچگونه مبادله اقتصادی نداشتیم وکشور با مشکل جدی در اقتصاد مواجه شده بود و عملاً کشور دچار فلج کامل اقتصادی و انزوای بین الملی شده بود. پس از برجام چندین اعلامیه محدودکننده در زمینه های اقتصادی لغو شد و تجار توانستند با خریداران خود در خارج از کشور مبادلاتی را انجام بدهند. نفت نیز به عنوان تنها محصول استراتژیک ایران، معاملاتش آغاز شده و قیمتش افزایش یافت. همچنین محدودیت های مربوط به مبادلات ارزی دانشجویی و مبادلات پولی ملت ها با یکدیگر لغو گردید ودربخش ورود کالاهای تخصصی کارخانجات، خصوصا کالاهای تخصصی کارخانجات اراک و تبریز و بحث بهداشت و سلامت نیزبسیاری از تحریم ها برداشته شده و مردم کم کم اثرات این موافقت نامه را لمس کرده و شاهد آن بودند.
همکاری آقای رزم حسینی را با جبهه های سیاسی خصوصاً جبهه اصلاح طلب که در انتخاب دکتر روحانی کمک شایانی داشتند را چگونه ارزیابی می کنید؟
دولت روحانی باید دولتی فراگیر و مورد حمایت همه ی گروه های سیاسی باشد، اصلاح طلبان نباید این توقع را داشته باشند که به واسطه کمک های آنان دولت همه همکاران خود را از جبهه اصلاح طلب انتخاب کند . استان کرمان نیز به عنوان گوشه بزرگی از قطب اقتصادی و فرهنگی کشور، از این قاعده مستثنی نیست. مهندس رزم حسینی ( استاندار کرمان) در بدو ورودشان به کرمان صرفاً به یک جبهه سیاسی متمایل نشدند و سیاست جذب حداکثری از تمام گروه ها و احزاب سیاسی را در پیش گرفتند.
شاید برای برخی این شیوه سیاسی و مدیریتی استاندار مقبولیت نداشته باشد، اما این سیاست با روند کلی سیاسی کشور همخوانی دارد. هدف این است که قسمت های حساس نظام مثل بخش های نظامی، اجرایی، فرهنگی و دانشگاهی را در جهت یک عقیده و یک جریان سیاسی نباشند. در دولت نهم و دهم این تجربه تلخ بسیار ملموس و مخرب بود، بر همین اساس جناب دکتر روحانی سیاست اعتدال را در همه ی بخش های دولت هدایت و عملیاتی کردند. امروز شاهد این مطلب هستیم که به نظرات آقایان دکتر لاریجانی،حجت الاسلام ناطق نوری و دکتر علی مطهری که از حزب اصول گرا هستند همین قدر توجه می شود که به نظرات آقایان دکتر عارف، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و سران جبهه اصلاحات توجه می شود. پس جبهه اعتدال، جریانیست میانه که مردم در سه مقطع انتخابات ریاست جمهوری سال 92، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان سال 94 و انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراهای سال 96 به آن رأی داده اند.
اگر استاندار کرمان پس از کناره گیری مهندس بابایی به عنوان شهردار کرمان، ایشان را برای سمت فرمانداری کرمان انتخاب کردند.تنها به این دلیل است که ایشان کمترین ورود را در مسائل سیاسی داشته و هشتاد درصد عمکرد ایشان در حوزه های عملیاتی و حوزه های توسعه ای کرمان موفق بوده و می می تواند چهره بسیار موفقی در در کرسی فرمانداری کرمان باشد. بنابراین دوستان اصلاح طلب اولاً نباید رأی مردم به اعتدال را به نفع خود مصادره کنند. ثانیاً موقعیت استان را در جبهه گیری های
سیاسی خود مد نظر قرار دهند.
حجت الاسلام پیشگویی در ادامه با اشاره به این موضوع که به واسطه زحمات مهندس رزم حسینی، استان کرمان هم اکنون به یکی از سه استان برتر کشور در زمینه اقتصادی مقاومتی تنبدیل شده است. از اعضای محترم شورای شهر کرمان تقاضا داشتند که سعی نکنند شورا را به سمت پررنگ کردن جبهه گیری های سیاسی پیش ببرند، چرا که این امر موجب می شود که روند توسعه ای و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی که به خوبی توسط مهندس رزم حسینی پایه ریزی و اجرایی شد دچار اخلال و تنش شده و در نهایت موجب این می شود که کارنامه خوبی از شورای پنجم در ذهن مردم شریف کرمان باقی نماند.
به عنوان آخرین سوال، از گوشه و کنار اخباری از کناره گیری استاندار کرمان شنیده می شود؛در رابطه با صحت این شایعات توضیح بفرمایید؟
بنده خبر چندانی در این رابطه ندارم، اما با تحلیلی که از اوضاع کرمان دارم به 2 دلیل احتمال کناره گیری استاندار کرمان ناچیز است. جناب رزم حسینی پرکارترین استانداری بوده که استان کرمان به خود دیده است. ایشان نه از لحاط کمیت کار بلکه از جنبه کیفیت کار نیز بسیار کوشا و توانمند عمل نموده اند. علاوه برموفقیت هایی که ایشان در جهت توسعه استان داشتند، از جنبه سیاسی نیز، مهندس رزم حسینی موفق ترین استانداری بوده که توانسته همه گروه های سیاسی استان را به کار گرفته و افراد را از تعصب های سیاسی و موضع گیری های بی منطق دور نگه داشته است.
هیچ کس به مانند آقای رزم حسینی نمی تواند طرحها را کامل اجرا کند
دلیل دیگر ماندن ایشان، شروع و شدت سرمایه گذاری های بزرگ در شهرستان ها و مرکز استان با طرح های مهندس رزم حسینی می باشد. کسی به غیر از خود ایشان قادر نخواهد بود این حجم از کارها را که در 8 منطقه اقتصادی استان تصمیم گیری و برنامه ریزی شده اجرایی کند و به نتیجه برساند.
در انتها حجت الاسلام پیشگویی از گروه های سیاسی خصوصاً جبهه همراه دولت خواستند که در راستای شناساندن و معرفی موفقیت های دکتر روحانی در کل کشور و موفقیت های آقای رزم حسینی در استان کرمان کوشا بوده و به دنبال این مسئله نباشند که چه حزبی دارد این کارها را انجام می دهد. بنده در جلساتی که در خدمت جناب استاندار بودم؛ همکاری ،منطق و عدم موضع گیری های تند سیاسی را در جلسات جناب استاندار با گروه های سیاسی مشاهده کردم. چرا که مدیریت استان به دست فردی است که از هر جهت همراه دولت،دوست اصلاحات، و مرد نظریه پرداز و عمل گرا است .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/8433/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایش های برتر کرمان راهی مرحله کشوری شدند

عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش

واگذاری 460 زمین در ادامه‌ اجرای طرح ملی مسکن در بردسیر

آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد

حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان

مرور خاطرات با ستاره بازى ایران - کره

رژه یگان‌هایِ مستقر در استان کرمان، فردا همزمان باروز ارتش

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌ها

مسدودی راه ارتباطی 7 روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد

از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید

اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی

اطلاعیه تعطیلی مدارس چهارشنبه 29 فروردین

آماده باش کامل به 5 فرودگاه عملیاتی استان کرمان

شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان

شرایط جوی مناسب نیست، سفر نروید

نوسازی بیش از 260 هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد

ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان

مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد

راه دو روستای بم مسدود شد

مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد

تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد

محور زهکلوت-دلگان در کرمان مسدود شد

تخلیه 50 خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب

4 شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند

بارش باران و طغیان رودخانه 3 جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال

مسدودی 3 محور در جنوب استان کرمان

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد

صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه

بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد

اجتماع مردم رودبار قصران در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار

محور زهکلوت-دلگان مسدود شد

آماده باش راهداران رودبار جنوب

سیل باعث تخلیه 3 روستای جنوب استان کرمان شد

رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند

راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد

(ویدئو) طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

آماده باش 400 نیروی امدادگر هلال احمر در نقاط مختلف استان کرمان

صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد

تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا 29 فروردین ماه

کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم

تخلیه سه روستای جنوب کرمان!

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!

واکنش فرهنگ وارشاد اسلامی استان به معرفی کرمان در سریال «نون خ»

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک