کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان :

مشکلی در تامین کالاهای اساسی استان کرمان نداریم سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در تحریم ها دچار مشکل نشد گفت: امروز هیچ دغدغه ای از نظر تامین گوشت مرغ، تخم مرغ، میوه، سبزیجات، گندم و کالاهای اساسی در کرمان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، عباس سعیدی روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی محور استقلال هر کشوری محسوب می شود و امروزه کشورهای پیشرفته سعی می کنند در حوزه مواد غذایی خودکفا باشند.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: برای تامین غذا؛ زیرساخت برنامه سرمایه گذاری لازم است تا مواد غذایی همواره در دسترس باشند.
سعیدی به امنیت و سلامت غذا به عنوان امری مهم و مورد دغدغه جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: دولت و نظام وقت ارزشمندی را به این حوزه اختصاص می دهد اما نیازمند پشتیبانی بیشتر است.
وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته به دلیل کمبود آب کشاورزی هراسی کرده اند لذا رسانه ها باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند تأکید کرد: کشاورزی هراسی در کشور و استان کرمان به شدت باید مورد تعقیب قرار بگیرد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه کشاورزی استان کرمان 33 و 6 دهم درصد اشتغال استان را به طور مستقیم خود اختصاص داده است بیان داشت: سالانه 6.5 میلیون تن محصولات از استان کرمان صادر می شود.
سعیدی با اشاره به اینکه یک چهارم باغات کشور در استان کرمان است تصریح کرد: بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات کشاورزی این استان است.
وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله اول جهاد کشاورزی، که حذف گیاهان با مصرف آب زیاد است؛ امسال به اتمام می رسد افزود: برنامه پنج سال دوم در دست اجرا است و جایگزینی محصولات کم آب و صادراتی مانند زرشک، زعفران و گیاهان دارویی است که مزیت اقتصادی و صادراتی دارد.
مشکلی در تامین گوشت مرغ، تخم مرغ، میوه، سبزیجات، گندم و کالاهای اساسی وجود ندارد
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان به وابستگی های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به واردات برخی مواد غذایی اشاره کرد و گفت: امروز هیچ مشکلی در تامین مرغ کشور وجود ندارد و این نوسات در همه کشورها اتفاق می افتد.
سعیدی با تأکید براینکه امروز هیچ دغدغه ای از نظر تامین گوشت مرغ، تخم مرغ، میوه، سبزیجات، گندم و کالاهای اساسی نداریم اما ممکن است دلالان بازار را بهم بریزند یادآورشد: در زمینه روغن و شکر مشکلاتی وجود دارد که دولت در حال کار و رفع این مشکلات است.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی براینکه باید رد تولید خودکفا باشیم گفت: استان کرمان در کشت محصولات گلخانه ای، پسته، گردو و خرما مقام اول را دارد و در کشت های گلخانه ای 10 برابر بیشتر محصول تولید و کمتر آب مصرف می شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان به تولید محصولات در گرمخانه ها با استفاده از سم اشاره کرد و افزود: گلخانه ها مبارزات بیولوژیک دارند و محصول صد درصد سالم است.
سعیدی با بیان اینکه بخش کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی سلامت محصولات را رصد می کند تاکید کرد: امروز کار در گلخانه ها بسیار اقتصادی و فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است.
وی بهره وری از آب و خاک را یکی از برنامه ها جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: شمال استان کرمان در بخش مرغ سالانه 45 هزار تن و 18 هزار تن تولید تخم مرغ داریم و هیچ دغدغه ای برای افزایش ظرفیت این محصول در استان وجود ندارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در بازه ای از زمان گوشت دام به دلیل خشکسالی و اختلاف ارز دام از استان خارج شد گفت: 21 هزار تن تولید گوشت در استان کرمان داریم و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
سعیدی با بیان اینکه بیش از 300 هزار تن شیر در شمال و جنوب استان کرمان تولید می شود و زیرساخت برای توسعه نیز وجود دارد خاطرنشان کرد: در زمینه میوه و سبزی نگرانی تأمین نداریم و اگر اتفاقی در کم و کسری و مازاد می افتد به دلایل مختلف جهاد کشاورزی را برخی افراد دچار مشکل می کنند.
بخش کشاورزی در تحریم ها دچار مشکل نشد
وی تصریح کرد: بخش کشاورزی تاثیرپذیر از عوامل است و خشکسالی ها می تواند بر این بخش تاثیرگذار باشد اما وزارت جهاد کشاورزی نگذاشت در این زمینه اتفاقی رخ دهد و رشد مثبت بخش کشاورزی موجب مثبت شدن رشد اقتصادی برخی بخش های دیگر هم شده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در تحریم ها دچار مشکل نشد و کشاورزی سربلند بود گفت: پیش بینی 14 هزار تن گندم در کشور تولید شود و امسال در تولید گندم خودکفا بوده ایم.
مبارزه با ملخ های صحرایی در مزارع کرمان ادامه دارد
سعیدی با اشاره به اینکه ملخ صحرایی در اردیبهشت ماه وارد شد و در 2روستای تک سیف الدین و تک فرهاد شهرستان ریگان و شهرستان ارزوئیه ریزش ملخ مشاهد شد ادامه داد: تاکنون در حدود 10 هزار و 650 هکتار اراضی مبارزه انجام شده و در حدود 600 هزار هکتار نیز پایش انجام شده است.
وی با اشاره به وضعیت ملخ های صحرایی در سطح استان کرمان گفت: تا هفته قبل ملخ ها وارد مراتع می شدند و راحت تر سم پاشی می شد اما از یک هفته قبل به دلیل خشک شدن علوفه مراتع در مزارع فرود می آِیند و جهاد کشاورزی هم اکنون در شهرستان ارزوئیه مشغول مبارزه در مزارع است.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با قدردانی از استاندار کرمان، فرمانداران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های اجرایی سپاه و بسیج که در زمینه مبارزه با ملخ صحرایی مشارکت داشته اند گفت: با تلاش همه مسئولان تاکنون خسارتی به مزارع مردم و بخش کشاورزی وارد نشده است.
سعیدی با بیان اینکه کشاورزان باید مزارع را چک و برای مبارزه با آفت کمک کنند تصریح کرد: پیش بینی می شود که استان سه تا چهار سال درگیر ملخ صحرایی باشد و ریزش بعدی این نوع ملخ از سه روز قبل تا 10 تیرماه است.
وی تأکید بر اینکه ملخ های صحرایی جزو خطرناک ترین آفات دنیا محسوب می شوند و اگر مبارزه نشود کل محصولات را از بین می برد بیان داشت: سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان مقام اول تا سوم مبارزه با ملخ صحرایی را در سطح کشور دارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه دام نیز برنامه ریزی مفصلی برای تامین گوشت و شیر از طریق پرورش گونه های جدید در دست اجرا است.
9895/3029/‏‬ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/86981/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!