کرمان رصد

آخرين مطالب

یک سوم اراضی مالکیت تثبیت شده کشور متعلق به کرمان است اقتصادي

یک سوم اراضی مالکیت تثبیت شده کشور متعلق به کرمان است
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: این اداره کل برای چهارمین سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر کشوری در زمینه تثبیت مالکیت اراضی ملی شده به طوری که یک سوم از اراضی مالکیت تثبیت شده در کشور متعلق به این استان است.

به گزارش ایرنا، رضا طالبی زاده روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در راستای اجرای قانون کاداستر که از ابتدای سال 1394 عملیاتی و موفق شده از مجموع 17 میلیون و 200 هزار هکتار اراضی ملی استان تا پایان سال 1397 میزان 13 میلیون و 100 هزار هکتار را طی مدت چهار سال گذشته تثبیت مالکیت کند و از این میزان یک میلیون و 900 هزار هکتار در سال گذشته تثبیت شده است.
وی تاکید کرد: زمانی اراضی دولتی سند دار می‌شود از تصرف آن توسط زمین خواران جلوگیری می‌شود و از این رو در کاهش پدیده زمین خواری و کاهش ورودی به مراجع قضائی مؤثر است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: 45 درصد پرونده‌های وارده به دادگستری مربوط به زمین و مسکن است و در صورت سند دار کردن اراضی دولتی و شخصی، از تشکیل این پرونده‌ها جلوگیری می‌شود.
طالبی زاده با اشاره به اینکه این اداره کل در چهار بخش مهم ثبت املاک و اجرای کاداستر، ثبت اسناد، ثبت شرکت‌های تجاری و مؤسسات غیر تجاری و نیز اجرای اسناد رسمی لازم الاجرا برای تحقق ثبت نوین به مردم شریف استان کرمان خدمت رسانی می‌کند، ادامه داد: براساس تعامل و همدلی صورت گرفته تاکنون در جنوب استان به میزان 100 درصد و در شمال بیش از 63 درصد تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی انجام و برای این اراضی سند مالکیت تک برگ نیز صادر شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 97 هزار و 555 سند کاداستری در استان کرمان صادر شده و این تعداد در سال 96 تعداد 79 هزار و 107 سند بوده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در سه ماه نخست سال جاری تعداد 22 هزار و 42 سند مالکیت کاداستری در استان کرمان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش یافته است.
طالبی زاده به کسب رتبه برتر کشوری در خصوص سامانه آرشیو الکترونیک اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص راه اندازی سامانه آرشیو الکترونیک پرونده های ثبتی، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با آسیب شناسی بخش بایگانی و همچنین اسکن اوراق و پرونده‌های ثبتی و ارائه راهکار جهت رفع مشکلات مزبور در هنگام اسکن اوراق و پرونده‌های ثبتی و بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استان کرمان رتبه اول کشور را در اسکن پرونده‌ها و اوراق ثبتی کسب کرده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان یادآور شد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در راستای سیاست‌های سازمان مبنی بر الکترونیکی شدن خدمات ثبتی، با استانداردسازی و اسکن قریب 23 میلیون (بیش از 76 درصد اوراق ثبتی سطح استان) حجم نیاز به اسناد کاغذی را به شدت کاهش داده و با مدیریت مکانیزه اسناد نیاز به جابجایی فیزیک پرونده به حداقل رسیده است.
طالبی زاده اظهار داشت: تا پایان سال 1397 اسکن پرونده‌های 17 واحد ثبتی به اتمام رسیده و در حال حاضر انجام خدمات ثبتی در این واحدها به صورت کاملاً الکترونیکی و با حذف گردش فیزیکی پرونده‌های ثبتی صورت می‌پذیرد.
وی، ارتقای نظام سلامت اداره کل ثبت اسناد و املاک را از اولویت های این اداره کل برشمرد و ادامه داد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در سال گذشته 395 هزار پاسخ اعلام به مراجع غیرقضایی و 55 هزار پاسخ استعلام قضایی را ارائه کرده که تمامی آنها به صورت الکترونیک پاسخ داده شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: 93 درصد از پاسخ استعلامات انجام شده در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ظرف 48 ساعت پاسخ داده شده اند و با الکترونیکی شدن این روند، از انجام 36 هزار مراجعه به این سازمان کاسته شده است.
رشد 83 درصدی وصول معوقات بانکی از سوی ثبت اسناد استان
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به میزان وصول معوقات بانک‌ها نیز اشاره و بیان کرد: ادارات اجرای مفاد اسناد رسمی اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان در راستای دفاع از حقوق دولتی و تسریع در روند وصول مطالبات بانک‌ها از بدهکاران کلان بانکی، در سال 97 اقدامات مؤثری انجام داده اند به نحوی که مبلغ 192 میلیارد تومان مطالبات معوق بانک‌ها را وصول کرده اند.
طالبی زاده گفت: میزان مطالبات بانکی وصول شده در سال 97 در مقایسه با سال 96 بیش از 83 درصد رشد داشته است.
وی یادآور شد: همچنین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در سال 97 میزان 307 میلیارد و 383 میلیون و 445 هزار ریال درآمد واریزی به خزانه داشته که نسبت به سال 96 بالغ بر 11 درصد رشد داشته است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته هشت هزار و 747 پرونده در ادارات اجرای اسناد رسمی ثبت اسناد استان کرمان تشکیل شده است، گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 63 درصد رشد داشته و در مجموع سه هزار و 712 پرونده مختومه شده است.
طالبی زاده با بیان اینکه در سال گذشته 12 درصد کاهش ازدواج و یک درصد کاهش طلاق را داشته ایم، عنوان کرد: در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، چهار درصد کاهش ازدواج و پنج درصد افزایش طلاق را داشته ایم.
وی یادآور شد: در سه ماه نخست سال جاری پنج هزار و 896 ازدواج و در سه ماه نخست سال گذشته 6 هزار و 170 ازدواج ثبت شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در سه ماه نخست سال جاری یک هزار و 207 طلاق و در سه ماه نخست سال گذشته یک هزار و 145 طلاق در استان کرمان ثبت شده که افزایش پنج درصدی را نشان می‌دهد.
طالبی زاده به کاهش 12 درصدی شکایات از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در ادارات بازرسی و دادگاه انتظامی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن اشاره کرد و افزود: با اقدامات انجام شده در زمینه الکترونیکی کردن روند ثبت اسناد، جلوی بسیاری از مفاسد گرفته شده است.
وی به اقدامات انجام شده در راستای کاهش مراجعات حضوری و تسهیل روند خدمت رسانی به مردم اشاره و بیان کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از اول دی ماه سال گذشته با نصب سامانه اخذ اثر انگشت سران دفاتر اسناد رسمی در تمامی سطح استان، گامی بزرگ در راستای مقابله با هرگونه جعل و کلاهبرداری برداشته شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر برای تنظیم هر سند رسمی، اخذ اثر انگشت سردفتر، متعاملین و وکلای قانونی آنها ضروری است و در این راستا از هرگونه سو استفاده در جعل هویت و تنظیم اسناد جعلی جلوگیری به عمل می‌آید.
طالبی زاده افزود: در ثبت اسناد به شیوه سنتی گاهاً افرادی که دفاتر دست نویس سنتی را امضا می‌کردند و جمله ثبت با سند برابر است را می‌نوشتند، پس از مدتی منکر این امر می‌شدند که این دفاتر را امضا کرده اند و ادعای جعل امضا را مطرح نموده و دعاوی مختلف حقوقی و کیفری را در دادسراها و دادگاه‌ها مطرح می‌کردند اما با حذف دست نویسی دفاتر سنتی و بهره برداری از دفاتر الکترونیک اسناد رسمی و اخذ اثر انگشت الکترونیکی مراجعین و سران دفاتر اسناد رسمی به صورت همزمان، این مشکل کاملاً مرتفع شده است.
وی بیان کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهل و ششمین سامانه الکترونیکی ثبتی با عنوان دفتر الکترونیک طلاق را راه اندازی کرد، بطوری که در این سامانه سران دفاتر طلاق در هنگام ثبت واقعه طلاق علاوه بر ثبت اثر انگشت خود موظف به اخذ اثر انگشت طلاق دهنده، طلاق گیرنده و شهود هستند که این امر استحکام و اتقان اسناد تنظیمی را افزایش می‌دهد.
راه اندازی 46 سامانه الکترونیکی و ارائه 90 درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: با راه اندازی 48 سامانه الکترونیکی، بیش از 90 درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی و کاملاً مکانیزه انجام می‌شود و برابر آمار رسمی و گزارش اداره کل امور امنیتی و انتظامی استانداری کرمان، اقدامات این اداره کل باعث کاهش میزان جعل شده است.
طالبی زاده ادامه داد: در سال 1396 و 1397 از اداره کل ثبت اسناد استان بعنوان الگویی نمونه در زمینه مقابله با جعل نام برده شد و این مهم در شرایطی محقق شد که میزان جعل اسناد دولتی و مدارک رسمی در تمامی زمینه‌ها افزایش یافته بود.
تشریح وضعیت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و فضای فیزیکی در مرکز استان و شهرستان‌ها
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک کرمان با داشتن بیش از 433 پرسنل و 21 واحد ثبتی، 210 دفترخانه اسناد رسمی، 120 دفترخانه ازدواج و 38 دفترخانه طلاق یکی از مراجع پر رفت و آمد و محل مراجعه عموم مردم به شمار می‌رود.
طالبی زاده عنوان کرد: در بحث تجهیزات و فضای فیزیکی در سال 1397 موفق شدیم ساختمان‌های جدید الاحداث ادارات ثبت اسناد و املاک سیرجان و رفسنجان را افتتاح کنیم و همچنین با پیگیری‌های به عمل آمده و پس از تأمین اعتبار ساختمان‌های ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های انار و ارزوئیه در دست احداث است که هر دوی این ساختمان‌های جدید الاحداث در بازه زمانی سه ماهه به میزان 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: علیرغم اقدامات مثبت انجام شده در شهرستان‌هایی نظیر رودبار جنوب، ریگان، فهرج، عنبرآباد ساختمان امانی یا استیجاری داریم که در صورت تأمین اعتبار و احداث ساختمان مشکلات این ادارات کاهش می‌یابد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان یادآور شد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در بحث نیروی انسانی با کمبود نیرو و بالاخص نقشه بردار روبرو است و در صورتیکه مجوز لازم برای استخدام پرسنل جدید داده شود در خدمت رسانی به مردم شریف استان کرمان تسریع صورت می‌پذیرد.
برنامه‌های اداره کل ثبت اسناد استان کرمان به منظور ارتباط مستقیم با مردم
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین گفت: با هدف رفع مشکل ارباب رجوع، یکشنبه‌های هر هفته برای ملاقات مردمی در نظر گرفته شده است.
طالبی زاده افزود: هفت راه ارتباطی تماس تلفنی، سامانه ارتباط مستقیم در سایت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، پست الکترونیکی، مراجعه حضوری، سیستم الکترونیکی سامد، ارتباط از طریق رسانه اجتماعی سروش و ایتا و صندوق ارتباط مستقیم با مدیر کل با هدف تعامل هرچه بیشتر و بهتر فی مابین مردم و مسئولان این اداره کل و ادارات تابعه در حال ارائه خدمات و دریافت انتقادات و پیشنهادات شهروندان است.
7440/9895/‏3029

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/87252/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان