کرمان رصد

آخرين مطالب

گلایه مندی برخی شهروندان کرمانی از قطعی و فشار کم آب سياسي

گلایه مندی برخی شهروندان کرمانی از قطعی و فشار کم آب
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - برخی شهروندان کرمانی با گلایه مندی از وضعیت کم آبی،در حالی تابستانی داغ با گرمای40 درجه را سپری می کنند که علت کاهش فشار و قطعی آب برخی مناطق از سوی مسئولان شرکت آبفای استان، عدم مدیریت مصرف آب اعلام شده است.

شهروندان کرمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار نگرانی از ادامه این وضعیت افزودند: طی چند روز گذشته با رو به گرمی نهادن هوای کرمان قطعی، فشار کم و ضعیف مداوم آب موجب گردیده که قادر به استفاده از کولرهای آبی خود، استحمام و حتی آب مورد نیاز برای پخت و پز نباشند.
متولیان امور آبرسانی و تامین آب شرب شهر علت اصلی این موضوع را قطعی برق جمعه 2 هفته گذشته اعلام می کنند که این امر موجب خالی شدن مخازن آب شهری شده و این مخازن در فصل تابستان با افزایش مصرف آب و مدیریت نشدن مصرف، تاکنون پر نشده اند.
کم آبی های متوالی استان کرمان طی سال های گذشته در فصل تابستان موجب جیره بندی آب می شد اما امسال آب و فاضلاب شهری کرمان اعلام کرده که به علت فرسوده بودن لوله ها و احتمال شکستگی آن، آب به صورت منطقه ای قطع نمی شود و با فشار کمتر در سراسر شهر جریان داد.
بسیاری از مردم شهر کرمان از جمله در بلوار امام حسین، شهرک مطهری، شهرک باهنر، خیابان امام جمعه و بخشی از ساکنان همجوار با بلوار جمهوری می گویند: حدود 2هفته است که قطعی و فشار کم اب زندگی را بر آنان سخت کرده است و این در حالیست که روز به روز هم بر گرمی هوا افزوده می شود.
زندگی در تابستان داغ کرمان بدون آب امکانپذیر نیست
یکی از کسبه و ساکنان خیابان امام جمعه کرمان به خبرنگار ایرنا گفت: تاب تحمل تابستان داغ کرمان با گرمای بیش از 40 درجه بدون آب امکان پذیر نیست و از مسئولان می خواهیم هر چه سریعتر فکری به حال مردم بکنند.
وحید توکلی فیلم کوتاهی از قطعی آب در منزل مسکونی خود را به نمایش گذاشت و افزود: بیش از 2 هفته آبی از لوله ها جاری نشده و ما در کولر، استحمام، پخت و پز و حتی آب شرب مشکل داریم.
این شهروند کرمانی تصریح کرد: مسئولان ملی و استانی باید وضعیت کم آبی کرمان را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند و به سرعت فکر چاره باشند.
ما آب می خواهیم
شهروند دیگر کرمانی با بیان اینکه ما آب می خواهیم گفت: هفته ای چند مرحله آب در بلوار جمهوری کرمان در فصل گرما قطع می شود که طی 2 هفته گذشته این وضعیت وخیم تر شده و برای رفع این مشکل برخی منازل مسکونی از مخازن آب استفاده می کنند که با وضعیت نداشتن فشار آب، مخازن نیز پاسخگو نیست.
مسلم ایرانمنش عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از وسایل زندگی به آب نیازمندند در فصل گرم سال مشکلات عدیده ای در زندگی مردم کرمان به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه در شرایط کم آبی کنونی سه مخزن آب در مجتمع مسکونی خود اضافه کردیم با این حال با مشکل کم آبی روبرو هستیم گفت: فشار آب شهر کرمان در شرایط عادی نیز بسیار اندک است و با سکونت در طبقه سوم یک مجتمع دائم با این مشکل روبرو هستیم.
این شهروند ساکن شهرک مطهری کرمان بیان کرد: پروژه انتقال آب شهر کرمان از سد صفارود با وجود هزینه فراوان آب کرمان را تامین نخواهد کرد زیرا شغل مردم جنوب غربی استان بیشتر کشاورزی و به آب مربوط است و این طرح در سال های پر آبی تنها می تواند بخشی از آب مورد نیاز کرمان را تامین کند.
مشکل آب آشامیدنی کرمان همچنان پابرجا است
شهروند دیگر کرمانی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکل کم آبی در تابستان های استان کرمان هر سال وجود دارد و روزانه بخشی از آب مناطق مختلف کرمان قطع می شود و علت این امر خشکسالی نیست.
ابوذر رجبی افزود: بخشی از مشکل کم آبی مربوط به مسئولان است که برای مواقع اینچنینی برنامه ریزی صحیحی ندارند و برنامه ها مقطعی است.
وی گفت: بخش دیگری از این مشکل به مردم برمی گردد زیرا فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه در کرمان وجود ندارد و استفاده از آب در این استان بیش از حد متوسط دنیا است.
این شهروند کرمانی تصریح کرد: مسئولان هر سال وعده می دهند این مشکل رفع می شود و برای کم آبی برنامه ریزی شده است اما آب آشامیدنی کرمان همچنان با پرجا است.
قطعی برق موجب تخلیه مخازن آب کرمان شده است
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان نیز با اشاره به وجود 174 هزار مترمکعب منبع آب در کرمان اظهار داشت: قطعی برق روز جمعه 2 هفته گذشته موجب تخلیه مخزن های آب شهر کرمان شده و آبگیری مجدد این مخازن زمان بر است و بدون مدیریت مصرف جبران نخواهد شد.
حسین غفاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه آب طی سه روز گذشته به سطح ایستابی خود رسیده است اما مردم باید ضمن صرفه جویی در مصرف، مانع قطعی آب در دیگر مناطق شهر کرمان شوند.
وی با اشاره به گزارش های رسیده از فشار آب اندک در شهرک مطهری و باهنر، بلوار امام حسین و خیابان امام جمعه کرمان گفت: شرکت آبفای کرمان با توجه به گرمی هوا، آب را به صورت منطقه ای قطع نمی کند و مدیریت فشار انجام می دهد، به این صورت که آب با فشار کمتر در تمامی سطح شهر وصل است و با صرفه جویی در مصرف، آب به تمامی مناطق کرمان می رسد.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان تصریح کرد: در صورتی که مردم صرفه جویی در مصرف آب داشته باشند، تابستان امسال مشکل کم آبی در استان نخواهیم داشت.
وی بیان کرد: مشکل فشار آب آشامیدنی و کم آبی برخی مناطق کرمان رفته رفته بهتر می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
غفاری تصریح کرد: همچنان مشکل فشار و قطعی آب در برخی مناطق شهری کرمان و طبقات دوم، سوم و چهارم احساس می شود و مردم با قرار دادن مخزن آب و موتور پمپ در منازل مسکونی خود این مشکل را احساس نخواهند کرد.
دستگاه های حساس از برق اضطراری استفاده کنند
مدیر شرکت توزیع نیروی برق کرمان گفت: تمامی دستگاه های مهم و حساس که باید برقشان تامین شود در راستای برنامه های پدافند غیرعامل ملزم هستند دیزل ژنراتور و مولد برق اضطراری برای مواقع ضروری داشته باشند و تامین برق به عنوان یک تکلیف باید در این دستگاه ها لحاظ شود.
سیدمحمدجواد جهادی افزود: برق پمپ های آب و خطوط شرکت آب و فاضلاب به هیچ عنوان توسط شرکت توزیع نیروی برق کرمان قطع نمی شود تا آب شرب مردم در تمامی شهرهای این استان تامین شود.
وی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب شهرستان کرمان به صورت اختصاصی یک فیدر فشار متوسط از پست برق توکل آباد دارد و موازین اندازه گیری داخل پست و تعمیر سرویس و نگهداری بر عهده این شرکت است و ما دخل و تصرفی در آن نداریم.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان کرمان گفت: جمعه 2 هفته گذشته شرکت برق منطقه ای تعمیراتی در پست توکل آباد داشته که به علت این تعمیرات، خاموشی در منطقه اعمال شده است.
وی با بیان اینکه پیک مصرف آب و برق در گرمای تابستان همزمان است و مدیریت مصرف در این راستا انجام می شود افزود: به مشترکان و شهروندان توصیه می شود برنامه های مدیریت مصرف برق و آب را اجرایی کنند که در ساعات اوج مصرف دچار مشکلی نشویم.
با توجه به مطالب گفته شده باید گفت که در شرایط کنونی شهروندان محلات مختلف کرمان از متولیان امور آب شهری انتظار دارند که آب مورد نیازشان را چون ماههای و سالهای قبل یا در قالب جیره بندی و یا دیگر روشهای ممکن تامین کنند تا بتوانند این تابستان داغ را چون گذشته پشت سر نهند.
اما آنچه از گفته های متولیان امور آب در گفت و گو با رسانه ها طی روزهای اخیر برمی آید حکایت از این دارد که برخی مدیران هنوز در چهل سالگی انقلاب هنوز حاضر نیستند از آزمون و خطا دست بردارند و نمونه آن را در همین دوری گزیدن از جیره بندی آب که روشی معمول و قابل اتکا در شرایط دشوار بی آبی است می توان جستجو کرد.
اینکه ما بمنظور کاهش مصرف آب و گاهاً به علت فرسودگی شبکه های درون شهری مدیریت آب با فشار کم را بر جیره بندی آب ترجیح و اولویت دهیم قطعاً حاصلی جز همین نارضایتی و ناخشنودی مردم از وضع موجود آبرسانی نخواهد داشت.
گزارش: حامد سالاری
7420/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/87412/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان