کرمان رصد

آخرين مطالب

آغاز جشن‌های دهه کرامت از جوار بارگاه خورشید هشتم سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مشهد- همزمان با آغاز ماه پربرکت ذیقعده، جشن های دهه کرامت در کشور از جوار بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد آغاز شد.

نخستین روز این دهه پربرکت مزین به سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) خواهر گرامی ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) است که در شب میلاد آن حضرت نقاره های حرم مطهر رضوی چندین بار نواخته شده و این عید خجسته را به همگان بشارت داد.
آغاز جشن های دهه پربرکت کرامت چهارشنبه شب با برگزاری جشن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی آغاز شد و بعد از نماز مغرب و عشا و نواخته شدن نقاره های حرم مطهر، مومنین از هر سو به بارگاه منور رضوی شتافتند تا این عید خجسته را به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) تبریک گویند.
حرم مطهر رضوی به همین مناسبت غرق نور بود، همه فضای صحن و سرای آستان ملائک پاسبان رضوی نورآرایی ویژه ای داشت و روشنایی بارگاه را چندین برابر کرده بود.
عطر گل همه فضای حرم را پر کرده و هر گوشه از صحن های متبرک آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) با بهترین گلها آراسته شده بود و بویی که از آن به مشام می رسید، جانها را نوازش می داد.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در دهه کرامت میزبان 1.5 میلیون زائر خواهد بود، از این رو خادمان حرم خود را برای بهترین پذیرایی از مشتاقان اهل بیت (ع) آماده کرده اند.
سید خلیل منبتی افزود: بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در این ایام به صورت ویژه و متفاوت از روزهای عادی نورآرایی شده و گل آرایی و فضاسازی از ابتدای دهه کرامت در صحن و سراهای حرم مطهر آغاز می شود و تا سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.
وی اجرای طرح "یا معین الضعفا" را از محوری ترین برنامه‌های دهه کرامت دانست و اظهار داشت: هر سال برنامه های ویژه ای برای تشرف گروه های زائران خاص شامل مددجویان، دانش آموزان زیارت اولی ها، سالمندان، بیماران، معلولان، خانواده شهدای حرم، نابینایان، جانبازان اعصاب و روان در نظر گرفته می‌شود که امسال نیز روزانه میزبان گروه‌های مختلفی از این اقشار در رواق‌‎های مبارکه کوثر، دارالکرامه و شیخ حر عاملی خواهیم بود.
وی با اشاره به اجرای طرح "یا ضامن آهو" طی دهه کرامت گفت: در این طرح که با پیگیری خادمان بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و مسئولان قضایی استان انجام می‌شود، 88 زندانی جرایم غیر عمد خراسان رضوی مشمول لطف امام رئوف (ع) واقع شده و از زندان رهایی می‌یابند.
منبتی افزود: حفاظ حرم مطهر رضوی نیز در سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) در زایشگاه ها و بیمارستان‌ها حضور یافته و ضمن اهدای بسته‌های متبرک و نشان حضرت امام رضا (ع) به نوزادان متولد آن روز، اذان و اقامه در گوش این نوزادان می‌خوانند.
وی اظهار داشت: امسال همچنین به طور ویژه بسته‌های متبرک شامل نمک و نبات به همراه گل روی ضریح به مراکز فرهنگی، ادارات، ارگان‌ها و تشکل‌های دولتی و غیردولتی سراسر کشور از طریق پست ارسال می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی نیز گفت: ویژه برنامه دهه کرامت امسال با شعار "خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت (ع) " در سه حوزه حرم مطهر رضوی، مشهد مقدس و استان های دیگر برگزار می شود.
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: در این راستا 9 ویژه برنامه در مشهد اجرا می‌شود که مهمترین آنها گلباران حرم مطهر رضوی در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و شب میلاد حضرت امام رضا (ع) و مراسم ردای خدمت ویژه کمک به محرومین است.
وی اظهار داشت: 13 ویژه برنامه نیز با تاکید بر معرفت افزایی زائر در سطح ملی و با محوریت استان های دیگر برگزار می‌شود که شامل ایجاد ایستگاه های فرهنگی، خدماتی رضوی با موضوع کتاب و کتابخوانی، پویش مطالعاتی "اوسنه گوهرشاد" با خوانش کتابهای مرتبط با این واقعه و برگزاری مسابقات کتابخوانی است.
وی برگزاری مراسم "زیر سایه خورشید" در 31 استان و در دو هزار نقطه شهری و عشایری و روستایی و هفت کشور، اجرای طرح "یا معین الضعفا" شامل پرداخت 6 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه 50 میلیون ریالی کمک هزینه خرید جهیزیه به زوج‌های جوان، اهدای 720 فقره جهیزیه به زوج های نیازمند با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی بسیج را از دیگر برنامه های در سطح ملی برشمرد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: همزمان با دهه کرامت 200 ویژه برنامه فرهنگی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد افزود: برخی برنامه ها به صورت روزانه در این ایام برگزار می‌شود که شامل جشن شکوه رضوان، سخنرانی و بیان معارف دینی، مسابقات فرهنگی، حلقه های معرفت، نشست های پرسمان دینی، نشست‌ها و محافل قرآنی و نشست‌های "دین، نشاط، زندگی" است.
وی اظهار داشت: در این ایام اقامه نماز جماعت به امامت آیات عظام نوری همدانی، سبحانی و سعیدی انجام خواهد شد و در شب میلاد حضرت امام رضا (ع) نقاره زنی مربوط به "اعلام شفایافتگی" یکی از مؤمنین در صحن جامع رضوی انجام می‌شود.
وی برگزاری برنامه "میثاق با حضرت امام رضا (ع) " با حضور بیش از 200 گروه از دانش آموزان، تشرف گروه های مختلف مذهبی به حرم مطهر رضوی، برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه فعالان فرهنگی و نخبگان، نشست تخصصی با حضور برخی مسئولان نظامی با موضوع بررسی و تبیین حادثه 12 تیر ماه 1367 را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر رضوی برشمرد.
حجت الاسلام شریعتی نژاد گفت: طی دهه کرامت امسال بیش از 50 برنامه جشن برای زائران غیر ایرانی از هشت ملیت در حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده که در این راستا دو جشن بزرگ ویژه زائران عرب زبان و اردو زبان 19 و 20 تیر ماه در صحن کوثر و رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
7489 / ‏‬ 6053

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/88147/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ده نمکی در دو اپیزود

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

اجرای نزدیک به 3هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مراجعه بیش از 18 هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا

رقابت 12 هزار و 778 دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور

عبورسیلاب از ورودی شهر راور

گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان

آسیب سیلاب به پل ورودی شهر راور

تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر

آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

در باکو جایی برای شیعیان نیست

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها

از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان

مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند

محرومیت و جریمه نقدی کمیته انضباطی برای رحمان احمدی

جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان

جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد

دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند

نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است

پلمب 65 واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان

اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند

حرکت سیلاب به سمت شهر راور

اعلام رای دیدار تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان تهران

حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان

ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی

افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان

فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند

دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد

رقابت بیش از 12 هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی

پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان

افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان

سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد

تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

کف‌سازی و دفع آب‌های سطح 90 درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت