کرمان رصد

آخرين مطالب

اخبار استان‌های ایرنا در 24 ساعت گذشته

از ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی تا وضعیت تالاب‌های کشور سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - استان‌ها - ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، تمرکز کشور برتوسعه صادرات غیرنفتی،حمایت دولت از توسعه ارتباط بین کردستان واقلیم عراق، تاکید خطیبان جمعه بر ایستادگی ملت ایران درمقابل دشمنان، برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و وضعیت تالاب‌های کشور گزیده‌ای از عناوین خبری و گزارشی است که طی 24 ساعت گذشته بر روی اخبار استان های ایرنا انتشار یافته است.

ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: جنگل‌های هیرکانی که بخش عمده‌ای از آن در این استان قرار دارد، ثبت جهانی شد.
شهرود امیرانتخابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: موضوع یادشده در چهلمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، اعلام شده است.
وی اظهار داشت: جنگل‌های هیرکانی از بقایای جنگل‌های دوران سوم زمین شناسی هستند و به لحاظ پایداری و قدمت از اهمیت بسزایی برخوردارند؛ حدود دو میلیون هکتار از این جنگل‌ها در ایران بویژه شمال کشور قرار دارد و ثبت جهانی این اثر ارزشمند در فهرست میراث جهانی اقدامی مناسب برای حفظ زیست بوم و گردشگری طبیعی است.
وی تصریح کرد: سه سایت از جنگل‌های هیرکانی شامل لیسار تالش، گشت رودخان فومن و سیاه رود رودبار مربوط به استان گیلان است و این مناطق به عنوان مناطق حفاظتی تلقی و هیچ گونه دخالت انسانی در آن انجام نخواهد شد و به عنوان جاذبه‌های طبیعی گیلان محسوب خواهند شد.
به گفته امیر انتخابی؛ تاکنون تعداد 21 تابلو معرفی این جنگل‌ها به دو زبان فارسی و انگلیسی در مناطق جنگل‌های حفاظت شده توسط این اداره کل طراحی و نصب شده؛ چاپ بروشور و تجهیر پایگاه پژوهشی و حفاظتی جنگل‌های هیرکانی، همکاری با ارزیابان یونسکو و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کشور و … از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بوده است.
ماهواره سنجشی و مخابراتی ایران امسال کامل می‌شود
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی کشور از آماده شدن 3 ماهواره سنجشی و مخابراتی ایران تا پایان امسال خبر داد.
مرتضی براری افزود: یکی از اولویت‌های این سازمان، توسعه زیرساخت‌های بومی فضایی کشور است که خوشبختانه در برنامه ریزی انجام شده دو ماهواره سنجشی پارس 1 و ظفر و ماهواره مخابراتی ناهید 1 تا 3 ماهه سوم امسال کامل و آماده تحویل برای قرار گرفتن در مدار می‌شود.
وی، در خصوص بومی سازی تجهیزات ساخت ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی در کشور نیز گفت: اکنون بیش از 80 درصد از سیستم‌های ماهواره‌ای در ایران توسط بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان ساخته و تولید می‌شود.
به گفته وی، تلاش می‌شود درصد بومی سازی ساخت تجهیزات ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی در کشور در سالهای آتی افزایش یابد.
تمرکز کشور توسعه صادرات غیرنفتی به 15 کشور همسایه است
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال اولویت این وزارتخانه تمرکز بر صادرات به 15 کشور همسایه ایران است زیرا در بدترین شرایط تحریم می‌توان ارتباط تجاری خود را با این کشورها حفظ کرد.
سعید زرندی در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در محل نمایشگاه دائمی بین المللی مشهد افزود: براساس پایش انجام گرفته، فقط دو درصد از واردات 15 کشور همسایه با 600 میلیون نفر جمعیت به ایران اختصاص دارد و پارسال مجموع صادرات ایران به این کشورها 23 میلیارد دلار بود که عدد کوچکی است.
وی اضافه کرد: برای تمرکز بر توسعه صادرات به 15 کشور همسایه به ویژه صادرات غیرنفتی، نشست‌های توجیهی خود را با استان‌های مرزی آغاز کرده‌ایم که یکی از این استان‌ها خراسان رضوی است تا بتوان از طریق این استان صادرات به کشورهای آسیای میانه را افزایش داد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سالهاست که اقتصاد ایران با تحریم آشناست اما با وجود این، پارسال تحریم‌ها تکانه شدیدی در اقتصاد کشور به ویژه صنعت به وجود آورد که هم اینک از شدت آن کاسته شده است.
دولت از توسعه ارتباط بین کردستان و اقلیم عراق حمایت می‌کند
سنندج - استاندار کردستان گفت: دولت تدبیر و امید برای توسعه روابط اقتصادی بین این استان و اقلیم کردستان عراق حمایت کرده و طرح‌های بسیار خوبی در این زمینه دارد.
بهمن مرادنیا در دیدار با هیأت اقتصادی استان سلیمانیه عراق و فعالان بخش خصوصی کردستان اظهار داشت: رسمی شدن مرز سیرانبند بانه مورد توافق 2 طرف (دولت ایران و حکومت مرکزی عراق) است و امیدواریم این مهم هر چه زودتر محقق شود.
وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز به زودی و با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود، افزود: ایجاد این منطقه تأثیر بسیار زیادی در رونق و توسعه اقتصادی کردستان خواهد داشت.
استاندار کردستان یادآور شد: ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان نیز در دستور کار مجلس شورای اسلامی است که در صورت تصویب نهایی فرصت بسیار خوبی برای توسعه تجاری بین استان کردستان و سلیمانیه عراق است.
بیش از یک میلیارد میلیون یورو ثبت سفارش واردات کالا در خراسان رضوی انجام شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از زمان واگذاری مسئولیت ثبت سفارش برای واردات کالا از سوی این وزارتخانه به استان‌ها در پاییز سال گذشته تاکنون یک میلیارد و 472 میلیون یورو درخواست ثبت سفارش در استان ثبت شده که از این تعداد یک میلیارد و 276 میلیون یورو تأیید و انجام شد.
راضیه علیرضایی در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: هرچند واگذاری مسئولیت ثبت سفارش به این استان مسائل زیادی را در حوزه کارشناسی به همراه داشت اما باعث شناسایی نیازهای واقعی صنایع برای واردات شد.
وی با اشاره به رشد سرمایه گذاری در پروانه‌های بهره برداری صنعتی در خراسان رضوی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در پروانه‌های بهره برداری از دو هزار و 930 میلیارد ریال در سال 1392 به 42 هزار و 300 میلیارد ریال در پایان سال 97 رسید.
آغاز طرح کنترل و ارزیابی سلامت جانبازان شیمیایی سردشت
مدیرکل مرکز مصدومان‌شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: طرح کنترل و ارزیابی سلامت جانبازان شیمیایی سردشت با حضور یک تیم پزشکی 18 نفره اعزامی از تهران آغاز شده است.
محمدرضا صدیقی مقدم افزود: این تیم پزشکی طی مدت 2 روز جانبازان شیمیایی با درجه 25 درصد و بیشتر را در زمینه‌های تخصصی شامل داخلی، چشم، پوست، ریه و روان‌پزشکی به صورت رایگان معاینه می‌کند.
وی اظهار داشت: از چند سال پیش کلینیک شیمیایی سردشت راه‌اندازی شده است و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله دانشگاه شاهد اقدامات لازم را برای انجام امور درمانی و کنترل سلامت جانبازان شیمیایی انجام می‌دهند که امسال با وسعت بیشتری انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه هرسال طی یک یا 2 نوبت تیم‌های پزشکی از طرف بنیاد برای معاینه و کنترل یا درمان عوارض جانبازان شیمیایی به سردشت اعزام می‌شوند، گفت: این تیم‌های پزشکی شامل متخصصان مختلف از جمله چشم، ریه، گوش، پوست، داخلی، روان‌شناس، فیزیولوژی، ایمونولوژیست و جراح مغز و اعصاب هستند.
کشتی گیر شیرازی در آسیا طلایی شد
امیررضا ده بزرگی کشتی گیر شیرازی در پیکارهای کشتی فرنگی نوجوانان آسیا مدال طلا را در قزاقستان برگردن آویخت.
ده بزرگی در دیدار نهایی وزن 48 کیلوگرم این رقابت‌ها کشتی گیری از قزاقستان (کشور میزبان) را شکست داد و بر بام آسیا ایستاد.
این کشتی گیر شیرازی در نخستین کشتی خود با نتیجه 11 بر صفر اوکه گاوا از ژاپن را مغلوب کرد و در دو ردوم هم با نتیجه 8 بر صفر، خودیبردی از تاجیکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.
صادرات ماهی زینتی از محلات هشت هزار دلار تولید ثروت کرد
رئیس هیأت مدیره شرکت آبزی پروری محلات گفت: صادرات ماهی زینتی در بهار امسال هشت هزار و 734 دلار تولید ثروت برای آبزی پروران این شهرستان به همراه داشت.
«مهدی شاهرخی» در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان ارزآوری با صادرات 14 هزار و 830 قطعه انواع ماهی زینتی به کشورهای دیگر حاصل شده است.
وی بیان کرد: ماهیان زینتی این شهرستان به کشورهای افغانستان و عراق صادر شده است و از گمرکات فرودگاه امام خمینی (ره)، مرز باشماق در مریوان استان کردستان و شلمچه در استان خوزستان به کشورهای هدف فرستاده شد.
80 درصد کفش کشور در قم تولید می‌شود
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اشتغال‌زایی صنعت کفش گفت: صنعت کفش قم بیش از 5 هزار شغل مستقیم و بالغ‌بر 20 هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده است و 80 درصد کفش کشور در استان تولید می‌شود.
ابوالفضل فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، نقش قم در صنعت کفش را مورد توجه قرار داد و افزود: قطب اصلی صنعت کفش کشور قم بوده و بخش مهمی از نیاز کشور به این محصول در این استان تولید می‌شود.
وی با اشاره به احداث شهرک کفش و دمپایی ماشینی استان، بیان کرد: این شهرک تخصصی همگن‌سازی و تأمین زنجیره تولید صنعت کفش استان را بسترسازی خواهد کرد.
فراهانی ادامه داد: بازارچه فروش مدرن کفش در این شهرک تخصصی دایر می‌شود همچنین با بهره‌برداری از شهرک تخصصی کفش و دمپایی ماشینی استان زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز فراهم خواهد شد.
نحوه توزیع پزشکان در کشور عادلانه نیست
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که کمبود پزشک در کشور وجود ندارد اما نحوه توزیع پزشکان در مناطق مختلف تناسبی با عدالت ندارد.
بشیر خالقی به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت ارائه خدمات درمانی در حوزه بهداشت و درمان در کشور به خصوص در حوزه استفاده از پزشک عمومی با چالش روبرو شده است.
وی بیان کرد: درحالی که در برخی از مناطق با کمبود پزشک روبرو هستیم درعین حال در برخی مناطق کشور کثرت پزشکان خود مسئله ساز شده است.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه توزیع عادلانه پزشک بهترین راهکار برای تنظیم اصولی خدمات رسانی به بیماران در حوزه بهداشت و درمان است، اضافه کرد: افزایش تعداد پزشک به نحو احسن در کشور انجام شده اما در توزیع و پراکنش آنها با مشکل مواجه هستیم.
تخریب کوره‌های زغال و کشف چوب آلات جنگلی در آستارا
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از تخریب سه کوره غیر مجاز زغال و کشف 150 اصله چوب آلات جنگلی در ارتفاعات بخش لوندویل این شهرستان خبر داد.
نسرین غزنوی به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری در عملیاتی دشوار، کوره‌های زغال را در منطقه اسپینه آستارا تخریب کردند و در این راستا سه نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند و یک دستگاه موتور سیکلت و 250 کیلوگرم زغال توقیف شد.
غزنوی بیان کرد: صاحبان کوره‌ها در ارتفاعات آستارا غیر بومی هستند و به خاطر نقش مهم جنگل در تولید اکسیژن، با سازندگان کوره‌های زغال به علت از بین بردن درختان و لطمه به محیط زیست، برخورد می‌کنیم.
دستگاه‌های اجرایی کردستان از سرمایه گذاران عراقی حمایت کنند
استاندار سلیمانیه گفت: دستگاه‌های اجرایی کردستان در راستای مهیا کردن شرایط برای حضور سرمایه گذاران عراقی تلاش‌های خوبی داشته‌اند اما این حمایت‌ها باید ادامه داشته باشد.
هه وال ابوبکر در آئین احداث مجمتع تجاری و بازار بزرگ سنه سنتر اظهار داشت: حمایت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کردستان به ویژه شهرداری سنندج از سرمایه گذار عراقی در این پروژه بزرگ قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه این پروژه فرصت بسیار خوبی برای خدمت به شهروندان سنندجی است، افزود: سیاستگذاران در پروژه‌های شهری فقط زمینه را برای سرمایه گذاری ایجاد می‌کند و شهرداری‌ها اجرا کننده‌های اصلی هستند.
استاندار سلیمانیه خواستار اجرای پروژه‌های شهری بیشتر با همکاری سرمایه گذاران کردستان و اقلیم عراق شد و اضافه کرد: ارتباط اقتصادی، فرهنگی و تجاری بین 2 طرف باید بیشتر و همکاری بهتری داشته باشیم.
سدهای هرمزگان فقط تا پایان امسال پاسخگوی نیاز آبی استان است
مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: با وجود بارندگی‌های صورت گرفته، سدهای اصلی استان فقط تا پایان سال جوابگوی نیاز آبی است.
هوشنگ ملایی در گفت وگوبا ایرنا بااشاره به اینکه سد استقلال میناب با ظرفیت 240 میلیون مترمکعب، 80 میلیون مترمکعب آب قابل استفاده دارد گفت: اکنون 40 میلیون متر مکعب آب در این سد وجود دارد.
باد با سرعت 119 کیلومتر بر ساعت در زابل
بیشینه سرعت باد در زابل صبح امروز / جمعه / به 119 کیلومتر بر ساعت رسید و موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا شد.
رئیس اداره هواشناسی زابل اظهار داشت: وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان که سه شنبه بر شدت آن افزوده شد، امروز نیز شدت گرفت و سرعت آن به 119 کیلومتر بر ساعت رسید.
غلامحسین عابدی افزود: وزش این باد دید افقی در ایستگاه فرودگاهی زابل را به 2 هزار و 500 متر کاهش داد.
رئیس اداره هواشناسی زابل ادامه داد: غلظت ذرات معلق در هوای این شهر نیز بر اثر شدت وزش باد به هزار و 330 میکروگرم بر مترمکعب افزایش یافت و آلودگی هوا را به 9 برابر حد مجاز رساند.
خشکسالی به نابودی دشت شهرکرد منجر شد
شهرکرد- نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: خشکسالی‌های اخیر و اجرای برخی طرح‌های توسعه‌ای بدون مدیریت علمی در گذشته باعث نابودی دشت شهرکرد شده است.
فرهاد رئیسی دهکردی در نشست کمیسیون فرهنگی، ورزشی و سمن‌های مردمی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: اجرای برخی طرح‌های توسعه‌ای بدون مدیریت علمی در گذشته مانند احداث فرودگاه شهرکرد در بستر دشت، نابودی دشت مرکز چهارمحال و بختیاری را به دنبال داشت و بحران خشکسالی‌های مستمر یک دهه گذشته باعث شد دشت‌های چهارمحال و بختیاری و به خصوص دشت شهرکرد با سرعت به کویر تبدیل شود.
تدوین اطلس بازی‌های بومی و محلی
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: اطلس بازی‌های بومی و محلی با یکهزار و 100 بازی تدوین و چاپ شد.
غلامرضا جعفری اظهار داشت: اولین جلد از این کتاب در قالب 430 بازی در یکهزار صفحه چاپ و منتشر شد.
وی بر همکاری وزرارت ورزش و جوانان در چاپ و انتشار این کتاب تاکید کرد و گفت: نیاز است برای تداوم و صیانت از سنت‌های گذشته اطلس بازی بومی و محلی در اختیار جوانان روستایی قرار گیرد.
تاکید خطیبان جمعه سراسرکشور بر ایستادگی ملت ایران درمقابل دشمنان
امامان جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، ولایت فقیه را سرمایه مهم نظام اسلامی دانسته و عنوان کردند که ایران مقتدرانه در برابر دشمنان ایستاده است.
خطیبان نماز جمعه سراسرکشور گفتند: ولایت فقیه با قدرت و تدبر مثال زدنی در مقابل دشمنان نظام اسلامی ایستاده است و نقشه‌های آنها را افشا می‌کند.
آنان اظهارداشتند: توقیف نفت کش ایرانی از سوی انگلیس در جبل الطارق بیانگر این است که این رژیم مرتجع هنوز در افق دزدان دریایی است و تصور می‌کند مانند دوران جاهلیت باید دزدی دریایی انجام دهد.
امامان جمعه کشور همچنین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران حج تمتع افزودند: منافع استکبار جهانی با دین مبین اسلام در تضاد است و اختلاف آمریکا با ایران به دلیل دین اسلام است.
آنان بیان کردند: حج یک عمل سیاسی و تکلیف دینی است و برخی‌ها می‌خواهند این فریضه الهی را محدود به یک سری اعمال عبادی و بدون پیام کنند.
برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها در 518 حوزه امتحانی کشور
معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور در 518 حوزه امتحانی در 381 شهر کشور برگزار شد.
مجتبی شریعتی نیاسر روز جمعه گفت: در آزمون امسال یک میلیون و 118 هزار و 952 داوطلب در شرکت کرده‌اند که به تفکیک 648 هزار و 845 تن از آنها دختر و 470 هزار و 107 تن نیز پسران هستند.
وی با بیان اینکه امسال 64 هزار و 797 داوطلب به تعداد داوطلبان سال گذشته افزوده شده است، ادامه داد: بیشترین داوطلبان آزمون سراسری از بین پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی را گروه تجربی با 637 هزار و 246 داوطلب تشکیل می‌دهند.
وی گفت: با توجه به تبعات روانی و اجتماعی کنکور و دغدغه‌هایی که در بین خانواده‌ها ایجاد می‌کند، یکی از موضوعات جدی که در دستور کار وزارت علوم قرار دارد حذف آن است.
تالاب‌های نیمه غربی کشور وضعیتشان خوب است
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تالاب‌های غرب کشور، جنوب غرب، شمال غرب و شمال شرق وضعیتشان خوب است.
عیسی کلانتری در حاشیه بازدید از تالاب آق گل شهرستان ملایر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:: امسال فقط وضعیت تالاب‌های جنوب شرق و شرق کشور از استان فارس گرفته تا سیستان و بلوچستان و اصفهان مناسب نیست.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه احیای تالاب‌ها دستور اکید رئیس جمهوری است گفت: سازمان محیط زیست و وزارت نیرو طبق مصوبه مجلس در سال 96، موظف به احیا و تأمین حق آبه تالاب‌های کشور هستند.
کلانتری ادامه داد: به همین منظور تا پایان تیر در شورای عالی تالاب‌ها وضعیت حق آبه تالاب‌ها تعیین می‌شود و اهمیت حق آبه تالاب‌ها به اندازه اهمیت آب کشاورزی است.
1352/‏

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/88246/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند