کرمان رصد

آخرين مطالب

رهآورد سفر وزیر بهداشت برای دیار کریمان علمي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - سفر 2روزه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی هفته گذشته به مناطق جنوب، شرق و مرکزی استان کرمان دستاوردهای ارزشمندی را در راستای توسعه بخش بهداشت و درمان و محرومیت زدایی از زیرساخت های درمانی این دیار به دنبال داشت و نمونه بارزی از خدمتگزاری را در دولت تدبیر به یادگار گذاشت.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رویکرد محرومیت زدایی دولت سفر خود را از آخرین و در حقیقت محرومترین نقطه استان کرمان یعنی شهرستان منوجان آغاز کرد که رهآورد این سفر برای مردم منوجان، کلنگ زنی و افتتاح چهار طرح درمانی بود.
یکی از مهمترین مشکلات مردم منوجان نداشتن بخش سی سی یو بود که در سفر وزیر بهداشت و تلاش های شبانه روزی مجموعه علوم پزشکی جیرفت به بار نشست و وزیر بهداشت هم در این آئین گفت: با توجه به کمبود امکانات در بیمارستان منوجان، بخش دیالیز این شهرستان را توسعه می دهیم تا بیماران ناچار نباشند برای مداوا به شهرستانهای دیگر مراجعه کنند، همچنین دکتر نمکی قول 2 دستگاه دیالیز و افزودن به شمار تخت های موجود را متقبل شود.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بهره برداری از بخش سی سی یو بیمارستان امام حسین (ع) منوجان و عملیات اجرایی کلینیک تخصصی، مسکن و اقامتگاه پزشکان متخصص و همچنین کلنگ زنی توسعه اورژانس این بیمارستان با اعتبار 114 میلیارد ریال حاصل سفر وزیر به منوجان بود که انجام شد.
وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به استان کرمان در کهنوج دیگر شهرستان محروم و جنوبی استان کرمان حضور یافت و با تدبیر خود مهمترین مشکل و دغدغه مردم هفت شهرستان که مساله کمبود تخت بیمارستانی در این منطقه بود را با کلنگ زنی بیمارستان 220 تختخوابی برطرف کرد.
ساخت بیمارستان کهنوج، رهاورد سفر وزیر بهداشت دولت تدبیر در راستای تقویت سلامت در جنوب کرمان است. بیمارستان 220 تختخوابی کهنوج با زیربنای 18 هزار متر مربع و اعتبار اولیه 9 میلیارد ریال برای خدمت رسانی به ساکنان این نقطه محروم و دورافتاده احداث می شود.
این بیمارستان جایگزین بیمارستان 12 فروردین کهنوج می شود و میانگین تعداد تخت در جنوب کرمان، هفت دهم بوده و سیاست وزارت بهداشت، توسعه زیرساخت های درمانی در مناطق محروم است.
نمکی در ادامه سفر خود به جنوب کرمان مرکز درمان بستر شهرستان فاریاب را با اعتبار 30 میلیارد ریال افتتاح کرد تا مردم فاریاب خدمات بهداشتی و درمانی خود را در شهر خود دریافت کنند و از سفر به دیگر شهرستان ها برای مساله سلامت پرهیز شود.
شهرستان رودبار جنوب مقصد بعدی وزیر بهداشت در این سفر فشرده بود که در این سفر ساختمان اداری مرکز بهداشت این شهرستان افتتاح شد و در ادامهوزیر از بیمارستان در حال ساخت شهرستان عنبرآباد بازدید کرد و همچنین ساختمان ستاد شبکه و مرکز بهداشت شهرستان عنبرآباد با اعتبار 18 میلیارد و 600 میلیون ریال به بهره برداری رسید تا این مرکز به 79 هزار و 994 نفر عنبرآبادی خدمات ارائه کند.
شهرستان جیرفت که در حقیقت پیشانی مناطق هفت گانه جنوب کرمان را تشکیل می‌دهد آخرین نقطه سَفر وزیر بهداشت در روز نخست سفر به استان پهناور کرمان بود که به دنبال افتتاح چندین طرح در این شهرستان، نشست جمع بندی وزیر بهداشت به جنوب کرمان با حضور استاندار، نمایندگان مردم و مسئولان محلی برگزار شد و مصوباتی را در راستای بازدیدهای انجام گرفته برای هفت شهرستان جنوبی با یک میلیون نفر جمعیت این مناطق به دنبال داشت.
وزیر بهداشت به جیرفت افتتاح های کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، زایشگاه بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت، اورژانس و بخش آی سی یو 2 بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت بود که زمینه خدمات رسانی به مردم جیرفت و 6 شهرستان دیگر جنوب کرمان را فراهم کرد.
دستور راه اندازی اورژانس هوایی در جنوب کرمان، افزایش ساعت کاری درمانگاه های مردهک، دوساری، بلوک، درب بهشت و جبالبارز شمالی به 16 ساعت، راه اندازی اورژانس 115 شهر دوساری، شروع سریع فاز اول عملیات بیمارستان عنبرآباد جهت اورژانس و فازهای دیگر جهت کلینیک تخصصی قلب جنوب استان، تکمیل پروژه های نیمه تمام، اصلاح چارت سازمانی، پرداخت مطالبات پیمانکاران، اصلاح قانون مبنی بر کم شدن مدت خدمت تحصیلی و حق تحصیل در مقاطع بالاتر دستیاری دانشجویان تعهد خدمت مناطق محروم، تخصیص اعتبار جهت هتلینگ بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و خرید ساختمان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد برای دانشگاه علوم پزشکیاز جمله مصوبات نشست وزیر بهداشت با مسئولان هفت شهرستان جنوبی بود.
وزیر بهداشت پس از ترک مناطق جنوبی کرمان در دومین روز سفر خود به مناطق شرقی استان یعنی بم و ریگان و سپس به شهر کرمان مرکز استان را به عنوان نقطه و ایستگاه پایانی سفر خود برگزید و حضورش در شهرستانهای شرقی و مرکز کرمان باز هم همراه با دستاوردهای ارزشمندی برای مردم این مناطق بود که نشان از توجه ویژه دولت دوازدهم به موضوع سلامت دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: در دومین روز سفر وزیر بهداشت که با یک صبحانه کاری از بم آغاز شد 27 پروژه عمرانی؛ درمانی، بهداشتی و رفاهی در ایناین شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
عباس عباس زاده افزود: 2 پروژه درمانی شامل بخش الحاقی بیمارستان آموزشی و درمانی پاستور با زیربنای 2 هزار و 875 مترمربع و هزینه بالغ بر 90 میلیارد ریال که شامل بخش‌های غربالگری، درمان سرطان، مراقبت‌های ویژه نوزادان و بستری مردان با 78 تخت بیمارستانی و همچنین ساختمان بخش روانپزشکی مرکز آموزشی درمانی پاستور با زیربنای 400 مترمربع و دارای 22 تخت بیمارستانی و هزینه بالغ بر 23 میلیارد ریال افتتاح شد.
وی اظهار داشت: در این سفر تعداد 25 پروژه بهداشتی و رفاهی دیگر با زیر بنای سه هزار و 45 مترمربع و هزینه ساخت بالغ بر 77 میلیارد ریال و تعداد 11 خانه بهداشت با زیربنای مجموع 990 مترمربع و هزینه 18 میلیارد ریال در روستاهای ریگان دیگر شهرستان شرقی استان کرمان مورد بهره برداری قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم تصریح کرد: تعداد چهار مرکز جامع سلامت در روستاهای سروند و چاه ملک شهرستان ریگان و روستاهای برج معاذ و اسدآباد اولیا شهرستان فهرج با مجموع زیر بنای 2 هزار و 190 متر مربع و هزینه بالغ بر 38 میلیارد و 800 میلیون ریال و همچنین 10 پانسیون پزشک با زیربنای 855 مترمربع و هزینه 50 میلیارد ریال در شهرستانهای فهرج و ریگان قابل بهره برداری است.
عباس‌زاده ضمن تاکید بر اینکه با همه اراده و توان در خدمت اهداف وزارت بهداشت در شرق استان کرمان هستیم، به پروژه‌های عمرانی در بخش بهداشت و درمان در شرق استان اشاره کرد و عنوان کرد: 73 پروژه بهداشتی و درمانی در شرق استان هم اکنون در حال اجراست که اگر اعتبارات آنها تأمین شود، می‌توانیم تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر به مناطق شرقی کرمان با نمایندگان رسانه های این مناطق در بم قول داد در قالب تدوین برنامه پنج ساله ای دلایل عقب ماندگی شاخص های بهداشتی استان کرمان نسبت به متوسط کشور بررسی شود و برای حل آن راهکارهای لازم اتخاذ گردد.
سعید نمکی روز سه شنبه هفته گذشته در حاشیه سفر به مناطق شرقی استان کرمان در نشست با خبرنگاران ضمن اعلان این مطلب هدف از سفر خود به مناطق مختلف این استان را بررسی آسیب های احتمالی و مشکلات حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: البته افتتاح چندین پروژه بهداشتی و درمانی در شمال، جنوب و شرق استان کرمان نیز در این سفر در دستور کار قرار گرفت تا در آینده بتوانیم گام های اصولی بمنظور گسترش و توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت برداریم.
وی به تبیین میزان پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی در استان کرمان پرداخت و بیان کرد: با توجه به دیدگاه دولت تدبیر و امید به نظام سلامت جامعه، خوشبختانه در این دوره توسعه‌های چشمگیر و خوبی در این بخش در کشور بویژه مناطق محروم و کم برخوردار داشته ایم اما همچنان اعتقاد داریم کمبودهایی در این حوزه وجود دارد که باید نگاه جدی داشته باشیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پروژه‌های باقی مانده از وزارت دکتر هاشمی اشاره و بیان کرد: همه قول‌های وزیر قبلی مانند چک سفید امضا بوده که آنها را به سرانجام خواهیم رساند.
نمکی به برخی درخواست‌های مطرح شده از سوی مسئولان شرق استان کرمان در نشست خود با آنها اشاره و اظهار داشت: یکی از مسائل مطرح شده در این نشست نیاز منطقه به اورژانس هوایی بود که با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در شرق و جنوب استان کرمان فراهم است برای این مهم پس از سفر تصمیم گیری خواهد شد.
همچنین معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به شهرستان ریگان سفر و اعلام کرد برای بیمارستان 32 تختخوابی و تازه تأسیس ریگان واقع در منطقه محروم شرق استان کرمان کادر پزشکی متخصص در نظر گرفته شده است و این خبری خوش برای ساکنان این شهرستان شرقی محروم بود که بیش از نیمی از سال را گرفتار توفان‌های شدید شن و در نهایت مشکلات تنفسی هستند در حالی که مرکز درمانی مجهزی در این منطقه وجود ندارد.
وجود بیماران مار گزیده و عقرب زده فراوان و همچنین قرار گرفتن این شهرستان در محور ترانزیت ریگان چابهار و بروز تصادفات فراوان صحه ای است بر اقدام وزارت بهداشت در راستای تأمین نیروی انسانی این بیمارستان و البته افتتاح 27 طرح بهداشت و درمان در شرق استان کرمان است.
در ادامه دوین سفر وزیر بهداشت به استان کرمان وزیر در شهر کرمان مرکز استان حضو؛ یافت و ابتدا ضمن از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در شهر کرمان؛ در مراسم افتتاح مرکز آموزشی و درمانی شهید باهنر کرمان و افتتاح طرح خیرساز مرکز پیوند اعضا نفیس کرمانی حضور پیدا کرد.
همچنین و بازدید از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و پژوهشکده آینده پژوهی در شهر کرمان و نشست جمع بندی با استاندار کرمان، اعضای هیأت رئیسه و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بمنظور بررسی مسائل مربوط به حوزه بهداشت و درمان از آخرین برنامه های سفر دو روزه ایشان به استان کرمان بود.
رونمایی از تازه های نشر علوم پزشکی، سامانه‌ها و مراسم بهره برداری از هفت دستگاه آمبولانس‌های جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز خود گواه بر فعالیت چشمگیر بخش بهداشت و درمان در دیار کریمان بود که با حضور وزیر بهداشت و درمان و سند استانی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط استان کرمان (1397-1404)"، "سند پیشگیری از مصرف و کاهش دسترسی به الکل"، "نیمرخ رضایت زناشویی و دلایل ادراک شده اقدام به طلاق در جمهوری اسلامی ایران: مطالعه 9 استان "، "ارزیابی سریع از خودکشی منجر به فوت و موارد اقدام به خود کشی در استان کرمان" و "آینده نگاری سلامت ایران افق 1410" از جمله این آثار بود که مایه مباهات است
7450/‏3029/‏5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/88289/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان