کرمان رصد

آخرين مطالب

استاد حوزه و دانشگاه:

اصلاح امور جامعه وابسته به ترویج سیره اهل بیت است سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر کسی در هر موقعیتی باید به دنبال افزایش محبت اهل بیت (س) باشد چرا که اصلاح تمامی امور به این امر بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام علیرضا پناهیان شنبه شب در آئین جشن «زیر سایه خورشید» با اشاره به اینکه در جامعه تلقی که نسبت به محبت اهل بیت و ولایت وجود دارد، تلقی صحیح و دقیقی نیست، اظهار کرد: بسیاری از مردم گمان می‌کنند محبت اهل بیت (س) در حد مسائل عاطفی است و زیارت را عموماً یک تفریح معنوی می‌دانند اما داستان عمیق‌تر از این مباحث است.
وی با اشاره به تلقی دقیق از محبت اهل بیت (س) بیان داشت: اگر ما محبت اهل بیت را در کنار سایر محبت‌ها یکی بدانیم این کم لطفی در حق اهل بیت (س) است از طرف دیگر اخلاق منهای محبت اهل بیت شدنی نیست شما شعر و حدیث بخوان اما اخلاق بدون محبت اهل بیت (س) درست شدنی نیست.
حجت الاسلام پناهیان با بیان این مطلب که آیا الان جهان اخلاقی شده است؟ اظهار داشت: تمام حرف‌های اخلاقی در جهان زده شده است اما آیا الان جهان اخلاقی شده است؟ جهان زمانی اخلاقی می‌شود که حضرت ولی عصر (عج) ظهور کند.
وی با اشاره به اینکه اگر همه اخلاقی بشوند اوضاع درست می‌شود، تصریح کرد: این امر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، کدام فیلم و سریال هست که پیام اخلاقی ندهد؟ در ادبیات کدام ملت و فرهنگ هست که دعوت به اخلاق نشده است؟ اما نتیجه آن کجاست؟ اگر واقعاً می‌خواهیم مسائل اخلاقی محقق بشود باید از راهش که همان اهل بیت (س) هست باید برویم.
این کارشناس مذهبی با بیان این مطلب که زیارت رفتن تفریح نیست بلکه بر همه ما واجب است که در حد توان به زیارت اهل بیت (س) بروند، تصریح کرد: جهان بدون محبت اهل بیت (س) آباد نمی‌شود همانند این کشورهای غربی که دم از قانون می‌زنند اما آیا جهان الان قانونی شده است؟ تا کی بشر باید فریب بخورد؟
وی با اشاره به اینکه این مسئله هنوز در آموزش و پرورش آموزش داده نشده است که نماز بدون محبت اهل بیت (س) اثر ندارد، اظهار داشت: محبت اهل بیت (س) عاملی است که اگر بیشتر بشود تمام امور اصلاح می‌شود در این راستا امام هادی علیه السلام می‌فرماید «در اثر محبت اهل بیت خداوند به ما، خلقت ما عوض می‌شود، عناصر وجودی ما و روح ما عوض می شود»؛ در دنیا اگر کسی محبت اهل بیت را داشته باشد انوار آن از جسمش مشخص می‌شود.
حجت الاسلام پناهیان با بیان این مطلب که کفاره گناهان ما نیز محبت اهل بیت (س) است، تصریح کرد: ما اگر عمیقاً متوجه اهل بیت می‌شدیم بیشتر اینکه به فرزندانمان قانون و عبادت یاد بدهیم محبت اهل بیت (س) را یاد می‌دادیم لذا محبت اهل بیت (س) را جدی بگیریم.
وی با اشاره به اینکه آنقدر کرم اهل بیت (س) زیاد است که علی رغم کم توجهی ما اما به ما لطف دارند، ادامه داد: اگر در یک خانوده ای بد اخلاقی وجود دارد به طور قطع محبت اهل بیت در آن خانه به اندازه کافی نیست اگر کسی خواست محبت جاودانه بین شأن باشد تنها یک راه وجود دارد و آن این است که محبت اهل بیت (س) بین آنها مشترک باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که ما بالاترین ذخایر عالم را داریم اما به آن توجه کافی نمی‌کنیم، اظهار داشت: هنوز آقایمان پشت پرده غیبت هست چرا در ماه مبارک رمضان سرمایه گذاری لازم را نکردیم مثل دعای افتتاح را در مساجد خود نهادینه نکریم لذا این محبتی که از اهل بیت (س) در جامعه وجود دارد، کم هست.
وی با اشاره به اینکه در روز قیامت از محبت اهل بیت (س) سوال می‌کنند که آیا از این محبت استفاده کردید یا خیر؟ ادامه داد: اگر محبت اهل بیت (س) را داشته باشیم تمامی خوبی نصیب ما می‌شود.
حجت الاسلام پناهیان با بیان این مطلب که اگر دیدیم آدمی محبت اهل بیت (س) را نداشت اما کار خوبی کرده است تکلیف چه می‌شود، عنوان داشت: این عمل فرد یا صحیح نیست یا اینکه این شخص فردی تنبل است.
وی با اشاره به اینکه خدواند عمل کسی که محبت ما اهل بیت را ندارد قبول نمی‌کند، تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند محبت اهل بیت را افزایش بدهند به امام رضا (ع) متوسل بشوند، همچنین اذکار الهی را در برنامه زندگی خود قرار بدهند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه احترام به محبین اهل بیت از دیگر راه‌های افزایش محبت اهل بیت (س) است، اضافه کرد: همین الان کسی بی انصافی نسبت به مقام معظم رهبری کند، معلوم نیست چه اتفاقی برایش می‌افتد همچنین عبادت از دیگر راه‌های کسب و افزایش محبت اهل بیت (س) است.
وی با بیان این مطلب که رعایت اخلاق و خدمت به مملکت امام زمان (عج) موجب افزایش محبت می‌شود، افزود: وای بر مدیری که در این مملکت خطا می‌کند روزگارش سیاه می‌شود چرا که این کشور، کشور اهل بیت (س) است و با کشورهای دیگر فرق می‌کند.
حجت الاسلام پناهیان بیان داشت: هر کسی که در هر موقعیتی است به دنبال افزایش محبت اهل بیت (س) باشد چرا که اصلاح تمامی امور به این امر بستگی دارد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/88330/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد

تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا 29 فروردین ماه

کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم

تخلیه سه روستای جنوب کرمان!

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!

واکنش فرهنگ وارشاد اسلامی استان به معرفی کرمان در سریال «نون خ»

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار 65 هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست

تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

طرفدار استقلالم و بازی مهدی قایدی را دوست دارم

آغاز نوسازی 260 هزار واحد مسکونی در کشور

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

مناطق گردشگری کرمان از طریق رسانه های روسیه معرفی شوند

ادای احترام نیروهای مسلح به شهیدان گلزار شهدای وادی رحمت تبریز

ارتش خود را خدمتگزار مردم و سرباز ولایت می‌داند

احتمال غیبت 3 هفته ای منتظر محمد در بازی های مس رفسنجان

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

شرایط جوی استان کرمان مناسب نیست، سفر نروید

بازدید سرکنسول روسیه از باغ جهانی شاهزاده ماهان کرمان

غبار روبی گلزار شهدا به مناسبت روز ارتش-زنجان

دیدار مسئول کنسولگری روسیه با معاون استاندار

قطع شدن راه ارتباطی ١٠ روستای جنوب کرمان براثر سیلاب

موکت مناسب برای اتاق خواب شما چیست؟

روزنامه نگار انگلیسی: اقدام تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی دستاوردهای مهمی داشت

جاری شدن سیلاب درمنطقه گزآباد شهرستان عنبرآباد

طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان + فیلم

توقیف خودروهای شوتی با بیش از 23 میلیارد کالای قاچاق در رودبار

آمادگی دستگاه های اجرایی کرمان برای مقابله با سیل

بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟

نوسازی 260 هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است

طغیان رودخانه کندر آسمینون شهرستان منوجان

افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان

پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

دیدار فرمانده قرار گاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش با جمعی از معلولان کرمان

تجمع عنبرآبادی‌ها در حمایت از عملیات وعده صادق + فیلم

رشته سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می‌شود

شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟

رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند

روزگار سخت سرمربی یونانی در سیرجان (عکس)

هواشناسی ایران / هشدار قرمز سیلاب برای 4 استان کشور

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تصاویری از ارگ تاریخی بم زیر بارش باران بهاری | ببینید