کرمان رصد

آخرين مطالب

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور:

صدور مجوز گلخانه ظرف یک هفته/ رفسنجان قابلیت تبدیل شدن به کانون پرورش اسب را دارد اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: با توجه به نامگذاری امسال به رونق تولید، سرلوحه کاری ما رونق تولید بوده و زمان‌بَری دریافت مجوزها را به طور متوسط از 150 روز به 20 روز کاهش داده ایم و در حوزه گلخانه ها به یک هفته کاهش خواهد یافت و در دیگر فعالیت ها با فضای فراهم شده و همراهی دستگاه های مختلف، سعی می کنیم به دو هفته زمان را تقلیل بدهیم.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، "شاهرخ رمضان‌نژاد" عصر امروز 8 مردادماه در حاشیه سفر به استان کرمان در نشست خبری اظهار کرد: نظام مهندسی کشاورزی یک سازمان غیردولتی و فراگیرترین سازمان تخصصی در حوزه کشاورزی است و در سطح کشور بیش از 250 هزار نفر از دانش آموختگان کشاورزی را سازماندهی کرده است.
وی افزود: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یک سازمان دانشی است که وظیفه پشتیبانی و حمایت از برنامه های کشاورزی و کمک به مهندسی، علمی و اقتصادی کردن کشاورزی کشور را دارد.
رمضان‌نژاد تصریح کرد: با توجه به سیاست های دولت در زمینه واگذاری امور به بخش غیردولتی از جمله صدور مجوزها و پروانه های بخش کشاورزی، مسئولیت صدور پروانه فعالیت های کشاورزی به سازمان نظام مهندسی واگذار شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اهداف سازمان، تلاش می کنیم دانش و فناوری های جدید به محیط کشاورزی و کشاورزان کشور منتقل شود و چهار طرح در این زمینه داریم که نخستین طرح توسعه کاربرد پهپادها در کشاورزی به عنوان فناوری جدید است.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: ایجاد مکان‌بازار مجازی کشاورزی و استارتاپ ها در گستره وسیع تری که بتواند همه حوزه های مربوط به محصولات، کالاها و خدماتی که در محیط کشاورزی و جامعه مورد تبادل قرار می گیرد، طرح دیگر ماست و در این زمینه کشاورزان علاوه بر پیگیری فروش محصول خود، نهاده و کود و سم می خواهند که در این بازار مجازی این امکان فراهم می شود که با استفاده از تکنولوژی ارتباطی کشاورزی تامین می شود و به ویژه تلاش می کنیم بازار را از حالت سنتی مرسوم عبور داده و به یک بازار مهندسی و دیجیتال برسانیم.
وی افزود: طرح سوم، استفاده از فناوری های هوافضا در کشاورزی است که در سطح کلان با توجه به زیرساخت هایی که در کشور فراهم می شود، دنبال می شود و هوشمندسازی کشاورزی از پروژه هایی است که با همکاری فعالان و ذینفعان کشاوری، شرکت های دانش بنیان و ... دنبال می کنیم.
رمضان‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رونق تولید یکی دیگر از اهداف و برنامه های ما در حوزه کشاورزی است، گفت: چند پیش شرط در این حوزه نیاز است که یکی از آنان بهبود فضای کسب و کار و کمک به روان سازی صدور مجوزها در بخش کشاورزی است.
وی تصریح کرد: مجوز و پروانه دروازه ورود به تولید در بخش کشاورزی است که در این دروازه باید فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن کنیم و اگر فعالیت های کشاورزی از جمله پرورش ماهی در دریا، تولیدات گلخانه ای و به ویژه صادرات محور بودن، به صورت علمی دنبال شود، سودآوری بالایی دارند.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد: براساس مراجعه افراد می بینیم بخشی از جامعه از جمله فعالان بازار به حوزه کشاورزی ورود کرده اند و این بخش دارد برای جذب سرمایه ها جذاب می شود و تلاش می کنیم فرآیندها را تسهیل می کنیم تا بروکراسی اداری انگیزه این افراد را از بین نبرد.
وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان ما باید این آرزو را به گور ببرند که بخواهند در مقابل آرمان های مقدس نظام و انقلاب و شهیدانی که داده ایم بایستند، گفت: حوزه کشاورزی نقش خود را خوب ایفا کرده و امنیت غذایی که اساس استقلال بوده را تامین کرده است.
رمضان‌نژاد اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به رونق تولید، سرلوحه کاری ما رونق تولید بوده و زمان‌بَری دریافت مجوزها را به طور متوسط از 150 روز به 20 روز کاهش داده ایم و در حوزه گلخانه ها به یک هفته کاهش خواهد یافت و در دیگر فعالیت ها با فضای فراهم شده و همراهی دستگاه های مختلف، سعی می کنیم به دو هفته زمان را تقلیل بدهیم.
وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی رونق تولید یا با ایجاد بنگاه های جدید یا فعال کردن بنگاه های موجود است که به دلیل محدودیت های اقلیمی و از جمله آب، شاید خیلی امکان توسعه فعالیت های کشاوری را نداشته باشیم و باید به سمت افزایش بهره وری برویم و در همان سطح تولید بیشتری داشته باشیم.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: اگر تولید افزایش پیدا کند، می توانیم هدف تولید یعنی افزایش درآمد و کسب و کار را محقق کنیم و تلاش می کنیم دانش آموختگان کشاورزی را به مزارع ببریم تا تولید را افزایش بدهند و اشتغال موثر باشد و به کمک کشاورز برود.
وی افزود: کارهای خوبی در استان کرمان در این زمینه صورت گرفته اما با نقطه مطلوب فاصله داریم و نقطه مطلوب زمانی است که بگوییم در رفسنجان کمتر از 2 و نیم تن پسته در هکتار عملکرد نداشته باشیم.
رمضان‌نژاد اظهار کرد: در رفسنجان بیش از 2 هزار میلیارد تومان هزینه سموم و کودها می شود که اگر با اصول صحیح مهندسی مصرف شود و بتوانیم حتی 10 درصد مصرف را کاهش دهیم، علاوه بر مسائل زیست محیطی، به معنای پس انداز و عدم مصرف بی رویه است.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی فقط در مزرعه قابل تحقق است و باید به این سمت برویم و در دولت نمی شود و اگر افرادی می خواهند در واحدهای عملیاتی کار کنند، فرصت های خوبی در مردمی کردن آبخیزداری، گیاهان دارویی و ... وجود دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: رفسنجان با دارا بودن 5 هزار راس اسب می تواند کانونی برای پرورش اسب باشد و این بخش اگر توسعه یابد می تواند تعداد قابل توجهی از مهندسان دامپروری را به کار بگیرد.
وی با تاکید بر نقش دانش در پیشبرد کارها عنوان کرد: ما در عرصه هایی که خیلی چشم انداز نداشتیم، با اتکاء به توان کارشناسی فتح کردیم و هم دانش و تجربه را به کار بستیم.
رمضان‌نژاد درباره نگرانی از آینده پسته افزود: اگر قرار باشد، با رویه کنونی تولید و مصرف کنیم، بله نگرانی وجود دارد اما اگر بهره ور کار کنیم می توانیم کشاورزی و از جمله پسته را با کاهش مصرف آّب و هوشمندسازی کشاورزی، روش های نوین آبیاری و ... پایدار کنیم.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: همانطور که سطح زیرکشت در گندم کاهش یافته و بارش کم بوده اما افزایش عملکرد داشته ایم و روش های مختلفی وجود دارد که می توانیم با آن به پایداری برسیم.
وی درباره اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی عنوان کرد: فرصت شغلی برای بخش قابل توجهی از دانش آموختگان کشاورزی فراهم نشده اما روند حضور دانش آموختگان در عرصه های کشاورزی در بخش غیردولتی رو به افزایش است و سازمان نظام مهندسی این بستر را فراهم کرده است.
رمضان‌نژاد اظهار کرد: 13 درصد از این دانش آموختگان در بخش دولتی و 17 درصد در بخش غیردولتی مشغول به فعالیت شده اند که جای افزایش این تعداد در بخش غیردولتی وجود دارد و در آینده برای تعداد قابل توجهی از اعضای سازمان که مایل هستند و باید مهارت لازم را در زمینه افزایش تولید داشته باشند، بستر کار فراهم است.
وی درباره تغییر الگوی کشت بیان کرد: ما برنامه های وزارت کشاورزی را پشتیبانی و بحث به‌کاشت را دنبال می کنیم که گلخانه و تغییر فصل کشت از بهاره به پاییزه و ... در راستای تغییر الگوی کشت است.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور درباره سلامت محصولات کشاورزی گفت: کشاورزان ما عامدا به سمت تولید محصول ناسالم نمی روند و شاید بخشی به دلیل عدم آگاهی زمان و میزان سم مصرفی را نمی دانند.
وی افزود: می گوییم اگر با اصول صحیح مهندس و موازین علمی و فنی عملیات، کاشت داشت و برداشت محصول صورت بگیرد، خروجی نهایی، محصول سالم است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/91097/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل

استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

راه 15 روستا در بم بازگشایی شد

رقابت بیش از 45 هزار داوطلب کرمانی در کنکور

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان 10 برابر بیشتر از کشاورزی است

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهای فافق

5 صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد

5 صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد

5 صفحه مجازی هنجارشکن در زرند مسدود شد

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم

دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است

مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال

ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ