کرمان رصد

آخرين مطالب

تشریح عملکرد دولت در استان کرمان از زبان عالی ترین‌ مقام اجرایی سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - استاندار کرمان از رشد 100 درصدی تجارت و رشد 9 درصدی تولید ناخالص داخلی(متوسط رشد تولید ناخالص کشور 14 درصد) از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: رشد 9 درصدی در ثبت آثار ملی میراث فرهنگی، 3.5 برابر شدن ثبت آثار جهانی، رشد 76 درصدی ایجاد مراکز اقامتی، 2 برابر شدن آثار ثبتی مرمت شده، رشد راه اندازی مراکز بوم گردی، 8 برابر شدن بناهای تاریخی واگذار شده به بخش خصوصی، رشد 60 درصدی سیستم‌های آبیاری نوین؛ رشد 60 درصدی کشت گلخانه‌ای و ... از دستاوردهای استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون می‌باشد.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، "محمدجواد فدایی" صبح امروز سوم شهریورماه در مراسم روز بسیج قشر کارمندان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید باهنر و شهید رجایی، هفته دولت را فرصتی برای مرور اقدامات دستگاه‌های اجرایی دانست و در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان بیان کرد: در دولت تدبیر و امید از سال 92 تاکنون توفیقات خوبی در استان حاصل شده است به‌طوری‌که در این بازه زمانی 16 درصد در تعداد شاغلین رشد داشته‌ایم این درحالیست که متوسط رشد تعداد شاغلین کشور 9.5 بوده است.
استاندار کرمان از رشد 100 درصدی تجارت و رشد 9 درصدی تولید ناخالص داخلی(متوسط رشد تولید ناخالص کشور 14 درصد) از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: رشد 9 درصدی در ثبت آثار ملی میراث فرهنگی، 3.5 برابر شدن ثبت آثار جهانی، رشد 76 درصدی ایجاد مراکز اقامتی، 2 برابر شدن آثار ثبتی مرمت شده، رشد راه اندازی مراکز بوم گردی، 8 برابر شدن بناهای تاریخی واگذار شده به بخش خصوصی، رشد 60 درصدی سیستم‌های آبیاری نوین؛ رشد 60 درصدی کشت گلخانه‌ای و ... از دستاوردهای استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون می‌باشند.
وی 29 برابری سطح زیر کشت دانه‌های روغنی، رشد 45 درصدی روستاهای گازدار شده، رشد 21 درصدی طول شبکه‌های گازرسانی، 1.5 برابر شدن ظرفیت تولید برق استان و ... را از دیگر دستاوردهای استان از سال 92 تاکنون برشمرد و افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید، هیچگونه نیروگاه خورشیدی در استان نداشتیم اما اکنون 38 مگاوات تولید برق استان کرمان از این محل است.
فدایی اشتغال را جزء اولویت‌های دولت تدبیر و امید در سطح کشور و استان کرمان دانست و اظهار کرد: در سال گذشته اشتغال 41 هزار و 709 نفر در سامانه رصد ثبت شده ضمن آنکه 156 میلیارد تومان تسهیلات در بخش ایجاد اشتغال خرد، خوداشتغالی و خانگی با نرخ 4 درصد در استان کرمان پرداخت شده که برای 11 هزار نفر در این بخش فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی با بیان این مطلب که در بخش اشتغال روستایی و عشایری در استان کرمان 309 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 6 درصد پرداخت شده که برای بیش از 5 هزار نفر فرصت شغلی در سال گذشته ایجاد شده است، تصریح کرد: از محل تکمیل واحدهای اقتصادی نیز سال گذشته در استان کرمان برای یک هزار و 127 فرصت شغلی ایجاد شد همچنین به 307 طرح با اعتبار 561 میلیارد تومان در راستای رونق تولید تسهیلات در سال گذشته پرداخت کردیم که در این راستا رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص دادیم.
استاندار کرمان با بیان این مطلب که مجوز 152 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی سال گذشته در استان کرمان صادر شده است، عنوان کرد: در هفته دولت سال گذشته 300 پروژه با اعتبار دولتی با سرمایه‌گذاری 470 هزار میلیارد تومان در سطح استان کرمان افتتاح شد که این تعداد پروژه های دولتی امسال به 480 پروژه با سرمایه‌گذاری 530 میلیارد تومان رسیده است که نشان دهنده تلاش دستگاه های اجرایی استان است.
وی با طرح این سوال که آیا این فعالیت‌ها کافی است و توانسته نیازها و مشکلات مردم را حل کند؟ گفت: قطعا جواب این پرسش، «خیر» است. کارهای زیادی باقی مانده که باید انجام دهیم و نیاز به کار و فعالیت بیشتری داریم تا مساله اشتغال و ... را حل کنیم بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید کاراتر و پویاتر باشند.
فدایی اظهار کرد: برخی از کارمندان ارباب رجوع را یک مراجعه کننده می‌داند و فکر می کنند اگر خدمتی به آنها می‌رسانند نفعی عایدشان نمی‌شود اما در برخی موارد باید فراتر از یک مراجعه کننده به ارباب رجوع نگاه کنیم و اگر فردی مراجعه می‌کند که قصد ایجاد اشتغال دارد باید بدانیم او می‌خواهد وظیفه ما که ایجاد اشتغال است را انجام دهد و به نوع دیگری باید کمک کنیم تا این کار انجام شود لذا به دلسوزی و چابکی نیاز است که این تغییر نگاه وظیفه کارمندان بسیج ادارات است
وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم در روستاها و مهاجرت روستاییان به شهرها، اظهار کرد: اگر در روستاها شغل ایجاد کنیم روستاهای ما تخلیه نمی‌شوند و روستاییان به دلیل بیکاری به مهاجرت روی نمی‌آورند و به تبع آن حاشیه نشینی نیز به شکل کنونی نخواهیم نداشت.
استاندار کرمان با تاکید برآنکه اگر ما دلسوزانه رفتار کنیم، سایر کارکنان نیز از این رفتار تاثیر می‌گیرند و آنها نیز دلسوزانه رفتار خواهند کرد، تصریح کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که به هر اندازه که شغل ایجاد می‌کنیم، بیکار نیز به جامعه به همان اندازه اضافه می‌شود بنابراین اقدامات ما در ایجاد شغل در جامعه آنگونه قابل لمس نیست لذا بایستی سرعت ایجاد شغل از سرعت افراد متقاضی کار بیشتر باشد تا ایجاد اشتغال در جامعه ملموس شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/92910/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

گاز رسانی در استان روی ریل پیشرفت

سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

امدادرسانی به بیش از 25000 نفر در سیل 9 استان

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استان

حمله «گروه تخریب» به آثار تاریخی ایران

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در زرند

آغاز به کار مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

آغاز فعالیت مرکز بزرگ تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دامداران و عشایر گنبکی، مراقبت‌های لازم پس از سیل را مد نظر داشته باشید

شمیم عطر گل محمدی از گلستانهای راور

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

راهپیمایی مردم کرمان ،زنجان و بندرعباس درحمایت از عملیات وعده صادق

نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان اجرایی می‌شود

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

رگبار پراکنده باران در برخی از مناطق کرمان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ شنبه 1 اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تجلیل معلولان از شهرداری کرمان برای مناسب‌سازی معابر

آغاز به کارمرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

درخواست برخی از مادران ایرانی برای تسریع در روند استعلام تابعیت فرزندانشان

فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل 9 استان

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

رکورد 120 روزه نویدکیا در شکست ناپذیری

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم