کرمان رصد

آخرين مطالب

واکنش مدیرعامل شرکت ملی گاز استان به صحبت‌های مطرح شده پیرامون افتتاح نمادین گازرسانی به جیرفت اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیر عامل شرکت ملی گاز استان کرمان در واکنش به برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه گاز در شهر جیرفت به صورت نمادین افتتاح شده و مردم از آن نفعی ندارند، گفت: در همه جاهایی که پروژه گازرسانی را اجرا کردیم این حرف‌ها نداشتیم اما نمی‌دانم چرا در شهر جیرفت این چنین حرفایی زده می‌شود؟ چه کسی این اخبار را در خصوص جیرفت منتشر می‌کند؟ امروز سه فاز در این شهر در حال انجام است، آیا این اقدامات ناپیداست؟ برای اجرای این پروژه حدود 700 میلیارد تومان هزینه شده است.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، "منوچهر فلاح" ظهر امروز سوم شهریورماه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، هفته دولت را هفته میثاق با شهدا دانست و آن را نماد دولت مکتبی و مردمی نام‌برد و گفت: استان کرمان پهناورترین استان کشور است و از سال 1372 خط لوله گاز از بندرعباس به این استان آمد و در ابتدا شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان از نعمت گاز برخوردار شدند و در سال 75 مشعل شهر کرمان برفروخته شد.
وی ادامه داد: در طول 26 سال گذشته از 71 شهر استان، 53 شهر از نعمت گاز برخوردار شدند و از 18 شهر باقیمانده 17 شهر پیمانکار اقدامات اجرایی آنها را آغاز کرده و فقط شهر جبالبارز باقیمانده بود که اخیرا مجوز گازرسانی به این شهرستان را نیز اخذ کردیم و تا پایان سال همه شهرهای استان از لحاظ گازرسانی تعیین تکلیف خواهند شد.
مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان با اعلام این خبر که تاکنون 93 درصد جمعیت شهری استان کرمان تحت پوشش گاز هستند که تا پایان سال 99 این پوشش به 100 درصد خواهد رسید، تصریح کرد: از 4 هزار و 807 روستای استان، 3 هزار و 300 روستا واجد شرایط گازرسانی بودند که هم اکنون یک هزار و 174 روستا از نعمت گاز برخوردار بوده و 422 روستای دیگر پیمانکار گازرسانی به آنها تعیین شده و 109 روستای دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.
وی بیش از 2 هزار کیلومتر طول خط فشار قوی گاز، 16 هزار و 700 کیلومتر طول خطوط تغذیه و شبکه، نصب 403 علمک گاز و برخورداری 670 هزار خانواده از نعمت گاز از اقدامات صورت گرفته در استان کرمان برشمرد و گفت: تاکنون در حوزه صنعت 780 واحد صنعتی کوچک و بزرگ گازرسانی شده و 77 جایگاه CNG برای سوخت‌گیری در سطح استان راه‌اندازی کردیم.
مصرف 8 هزار میلیارد متر مکعب گاز در سال گذشته در استان
فلاح از مصرف 8 هزار میلیارد متر مکعب گاز در سال گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: 18 درصد این مصرف در بخش خانگی، 35 درصد در بخش صنعت و 47 درصد در بخش نیروگاه بوده است.
وی سرعت بخشیدن گازرسانی به مناطق جنوبی و شرقی استان را از اولویت‌های شرکت ملی گاز استان نام برد و بیان کرد: خط انتقال گاز کهنوج به جیرفت مهمترین اقدام سال گذشته بود که شاهرگ گازرسانی به جنوب استان بود که در همین راستا نیز پروژه گازرسانی شهرستان های جیرفت، نرماشیر و فهرج در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید.
مدیر عامل شرکت ملی گاز استان کرمان در واکنش به برخی صحبت‌ها مبنی براینکه گاز در شهر جیرفت به صورت نمادین افتتاح شده و مردم از آن نفعی ندارند، گفت: در همه جاهایی که پروژه گازرسانی اجرا کردیم این حرف‌ها نداشتیم اما نمی‌دانم چرا در شهر جیرفت این چنین حرفایی زده می‌شود؟ چه کسی این اخبار را در خصوص جیرفت منتشر می‌کند؟ امروز سه فاز در این شهر در حال انجام است، آیا اینها ناپیداست؟ ما برای اجرای این پروژه حدود 700 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.
این مقام مسئول گازرسانی به صنایع را از اولویت‌های بعد شرکت ملی گاز دانست و اظهار کرد: گازرسانی به روستاهای باقیمانده در شمال استان اولویت بعدی این شرکت خواهد بود.
گاز 70 درصد سبد انرژی کشور را تشکیل می‌دهد
وی گاز را پیشران و محور توسعه دانست و در ادامه با بیان این مطلب که آن را برای چرخاندن چرخ‌های عظیم صنعت، تولید برق، تامین گرمایش بخش کشاورزی، تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و ... استفاده می‌کنند، اظهار کرد: 70 درصد سبد انرژی کشور را گاز طبیعی تشکیل می‌دهد.
فلاح با اشاره به اقدامات جهادی در حوزه گازرسانی بیان کرد: در سال گذشته به رغم وجود تلاطم‌های اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه که برخی پروژه‌های ما را به مرز به تعطیلی رساند، اما یک هزار و 400 کیلومتر شبکه‌گذاری در سطح استان انجام دادیم که با این اقدام 40 درصد از تعهد خود را عملیاتی کردیم.
وی عنوان کرد: 280 روستای استان کرمان در سال گذشته از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند، به‌طوری که متوسط در سال گذشته هر روز یک روستا از نعمت گاز برخوردار شدند، ضمن آنکه فروش گاز استان کرمان در سال گذشته به 7 میلیارد و 900 میلیون مترمکعب رسید که جزء استان‌های برتر کشور در این حوزه بودیم.
مدیر عامل شرکت ملی گاز استان کرمان با اشاره به وجود 38 هزار و 400 مشترک گاز در سال گذشته در استان کرمان گفت: همچنین در سال گذشته 25 هزار و 300 انشعاب جدید در سطح استان کرمان نصب کردیم.
وی از برنامه‌های سال‌جاری شرکت گاز استان سخن به میان آورد و گفت: بیشتر برنامه شرکت گاز در استان کرمان در سال‌جاری، گازرساتی در بخش صنعت است که در این راستا 13 محور در نظر گرفته شده است که در این 13 محور 11 شهرک صنعتی، چند کوره و ... از نعمت گاز برخوردار خواهند شد که پیش‌بینی می‌کنیم با این اقدام بیش از 60 میلیون لیتر سوخت در سطح استان کرمان صرفه جویی شودکه بهترین راه مبارزه با قاچاق سوخت خواهد بود.
فلاح از تعریف یک هزار و 200 پروژه جدید گازی در استان خبر داد و گفت: پیمانکار بخش زیادی از این پروژه ها انتخاب شده و حدود 4 هزار کیلومتر از این پروژه ها نیز هم اکنون در حال اجراست و پیش بینی می شود 200 روستای استان در سال‌جاری از نعمت گاز برخوردار شوند ضمن آنکه شهرهای هنزا، اندوهجرد، زهکلوت و شهداد نیز در سال‌جاری از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
امسال رکورد لوله‌گذاری کشور را خواهیم شکست
وی ادامه داد: میزان تعهدات امسال ما در بخش گازرسانی، یک هزار و 100 کیلومتر است که تاکنون 800 کیلومتر از این تعهد اجرایی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 کیلومتر افزایش لوله گذاری را شاهد هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال با لوله گذاری حدود 2 هزار کیلومتر رکورد کشوری را بشکنیم.
مدیر عامل شرکت ملی گاز استان کرمان با اعلام این خبر که در تمام شهرستان‌های استان پروژه گازرسانی داریم و شهرستانی نیست که پروژه گازرسانی را نداشته باشد، به پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت اشاره کرد و افزود: پروژه گازرسانی به 66 روستا را در این هفته خواهیم داشت که با افتتاح این پروژه‌ها، 6 هزار و 500 خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد که در این راستا 55 میلیارد تومان میزان اعتبار هزینه شده است.
وی از افتتاح وکلنگ‌زنی 230 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت توسط شرکت ملی گاز استان کرمان خبر داد و بیان کرد: در هفته دولت عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای شهداد، اندوهجرد و نودژ و 58 روستای استان کرمان کلنگ‌زنی خواهد شد که از محل اجرای این پروژه‌ها 8 هزار و 800 خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد و برای اجرای این پروژه‌ها 175 میلیارد تومان سرمایه نیاز است.
فلاح بر لزوم ساماندهی حاشیه‌های شهرها توسط دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و در ادامه با اشاره به هزینه‌های تحمیلی از محل صدور کاغذی قبوض گاز، خاطرنشان کرد: در بخش راین از توابع شهرستان کرمان، به عنوان پایلوت حذف کاغذی قبوض گاز را دنبال می کنیم که در این طرح قبض گاز مردم این بخش به صورت پیامکی برای آنها ارسال خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/93889/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان