کرمان رصد

آخرين مطالب

بازگشت 60 درصد از درآمد اماکن ورزشی به شهرستان های کرمان ورزشي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به تقویت ورزشهای همگانی و قهرمانی در شهرستانهای کرمان گفت: این اداره کل در راستای رفع مشکلات مالی ورزش و جوانان، 60 درصد از درآمد اماکن ورزشی را به شهرستانها بازگردانده است.
به گزارش ایرنا، محمدتقی امیری خراسانی پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی در هتل آسمان کرمان افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با نظم دهی و درآمدزایی اماکن ورزشی استان کرمان را رشد می دهد لذا این اداره کل برای درآمدزایی ورزش در نیمه نخست سال جاری درآمدی برابر با سال 94 و 95 کسب کرده است.
وی تصریح کرد: میانگین سرانه اماکن ورزشی در استان کرمان 65 صدم مترمربع است لذا برای موفقیت در ورزش نیازمند افزایش منابع سخت افزاری و اماکن ورزشی هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه این اداره کل به علت وجود پروژه های نیمه تمام اجازه آغاز پروژه های جدید را ندارد گفت: این اداره کل به اعتبار 50 میلیارد تومانی برای اتمام پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد نیازمند است.
وی افزود: واگذاری پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی برای تکمیل سریعتر با همکاری استانداری کرمان در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان کرمان قرار گرفت زیرا در سالهای قبل هیچ واگذاری در بحث اماکن ورزشی صورت نگرفته بود.
امیری خراسانی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برای تکمیل هر چه سریعتر اماکن ورزشی در نیمه نخست سال جاری 2 پروژه نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کرده است و 13 پروژه در همین مدت زمان به مرحله واگذاری رسیده و تا پایان امسال واگذار می شود.
وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در نیمه نخست سال جاری در راستای مالکیت اماکن ورزشی و به همت دایره حقوقی این اداره کل موفق به کسب 65 هزار مربع سند اماکن ورزشی شد و این آمار در پنج سال گذشته 150 هزار مترمربع بود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: تجهیز اماکن ورزشی روستاها در راستای عدالت و توازن ورزشی طی 6 ماه گذشته به مرحله اجرا در آمده و در تمام روستاهای این استان لازم الاجرا است.
وی ادامه داد: لذا 10 خانه روستایی از سال 93 تا 96 تجهیز شده بود که این آمار در نیمه نخست سال جاری به 25 خانه روستایی رسیده است.
وی بیان کرد: همچنین افزایش سرانه فضاهای ورزشی به وسیله راه اندازی خانه های روستایی در برنامه این اداره کل قرار گرفته است و باید با هم افزایی از پتانسیل تمام ارگانها برای افزایش این سرانه استفاده شود.
امیری خراسانی با بیان اینکه زمین چمن مصنوعی در راستای افزایش سرانه ورزشی در 100 روستا با جمعیت بیش از یکهزار نفر ساخته می شود گفت: با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمین های آسفالت و والیبال ساحلی در برخی روستاها راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: برای تغییر کاربری در فضاهای روستایی استان کرمان با همکاری جمعیت هلال احمر و کانون فرهنگی و هنری مساجد، خانه ورزش روستایی، خانه هلال و کانون های مساجد راه اندازی می شود تا از موازی کاری دوری شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه المپیاد محلات را در این شهرستان برگزار کردیم و دیدگاه ورزش در استان کرمان درحال رشد است اظهار کرد: هیات ورزش همگانی در سال جاری فعالیت خوبی داشته است و همچنین در نشستی با کمیسیون شورای اسلامی شهر کرمان برای افزایش فضاهای ورزشی برنامه ریزی شده است.
وی گفت: میزبانی مسابقات کشتی فرنگی جهان را به علت نداشتن فضاها و امکن ورزشی از دست دادیم و باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری شود تا شاهد رشد بیشتری در ورزش قهرمانی باشیم.
امیری خراسانی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان سه ماه نخست سال 96 را به برنامه ریزی برای این سال و رفع مشکلات سالهای گذشته پرداخته است افزود: بر اساس تجربیات یکی از معضلات ورزش منابع اقتصادی است و برای موفقیت ورزش استان نیازمند منابع اقتصادی پایدار هستیم.
وی با بیان اینکه بنگاههای اقتصادی کلان و خیران ورزش یار باید برای رفع مشکلات اقتصادی ورزش ورود کرده و فعالیت های خود را افزایش دهند ادامه داد: 50 هیات ورزشی در مرکز استان و 23 شهرستان داریم و در مجموع هزار و 150 هیات در شهرها، شهرستان ها و استان کرمان وجود دارد و مبالغی خارج توان دولت برای حمایت هیات ها مورد نیاز است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: نیمه شمالی استان کرمان به علت حضور بنگاه های کلان اقتصادی از جمله مس کرمان و گل گهر سیرجان وضعیت خوبی دارند اما نیمه جنوبی به علت نداشتن بنگاه اقتصادی کلان معضلاتی در امور ورزشی وجود دارد.
وی افزود: با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در 6 ماه نخست سال جاری تعداد 62 باشگاه ورزشی ثبت شده و این اداره کل کمیته رسیدگی به تخلفات باشگاهها را تشکیل داده است.
امیری خراسانی تاکید کرد: طرح توسعه ورزش هماهنگی و قهرمانی در سال 93 به همت استاندار کرمان و ارگان های مربوطه شکل گرفت و به علت برخی ناهماهنگی ها سرعت فعالیت در این زمینه کاهش یافت لذا اصلاحاتی را در این طرح لحاظ کردیم.
وی گفت: طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان کرمان دارای طرح همگانی استعدادسنجی، استعدادیابی، المپیاد کرمانیان، استعدادپروری و قهرمان پروری است.
وی ادامه داد: سه مرحله استعدادسنجی، استعدادیابی، المپیاد کرمانیان را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در شهرستان ها به مرحله اجرا گذاشته شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: برای استعدادپروری بر اساس هشت منطقه اقتصاد مقاومتی استان کرمان پایگاه هایی را راه اندازی کرده ایم و درحال رایزنی با معین های اقتصادی این مناطق هستیم.
وی تصریح کرد: همچنین برای بحث قهرمان پروری در طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی برنامه های کوتاه مدت دیده شده است.
وی عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان از اعتبارات سال 97 برای تکمیل پروژه استخر و سالن 6 هزار نفری بودجه مناسبی گذاشته است لذا توجه دولت به ورزش همگانی برای سلامت جامعه است.
امیری خراسانی خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات بر اساس رقابت های آسیایی، پارآسیایی و المپیک اولویت بندی شده است و در رشته های مدال آور سرمایه گذاری بیشتری می شود.
** ورزش و جوانان 2 قشر با ساختاری متفاوت هستند
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به تفکیک ورزش از جوانان گفت: ورزش و جوانان 2 قشر با ساختاری متفاوت هستند لذا با فعالیت مثمر ثمر دولت در کرمان صفر سازمان مردم نهاد در سال 93 امروز به 52 سازمان رسیده است.
روح الله اسدی افزود: باید از مرحله مطالبه گری بگذریم و برای بهبود وضع جوانان راهکارهایی ارائه بدهیم تا تعداد سازمان های مردم نهاد فعال و مثمر ثمر را افزایش دهیم.
طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان کرمان توسط علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، ارگان های مربوطه از جمله اداره کل ورزش و جوانان استان، کارشناسان و مشاوران ورزشی در سال 93 تنظیم شد و امروز از این طرح به عنوان الگوی ورزشی سایر استان ها یاد می شود.
نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به مناسبت هفته تربیت بدنی و با حضور مسئولان این اداره کل در هتل آسمان کرمان برگزار شد.
در تقویم خورشیدی 26 مهرماه به عنوان روز تربیت برنی و از این روز تا دوم آبانماه به عنوان هفته تربیت بدنی نام گذاری شده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/9522/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل