کرمان رصد

آخرين مطالب

مقیمی در مراسم گشایش خانه احزاب ایران:

دولت پشتیبان خانه احزاب است/آرامش انتخابات مجلس به خاطر حضور احزاب بود سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - تهران- قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی با بیان اینکه دولت پشتیبان خانه احزاب است گفت: احزاب ایران باید در سطح جهانی نیز حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدحسین مقیمی امروز- دوشنبه- در مراسم افتتاح خانه احزاب ایران با بیان این مطلب گفت: احزاب باید در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نیز به صورت فعال ورود پیدا کنند تا انتخابات شکوهمندی در شأن مردم کشور ما برگزار شود.
قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی افزود: وزارت کشور آمادگی دارد وظایف و اختیارات غیرحاکمیتی خود را به خانه احزاب واگذار کند.
مقیمی با اشاره به اینکه دولت خود را موظف به حمایت از احزاب و تشکل های سیاسی می داند، در ادامه افزود: در لایحه بودجه پیشنهاد کردیم به احزاب فعال یارانه تعلق بگیرد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت سیاسی مانند فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیازمند حمایت دولت است، ابراز امیدواری کرد: با همکاری دولت و نمایندگان مجلس پس از قانون شدن لایحه بودجه، احزاب سیاسی فعال یارانه حمایتی دریافت می کنند.
قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی گفت: وزارت کشور در دولت یازدهم بازگشایی خانه احزاب را در دستور کار خود قرار داد و پس از جلسات متعددی که با احزاب و تشکلهای سیاسی برگزار کرد، خانه احزاب مجددا بازگشایی شد.
مقیمی به جلسات مشترک با جریان ها و احزاب سیاسی کشور اشاره کرد و افزود: در این جلسات مشکلات خانه احزاب را بررسی و رسیدگی کردیم و از نظرات فعالان سیاسی و حزبی استفاده کردیم تا خانه احزاب دیگر تعطیل نشود.
قائم مقام وزیر کشور با اشاره به جلسات کارشناسی و آسیب شانسی جهت جلوگیری از تعطیلی خانه احزاب، اضافه کرد: پیش از این به دلیل اینکه گاهی تعداد احزاب اصلاح طلب و گاهی تعداد احزاب اصولگرا بیشتر بود، اختلاف ایجاد می شد.
مقیمی با اشاره به اینکه قبلا مدیریت خانه احزاب در اختیار یک جریان قرار می گرفت، افزود: با تدابیری که در وزارت کشور اندیشیدیم قرار شد که همه احزاب از همه گرایش‌ها در مدیریت خانه احزاب مشارکت و نقش داشته باشند.
وی افزود: در این سازوکار و با اعلام خود احزاب به این جمع بندی رسیدیم که احزاب به سه جریان اصولگرا، اصلاح طلب، مستقل و معتدل تقسیم شوند و هر سال یک جناح سیاسی مدیریت خانه احزاب را برعهده گیرد و سایر جناح ها و اضلاع این مثلت سایر مسئولیت ها را عهده دار شوند و در مدیریت خانه احزاب نقش داشته باشند.
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در این حالت در سال اول اصولگرایان ریاست و اصلاح طلب ها نایب رئیسی خانه احزاب را برعهده داشتند و سال دوم نیز ریاست به جریان های سیاسی جریان مستقل رسید.
رئیس ستاد انتخابات کشور یاد آورشد: در طول این مدت هم شکایتی از فعالیت خانه احزاب به وزارت کشور نرسیده است.
مقیمی با اینکه ساختمان جدید خانه احزاب با مذاکره و تعامل با شهرداری تهران تعیین شده است گفت: در وزارت کشور نیز تجهیزات را تامین کردیم و در اختیار خانه احزاب قرار دادیم که امروز در آخرین روز هفته دولت رسما محل جدید خانه احزاب گشایش یافت.
وی گفت: در راستای توسعه سیاسی و گسترش فعالیت های احزاب و تشکلهای سیاسی و صنفی در کشور با برنامه ریزی ها و پی گیری هایی که در وزارت کشور داشتیم در طول این سه سال به موفقیت هایی خوبی هم رسیده ایم.
معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه یکی از قول‌های رئیس جمهوری هم راه اندازی خانه احزاب بود، گفت: در اوایل شروع به فعالیت دولت، ما شاهد بر هم خوردن برخی سخنرانی وها و جلست احزاب بودیم، اما امروز همه احزاب شناسنامه دار در کل کشور در حمایت دولت فعالیت های خود را از جمله همایش ها و سخنرانی ها برگزار می کنند.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در انتخابات 7 اسفند هم از میان هزاران جلسه سیاسی فقط پنج جلسه بر هم خورد و سایر سخنرانی ها به خوبی انجام شد.
وی تاکید کرد: امروز به لحاظ فعالیت سیاسی، کشور در شرایط بسیار خوبی است و وظیفه ما هم حمایت از فعالیت های قانونی احزاب است. احزاب هم در انتخابات اردیبهشت 96 باید فعال تر شوند تا شاهد برگزاری یک انتخابات شکوهمند و در شان ملت باشیم که با حضور حداکثری مردم همراه باشد.
رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: در انتخابات سال گذشته شاهد ثبت نام 12 هزار نفر بودیم که یکی از دلایل این تعداد ثبت نام‌ها، فعالیت و به میدان آمدن احزاب بود.
مقیمی با اشاره به اینکه در انتخابات قبلی همواره مصدوم یا فوتی داشتیم اضافه کرد: انتخابات هفتم اسفند با آرامش کامل و حضور و مشارکت حداکثری مردم برگزار شد که حضور احزاب هم در ایجاد این آرامش تاثیرگذار بود.
وی گفت: در انتخابات مجلس همه جریان ها چه منتقدان دولت و چه موافقان، فعالیت سیاسی داشتند و توانستند نظرات و حرف هایشان را بزنند.
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه احزاب، تشکل سیاسی هستند تصریح کرد: خانه احزاب یک تشکل صنفی است که با پشتیبانی از احزاب، امور صنفی مربوط به احزاب را پی گیری کرده تا راه را برای فعالیت این تشکلها فراهم کنند.
مقیمی با بیان اینکه ما هم باید به احزاب کمک کنیم تا بتوانند آنها فعالیت خود را به راحتی انجام دهند اضافه کرد: من از نمایندگان مجلس نیز درخواست می‌کنم در لایحه بودجه 96 و اصلاحیه بودجه 95، یارانه احزاب را مد نظر قرار دهند.
وی با بیان اینکه یارانه به احزاب فعال تعلق می گیرد، فعالیت احزاب را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: گروهی در طول سال و همیشه فعال هستند و گروهی از تشکلهای سیاسی فقط در زمان انتخابات فعال هستند، اما دسته ای از احزاب هم هستند که فعالیت محدود دارند.
وی با بیان اینکه فعالیت سیاسی علاوه بر اینکه منافع برای کشور دارد، برای احزاب هزینه هم دارد، تصریح کرد: تلاش وزارت کشور این است که از خانه احزاب پشتیبانی کند.
مقیمی گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز می خواهیم تا به کمک خانه احزاب بیایند و مشکلات آنها را حل کنند.
قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه در کشورهیچ محدودیتی برای فعالیت سیاسی احزاب وجود ندارد، گفت: همه فعالان سیاسی در تمام روزهای سال با رعایت قوانین و شئونات اسلامی می توان فعالیت کنند.
**راه اندازی آزمایشی خانه احزاب خراسان رضوی
مقیمی هم چنین در پایان این مراسم گفت: امروز خانه احزاب در استان خراسان رضوی به صورت آزمایشی افتتاح شد و کمک می‌کنیم که خانه احزاب در سایر استان‌ها هم تشکیل شود.
سیام**3070**3061**1449

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/97505/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان