کرمان رصد

آخرين مطالب

امام جمعه کرمان :

نشانه های اضمحلال رژیم غاصب صهیونیستی قابل مشاهده است سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان -  به گفته نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نشانه های فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اسرائیل در آینده از بین خواهد رفت، هم اینک قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: تا دیروز هر زمان که دستورات غربی ها در کشور پیاده نمی شد، کشور را اشغال می کردند، اما امروز به برکت نظام اسلامی شاهد آن هستیم هر روز سیلی های محکمی از این نظام می خورند.
امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی قدرت آن را دارد که به آمریکای جنایتکار سیلی های محکمی بزند و نمونه آن زدن هواپیمای بدون سرنشین آنها بود.
وی با تاکید بر اینکه امروز قدرت نظام اسلامی، نیروهای مسلح و جوانان ایثارگر کشور به تصویر کشیده شده است، گفت: انگلیسی ها که هر غلطی می خواستند در منطقه و خلیج فارس انجام می دادند، امروز می بینند جوانان برومند کشور غرور ملی را با حجم بالایی حفظ کرده و با قدرت و اقتدار، نفتکش آنها را توقیف کرده اند.
خطیب جمعه کرمان ادامه داد: استکبار جهانی همواره شعارهای زیبایی مانند دفاع از انسانیت، دفاع از آزادی، دفاع از حقوق بشر، دفاع از ملت ها و صدها شعار بسیار زیبای دیگر را مطرح می کند اما پشت این شعارهای زیبا، بدترین جنایات را انجام می دهند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه به وقوع حادثه خونین مکه و شهادت شهدای مظلوم و مخلصی که در سفر حج و در سرزمین امن الهی جان خود را اهدا کردند، اشاره کرد و گفت: اگر در آن روز دست حاکمان سعودی رو نشده بود، امروز جهان اسلام رو شدن دست حاکمان سعودی را به روشنی می بیند.
وی اظهار داشت: آنچه حاکمان سعودی در همکاری با رژیم اشغالگر قدس انجام داده اند و می دهند، آنچه در قتل عام مردم یمن انجام داده اند و آنچه وحشیانه در شرق عربستان اجرا کرده اند، خون آشامی، نکبت، ظلم و جنایات این خاندان و حاکمان سعودی را بر ملا کرده است و جا دارد به مقام شامخ شهدای مکه خونین با تمام وجود احترام بگذاریم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 سال از اقامه نخستین نماز جمعه در کشور می گذرد، گفت: امروز 900 نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می شود و نقش این آئین عبادی سیاسی در تجمع هدف دار و وحدت آفرین مردم و حفظ گفتمان انقلاب اسلامی شایان توجه است.
حجت الاسلام و المسلین علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: نماز جمعه خنثی کننده فتنه ها و انحرافات در طول تاریخ پس از انقلاب بوده و این خدمت بزرگی به نظام مقدس اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه به عنوان تجمعی معنادار در خدمت دیانت برای خنثی کردن توطئه ها اثر بسزایی دارد، گفت: نماز جمعه اجازه نداد که جریان ها و گفتمان های دیگر در کشور غالب شوند زیرا رویکرد نماز جمعه انقلابی است و کسی که در نماز جمعه حاضر می شود شخصیت انقلابی است و مراقب است گفتمان انقلاب در خط رهبری و نظام حفظ شده و آسیب نبیند.
امام جمعه کرمان اظهار داشت: رسالت دیگر نماز جمعه ایجاد ارتباط بیشتر بین مردم و مسئولان است و خطیب جمعه مسئولیت دارد این ارتباط را هر چه بهتر محقق کرده و برای دفاع از حقوق مردم پیگیری های لازم را انجام دهد.
حجت الاسلام و المسلین علیدادی سلیمانی گفت: حضور مسئولان نظام در نماز جمعه به صورت هفتگی ارتباط بین مردم و مسئولان را محقق می کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دفاع از امر به معروف و نهی از منکرها را یکی دیگر از جلوه های نماز جمعه برشمرد و تاکید کرد: دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه نماز جمعه است.
وی افزود: در این روزها به نظر می رسد افرادی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند مورد تهاجم قرار می گیرند و آنقدر گاهی اوقات کسانی که منکر انجام می دهند، فضا را برای خود مناسب می بینند که اگر کسی نهی از منکر کند به او حمله می کنند و نیاز است که در کنار نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کمک کنیم تا کسانی که امر به معروف می کنند، مورد هجمه قرار نگیرند.
وی افزود: افرای که منکری انجام می دهند باید وقتی تذکر دریافت می کنند سرشان پائین باشد که در حال حاضر اینگونه نیست حتی در مواردی به آمر به معروف و ناهی از منکر حمله می کنند که این موضوع زیبنده نظام اسلامی نیست.
وی ضمن اشاره به برگزاری آئین بزرگداشت آیت الله سید یحیی جعفری، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در روز پنجم مردادماه، تاکید کرد: آیت الله جعفری از خطیبان برجسته و از ائمه جمعه مخلص، طاهر و پاک بوده و هستند.
7440/3029/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/97729/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید

اجرای حکم یک روزنامه‌نگار

70 درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان

نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند

هشدار شدید باران در 21 استان

آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر

هشدار باران شدید در 21 استان

نجات جان دو کودک در سیلاب ورودی دادگستری زرند

پیش‌بینی بارندگی شدید در رفسنجان

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

بارش شدید باران در روستاهای انار