کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرکل استاندارد استان کرمان:

بازار را برای تولیدکنندگان غیرمجاز ناامن خواهیم کرد اقتصادي

بازار را برای تولیدکنندگان غیرمجاز ناامن خواهیم کرد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: طرح کنترل بازار با عنوان "طه" با هدف ناامن کردن بازار برای تولیدکنندگان غیرمجاز و همچنین کنترل کیفیت کالاهایی که استاندارد اجباری دارند را اجرا می کنیم که در این راستا 310 مورد بازرسی و 110 نمونه مورد آزمایش قرار گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، "اسماعیل عاقلی" امروز 15 مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته استاندارد اظهار کرد: با توجه به ضرورت های حوزه استاندارد و ترویج این فرهنگ، 14 اکتبر مصادف با 22 مهرماه روز جهانی استاندارد است که در ایران به هفته استاندارد (16 تا 22 مهرماه) نامگذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی استاندارد با عنوان "استانداردهای ویدئویی خالق صحنه های جهانی" انتخاب شده، افزود: این شعار این ضرورت را می رساند استاندارد جدا از فعالیت در حوزه کالا، به سمت خدمات آمده که مشخص کند فیلم ها باید چه استاندارد و ضوابطی داشته باشد تا بتواند پیام ماندگاری را منتقل کند.
عاقلی با بیان اینکه در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بر افزایش پوشش استاندارد برای همه محصولات داخلی و ترویج آن تاکید شده است بیان کرد: همه کالاها مشمول استاندارد اجباری نیستند و از سوی دیگر استاندارد سطوح مختلف(کارخانه ای، انجمنی، ملی، منطقه ای و جهانی) دارد که سطح کارخانه ای سختگیرانه و سطح ملی حدود قابل قبولی از استاندارد را شامل می شود.
مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به اینکه اجرای استاندارد اجباری و تشویقی است، گفت: نقش استاندارد در رونق تولید پررنگ است و با افزایش کیفیت و استانداردسازی، به رونق تولید و مصرف کالای داخلی کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه استاندارد اجباری باید الزاما رعایت شده و در غیر این صورت برخورد و از تولید و عرضه کالا جلوگیری می کنیم، افزود: نظارت و بازرسی های مختلف از واحدهای تولیدی دارای علامت استاندارد داریم که باید آن واحد تولیدی نیز شرایط مناسب تولید را داشته باشد.
عاقلی با بیان اینکه توصیه ما به دریافت استانداردهای داوطلبانه و تشویقی است، عنوان کرد: استانداردسازی، صرفه جویی در منابع، انرژی و نیروی انسانی را به دنبال دارد و تولیدکننده می داند چه کالایی با چه ویژگی هایی تولید کند.
وی با اشاره به اینکه استاندارد برای مصرف کننده اطمینان بخشی، مرغوبیت و دوام کالا را به دنبال دارد، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد بسته حمایتی برای بهبود فضای کسب و کار دارد که کمک و ساز و کارهایی برای صادرات و واردات کالا و تشویق هایی در نظر گرفته است.
مدیرکل استاندارد استان کرمان اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایجاد پژوهشگاه منطقه ای را دنبال می کند که طی ماه های اخیر در استان کرمان پژوهشگاه منطقه جنوبشرق با تمرکز بر محصولات باغی، کشاورزی، خودرو، صنایع کانی و غیرفلزی را دنبال کرده ایم و موافقت اولیه صورت گرفته است.
وی افزود: ساختار کنونی اداره کل استاندارد استان کرمان با توجه به ظرفیت های استان پاسخگو نیست و در ساختار کنونی 80 پست سازمانی با سه اداره مصوب شهرستان داریم که به رییس سازمان پیشنهاداتی مبنی بر ایجاد اداره در همه شهرستان های استان داده ایم که 277 پست سازمانی را شامل می شود و با توجه به قانون جدید سازمان که در سال 96 تصویب شده قرار است ساختار بازنگری شود و امیدواریم به گونه ای کار شود که پاسخگوی نیاز فعلی و آینده استان باشیم.
عاقلی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران رتبه 21 دنیا را دارد، گفت: سازمان جهانی استاندارد با توجه به شعار انتخاب شده هر ساله ویدئوهایی را انتخاب و منتشر می کند که امسال ویدئوی یک جوان ایرانی از زنجان ویدئوی برتر دنیا اعلام شده است.
مدیرکل استاندارد استان کرمان با بیان اینکه در هفته استاندارد امسال 18 واحد برتر ملی استاندارد در کشور معرفی می شوند که صنایع شیر پگاه کرمان یکی از این واحدهای نمونه است بیان کرد: 4 هزار و 617 نفر ساعت آموزش مدیران کنترل کیفی، 486 بازرسی فنی در زمینه نظارت بر واحدهای تولیدی و خدماتی مشمول مقررات اجرایی و 593 نمونه برداری آزمایشگاهی از جمله اقدامات اداره کل در یک سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به اینکه 571 واحد تولیدی در استان کرمان مشمول استاندارد اجباری هستند، اظهار کرد: این فعالیت ها منجر به تعلیق 61 پروانه استاندارد، ابطال 71 پروانه، تمدید 126 پروانه و صدور 30 پروانه استاندارد جدید شده است.
عاقلی از صدور یک هزار و 249 گواهینامه برای محموله های صادراتی و 401 مجوز برای محموله های وارداتی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: طرح کنترل بازار با عنوان "طه" با هدف ناامن کردن بازار برای تولیدکنندگان غیرمجاز و همچنین کنترل کیفیت کالاهایی که استاندارد اجباری دارند را اجرا می کنیم که در این راستا 310 مورد بازرسی و 110 نمونه مورد آزمایش قرار گرفته شده است.
مدیرکل استاندارد استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته 14 هزار و 798 فروشگاه بازرسی و 747 مورد نمونه برداری شد که 631 مورد مطابقت و 116 مورد عدم انطباق وجود داشت افزود: همچنین در کنترل بازار به چهار مورد جعل علامت استاندارد برخورد کردیم.
عاقلی در پایان خاطر نشان کرد: یک هزار قلم کالا مشمول استاندارد اجباری است در حالی که که شاید واحدهای تولیدی یک صد هزار قلم کالا تولید می کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/98770/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

آلومینیوم در اندیشه تکرار برد مقابل پرسپولیس

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد

غافلگیری حاملان 435 کیلو موادمخدر در ریگان

کشف 31 هزار و 920 نخ سیگار قاچاق در کرمان

نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند

دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند

بیش از 95 درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد

برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر

7 دلیل که باید انار بخورید

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران

تغییر باورهای 30 سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است

باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

سیلاب، راه 10 روستای بم را مسدود کرد

پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان

تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

10 راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل

استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

راه 15 روستا در بم بازگشایی شد

رقابت بیش از 45 هزار داوطلب کرمانی در کنکور

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان 10 برابر بیشتر از کشاورزی است

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات