کرمان رصد
مطبوعات کانون تبلیغاتی نیستند
شنبه 29 دي 1397 - 13:19:43
ایرنا - فرهنگی
کرمان رصد - کرمان - دوهفته نامه نسل مهتاب کرمان در آخرین شماره خود با انتشار یادداشتی با عنوان 'مطبوعات، کانون تبلیغاتی نیستند' به قلم سید علی موسوی فعال رسانه ای و مدیر مسئول این نشریه، برخی دیدگاه ها در مورد نشریات استان را مورد نقد قرار داده است.
در یادداشت این نشریه آمده است: ریشه اصلی بسیاری از مشکلات اجتماعی و جامعه در نوع نگاه و چیدمان عناصر اصلی ساختار ذهنی افراد یک جامعه که در مسئولیت های متنوع قرار دارند، نهفته است.
البته جنس مسئولیت حاکمیتی و دولتی با مسئولیت فردی و اجتماعی کاملا متفاوت است، در این سطوح موضوع نوع نگاه و چیدمان عناصر ذهنی برای بدنه مدیریت دولتی، داستان را به گونه ای دیگر تعریف می نماید.
اگر وجود روحیه، کار تیمی و غیر جزیره ای در مسئولیت اجتماعی و فردی معجزه می کند نبود آن در مسئولیت حاکمیتی و دولتی یک سم مهلکی است که هر چند مدیریتی خوب با نگاه و چیدمان ذهنی صحیح اعمال شود ولی فقدان روحیه و تفکر تیمی سازنده، نتیجه را عقیم خواهد ساخت.
نگاه و چیدمان ذهنی تبلیغات محور به مطبوعات در راستای این تسلسل اشتباه فرهنگی و انسانی و اجتماعی مزمن در جامعه است که به نوعی تلاش رسانه ای را کم اثر جلوه می دهد.
باید گفت مطبوعات یک کانون تبلیغاتی نیستند، گر چه فعالیت تبلیغاتی می تواند زیر مجموعه فعالیت مطبوعاتی منظور شود، ولی در فعالیت اصلی مطبوعات اساس و هدف نهایی اعطای راهنمایی و مشاوره است، که با بیان تحلیلی و انتقادی در قالب های خبری، گزارشی و گفت و گوها، به شکل حرفه ای به افراد و دستگاه ها راهنمایی و مشاوره ای در انتخاب راه صواب و جلوگیری از انحراف را می بخشد.
در بررسی برآیند نحوه رفتار با اصحاب رسانه ،به وضوح قصور و تقصیر و ایرادات موجود را به نوع نگاه و چیدمان عناصر ذهنی در بدنه مدیریت استان می توان دید.
به بیان دیگر فرهنگ نگاه به مطبوعات در بعضی مدیران سست و متزلزل است، شاید این موضوع مزید بر بی رغبتی فعالیت رسانه ای شده باشد.
7420/ 5054

http://www.kerman-online.ir/fa/News/73708/مطبوعات-کانون-تبلیغاتی-نیستند
بستن   چاپ