مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:
اثرگذارترین دستگاه برای آینده کشور آموزش و پرورش است
علمي
بزرگنمايي:
کرمان آنلاین - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تأکید کرد: هرجا که نسبت به آموزش و پرورش کمتوجهی شده است، هزینههای زیادی پرداختیم، زیرا اثرگذارترین دستگاه برای آینده کشور آموزش و پرورش است که این واقعیت انکارناپذیری است که در دستورها و توصیههای دینی ما نیز تعلیم و تربیت جایگاه بالایی دارد، حتی در سایر کشورها توجه به مدرسه مورد تأکید است.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، محمد محسنبیگی صبح امروز اول آبان ماه در اجلاس دو روزه رؤسای آموزش و پرورش سراسر استان کرمان در رفسنجان، اظهار کرد: جایگاه علم، ادب و دانش ارزش والایی دارد و مقام معظم رهبری نسبت به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دغدغه جدی دارند.
وی افزود: ما از نظر سازمانی دستگاهی در کنار سایر دستگاهها هستیم اما اهمیت آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اصطلاحاً همه را در کنار خود قرار داده است و هر کسی احساس میکند برای دستیابی به اهداف سازمانی خود باید از این دو مقوله کار خود را آغاز کند.
وی بیان کرد: سخنان بزرگان، قانونگذاران، سیاستمداران و ... حکایت از بها دادن به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دارد چرا که هر اندازه در این عرصه اهمیت قائل شویم، محصول بهتری در آینده در جامعه داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز داشت: ما در کشور و استان سرمایههای زیادی داریم و این سرمایهها را عمدتاً در دید ظاهری در قالب معادن، راهها، موقعیت سوقالجیشی و امثال آنها تعریف میکنیم، اما هیچ سرمایهای مانند سرمایه انسانی ارزشمند نیست.
محسن بیگی افزود: تمام سرمایهها در برابر شخصیتهایی مانند امام راحل، شهید بهشتی، شهید مطهری و سایر بزرگان کشور قابل مقایسه نیستند، باید بپذیریم، ما نسلی را تربیت میکنیم که در صدد هستیم، آینده کشور را به آنها بسپاریم.
وی با بیان اینکه محل پرورش، رشد و شکوفایی سرمایهها مدرسه است، خاطرنشان کرد: اگر معلم در جامعه حرمت داشته باشد و مورد تکریم قرار گیرد، سایر مسئولان و حوزهها صاحب احترام میشوند و اگر جایگاه او تضعیف شود، انتظار هیچ خیری نباید داشته باشیم.
محسنبیگی در ادامه گفت: در هر شهرستان، استان و نقطهای که دستگاههای مختلف به کمک آموزش و پرورش آمدند، نتایج مثبتی گرفته ایم، اما در جاهایی که رفتارها دخالتآمیز و نگاه ابزاری به مدیر، مدرسه و آموزش و پرورش بوده است، دچار آسیب شدیم. باید بپذیریم که نسلی می خواهیم تربیت کنیم که نسل آینده کشور خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: امروز احساس میکنیم، بزرگترین تهدیدی که جامعه و نسل ما دچار آن شده، تهدید هویتی است که شامل مسائلی است که فرزندان ما را از درون بیتفاوت، لاابالی و بیانگیزه بار بیاورد و به دنبال ایجاد فاصله بین نسل جوان و حاکمان است که این حاکمان شامل پدر، مادر، معلم، مدیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان میشود.
محسنبیگی با بیان این مطلب که دشمن به دنبال ترویج بیاعتمادی مردم به ویژه نسل جوان نسبت به دستاندرکاران نظام و کشور است، افزود: ما باید با اثرگذاری این شکاف را پر کنیم و فرزندان ما باید بپذیرند، بدانند و اعتماد کنند تا بتوانیم اثرگذار باشیم و این اتفاق به تنهایی از عهده یک دستگاه برنمی آید.
وی ادامه داد: اگر در صدد هستیم که آینده شهر حتی در حوزه زیباسازی تأمین شود، باید به مدرسه توجه کنیم، اگر به دنبال ثبات اخلاق و امنیت، اقتصاد پویا و دانشبنیان و مدیران و انسانهای صاحب علم، ادب و شخصیت هستیم، باید به آموزش و پرورش توجه کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تأکید کرد: هرجا که نسبت به آموزش و پرورش کمتوجهی شده است، هزینههای زیادی پرداختیم، زیرا اثرگذارترین دستگاه برای آینده کشور آموزش و پرورش است که این واقعیت انکارناپذیری است که در دستورها و توصیههای دینی ما نیز تعلیم و تربیت جایگاه بالایی دارد، حتی در سایر کشورها توجه به مدرسه مورد تأکید است.
محسنبیگی با اشاره به اینکه فلسفه برگزاری جلسههای مدیران در مناطق مختلف استان تبادل و انتقال تجربیات بین شهرستانهای مختلف است، یادآور شد: در تمام حوزهها توجه به تعلیم و تربیت موجب میشود، مدیرانی پرتوان که میتوانند، حقوق اجتماعی را در جامعه پیاده، منافع ملت را تضمین و استقلال کشور را حفظ کنند، داشته باشیم.
وی بیان داشت: در 32 شهر، منطقه و ناحیه آموزش و پرورش بیش از 580 هزار دانشآموز از پیشدبستانی تا پیشدانشگاهی تحت پوشش داریم که از نظر تنوع قومی، مذهبی، اقلیمی، فرهنگی، اقتصادی و ... فاصلههای زیادی بین آنها وجود دارد و این جلسهها کمک میکند در جریان امور هم قرار گیرند و کارهایی که در بعضی از شهرستانها انجام شده است به عنوان الگو در سایر شهرستانها مورد استفاده واقع شود.
سرپرست فرمانداری رفسنجان نیز در این جلسه گفت: معلمانی در گذشته بودند که نسبت به ماندگاری درس در ذهن دانشآموز تأکید داشتند، بنابراین دروس باید به صورت عملی آموزش داده شود که اثرگذار هم می باشد.
علیار اسکندری نسب افزود: امروز باید در آموزش و پرورش به دنبال فهم مطالب برویم، نه فقط به تئوری اکتفا کنیم، برخی مدیران امروزی که فقط به تئوری یاد گرفتن بسنده کرده بودند، امروز باید مجدد برای آنها برخی مسائل را توضیح داد که وجود اینگونه مدیران ضربه میزند.
انتهای پیام
-
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۳:۴۵:۴۰ AM
-
۱۹۴ بازديد
-
ایسنا - علمی و آموزشی
-
کرمان رصد
لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/10241/