کرمان رصد

آخرين مطالب

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

توسعۀ حرم حضرت زینب (س) آغاز شد فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از آغاز توسعۀ حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) خبر داد و گفت: مردم سالانه 12 میلیارد تومان به امر بازسازی حرمین در عتبات کمک می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، حسن پلارک در بازید از پروژۀ معراج، «طرح ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) در کرمان» پیرامون پروژه‌های در دست اقدام ستاد، گفت: در بازدیدی که از پروژۀ معراج داشتم، نسبت به قبل پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته و سگمنت‌ها آماده و بخشی از آن‌ها گالوانیزه شده و بخشی هم در حال گالوانیزه شدن است و این نشان از سرعت فرآیند کار دارد که به نظر می‌رسد هنوز هم جای افزایش سرعت را هم دارد.
وی به بخش ظاهری و نمای گنبد که به چشم زائر می ‌ آید، اشاره کرد و گفت: این بخش هنوز پیشرفت چشمگیری نداشته و امیدواریم هرچه زودتر خشت‌ها به مرحلۀ طلاکاری برسند و با نصب آزمایشی روی گنبد در معرض دید مردم قرار گیرند.
پلارک با بیان اینکه آماده شدن و انتقال گنبد، منوط به آماده شدن زیرساخت مربوطه در کربلاست، افزود: با توجه به اینکه مدیر هر دو مجموعه مهاجری است، حتما برنامه را تنظیم کرده‌ و با آماده شدن زیر ساخت، گنبد هم آماده و منتقل می‌شود.
توسعۀ 20 برابری صحن حضرت علی(ع) یک حرکت تاریخی و بی‌سابقه است
وی در خصوص سایر پروژه ‌های در دست اقدام در عتبات، اظهار داشت: بزرگ‌ترین طرح توسعه را در نجف اشرف با صحن حضرت فاطمه زهرا (س) داریم که پیش از آن با خیل عظیم زائران به خصوص در ایام و مناسبت‌های خاص مانند نیمه شعبان، عید غدیر، 13 رجب، اربعین و غیره با حضور جمعیت چند میلیونی از سراسر دنیا، کوچک بودن حرم در نجف اشرف، نقیصۀ بزرگی برای مدیریت شیعه و زیارت زائرین بود ولی به لطف خدا توفیق پیدا کردیم صحن حرم حضرت امیر علیه السلام را به 20 برابر افزایش دهیم که یک حرکت تاریخی و بی‌سابقه محسوب می‌شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در ادامه اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری یا اوائل سال آتی مراحل اتمام پروژه صحن حضرت فاطمه زهرا (س) را در نجف اشرف داشته باشیم.
پروژۀ عظیم صحن حضرت فاطمه زهرا(س) با هزینه ای به مراتب کمتر از روال عادی انجام شده است
پلارک تصریح کرد: این پروژه که از بزرگ‌ترین پروژه‌های ما بود که طی کمتر از پنج سال به مرحلۀ اجرا درآمد، از هر جهت جوابگوی نیازهای زائران، عاشقان و ارادتمندان خواهد بود.
وی افزود: از ویژگی‌های این پروژه علاوه بر زمان کم اجرا، قیمت تمام شدۀ آن نسبت به پروژه‌هایی است که در کشورمان اجرا می‌شود که می‌توان گفت با نصف قیمت اجرا شده است.
600 میلیارد تومان هزینۀ اجرا و تکمیل پروژۀ صحن حضرت فاطمه زهرا(س)
پلارک مبلغ هزینۀ شده در صحن حضرت فاطمه زهرا(س) تا پایان کار را 600 میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: این مبلغ تماماً توسط مردم و خیّران تامین شده و دقت در کار، صرفه جویی در هزینه‌ها، خرید مصالح به طور مستقیم از تولید کننده، پیشگیری از ریخت و پاش‌های کارگاهی و حذف سود پیمانکاری موجب کاهش چشمگیر هزینه‌ها در این پروژه شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور افزود: ما با هیچ پیمانکار سودجوئی کار نکردیم و پیمانکاران به اندازۀ هزینه‌ها از ما پول دریافت کرده‌اند.
تاکید بر استفاده از معماری، کارگر و مصالح ایرانی در انجام پروژه
وی استحکام و زیبایی را از دیگر ویژگی‌های این پروژه برشمرد و گفت: معماری این طرح صد در صد ایرانی است و مصالح و نیازمندی‌ها و حتی کارگرانش هم از ایران تامین شدند.
وی در ادامه به بحث طرح توسعه حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: یک سال از شروع طرح توسعۀ این حرم می ‌ گذرد و امیدواریم بر اساس تعهدی که دادیم بتوانیم سازه را امسال اجرایی کنیم و اربعین سال آینده زائران را زیر سقف استقرار بدهیم.
وی ابراز کرد: این امر هم به سرعت کار نیاز دارد در صورتی که کار در حرم سیدالشهدا (ع) بسیار سخت است و ما یک سال فقط برای تحکیم و آب بندی زمین کار کردیم.
پلارک این پروژه را بسیار خاص، ویژه و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: پروژۀ طرح ترفیع گنبد و لاغر سازی و مقاوم سازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر که توسط ستاد بازسازی استان کرمان در حال انجام است، از پروژه‌های بزرگ، ارزشمند و حساس ما است.
توسعۀ 10 برابری حرم امامین جوادین (ع)
وی یادآور شد: توسعۀ حرم امامین جوادین (ع) مدتی است که شروع شده بخشی از آن در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد و بخشی دیگر به نام صحن حضرت صاحب الزمان (عجل) در حال اجراست که فضای حرم را بیش از 10 برابر وسعت می‌بخشد.
پلارک گفت: در سامرا در حال تملک زمین تا شعاع 300 متری اطراف حرم هستیم و ممکن است این طرح پنج سال یا بیشتر به طول انجامد چرا که طرح عظیمی است و سامرا را از مظلومیت خارج می‌کند.
توسعۀ حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) آغاز شده است
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور افزود: اخیراً گروه‌ها و تیم‌های مطالعاتی ما در سوریه بحث توسعه حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) را آغاز کرده‌اند.
وی تاکید کرد: همۀ نیازهای مالی طرح‌های بازسازی و توسعۀ حرم‌های مطهر ائمه در عراق، توسط مردم و علاقمندان تامین می‌شود و مردم مایلند در حد وسع خود در این پروژه‌ها شریک باشند.
پلارک اظهار داشت: کسانی که اقدام به خرید خشت طلای گنبد حرم آقا سیدالشهدا (ع) می ‌ کنند، کار ارزشمندی انجام می‌دهند و برخی با پرداخت 2 میلیون و 150 هزار تومان یک خشت طلا را خریداری می‌کنند که تا ابد به نام خودشان ثبت است و برخی در قالب پروژۀ «خشت‌هایی برای بهشت»، روزی 110 تومان پرداخت می‌کنند که ماهانه 330 هزار تومان می‌شود و بسیاری از مردم مشترک این طرح هستند و ماهانه پرداخت می‌کنند.
مردم سالانه 12 میلیارد تومان به امر بازسازی حرمین در عتبات کمک می ‌ کنند
وی به روش دیگری مبنی بر استفاده از اپلیکیشن اشاره کرد و گفت: در این روش هم هر کسی به اندازه‌ای که مایل است کمک می ‌ کند و به این ترتیب ما سالانه 12 میلیارد تومان کمک مردمی برای بازسازی و توسعۀ حرم‌های مطهر جمع آوری می‌کنیم که بسیاری از پروژه‌های ما را پوشش می‌دهد.
پلارک تاکید کرد: ما روش‌های دون شأن اهل بیت (ع) برای جمع آوری کمک‌های مردم را قائل نیستیم، مردم عراق و ایران و مسئولین پروژه‌های ما را دیدند و تایید کردند، سرعت و کیفیت پروژهایی که ما اجرا کردیم به گونه‌ایست که مردم با اعتماد کامل کمک می‌کنند.
وی گفت: تولیت حرم آقا امام رضا (ع) و مهندسین فنی حرم، از پروژۀ در حال اجرا در حرم امام حسین (ع) بازدید کردند و پیشنهاد داشتند که نظیر این کار در حد ضرورت در حرم امام رضا علیه السلام انجام شود.
پلارک ادامه داد: ان شاءالله مهاجری فرصت کند و تیم فنی مهندسی خود را برای دیدن وضعیت حرم آقا علی ابن موسی الرضا به مشهد ببرند هر چند آن‌جا به لحاظ داشتن موقوفات متعدد و جذب نذورات زیاد توسط آستان قدس از نظر مالی غنی است و ما فقط به عنوان نیروی فنی در خدمتشان خواهیم بود.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/13532/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ده نمکی در دو اپیزود

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

اجرای نزدیک به 3هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مراجعه بیش از 18 هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا

رقابت 12 هزار و 778 دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور

عبورسیلاب از ورودی شهر راور

گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان

آسیب سیلاب به پل ورودی شهر راور

تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر

آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

در باکو جایی برای شیعیان نیست

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها

از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان

مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند

محرومیت و جریمه نقدی کمیته انضباطی برای رحمان احمدی

جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان

جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد

دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند

نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است

پلمب 65 واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان

اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند

حرکت سیلاب به سمت شهر راور

اعلام رای دیدار تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان تهران

حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان

ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی

افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان

فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند

دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد

رقابت بیش از 12 هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی

پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان

افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان

سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد

تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

کف‌سازی و دفع آب‌های سطح 90 درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت