کرمان رصد

آخرين مطالب

سخنان ائمه جمعه شهرهای استان کرمان فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان - امامان جمعه شهرهای مختلف استان کرمان در نماز این هفته خود پیرامون مسائل روز برای مردم این استان سخنرانی و روشنگری کردند.
** نسل جوان با کسب علم و دانش دشمن را بشناسند
امام جمعه رفسنجان گفت: نسل جوان و آینده باید ضمن داشتن ایمان و تقوا و با آگاهی کامل و کسب علم و دانش دشمن را بشناسند و نسبت به سرکوب کردن آن اقدام کنند.
حجت الاسلام عباس رمضانی پور با اشاره به اینکه دولتمردان، مسئولان و خانواده ها به سرمایه جوانان اهمیت بیشتری بدهند تصریح کرد: به فرمایش امام راحل (ره) توطئه های آمریکا به خاطر ایمان، اتحاد و هوشیاری ملت ایران همیشه ناکام مانده و همیشه تیرشان به سنگ خورده است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز شرط دوام حیات جمهوری اسلامی را روحیه و کار انقلابی و جهادی می دانند لذا در این زمان شاهد انزوای آمریکا در مجامع بین المللی هستیم.
وی افزود: مطالبه گری باید در جامعه وجود داشته باشد و مطالبه بحق و صادقانه مردم باید توسط مسئولان و دولت پاسخ داده و رسیدگی شود.
بعد از اقامه نماز جمعه رفسنجان پیکر شهید احمد خراسانی گروئیه که بیش از 29 سال از زمان شهادتش می گذرد و روز گذشته به رفسنجان بازگشت بر دوش مردم شهید پرور این خطه تشییع و در گلزار شهدا رفسنجان به خاک سپرده شد.
** توطئه های آمریکا علیه نظام اسلامی و ملت ایران محکوم به شکست است
امام جمعه سیرجان گفت: سردمداران کاخ سفید همیشه از اقتدار ملت ایران هراس دارند و هر از چند گاهی فکر می کنند قدرت آشوب و تخریب را در این کشور دارند.
حجت الاسلام سید محمود حسینی افزود: دشمنان با منافقین، صهیونیست ها، دولت های پولدار و مرتجع منطقه می نشینند و می خواهند نظام اسلامی را ساقط کنند که باید به آنان گفت ملت همیشه در صحنه ایران نخواهد گذاشت شما به اهداف شومتان برسید.
وی حمایت استکبار جهانی و صهیونیست ها از آشوبگران فتنه ای عنوان کرد که دشمنان نظام اسلامی با استفاده از فضای مجازی طراحی و برنامه ریزی کرده بودند.
وی گفت: اینبار نیز آمریکا، دولت های پولدار منطقه، منافقین و صهیونیست ها در برابر قدرت ملت ایران و اقتدار نظام اسلامی شکست خوردند و تکرار حادثه 88 نقش بر آب و دست دشمن در ایجاد فتنه رو شد.
خطیب جمعه سیرجان نظام اسلامی را حکومتی با مردم سالاری دینی عنوان کرد و افزود: در این نظام مردم همراه دولت ایفای نقش می کنند و در پیشرفت و اقتدار کشور همراهی و همکاری دارند و دولتمردان هم وظیفه دارند به فکر رفع مشکلات مردم باشند.
حجت الاسلام حسینی افزود: این مردم در همه صحنه های انقلاب حضور داشتند و همیشه حامی دولت و مسئولان بودند و دولتمردان باید مشکلات مردم را ببینند و برای رفع آنها اقدام کنند و امروز مسائل اقتصادی و گرانی، بیکاری و تبعیض از عمده مشکلات مردم است که باید برطرف شود.
امام جمعه سیرجان خواستار برنامه ریزی اساسی و دقیق در رفع این مشکلات شد و گفت: در خیلی از مراکز صنعتی و معدنی شاهد اشتغال بازنشستگان با حقوق بالا هستیم که می توان به جای هرکدام چند جوان را مشغول به کارکرد و از اینگونه موارد در سطح کشور و منطقه متعدد داریم که با برنامه ریزی می توان در صد بالایی از جوانان را مشغول به کار کرد.
وی بر حفظ وحدت و همبستگی تاکید کرد و گفت: تبعیت از ولایت و رهبری عامل این وحدت خواهد بود و رهبری نظام همیشه تذکرات را به مسئولان هم علنی و هم در جلسات غیرعلنی داشته و دارند و مشکلات را می بینند و می گویند و این دولتمردان و مسئولان هستند که باید در راستای رفع این مشکلات برنامه ریزی و اجرا کنند.
خطیب جمعه سیرجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفته گذشته افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی را ضروری عنوان کرد و افزود: اگر دشمن حس کند در این زمینه ها سست شده و رو به چالش هستیم به ما ضربه می زند و این اقتدار دفاعی نیازمند افزایش روز افزون خواهد بود.
امام جمعه سیرجان اشاره ای هم به اختلاف شاهزادگان آل سعود و اعدام برخی از آنان داشت و گفت: این اتفاقات زمینه فروپاشی آل سعود و ظلم این خاندان را فراهم کرده است.
** اقتصاد مقاومتی بهره مندی مردم از اقتصاد است
امام جمعه ریگان گفت: اقتصاد مقاومتی به نوعی بهره مندی مردم از اقتصاد است.
امام جمعه ریگان با اشاره به فرار شاه معدوم از ایران بیان کرد: ملت ایران با دست خالی شاه را از مملکت بیرون کردند.
حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی اظهار کرد: امام (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند یعنی آمریکا در این مملکت هیچکاره است.
وی با بیان اینکه امروز دست آمریکا از ایران کوتاه است گفت: عده ای هنوز به صورت اشرافی زندگی می کنند و به فکر فقرا و بیچارها نیستند و این تفکر شاهانه است.
وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مردم قم اشاره و اظهار کرد: معظم له فرمودند کینه توزی دشمن نباید موجب شود مسئولان از ضعف ها و مشکلات مردم به ویژه طبقات ضعیف غافل شوند.
وی بیان کرد: ابتدا مطالبات بر حق مردمی بود اما دشمن می خواست از این مطالبات سوء استفاده کند.
امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه ما اغتشاشات و فتنه ها را محکوم می کنیم بیان کرد: اما در این هیاهو صدای مردم نباید خفه شود و مسئولان صدای مردم را بشنوند.
حجت الاسلام رنجبر ماهانی با اشاره به اینکه دولت محترم به اعتراضات به حق و مطالبات به جای قشر ضعیف برنامه ریزی و بر طبق آن عمل کند اظهار کرد: سکوت مردم در گوشه و کنار به خاطر نجابت و حرمت نگه داشتن خون مطهر شهدا و ولایت و سوء استفاده نکردن دشمنان است نه اینکه مردم مشکل نداشته باشند.
امام جمعه ریگان عنوان کرد: سازمان جاسوسی آمریکا و اسرائیل و آل سعود از این اغتشاش ها ابراز خوشحالی نمودند و محرک اغتشاشگرها همین افراد بودند.
رنجبر ماهانی افزود: اگر آل سعود توانایی دارد و می خواهد ناآرامی های ایران را ساکت کند برود دعواهای خانوادگی بین شاهان سعودی سر قدرت را آرام کند.
وی گفت: اگر آمریکایی ها نگران ایران هستند بروند بی عدالتی هایی که در دستگاه قضایی آمریکا و نژاد پرستی پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان را جبران کنند.
امام جمعه ریگان گفت: فتنه آمریکایی 96 یک درس برای ملت ایران دارد و آن درس این است که همبستگی یکپارچگی ملت در خنثی کردن فتنه هاست.
حجت الاسلام رنجبر ماهانی افزود: آفرین بر این ملت که با خروش مردمی و خروش حسینی و حضور حماسی خود در سراسر کشور پوزه فتنه گران را بر خاک مالیدند.
وی با اشاره به اینکه مردم به صحنه آمدند و سنگ تمام گذاشتند و هرجا نظام ما به مردم نیاز داشته است مردم قدرشناس به صحنه آمده و خواهند آمد بیان کرد: اکنون اگر نوبتی باشد نوبت مسئولان و دولتمردان است که به صحنه بیایند و مشکلات اقتصادی مردم را مرتفع کنند.
** مسئولان به مشکلات اقتصادی، فساد، رشوه و گرانی توجه کنند
امام جمعه بردسیر گفت: مسئولان نظام باید به مشکلات اقتصادی مردم و مساله فساد، رشوه ، گرانی و تورم توجه کنند و رسیدگی به مطالبات بحق آنان را در دستور کار قرار بدهند.
حجت الاسلام میثم تارم افزود: مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند، البته با تلاشها و هماهنگی های دولت و مجلس شورای اسلامی مسیر بودجه سال 97 مسیر خوبی دارد که به نفع مردم است و همینجا از دولت بخاطر تدوین مناسب بودجه تشکر می‌ کنم.
وی با بیان اینکه مردم نقش اساسی در جمهوری اسلامی دارند زیرا اسلام برای مردم در حکومتها جایگاه و نقش قائل شده است ادامه داد: برخی به نام اسلام بر مسلمانان حکومت می کنند و خودشان را حاکمان اسلامی می دانند، اما برای مردمشان یک انتخابات برگزار نکرده اند و هیچ جایگاهی برای مشورت با آنها تعیین نکرده اند.
وی گفت: این افراد حکومت بر مردم را حق خود و خودشان را وارث حکومت می دانند و هیچ بهایی به مردم نمی دهند و در مقابل نظام مردمی ایران که بطور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار می کند می ایستند.
امام جمعه بردسیر خطاب به معترضان روزهای اخیر گفت: شما که می گویید (جانم فدای ایران) اما هرگز در مقابل دشمنان قسم خورده ایران کاری نکرده و با مردم همدردری نکرده اید.
وی ادامه داد: شما خائنانی هستید که گزارشها و جاسوسی های شما باعث شد تا آمریکا تحریمهای فلج کننده علیه این ملت مظلوم وضع کند.
وی تصریح کرد: شما از صدای توپ و تانک صدام فرار کردید و هیچ وقت از این مردم دفاع نکردید شما که مدعی هستید جانتان را فدای ایران می کنید چرا پرچم ایران را که مزین به لفظ جلاله الله است آتش می زنید؟
حجت الاسلام تارم با اشاره به 26 دی ماه سالروز فرار شاه از ایران گفت: این پیروزی بخاطر حضور مردم بود و شاه وقتی دید در میان این مردم جایگاهی ندارد کشور را ترک کرد ولی حامیان جهانی اش نیز او را نپدیرفتند.
وی گفت: این سرنوشت همه کسانی است که به ملت و مردمشان خیانت کنند و گوش به فرمان اربابان بیگانه باشند.
وی افزود: امیدواریم این سرنوشت درس عبرتی باشد برای پادشاهان عربستان و همه حاکمان خودفروخته به اسرائیل و آمریکای جنایتکار.
وی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه اشاره کرد: ما باید بین مطالبات برحق مردم و اقدامات آشوبگران تفکیک قائل شویم.
وی گفت: از دستگاه قضایی می خواهیم با دانشجویان و دانش آموزان و فریب خوردگان با مدارا برخورد شود و با آنهایی که قصد محاربه داشتند و به ملت آسیب رسانده و مرتکب قتل شده اند مطابق موازین شرعی و قوانین نظام جمهوری اسلامی برخورد شود.
حجت الاسلام تارم با اشاره به انتشار یک ویدیوی تقطیع شده از مجلس خبرگان رهبری سال 68 در فضای مجازی گفت: ویدیویی تقطیع شده که مخالفت مقام معظم رهبری با انتخاب خود در سال 68 را بیان می کند، نشان از لیاقت و شایستگی ایشان دارد.
وی ادامه داد: ایشان بر اساس روایات از ریاست و قدرت دوری کردند و تنها زمانی دیدند قبول این مسئولیت بر ایشان واجب عینی است، از سر تکلیف این مسئولیت خطیر را پذیرفتند.
امام جمعه بردسیر در ادامه گفت: همچنین در این ویدیوی تقطیع شده از مجلس خبرگان سال 68 گفته شده این انتخاب رهبری موقتی است تا زمان برگزاری رفراندوم که منظور از برگزاری رفراندوم تغییر قانون اساسی برای لغو شرط مرجعیت برای رهبری بوده که قبل از رحلت حضرت امام (ره) مورد نظر بوده است.
وی گفت: همانطور که قانون اساسی نیاز به برگزاری رفراندوم دارد، اصلاح قانون اساسی نیز همین ضرورت را دارد و بعد از انتخاب موقت ایشان شرط مرجعیت برای مقام رهبری حذف و تغییر قانون اساسی نیز به رفراندوم گذاشته شد.
وی افزود: لذا کلمه رفراندوم در آن ویدیوی تقطیع شده اشاره به این‌ موضوع دارد پس از آن بلافاصله خبرگان رهبری تشکیل جلسه داد و با رای قاطع اعضای مجلس خبرگان رهبری، آیت الله خامنه ای به رهبری انتخاب شدند.
خبرنگاران: مریم رضایی ** محمد ایران نژاد ** موسی ملاییان ** زهرا بیرمی نیا** انتشار دهنده: نجمه حسنی**
/7435/7433/7442/3029 7421

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/14677/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل