کرمان رصد

آخرين مطالب

توسعه استان کرمان در سایه ارتباط جدی تر صنعت با دانشگاه اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان - دانشگاه شهید باهنر کرمان شامگاه یکشنبه میزبان جمع دانشگاهیان استان کرمان با استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی این استان بمنظور بررسی راهکارهای ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت بعنوان دو مولفه اثر گذار در توسعه و پیشرفت این استان غنی از منابع بود .
به گزارش ایرنا ، استاندار تلاشگر کرمان در این نشست صمیمی با حضور روسای دانشگاههای سراسر استان کرمان گفت: برگزاری نشست های مشترک با دانشگاهیان به صورت 2 ماه یکبار و برقراری ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و دولت، می تواند روند توسعه و پیشرفت استان کرمان را شتابان کند.
علیرضا رزم حسینی افزود: مطالبه گری باید از دانشگاهها آغاز شود و روسای دانشگاههای سراسر استان از پروژه های اقتصاد مقاومتی همچون قلعه گنج، شهداد، گلباف، سیریز و غیره بازدید و پس از راست آزمایی، اقدامات را اطلاع رسانی کنند.
وی با اشاره به تهیه و تدوین پیوست فرهنگی برای اجرا در مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اکنون توپ مسائل فرهنگی در زمین علمای دین است و یکی از اهداف طرح مثلث توسعه اقتصادی ترویج فرهنگ کار و تلاش توسط ائمه جمعه و جماعات است.
استاندار کرمان شفاف نبودن و نداشتن صداقت دولت ها با مردم را یکی از مسائل و مشکلات جامعه دانست و گفت: دولتمردان باید به این امر پاسخ دهند و این مهم قابل انکار نیست.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید پلاسمای خون در کرمان با حضور رئیس قوه مقننه طی سال گذشته گفت: پنج کارخانه پلاسمای خون در جهان وجود دارد لذا دریافت مجوزهای لازم جهت احداث این کارخانه در کرمان یک کار دشوار بود که اکنون عملیات اجرایی آن آغاز و کارهای زیربنایی در حال انجام است.
رزم حسینی پائین بودن ضریب مطالبه گری مردم را یکی از دلایل وجود تبعیض در جامعه عنوان کرد و افزود: امید می رود ضریب مطالبه ‌گری مردم کرمان از مسیر قانون، عقل گرایی و خردگرایی افزایش یابد.
وی با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور یادآورشد: در کرمان نیز به تبع کشور اعتراضات مختصری برگزار شد اما این موضوع با تدبیر، گفتمان و بدون حرکت قهرآمیز خاتمه یافت و کرمان تنها استانی است که در سطح کشور پیشگام شده تا بحث پاسخگویی مدیران به معترضان را از هفته گذشته آغاز کند.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: نواقصی در بخش‌ های مختلف بدلیل سوء تدبیر و مدیریت وجود دارد که در این راستا پیشنهادی به وزیر کشور ارائه شده تا استان کرمان، محلی را برای معترضان مشخص کند تا مسئولان دینی و اجرایی در میان آنها حضور یابند و به آنها پاسخ دهند.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه جوانان از اقدامات افراط و تفریط‌ گرایانه مسئولان گریزان شده اند تصریح کرد: در استان کرمان در راستای افزایش سطح نشاط اجتماعی اقداماتی همچون برگزاری کنسرت های شرعی و قانونی صورت گرفته که در این راستا باید از آیت الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان قدردانی کرد که زمینه این امر را فراهم کرد.
وی بر استفاده از ظرفیت هیات علمی، اساتید و روسای دانشگاه های سراسر استان در حوزه کاهش آسیب‌ های اجتماعی تاکید کرد و گفت: برای استفاده از طرح جهاددانشگاهی برای مقاوم سازی کرمان در برابر زلزله و زمان بحران آمادگی لازم وجود دارد.
استاندار کرمان در ادامه با اشاره به حمایت های دولت از طرح کارورزی افزود: دولت به منظور توسعه اشتغال با تاکید بر خوداشتغالی و اشتغال های خرد بیش از یک هزار و 360 میلیارد تومان در سال جاری با بهره چهار درصد و بازپرداخت چهار تا 6 ساله اختصاص داده است.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه اطلاعات باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد تا عمق بی اعتمادی بین مردم و مسئولان کاهش یابد یادآورشد: از معترضین هراس نداریم و این بدلیل فضای عقلانی حاکم در استان است.
وی ادامه داد: ما این افراد را فرزندان خودمان می دانیم و معتقد هستیم وحشت زمانی ایجاد می شود که اوج بی اعتمادی بین دولت و ملت شکاف ایجاد کند.
**بیان دغدغه ها و مطالبات دانشگاهیان استان کرمان
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و استاد دانشگاه نیز در این نشست با تاکید بر اینکه استاندار کرمان اهتمام دارد از ظرفیت علمی دانشگاهیان برای توسعه استان استفاده کند گفت: بر اساس حدیث قدسی، خداوند متعال بر عهده هر کدام از علما و دانشگاهیان یک تعهدی قرار داده است.
حجت الاسلام امان ‌الله علیمرادی خواستار تشکیل یک نظام در استان شد که بر اساس این نظام از ظرفیت دانشگاهیان استفاده شود افزود: یک شورای کلان راهبردی دارای چندین کارگروه در ذیل این نظام از همه بخش ها تشکیل شود تا بتوان از ظرفیت‌ های استان حداکثر استفاده را داشت.
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز گفت: دانشجو و دانشگاهی قشر برگزیده کشور است لذا باید نگاهشان به مسایل کشور کلان باشد.
محمد علی طاهر با اشاره به فعالیت های دانشگاه باهنر کرمان افزود: قدمت دانشگاه شهید باهنر کرمان به 4 دهه می‌رسد و یکی از بزرگترین دانشگاه کشور است.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشگاه را باید باور کرد که می‌توان از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه در راستای توسعه استان استفاده کرد.
حجت الاسلام محمد حمزه افزود: نقطه قوت رزم‌حسینی استاندار کرمان روحیه انقلابی و جهادیشان است که باعث موفقیت ایشان در زمینه توسعه استان شده است.
رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز گفت: در چند سال اخیر شاهد رشد بی ضابطه فارغ التحصیلان بوده‌ایم به طوریکه بیش از 40 درصد بیکاران جامعه را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
رضا کامیاب مقدس افزود: دانشگاه نمی‌تواند نسبت به آنچه در پیرامونش اتفاق می‌افتد، بی‌تفاوت باشد و این یک رسالت مهم است و اگر تالاب جازموریان خشک می‌شود و یا مسائل اجتماعی وجود دارد، دانشگاه نمی‌تواند در برابر این مسائل سکوت کند.
وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در پژوهشکده زلزله و سوانح طبیعی جهاد دانشگاهی استان کرمان با توجه به زلزله‌های اخیر انجام شده و سازه‌های خوبی طراحی شده است که امکان این را دارد در بحران عملکرد خوبی داشته باشد و تقاضا داریم این سازه‌ها در ساخت و سازهای مناطق زلزله‌زده سهمی را به خودش اختصاص دهد.
استاد دانشگاه جیرفت گفت: نقش دانشگاه‌ها در جنوب و مرکز با یکدیگر متفاوت است و تفاوت نگاه در گسترش تحصیلات عالی در جنوب استان کرمان ضروروی به نظر می رسد.
محمد گلستانی افزود: باید در بحث آثار باستانی جیرفت توجه شود و اگر قرار نیست که از آن محافظت شود بهتر است که در دل خاک باقی مدفون باشد تا برای نسل آینده باقی بماند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: شور نشاط اجتماعی در استان کرمان پایین است و باید به آن توجه شود.
حمیدرضا رشیدی‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه بهترین کمک دست مسئولان برای توسعه همه جانبه است افزود: لذا کمیته ای متشکل از حدود 15 نفر از روسا و نخبگان دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات استان تشکیل شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز گفت: ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها در جهت توسعه استان استفاده شود،در بخش درمان و بهداشت شهرهای جنوبی استان در حد بسیار نامطلوب است، درخواست دارم که باید به صورت ویژه به این موضوع بپردازید.
ایمان قاسم زاده افزود: تفاوت نگاه در گسترش تحصیلات عالی در جنوب استان ضروروی است و نقش دانشگاه‌ها در جنوب و مرکز با یکدیگر متفاوت است.
استاد ریاضی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشگاه جای علم و تحقیق است، بنابراین دفتر ارتباط با صنعت باید تقویت شود.
مهدی رجب علی پور با قدر دانی از اقدامات استاندار کرمان افزود: براساس قانون اساسی نباید از دانشجویان پول اخذ شود و دریافت هزینه از دانشجو با قانون اساسی مغایرت دارد.
رییس پژوهشگاه صنایع معدنی استان کرمان گفت: مزیت صنایع معدنی نباید به خام فروشی تبدیل شود بنابراین باید در این راستا یک اتاق فکر تشکیل شود و گروه‌های تحقیقاتی در راستای استفاده بهینه از این مزیت تشکیل شود.
این نشست دوجانبه دانشگاهیان با مدیران دستگاههای اجرایی در استان کرمان که بمنظور گره گشایی از مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی این استان با پیوند هر چه بیشتر میان دو مولفه صنعت و دانشگاه برگزار شد را می تواند نوید بخش گامهای استوار دلسوزان استان در جهت رفع دغدغه های موجود ارزیابی کرد که استمار این نشست ها می تواند در توسعه هر چه بیشتر شاخص های توسعه ای این دیار مفید و موثر افتد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/14759/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال