کرمان رصد

آخرين مطالب

استاندار کرمان:

با رفع نظام تمرکزگرایی، نخبگان بسیاری از مشکلات کشور در حوزه آموزش و پرورش را مرتفع می کنند فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - استاندار کرمان،گفت: نظام کیفی آموزشی و پرورشی ما با کشورهای توسعه یافته بسیار فاصله دارد که باید برای جبران این عقب ماندگی تلاش‌های لازم صورت پذیرد.

استاندار کرمان، گفت: نظام کیفی آموزشی و پرورشی ما با کشورهای توسعه یافته بسیار فاصله دارد که باید برای جبران این عقب ماندگی تلاش‌های لازم صورت پذیرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم‌حسینی در همایش بزرگ شوراهای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، ائمه جمعه، بخشداران و فرمانداران استان کرمان برگزار شد، توسعه هر کشور را بر پایه آموزش آن دانست.
وی با اشاره به احادیثی از پیامبراکرم (ص) و حضرت علی(ع) مبنی براینکه آموزش از زمان کودکی آغاز می شود و تربیت فرزندان مانند حکاکی بر سنگ، ماندگار است، یادآورشد: توفیقات حاصل شده در کشورهای توسعه یافته، در حوزه پرورشی است و آموزش در اولویت دوم کار قرار دارد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته ابتدا فکرها را پرورش می دهند، تصریح کرد: در نظام آموزشی غفلت شده است و نظام آموزش و پرورش کشور، نظام پرورشی نیست.
رزم حسینی با تاکید بر تربیت فرزندان جستجوگر، خاطرنشان کرد: افراط و تفریط‌ هایی در دوران‌های گذشته صورت گرفته که اثرات بدی را در نظام آموزش و پرورش در برداشته است بنابراین این غفلت باید جبران شده و نظام آموزشی درست فکر کردن و درست رفتار کردن را به فرزندان بیاموزد.
وی دریافت یارانه را نشان دهنده فقر آموزشی در کشور دانست و گفت: نظام کیفی آموزشی و پرورشی ما با کشورهای توسعه یافته بسیار فاصله دارد که باید برای جبران این عقب ماندگی تلاش‌های لازم صورت پذیرد.
استاندار کرمان ضمن گلایه از تبعیض آموزشی در کشور، بر آموزش مهارت آموزی از همان دوران کودکی تاکید کرد و افزود: با رفع نظام تمرکزگرایی، بسیاری از مشکلات کشور در حوزه آموزش و پرورش توسط نخبگان مرتفع می‌شود.
رزم حسینی عدم اعتماد و عدم صداقت را ریشه بسیاری از مشکلات دانست و یادآورشد: این بی‌اعتمادی از کودکی آغاز می‌شود و در دوران دانشگاه عمق می یابد.
**** وجود 13 میلیون دانش آموز در حال تحصیل در کشور
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در این همایش از آموزش و پرورش به عنوان یک تشکیلات فرا وزارتخانه ای و فرا قوه‌ای یاد کرد که همگان با آن ارتباط دارند و یادآورشد: آموزش و پرورش تنها تشکیلاتی است که یک میلیون کارمند و 13 میلیون دانش آموز تحت پوشش داشته و با 26 میلیون اولیاء دانش آموز سر و کار دارد.
مهرزاد حمیدی آموزش پرورش را یک سازمان عظیم در کشور دانست و تصریح کرد: حمایت از دانش، علم و علم اندوزی امروز به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.
وی بر لزوم مردمی شدن قانون آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: معلم و علم نزد مردم ایران از ارزش والایی برخوردار است و سرمایه انسانی آموزش و پرورش را نمی توان با عدد و رقم محاسبه کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استان کرمان پیش قراول عملیاتی کردن قانون شوراهاست، گفت: یکی از اقدامات خوب شوراها واگذاری اختیارات است و اکنون برخی مدارس به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند.
****رشد 93.5 درصدی باسوادی در استان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در ادامه این همایش با تاکید براینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش بعد از قانون اساسی مترقی‌ترین قانون است، افزود: با اجرای قانون شوراها مشکلات آموزش و پرورش مرتفع می شود.
محمد محسن بیگی با اشاره به اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش به صورت کامل اجرا نشده اما تاکنون اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است، یادآورشد: استان کرمان جز استان‌های شاخص کشور در حوزه آموزش و پرورش شناخته شده است.
وی با تاکید براینکه براساس سرشماری سال 1390 در استان کرمان حدود 202 هزار نفر به صورت خوداظهاری اعلام بی سوادی کرده اند، تصریح کرد: استان کرمان بیشترین رشد باسوادی در کشور را داشته به‌گونه‌ای که اکنون رشد آن به 93.5 درصد رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه حدود 99.5 درصد دانش آموزان در سال اول ابتدایی باید تحصیل را آغاز کنند، خاطرنشان کرد: در دور افتاده ترین نقاط استان‌ برای دو و سه نفر نیز کلاس درس تشکیل شده است تا بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.
محسن‌بیگی گفت: استان کرمان در قبولی کنکور نسبت به سال قبل 7 درصد رشد داشته و جایگاه استان کرمان در قبولی کنکور به جایگاه دهم ارتقاء یافته است.
وی با اشاره به اینکه 220 کلاس درس به کلاس‌های استان از سوی خیرین اضافه شده است، افزود: آموزش و پرورش استان کرمان در بخش غیر دولتی بیش از 6 هزار نفر اشتغالزایی نموده و این در حالیست که تعهد ما برای امسال یک هزار و 200 نفر بوده است.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در ادامه همایش بزرگ شوراهای آموزش و پرورش استان کرمان از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان های رفسنجان، سیرجان، شهربابک و جیرفت به عنوان شوراهای برتر آموزش و پرورش استان از سوی استاندار کرمان و معاون وزیر آموزش و پرورش تجلیل شد.















لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/14846/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه

آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان

طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

حامیان گشت ارشاد

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد

رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد

تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند

معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد

نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم

شورای اداری ایتان کرمان

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

میزان بارش باران در 24 ساعت گذشته کرمان اعلام شد

قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم

فیلم| بارش تگرگ در راین کرمان

ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان

رقابت 2 هزار و 2٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد

فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

عامل تحریم