کرمان رصد

آخرين مطالب

پرداخت هزار و 700 میلیارد تومان معوقات بانکی شرکت صنایع ملی مس ایران اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان - مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران گفت: هزار و 700 میلیارد تومان از معوقات بانکی این شرکت پس از برجام و با گشایشی که در فروش محصولات پیش آمد در حال پرداخت است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل روابط عمومی استانداری کرمان، احمد مرادعلیزاده صبح سه شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 6 (شهرستانهای رفسنجان، شهربابک و انار) افزود: فروش تولیدات این شرکت در سال گذشته با متوسط قیمت پنج هزار دلار بوده که در سال جاری به هفت هزار میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران با اشاره به اینکه فروش تولیدات این شرکت در سال گذشته با متوسط قیمت پنج هزار دلار بوده که در سال جاری به هفت هزار میلیارد تومان رسیده است افزود: پس از برجام با گشایشی که در فروش محصولات پیش آمد، هزار و 700 میلیارد تومان از معوقات بانکی این شرکت در حال پرداخت است.
وی ضمن ارائه گزارشی از تمرکز شرکت مس بر کاهش هزینه های تولید و بهینه سازی مصرف انرژی گفت: شرکت ملی مس ایران در 26 دی ماه سال جاری از بین 178 کشور جهان، جایزه جهانی آب را دریافت کرد.
وی با تاکید بر اینکه شرکت صنایع ملی مس ایران حدود 500 میلیون دلار برای استحصال و ریکاوری آب هزینه کرده و در بین شرکت‌ های ایرانی، بالاترین میزان بازیابی آب را داشته است افزود: بیش از 30 درصد هزینه ‌های سرمایه ‌گذاری شرکت مس، در حوزه محیط ‌زیست بویژه در زمینه بازیابی آب است و طرح جامع آب، نه‌ تنها در سرچشمه، بلکه در سایر مناطق شرکت ملی صنایع مس ایران در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران با اشاره به وضعیت ذخایر مس و تولیدات معدنی دنیا در سال 2016 یادآورشد: هم‌اکنون ذخایر معدنی مس دنیا 720 میلیون تن مس محتوی است و ایران با دارا بودن ذخیره بیش از 22 میلیون تن مس محتوی، حدود 1.3 درصد از ذخایر معدنی مس جهان را در اختیار دارد.
مرادعلیزداه با اشاره به روند مصرف سرانه مس در دنیا و ایران و همچنین اهمیت استراتژیک این فلز تصریح کرد: در سال 1950 سرانه مصرف فلز مس دنیا کمتر از یک کیلوگرم بود اما در حال حاضر مصرف سرانه این فلز به بیش از سه کیلوگرم رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در دنیا شاخص اصلی برای محاسبه تولید مس، مس محتوی است نه مس کاتدی، خاطرنشان کرد: شرکت صنایع ملی مس ایران در سال گذشته 282 هزار تن مس محتوی تولید کرده و این در حالیست که در سال جاری تولید مس محتوی 30 درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران به جایگاه سوم سرانه مصرف فلز مس در دنیا اشاره کرد و گفت: برخی اقدامات شرکت صنایع ملی مس ایران در سالهای اخیر با هدف افزایش بهره ‌وری و کاهش قیمت تمام ‌شده صورت گرفته است.
مرادعلیزاده با اشاره به اینکه فروش تولیدات این شرکت در سال گذشته با متوسط قیمت پنج هزار دلار بوده که در سال جاری به هفت هزار میلیارد تومان رسیده است افزود: پس از برجام با گشایشی که در فروش محصولات پیش آمد، هزار و 700 میلیارد تومان از معوقات بانکی این شرکت در حال پرداخت است.
وی با اشاره به اینکه طرح ابتکاری استاندار کرمان موجب شد تا این شرکت مسئولیت توسعه منطقه 6 (شهرستان های رفسنجان، شهربابک و انار) را بپذیرد و با طرح تاب آوری اقتصادی وارد عمل شود، تصریح کرد: توسعه پایدار نیاز به باز طراحی مسئولیت اجتماعی در بستر اقتصاد مقاومتی دارد و شرکت مس طی این مدت به‌ عنوان معین این سه شهرستان، دست به اقدامات و طراحی پروژه‌ هایی برای پیاده ‌سازی اقتصاد مقاومتی و توسعه این مناطق زده است.
مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران بهبود رابطه صنعت و جامعه از طریق کنترل و رفع آلایندگی، مطالعات آمایش سرزمین در منطقه 6 توسعه بازار و تقویت عدالت آموزشی را از مهمترین اقدامات شرکت صنایع ملی مس ایران یاد کرد و گفت: این شرکت به تمام تعهدات خود از قبیل کاهش آلاینده های مجتمع مس خاتون آباد، پرداخت خسارت به مردم، پرداخت حقوق عرفی و تعیین تکلیف مراتع عمل کرده است.
مرادعلیزاده با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار تقویت عدالت آموزشی در توسعه کشور، افزود: طی چهار سال گذشته در شهرستان زرند، پایلوت طرح عدالت آموزشی از طریق یک سازمان دیگر انجام شد که نتیجه چهار سال تلاش مستمر در زرند منجر به کسب رتبه نخست کتابخوانی در کشور شد، لذا این طرح در منطقه 6 در حال اجراست.
وی با تاکید بر اینکه طی هشت ماه گذشته برای پیاده ‌سازی اکوسیستم کارآفرینی در منطقه 6 تلاش شده است یادآورشد: در حوزه اقدامات ترویجی با هدف فرهنگ‌ سازی در توسعه کسب‌ و کارها، با کمک سازما‌نهای مختلف و دعوت از افراد دارای تجربه و دانشگاهی، سعی در ایجاد روحیه و تشویق مردم به کسب‌ و کارهای جدید در شهرستان شهربابک است.
مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران از تعریف پروژه های جدید در شهرهای مس سرچشمه و خاتون آباد اشاره کرد و گفت: تمام معادن مس با 100 درصد ظرفیت تولید در حال کار هستند و حمایت از مشاغل خرد و بخشی از طرح های متوسط اقتصادی در قالب مدل مشارکتی به صورت تامین منابع مالی و واگذاری سهام مشارکت به سرمایه گذار پس از بهره برداری طرح انجام می گیرد.
به گزارش روبط عمومی استانداری کرمان و بنا به اعلام دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، نتیجه اجرای برنامه 2 سالانه معین اقتصادی در شهرستان های انار، شهربابک و رفسنجان تعداد 231 طرح، پیش بینی سرمایه گذاری 9 هزار و 571 میلیارد تومان با اشتغال بیش از 13 هزار نفر خواهد بود.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/15034/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان