کرمان رصد

آخرين مطالب

از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور

1719 طرح در زمینه آب و خاک، صنایع تبدیلی، دامپروری و باغبانی در استان کرمان افتتاح شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - با ارتباط ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور و با حضور وزیر جهاد کشاورزی، 1719 طرح در زمینه آب و خاک، صنایع تبدیلی، دامپروری و باغبانی در استان کرمان افتتاح شد.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز 12 بهمن ماه در این مراسم که در رفسنجان برگزار شد، اظهار کرد: از طرف کشاورزان زحمتکش و سختکوش استان ورود رئیس جمهور را به استان کرمان خیرمقدم عرض می کنم.
محمود حجتی بیان کرد: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور بیشترین سطح کشت باغات در کشور را دارد که در سالهای اخیر با خشکسالی کم سابقه ای مواجه شده است اما کشاورزان و بهره برداران استان با انگیزه و تلاش زیاد کماکان مشغول تولید و فعالیت هستند.
وی خاطرنشان کرد: در این سفر تعداد 1719 پروژه عمرانی و تولیدی زیربخش های آب و خاک، تبدیلی و تکمیلی، دام وطیور، باغبانی با اعتبار 416 میلیارد تومان از محل منابع عمومی، تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری بخش خصوصی با اشتغالزایی 2470 نفر در استان همزمان افتتاح و بهره برداری و عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
وی ابراز داشت: تعداد 1020 طرح آبیاری تحت فشار در سطح 16 هزار و 256 هکتار با اعتباری معادل 187 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که با افتتاح این طرحها سطح آبیاری تحت فشار اراضی و باغات استان کرمان به 140 هزار هکتار افزایش می یابد. لازم به ذکر است از سال 92 تاکنون 55 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده است.
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در سفر قبل ریاست محترم جمهوری به استان کرمان 34 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار تعهد شد که خوشبختانه با پیشتیبانی دولت و مجلس تا اسفند 96 این تعهد انجام می شود و در این سفر نیز میزان 63 هزار هکتار در سه شهر با اعتبار 600 میلیارد تومان انجام می شود.
حجتی تصریح کرد: از 55 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار که از سال 92 در استان اجرا شده، 49 هزار هکتار ابیاری قطره ای بوده که در زراعت های گندم، کلزا، سبزی و صیفی در باغات اجرا شده است و همچنین روش آبیاری زیر سطحی که از ابتکارات این استان می باشد در سطح 6500 هکتار که کار جدیدی است و در خور ستایش است که این استان در آبیاری زیرسطحی پیشگام است.
وی ابراز کرد: امروز همزمان تعداد 14 واحد سردخانه به ظرفیت 65 هزار تن جهت نگهداری محصولات کشاورزی افتتاح می شود که با این افتتاح ظرفیت سردخانه های استان به 385 هزار تن می رسد در حالی که تا سال 92 ظرفیت سردخانه های استان 175 هزار تن بوده و در طول چهار سال گذشته 54 درصد به این مقدار افزوده شده است.
وزیر جهاد کشاورزی به توسعه کشت های محصولات گلخانه ای نیز اشاره و بیان کرد: توسعه این کشت ها به عنوان یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی از برنامه های اجرایی این وزارتخانه است. در این سفر 140 هکتار گلخانه با ظرفیت تولید بیش از 28 هزار تن محصولات سبزی و صیفی و بیش از 800 هزار گل شاخه بریده به بهره برداری می رسد.
حجتی تصریح کرد: از 1990 هکتار گلخانه های موجود در سطح استان کرمان تعداد 300 هکتار تا سال 92 و 690 هکتار در طول چهار سال گذشته احداث شده و استان کرمان بعد از استان تهران دومین استان در کشت های گلخانه ای به شمار می رود.
وی بیان کرد: 20 واحد مرغداری گوشی با ظرفیت 400 هزار قطعه در هر دوره و تولید 2160 تن در سال در این سفر مورد بهره برداری قرار می گیرد و تولید مرغ استان به 47 هزار و 860 تن در سال افزایش می یابد.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: دو واحد صنایع فرآوری گلاب و عرقیجات گیاهی و بسته بندی گیاهان دارویی با ظرفیت2800 تن در بردسیر در این سفر مورد افتتاح قرار می گیرند که با بهره برداری از آنها ظرفیت استان در این صنایع به 17 هزار و 400 تن می رسد.
حجتی بیان داشت: یکی از مسائلی که در این استان با توجه به کمبود آب مورد توجه قرار گرفته است کشت های جایگزین است که گل محمدی و زعفران از جمله آنها است.
وی به کلنگ زنی کارخانه شیر خشک نوزاد در کرمان با ظرفیت 30 هزار تن و اشتغالزایی 150 نفر نیز اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی گاوداری شیری 2 هزار راسی در بردسیر با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی بنیاد برکت نیز در این سفر آغاز شد.
وی عنوان کرد: آبیاری تحت فشار به صورت یکپارچه در سطح 350 هکتار در سطح باغات شهرستان رفسنجان نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد که موجب افزایش بهره وری در سطح باغات خواهد شد.
رئیس جمهور نیز از گزارش وزیر جهاد کشاورزی تشکر کرد و گفت: خوشحالیم که مردم و دولت در کنار هم می توانند در یک روز در بخشهای مربوط به آب و خاک، کشاورزی، صنایع تبدیلی، دامپروری تعداد 1719 طرح و پروژه را افتتاح کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/16502/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل