کرمان رصد

آخرين مطالب

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده:

30 درصد پست های مدیریتی باید در اختیار بانوان قرار گیرد سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان- معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده از بخش نامه دولتی که براساس آن 30 درصد پست های مدیریتی باید در اختیار بانوان قرار بگیرد خبر داد.

 معصومه ابتکار  در نشست جمعی از اعضای شوراها، تشکل‌های مردمی، نمایندگان احزاب، نخبگان و کارآفرینان کرمانی اظهار داشت: دولت دوازدهم بر اساس وعده ها و برنامه ها و تکالیف مشخص قانونی که ارائه داده تلاش و سیاست گذاری کرده است و امیدوارم بتوانیم بر اساس این سیاست گذاری ها و جهت گیری هاپیش بریم و تلاش کنیم .
وی افزود: برای پیشبرد مسائل اجتماعی در حوزه خانواده، زنان، محیط زیست شاخص های مختلفی مانند اشتغال نیاز به برنامه ریزی صحیح در سطح استان کرمان داریم .
ابتکار بیان داشت: تفاهمنامه ای با استان کرمان با موضوع تدوین برنامه توسعه زنان و خانواده امضا کردیم که بدانیم بر اساس چه رویکردی و چه شاخص هایی باید حرکت کنیم .
وی تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم در دولت دوازدهم موضوع قانونمند و توانمند کردن مشارکت مردم در قالب سازمان های مردم نهاد مانند خیریه ها و تعاونی ها است و دولت در این راستا تلاش می کند که واگذاری و خصوصی سازی داشته باشیم .
معاون رئیس جمهور امور زنان و خانواده اظهار کرد: در هر استانی که می رویم با آسیب های اجتماعی دقیق تر از جدول های آماری آشنا می شویم و یکی از زمینه‌های مهم برون‌سپاری فعالیت‌های بهزیستی و مددکاری و حوزه آسیب‌های اجتماعی است .
وی گفت: تشکل ها و خیریه‌های توانمند برای ارتقاء مهارت های زندگی و توانمندسازی نقش مهمی دارند .
ابتکار با اشاره به اینکه دولت باید زیرساخت ها را فراهم کند، افزود: کار و جهت گیری های اصلی بر عهده خود مردم است همچنین یکی از مشکلات ما این بوده که بعد از انقلاب بیش از حد دولت را در مسائل اجتماعی و اقتصادی دخالت دادیم و دولت نمی توانست به تنهایی از عهده این اختیارات برآید و کارایی و اثر بخشی لازم را به همین دلیل نداشته است .
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان داشت: در همه جای دنیا دولت زیرساخت ها و قوانین و مقررات را تعیین و فراهم می کند .
وی با اشاره به اینکه مردم در تمامی فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نیازمند آرامش و امنیت هستند، گفت: در عین حال امنیتی نشدن و مطالبه گری را لازم داریم و در این فعالیت ها نهادهای مدنی و حرب می توانند کار کنند .
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد و نخبگان توان افزایی لازم در جامعه را دارند و حضور کارآفرینی از محورهای مهم دولت است.
ابتکار افزود: در استان کرمان طرح تاب آوری را در فاز دوم داریم و این طرح به مهارت های زندگی در حوزه آسیب های اجتماعی بسیار کمک می کند .
وی با اشاره به اینکه از بانک ها برای زنان سرپرست خانوار کمک و وام گرفته ایم، بیان داشت: این کمک هزینه برای توجه خاص به مسائل زنان سرپرست خانوار است .
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص بکارگیری زنان در جامعه گفت: دولت بخش نامه ای دارد که قرار نیست به روی کاغذ بماند و به صورت جدی خواستاریم که 30 درصد پست های مدیریتی توسط استانداران و وزرا در اختیار بانوان قرار گیرد و امیدواریم این امر محقق شود.
ابتکار در خصوص سلامت جامعه بیان داشت: احزاب، دانشگاه ها می توانند در سلامت جامعه با ریشه خانواده کمک کنند همچنین فعالیتی را با نام گفتگو ملی خانواده آغاز کرده ایم .
وی با اشاره به اینکه اگر یک خانواده سالم وجود داشته باشد می توانیم جامعه سالم در کشور داشته باشیم، افزود: گفتگو ملی خانواده باید از درون خانواده ها آغاز شود و خانواده ها باید از وضعیت نشنیدن مشکلات جوان ها خارج شوند .
ابتکار با اشاره به اینکه خانواده یکی از رکن های اساسی جامعه است، تصریح کرد: فعالیت گفتگو ملی خانواده در 9 استان کشور آغاز به کار کرده و در این حوزه احزاب و تشکل ها نقش مهمی دارند .
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: تغییر اقلیم و مهاجرت به شدت بر روی کشور تاثیر میگذارد و آسیب می بینیم و باید سوار کشتی جهانی شویم و حق و حقوق خود را مطالبه کنیم .
وی افزود: مهاجرت از روستاها تنها مهاجرت فیزیکی نیست و فرد از تمام ریشه های فرهنگی و خانواده خودش جدا می شود و اشتغال و تاب آوری را در روستا ها باید به صورت جدی مدنظر قرار بگیریم .
ابتکار با اشاره به اینکه یک بحران زیست محیطی بحران فرهنگی و اجتماعی را به وجود می آورد، بیان داشت: برای حل خیلی از مسائل باید ریشه را در مسائل زیست محیطی دید و جدی گرفت .
وی تصریح کرد: درصد زنان تحصیل کرده و بیکار ما تقریبا دو برابر نرخ بیکاری آقایان است و باید به این موضوع به طور خاص نگاه و در این راستا تلاش کرد .
ابتکار بیان داشت: ما بر روی مسئله اشتغال فراگیر با موضوع مشاغل خانگی که بدون سرمایه سنگین و با توانمندی و هنرمندی و علایق زنان قابل اجرا است، تمرکز داریم .
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: نشست تخصصی نقش فناوری اطلاعات در توانمندسازی زنان در مسئله اشتغال را در حال برگزاری داریم و امیدواریم شاهد برگزاری این نشست ها در استان ها باشیم .
وی با اشاره به اینکه در گفتگو ملی خانواده احزاب و دانشگاهیان باید ورود پیدا کنند، افزود: با ورود احزاب و دانشگاهیان در گفتگو مذکور می توان به تقویت بنیاد خانواده مانند ازدواج، جلوگیری از خشونت علیه زنان و فرزندان کمک شود .
ابتکار تصریح کرد: یکی از آفت های کم شدن زمان گفتگو در خانواده ها، فاصله بین نسل ها و خانواده است که اتفاق می افتد .
وی گفت: در این خصوص در گفتگو ملی خانواده مولفه ای به نام گفتگو بین نسلی وجود دارد که می تواند به کم شدن این فاصله و شکاف کمک کند و چون مهارت ها کم است شاهد شکاف های جدی هستیم .
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: در نسل های جوان ما به خصوص دهه 70 مشکلات و مطالبات بسیاری وجود دارد که شنیده نمی شود و ما باید صدای دهه 70 را بشنویم و بیشتر در جامعه دیده شوند چرا که نسلی هستند که مسائل را جور دیگر می بینند و با اینترنت بزرگ شده اند .
وی افزود: اگر مهارت نداشته باشیم آسیب های فرهنگی جدی خواهیم دید و صرف تحکم و اجبار و محدودیت در مسائل اخلاقی، دینی، فرهنگی و ارزش های انقلابی بر جوانان اصلا نمی توانیم هیچکدام از این ها را پیش ببریم .
ابتکار تصریح کرد: احزاب اگر صدای دهه 70 ها رانشنوند و این قشر را نبینند متوجه می شوند که حزبی شده اند که به گذشته تعلق دارند و دیگر با این قشر و آینده نمی توانند ارتباط برقرار کنند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/16906/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان