کرمان رصد

آخرين مطالب

فعالیت اسنپ در کرمان قانونی یا غیر قانونی ؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان - فعال شدن تاکسی های اینترنتی در قالب شرکتهای اسنپ که این روزها رقیبی جدی برای صاحبان آژانس های تلفنی محسوب می شود، در برخی استانها از جمله کرمان به علت آنچه اشباع فرصت شغلی عنوان شده، با مخالفت رانندگان آژانس ها مواجه شده است.
نظر به گفته مسئولان اتحادیه های صنفی استان کرمان ،ورود برخی رانندگان و صاحبان آژانس های تلفنی به محل دفتر شرکت تاکسی های اینترنتی (اسنپ ) در کرمان که به ضرب و شتم برخی کارکنان این شرکت و تخریب اموال آنان منجر شده را باید در همین موضوع رقابت ناپذیری و در حقیقت اشباع شغلی ارزیابی کرد.
رئیس اتحادیه صنف آژانس های اتومبیل کرایه شهرستان کرمان گفت: در صورت مجوز گرفتن شرکت تاکسی اینترنتی از مراجع قانونی اصلی و فرعی، این اتحادیه هیچ مخالفتی با فعالیت اسنپ در کرمان ندارد.
احمدعلی مسعودی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتحادیه صنف آژانس های اتومبیل کرایه شهرستان کرمان در صورت مجوز گرفتن شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ در کرمان و عمل در راستای منافع اعضای تحت پوشش، این اتحادیه هیچ مخالفتی با ورود تکنولوژی به تاکسیرانی ندارد.
وی تصریح کرد: اسنپ موظف بود زمانی که وارد کرمان می شود مجوزهای قانونی خود را ارائه می کرد لذا این شرکت از مرجع های اصلی و فرعی حمل و نقل کرایه هیچ مجوزی برای تبلیغات و فعالیت ندارد.
رئیس اتحادیه صنف آژانس های اتومبیل کرایه شهرستان کرمان گفت: اسنپ بدون مجوز وارد شهر شد و موجب تحریک شدن تاکسی تلفنی داران شد ،اما مقصر اصلی افرادی بودند که به دفتر اسنپ هجوم بردند زیرا باید در چارچوب قانون عمل می کردند.
وی افزود: طیف جدید تاکسی اینترنتی مجوز فعالیت در کرمان و تایید صلاحیت از مراجع ذیصلاح و مجوزی از اتاق اصناف، اتحادیه تاکسیداران، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمان و هیچ دستگاهی ندارد و در این شرایط به کرمان وارد شده و درحال تبلیغات است.
مسعودی نیا اظهار کرد: افرادی که به دفتر شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ هجوم بردند ابتدا درپی مجوز آن بودند و پس از ارائه نکردن مجوز هتاکی و درگیری آغاز شده است.
وی گفت: رانندگان آژانس و آژانس داران به صورت خودجوش و بدون هماهنگی با اتحادیه صنف آژانس های اتومبیل کرایه شهرستان کرمان به یکی از دفاتر اسنپ در کرمان هجوم برده که هویت آنان همچنان نامشخص است و این اتحادیه به هیچ عنوان این حرکت را تایید نمی کند.
رئیس اتحادیه صنف آژانس های اتومبیل کرایه شهرستان کرمان افزود: رانندگان تاکسی تلفنی از راه قانونی روز قبل از این حادثه (دوشنبه) اعتراض نامه ای به این اتحادیه نوشتند و اتحادیه رونوشت آن را به دفاتر نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، اتاق اصناف، سازمان تاکسیرانی، استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرداری کرمان ارسال کرد.
وی بیان کرد: روز سه شنبه اشخاصی که از طرفی تحریک می شدند به یکی از دفاتر تاکسی اسنپ در کرمان هجوم بردند و این حرکت زشت و تخریب را انجام دادند.
مسعودی نیا گفت: این افراد هیچ وابستگی به اتحادیه صنف آژانس های اتومبیل کرایه شهرستان کرمان ندارند و بنده در اتاق اصناف کرمان بودم که شخصی تماس گرفت و به سرعت خود را به منطقه حادثه رساندم.
وی افزود: زمانی به محل حادثه رسیدم، نیروی انتظامی در منطقه حضور داشت و دعوا در حال خاتمه بود لذا بنده سعی در میانجی گری داشتم که معترضان نپذیرفتند.
رئیس اتحادیه صنف آژانس های اتومبیل کرایه شهرستان کرمان ادامه داد: حدود 40 دقیقه از درگیری گذشته بود که حدود 35 نفر از معترضان در دفتر تاکسی تلفنی اینترنتی اسنپ کرمان حضور داشتند.
وی گفت: اعتراض برخی از رانندگان آژانس سراسری است و بحث نابود شدن دفاتر و کاهش مشتری مطرح است زیرا با احداث دفاتر شرکت تاکسی ایننترنتی اسنپ منافع معترضان دیده نشده است.
**این گونه برخوردها، قانونی و صحیح نیست
رئیس اتاق اصناف استان کرمان هم با ابراز نارضایتی از نحوه اعتراض گفت : اقدام برخی که گفته می شود از صاحبان و رانندگان آژانس های شهری بوده را نسبت به دفتر اسنپ (آژانس های اینترنتی ) در شهر کرمان کار درستی نمی دانم و به این نحوه برخورد اعتراض دارم .
یوسف جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند که وجود اسنپ با توجه به تعداد بالای آژانس های تلفنی در شهر کرمان موجبات کسادی کسب و کار تاکسیداران را بدنبال خواهد داشت ولی این نحوه برخورد با قضیه کار از سوی هر کس هم که باشد ، کار صحیح و قانونی نبوده است .
وی افزود:قطعا این مشکل بطور قانونی و با همکاری و همراهی مسئولان استان و شهرستان و نیز دفتر اسنپ و تاکسیداران قابل حل خواهد بود و نیازی به استفاده از روش قهری نیست .
رئیس اداره نظارت بر سازمان صنفی و تشکل های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: شرکت های تاکسی مانند اسنپ جزو فروشگاه های خدماتی اینترنتی محسوب می شوند و مجوز آنها به صورت متمرکز در سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر می شود.
سینا خسروی افزود: در مورد شعب استان ها و شهرستان ها نیز مجوزها از مرکز صادر می شود و در صورت دریافت مجوز و استعلام های مربوطه فعالیت شرکت تاکسیرانی اسنپ در شهر کرمان هیچ گونه منع قانونی ندارد.
وی تصریح کرد: در حال بررسی هستیم تا مشخص شود نمایندگی اسنپ در کرمان مجوز نهایی را دریافت کرده است.
وی با اشاره به حوادثی که برای نمایندگی تاکسیرانی اسنپ در کرمان اتفاق افتاده است اظهار کرد: در حال بررسی و رصد اسناد و مدارک هستیم تا اگر تخلفی از طرف اعضای هیات مدیره اصناف زیر مجموعه این سازمان شده باشد ، برخورد قانونی شود.
خسروی با بیان اینکه اسنپ جزو کسب و کارهای نوین است تاکید کرد: باید بپذیریم که با پیشرفت تکنولورزی باید همراه شد و سایر اصناف مرتبط نیز اقداماتی را باید انجام دهند تا از چرخه بازار باز نمانند.
به گزارش ایرنا، تاکسی تلفنی اینترنتی اسنپ در کرمان از خودروهای گرانقیمت با نرخ ارزانتر استفاده می کند و توان رقابت را از رانندگان تاکسی تلفنی گرفته اند و برخی از رانندگان تاکسی تلفنی و مدیران آنها در حال بیکاری هستند.
روز سه شنبه 24 بهمن ماه تعدادی افراد که گفته می شود از رانندگان آژانس و آژانس داران کرمان بوده به یکی از دفاتر اسنپ در این شهر وارد شده و ضمن ضرب و جرح کارکنان خسارات مالی هم به این دفتر وارد کردند و هم اکنون دفتراسنپ در این استان تعطیل است .
تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با مدیر دفتر اسنپ کرمان به نتیجه نرسید و فقط به گفتن یک جمله که' این مشکل را حل خواهیم کرد ' بسنده کرد.
خبرنگاران: حامد سالاری و داود رجبی ** انتشار: بهنام احمدی
7420/ 7437/ 5054/1042

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/18057/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!