کرمان رصد

آخرين مطالب

مجري طرح توسعه اي شهرستان راور:

تخصيص هفت ميليارد تومان اعتبار براي پروژه هاي عمراني شهرستان راور اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاين - جانشين مديرعامل بنياد برکت از تخصيص هفت ميليارد تومان اعتبار براي پروژه هاي عمراني شهرستان راور خبر داد و گفت: تخصيص اين اعتبار براي پروژه هاي عمراني شهرستان راور در بخش هاي آب، مدارس، بهداشت، ورزش، مسائل فرهنگي و ... تبيين و به دستگاه هاي اجرايي استان ابلاغ شده است.
جانشين مديرعامل بنياد برکت از تخصيص هفت ميليارد تومان اعتبار براي پروژه هاي عمراني شهرستان راور خبر داد و گفت: تخصيص اين اعتبار براي پروژه هاي عمراني شهرستان راور در بخش هاي آب، مدارس، بهداشت، ورزش، مسائل فرهنگي و ... تبيين و به دستگاه هاي اجرايي استان ابلاغ شده است.
به گزارش روابط عمومي استانداري کرمان، جعفري در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادي) منطقه پنج شهرستان راور که با حضور استاندار کرمان در پايتخت برگزار شد، افزود: پس از ابلاغ تفاهم نامه اقتصاد مقاومتي في مابين استانداري کرمان و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، فعاليت هاي توسعه اي در شهرستان راور آغاز شده است.
وي با اشاره به اينکه جلسات مربوط به طرح توسعه اي شهرستان راور با دو رويکرد اتخاذ شده است، يادآورشد: رويکرد کوتاه مدت مبتني بر تعريف روش هايي در بخش هاي اقتصادي، اشتغالزايي، اجتماعي، عمراني است که سهل الوصول مي باشند و مي توانند بارقه اي از اميد و تحرک را در منطقه در پي داشته باشد.
مجري طرح توسعه اي شهرستان راور تصريح کرد: رويکرد بلند مدت که عرف اقدامات ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) است، در آن بر انتخاب مشاور و ارائه طرح هاي توسعه اي با تاکيد بر مشارکت مردم در اجراي اين طرح ها، اتکا شده است.
جعفري با اشاره به اينکه مشاور طرح در اسفندماه سال 95 انتخاب شد اما در مرحله ابلاغ حکم، اين امر محقق نشد، گفت: مطلع شديم در گذشته مشاور محلي مطالعاتي در اين منطقه انجام داده است که با توصيه مسئولين استان، خدمات اين مشاور نهايي شد.
وي از آغاز کار مطالعاتي در شهرستان راور از سوي مشاور طرح، ظرف چهار ماه آينده خبر داد و افزود: در رويکرد کوتاه مدت در بخش عمراني براساس جمعبندي هاي صورت گرفته از سوي مسئولين شهرستان، مجموعه اي درخواست ها با برآورد هزينه اي بالغ بر يازده ميليارد تومان ارائه شد که از سوي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) هفت ميليارد تومان آن مصوب گرديد.
مجري طرح توسعه اي شهرستان راور با اشاره به اينکه اين اعتبار براي پروژه هاي عمراني شهرستان راور در بخش هاي آب، مدارس، بهداشت، ورزش، مسائل فرهنگي و ... تبيين و به دستگاه هاي اجرايي استان ابلاغ شده است، يادآورشد: پيش نويس اين قراردادها آماده است و ظرف سه هفته آينده با دستگاهه هاي ذيربط منعقد خواهد شد.
جعفري با تاکيد بر اجراي پروژه هاي توسعه اي شهرستان راور توسط پيمانکاران و نيروهاي بومي و محلي، تصريح کرد: اختصاص هفت ميليارد تومان اعتبار براي پروژه هاي عمراني شهرستان راور ظرفيت بزرگي را در حوزه اشتغالزايي ايجاد خواهد کرد.
وي با اشاره به معرفي 25 طرح اقتصادي در شهرستان راور از سوي مسئولين شهرستان راور، خاطرنشان کرد: از مجموع 25 طرح، پنج طرح بدليل عدم پاسخگويي و غيرقابل توجيه بودن رد شده و پنج طرح پس از بررسي مورد تاييد واقع شده است.
مجري طرح توسعه اي شهرستان راور با اشاره به اينکه پانزده طرح اقتصادي ديگر شهرستان راور نيز طرح هايي است که راه اندازي آنها به اعتباري بالغ بر 500 ميليون تومان نيازمند است، گفت: با مذاکرات صورت گرفته با بانک پارسيان، مقرر گرديده است تا ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) منابعي را در اختيار بانک قرار دهد و از محل وجوه اداره شده، نسبت به راه اندازي واحد هاي زير 500 ميليون تومان اقدام نمايد.
جعفري با تاکيد براينکه طرح آفتاب و آسمان با محوريت مشارکت اجتماعي، مي تواند در زمينه توانمندسازي اجتماعي و راه اندازي صندوق هاي خرد توسعه روستايي تاثرگذار باشد، افزود: راه اندازي واحد توليد تخم مرغ با سرمايه گذاري تيمي از استان يزد در سه فاز و با اعتباري بالغ بر 16 ميليارد تومان در آينده اي نزديک اجرا خواهد شد.
وي يادآورشد: راه اندازي اين واحد توليدي تخم مرغ در شهرستان راور در حوزه فروش محصول هيچگونه مشکلي ندارد و مي تواند 110 روستاي منطقه را پوشش داده و 750 نفر اشتغالزايي نمايد.

****راه اندازي نيروگاه 100 کيلوواتي انرژي خورشيدي شهرستان راور در هفته دولت
فرماندار شهرستان راور نيز در ادامه اين جلسه به ثمرات طرح مثلث توسعه اقتصادي در اين شهرستان اشاره کرد و گفت: از مجموع تفاهم نامه هاي منعقد شده، 25 طرح با پيشرفت فيزيکي صد درصدي موجبات اشتغالزايي را در اين شهرستان فراهم نموده است.
پورصادقي از پروژه قالي بافي به عنوان پروژه اي ياد کرد که در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي، مورد تاکيد استاندار کرمان بوده است، افزود: راه اندازي دو کارگاه قالي بافي در شهرستان راور، 250 نفر را به صورت مستقيم مشغول به کار کرده است و اين در حاليست که طي تفاهم نامه اي با ستاد عتبات عاليات، راه اندازي دو کارگاه قالي بافي ديگر در دو روستاي ديگر در دستور کار قرار گرفته است.
وي با اشاره به پتانسيل شهرستان راور در بحث معادن و اشتغالزايي صورت گرفته در اين حوزه، يادآورشد: معدن هجدک و اسدآباد که در دوره اي تعطيل شده بودند، مجدد راه اندازي شده اند که براي توسعه آنها نياز به امر سرمايه گذاري است.
فرماندار شهرستان راور از آمادگي واگذاري معدن نيزو به بخش خصوصي با ده ميليون تن ذخيره ذغال خبر داد و تصريح کرد: با فعال شدن معدن باب نيزو، کار بزرگي در اين حوزه انجام خواهد گرفت.
پورصادقي با تاکيد براينکه بحث گردشگري در اولويت هاي شهرستان راور قرار دارد، خاطرنشان کرد: در اين راستا دو واحد خانه هاي بوم گردي در اين شهرستان راه اندازي و بازسازي کاروانسراهاي تاريخي توسط بخش خصوصي نيز در دستور کار قرار گرفته است.
وي با اشاره به پتانسيل خوب شهرستان راور در حوزه مس، گفت: با سرمايه گذار خارجي جهت سرمايه گذاري در حوزه مس شهرستان راور مذاکراتي انجام در حوزه ذوب مس قراردادهايي منعقد شده است و تنها در حوزه معدن با مشکل مواجه است که در شوراي عالي معادن استان مي تواند تعيين و تکليف شود.
فرماندار شهرستان راور با اشاره به انجام تعهدات صورت گرفته از سوي دستگاه هاي اجرايي استان، افزود: آب روستايي تعهدات خود را به طور کامل انجام داده و عمليات گازرساني نيز در حال انجام است و اميد مي رود تا سال آينده کل منطقه در حوزه گازرساني هيچگونه مشکلي نداشته باشد.
پورصادقي با اشاره به اجراي طرح همياران آب در شهرستان راور، يادآورشد: در بخش کشاورزي بدليل محدودي هاي آبي، تغيير الگوي کشت در دستور کار قرار گرفت و همين امر موجب شد تا 20 هکتار از اراضي اين شهرستان زيرکشت زعفران برود.
وي از راه اندازي شرکت تعاوني زعفران در شهرستان راور با اشتغالزايي براي 250 نفر خبر داد و تصريح کرد: تنها مشکل شهرستان راور بحث خرده مالکي است و همين امر موجب شده است تا کسي در اجراي طرح همياران آب مشارکت نکنند اما تاکنون700 هکتار از اراضي شهرستان راور به آبياري تحت فشار مجهز شده است.
به گزارش روابط عمومي استانداري کرمان، در ادامه اين جلسه پورابراهيمي و زاهدي نمايندگان مردم شهرستان هاي کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي نيز به بيان نظرات و پيشنهادات خود پرداختند و خواستار استمرار اين رويکرد در استان کرمان شدند.

خبرنگار: معين رحيمي









لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/6409/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!