کرمان رصد

آخرين مطالب

استاندارکرمان

مدل اقتصاد مقاومتي در کرمان با پشتوانه علمي و تجربي همراه است سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاين - استاندارکرمان، دولت يازدهم را يکي از دولت هاي عقلگرايانه از اول انقلاب دانست و گفت: استان کرمان در دولت دوازدهم، سبک جديدي از مديريت را به صورت پايلوت اجرا خواهد کرد.
استاندارکرمان، دولت يازدهم را يکي از دولت هاي عقلگرايانه از اول انقلاب دانست و گفت: استان کرمان در دولت دوازدهم، سبک جديدي از مديريت را به صورت پايلوت اجرا خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري کرمان، عليرضا رزم حسيني ظهر يکشنبه در ديدار مديرکل، معاونين و جمعي از کارکنان و مديران موسسات خيريه و مراکز سازمان بهزيستي استان کرمان به مناسبت هفته بهزيستي، افزود: نامگذاري چنين ايامي در تقويم را، يادآور وظايف دستگاه ها براي مردم، مسئولين و کارکنان است.
وي خاطرنشان کرد: سازمان بهزيستي بايد بدنبال طرح جامعي باشد که مردم به صورت داوطلبانه در امورات خيرخواهانه و عام المنفعه مشارکت نمايند.
رزم حسيني خواستار راه اندازي طرح جامع "هميار بهزيستي" به معناي واقعي در استان کرمان شد و تصريح کرد: رفع آسيب هاي اجتماعي نيازمند فداکاري و از خودگذشتگي است و در اين حوزه نبايد منتظر دستورالعمل هاي شفابخش مرکز بود.
وي در ادامه مدل الگوي اقتصاد مقاومتي استان کرمان را ويژه و خاص اين استان دانست که پشتوانه علمي و تجربي دارد، يادآورشد: دولت با حجم وسيع نيروي انساني و وظايف سنگين، به مثابه رزمنده اي است که براي فتح يک منطقه اعزام شده است اما تجهيزات زيادي که بر آن آويخته شده، مانع از پيشروي اوست.
استاندار کرمان با اشاره به اينکه نظام ديوان سالار دولتي عليرغم مشاهده مشکلات و ارائه راهکارهاي قابل قبول، نمي تواند بدليل سنگيني بار وظايف، اقدام موثري انجام دهد، تصريح کرد: اين روند بهبود وضعيت ايران نيست، هرچند دولت يازدهم با سياست هاي کوتاه مدت، توانست التهاب اقتصادي کشور را مهار کند.
رزم حسيني ضمن تشريح و تبيين طرح تقسيم بندي استان کرمان به هشت زون اقتصادي و مسئوليت پذيري شرکت ها و موسسات توسعه گرا در اين مناطق، خاطرنشان کرد: در روزهاي نخستين اجراي اين طرح با مشکلات و سختي هايي مواجه بوديم.
وي با تاکيد براينکه اجراي طرح هاي اقتصادي استان کرمان مي تواند تمرکزگرايي را از حکومت مرکزي آزاد کند، گفت: در ديدارهايي که با مقامات کشوري و لشکري صورت گرفته است، فردي را نديدم که الگوي اقتصادي استان کرمان را تاييد و تحسين نکند.
وي با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام، يادآورشد: آيت الله هاشمي رفسنجاني از جمله افرادي بود که الگوي اقتصادي استان را تشويق مي کرد.
استاندارکرمان با تاکيد براينکه از فکر توسعه اي آيت الله هاشمي رفسنجاني براي توسعه استان استفاده کرديم، خاطرنشان کرد: مدل اقتصاد مقاومتي استان کرمان به صورت پايلوت در شهرستان قلعه گنج آغاز شد و امروز اين مدل پس از سه سال در سراسر کشور گسترش يافته است.
رزم حسيني با اشاره به اينکه مردم بايد به اين باور برسند که از فرصت هايي که در اختيار دارند به بهترين نحو استفاده نمايند، گفت: فردي همچون زهرا نعمتي معلوليت را محدوديت ندانست و همين امر موجب شد تا قله هاي ترقي را طي کند.
وي دولت روحاني را يکي از دولت هاي عقلگرايانه از اول انقلاب دانست و افزود: استان کرمان در دولت دوازدهم، سبک جديدي از مديريت را به صورت پايلوت اجرا خواهد کرد.

**** دانشگاه ها براي تامين سلامت اجتماعي جامعه به طور کاربردي با بهزيستي همکاري کنند
مدير کل بهزيستي استان کرمان نيز در اين ديدار با اشاره به اينکه تعاملاتي در موضوعات اجتماعي با محوريت استاندار کرمان در استان بوجود آمده است، گفت: کاهش مشکلات و دغدغه هاي مردم، همفکري و مشارکت همه اقشار جامعه را مي طلبد .
عباس صادق زاده با اشاره به شعار امسال تحت عنوان "بهزيستي محور مسئوليت و سلامت اجتماعي"، افزود: سازمان بهزيستي براي تحقق اين شعار به پشتوانه هاي علمي چون همکاري کاربردي مراکز آموزش عالي نياز دارد.
وي هفته بهزيستي را فرصت خوبي براي ارائه خدمات تخصصي در زمينه هاي پيشگيرانه و سلامت محور دانست و يادآورشد: شرايط امروز کشور نيازمند برنامه هاي اجتماعي است زيرا آسيب هايي همچون طلاق، اعتياد و ... در نبود برنامه هاي اجتماعي خلاصه مي شود.
مديرکل بهزيستي استان کرمان با اشاره به اينکه رفاه اجتماعي دنيا، حاصل از گفتمان داخلي آنهاست، تصريح کرد: براي ارائه راهکارهاي مديريتي بايد مسئوليت هاي فردي را تصويب و گفتمان را در مدارس و مراکز تحصيلي ترويج کنيم.
صادق زاده ضمن تشريح و تبيين نقش محوري استان کرمان در سلامت اجتماعي، خاطرنشان کرد: براي تحقق مسئوليت و سلامت اجتماعي، دانشگاه ها بايد از توليدات علمي گلخانه اي خارج و براي تامين سلامت اجتماعي جامعه به طور کاربردي با بهزيستي همکاري کنند.
وي با اشاره به اينکه در سطح جامعه معادله بي سرپرستي به سمت بدسرپرستي تغيير کرده است، گفت: 200 هزار معتاد و چهار هزار فرزند بي سرپرست و بدسرپرست در سطح استان، نشان از پيچيدگي حوزه اجتماعي دارد که نيازمند مشارکت هاي داوطلبانه مردمي است.

خبرنگار: معين رحيمي



لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/6472/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل