نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:
طرح رتبه بندی معلمان بهصورت ناقص اجرا شد/ جریان نفوذ در آموزش و پرورش رسوخ کرده است
علمي
بزرگنمايي:
کرمان رصد - ایسنا/کرمان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم اجرای طرح رتبه بندی معلمان علیرغم فشارهای مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کدام از وزرا طرح رتبه بندی معلمان را بهصورت کامل اجرا نکردند و صرفا به افزایش حقوق اکتفا کردند.
دکتر "محمدمهدی زاهدی" در دیدار جمعی از اعضاء کانون بسیج فرهنگیان استان با بیان اینکه باید سند تحول بنیادین را از اول انقلاب اجرا میکردیم، گفت: تحول را از آموزش و پرورش باید شروع میکردیم و دانشگاه نیز به تبع آن دچار تحول میشد.
وی با یادآوری اینکه این سند در سال 90 اجرائی شد افزود: زمانی اینکار را اجرایی کردیم که فضای فرهنگی کشور دچار تغییر و تحولات شده بود اما سیستم آموزش و پرورش همان سیستم سنتی بود و به راحتی این حرکت و تغییر و تحولات را قبول نمیکرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از پیشبینی سند پشتیبان برای اجرائی نمودن سند 2030 در لایحه بودجه 1400 افزود: واقعا جریان نفوذ در آموزش و پرورش رسوخ کرده که بارها این موضوع را تذکر دادهایم به طور مثال وقتی ما در کتاب درسی کم رنگ شدن بحث شهدا یا پشت جلد حذف کردن قرآن را میبینیم یا مثلاً در کلاس یازدهم هنرستان در سبک زندگی مینویسند که اگر میخواهید آرامش پیدا کنید به سمت دعا نروید و به سمت موسیقی بروید خوب معلوم است که این یک جریان نفوذ است ولی با پیگیری بعمل آمده در مجلس توانستیم مانع از اجرایی شدن سند 2030 در لایحه بودجه 1400 شویم.
وی همچنین با اشاره به عدم اجرای طرح رتبه بندی معلمان علیرغم فشارهای مجلس گفت: هیچ کدام از وزرا طرح رتبه بندی معلمان را بصورت کامل اجرا نکردند و صرفا به افزایش حقوق اکتفا کردند.
انتهای پیام
-
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴:۵۹
-
۱۱۱ بازديد
-
ایسنا - علمی و آموزشی
-
کرمان رصد
لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/179327/